Která zelená je přirozenější ? - vliv nastavení profilu moni
Moderátor: Moderátoři
Která zelená je přirozenější ? - vliv nastavení profilu moni
Zdravím všechny Pentaxáky.
Když si hraju s RAW souborem a nastavím v RT barevný profil svého monitoru, dostanu snímek kapku do žluta, ve srovnání s PPL, kde profil monitoru nastavený není. Možná, že je špatně vyvážená bílá, a tím pádem po nastavení RT na muj monitor se to projeví.
Ale jestli tomu dobře rozumím, tak když řeknu softu jaký profil použít pro můj monitor a pak pohýbu těma šoupátkama tak, aby barvy působily "přirozeně", tak po uložení do JPGu by mělo být vše ok.
Osobně se mi víc líbí obr. vpravo (bez zapnutého profilu monitoru), ale rád bych znal vaše názory na to zda mít profil monitoru v softu pro převod RAW (i jiném než RT) nastavený nebo ne.
Jo a nezlobte se, že to srovnání ukazuju na takovém výcvaku, jenom jsem zkoušel seťák jak se chová na různé clony.
Ahojte
Když si hraju s RAW souborem a nastavím v RT barevný profil svého monitoru, dostanu snímek kapku do žluta, ve srovnání s PPL, kde profil monitoru nastavený není. Možná, že je špatně vyvážená bílá, a tím pádem po nastavení RT na muj monitor se to projeví.
Ale jestli tomu dobře rozumím, tak když řeknu softu jaký profil použít pro můj monitor a pak pohýbu těma šoupátkama tak, aby barvy působily "přirozeně", tak po uložení do JPGu by mělo být vše ok.
Osobně se mi víc líbí obr. vpravo (bez zapnutého profilu monitoru), ale rád bych znal vaše názory na to zda mít profil monitoru v softu pro převod RAW (i jiném než RT) nastavený nebo ne.
Jo a nezlobte se, že to srovnání ukazuju na takovém výcvaku, jenom jsem zkoušel seťák jak se chová na různé clony.
Ahojte
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
...na to se nedá dost dobře odpovědět... často záleží i na tom, k jakému účelu má fotografie sloužit... i to nemusí být jednoznačné.. třeba do interieru jako zvětšenina by byla lepší ta levá, která působí tepleji, ale v případě, že je interiér celkově laděn do teplých barev, bylo by vhodnější použít tu pravou, studenější verzi, protože by do "teplého" interiéru vnesla svěžest... navíc i v rámci RAW konvertou si můžeš lehce zvolit tepltu podaní barev... takže jen sterilní použití převodníku bez jakého koliv zásahu neříká nic o "správnosti" převedení, podání barev...
...asi by barvy neměly působit nepřirozeně, ale to, jak široký rozsah je schopno lidské oko přijmout, dává velký prostor k autorskému vyjádření...
takže opakuji, objektivní způsob neexistuje...
...a určitě jsi si všiml, že nezřídka i "správně" převedené, použité barvy - tak jak odpovídajé realitě - nezajistí to, že snímek vypadá dobře...
prostě pocitová hodnota snímku je myslím cenější než fakt, že barvy a světla jsou shodná s realitou...
...asi by barvy neměly působit nepřirozeně, ale to, jak široký rozsah je schopno lidské oko přijmout, dává velký prostor k autorskému vyjádření...
takže opakuji, objektivní způsob neexistuje...
...a určitě jsi si všiml, že nezřídka i "správně" převedené, použité barvy - tak jak odpovídajé realitě - nezajistí to, že snímek vypadá dobře...
prostě pocitová hodnota snímku je myslím cenější než fakt, že barvy a světla jsou shodná s realitou...
Pentax
...ale uvědomuji si, že jsem ne zcela odpověděl na Tvoji otázku, ohledně profilu monitoru...
v editoru, který používáš na úpravu fotky nelze nastavit dva barevné profili.. takže musíš vybrat ten, který je poplatný výstupnímu zařízení.. pokud se budou fotky prohlížet jen na monitoru, pak navol ICC monitoru, pokud se budou tisknout, pak navol ICC té tiskárny (labuú, kde se budou fotky tisknout... ale nejdříve by jsi měl alespoň nahrubo nastavit správný jas, kontrast a teplotu barev monitour. Jde to jak v MS Windows, tak v Apple MacOS přes nástroje...
...pokud by jsi chtěl postup bez kalibrační sondy, pak kup PhotoLife 64/2008 (akorát šel do prodeje) a tam je postup, který lze praktikovat pro jakoukoliv tiskárnu, pokud k ní budeš mít testovací softwarový soubor a odpovídající testovací fotografii.
v editoru, který používáš na úpravu fotky nelze nastavit dva barevné profili.. takže musíš vybrat ten, který je poplatný výstupnímu zařízení.. pokud se budou fotky prohlížet jen na monitoru, pak navol ICC monitoru, pokud se budou tisknout, pak navol ICC té tiskárny (labuú, kde se budou fotky tisknout... ale nejdříve by jsi měl alespoň nahrubo nastavit správný jas, kontrast a teplotu barev monitour. Jde to jak v MS Windows, tak v Apple MacOS přes nástroje...
...pokud by jsi chtěl postup bez kalibrační sondy, pak kup PhotoLife 64/2008 (akorát šel do prodeje) a tam je postup, který lze praktikovat pro jakoukoliv tiskárnu, pokud k ní budeš mít testovací softwarový soubor a odpovídající testovací fotografii.
Pentax
Odpoved na tvou otazku: Mel bys nejdrive manualne zkalibrovat monitor. Pote pouzit sondu ktera ti vytvori barvny profil pro tvuj monitor. Pak uz jen v soft nastavis stejny barevny prostor jako ve fotaku a mel bys mit jistotu ze tak jak hybes s barvama na monitoru tak se s nima hybe i v jejich datove podobe.
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
No s tou kalibrací jsem se také potýkal. Vytiskl jsem si barevný podklad (základní webové barvy) a pak jsem to prostým okem porovnal s monitorem.
Výsledek byl strašný a tak jsem si s kalibrací malinko pohrál, aby bylo to, co tisknu a to, co vidím na monitoru stejné. Ještě pořád to není ono, ale aspoň mi to tolik nehapruje.
Výsledek byl strašný a tak jsem si s kalibrací malinko pohrál, aby bylo to, co tisknu a to, co vidím na monitoru stejné. Ještě pořád to není ono, ale aspoň mi to tolik nehapruje.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
Tvoje metoda je dobra do te doby nez to vytisknes na jine tiskarne... A za druhe ve fotce sprehazis barvy tak ze i na jinem monitoru ti to bude ujizdet. je lepsi mit zkalibrovano a pouzivat profily i pro tiskarny...maZec píše:No s tou kalibrací jsem se také potýkal. Vytiskl jsem si barevný podklad (základní webové barvy) a pak jsem to prostým okem porovnal s monitorem.
Výsledek byl strašný a tak jsem si s kalibrací malinko pohrál, aby bylo to, co tisknu a to, co vidím na monitoru stejné. Ještě pořád to není ono, ale aspoň mi to tolik nehapruje.
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM