PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMPANY
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
tomey: píšeme to tady, protože Pentax bereme i s jeho nedostatky. AF-S je v pohodě, AF-C neni tak kvalitní jako u Canonu. A přestaň psát ty svoje tečky, pak je ten text od tebe nepřehlednej - dík.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
Pokusím se být optimistou, který v přejmenování mateřské firmy nevidí nic hrozného.
Možná je pozitivní alespoň to, že se zatím Ricoh neodvážil pustit do světa nějakou tragedii, jako např. blesk Pentax 36 II. Za to sklidil hodně negativních reakcí, že ho nezesílil alespoň na směrové číslo 40. Uvidíme, jak to dopadne se skly. V té jejich road mapě se moc nedá věřit, poněvadž o řadě DAL v provedení WR tam nebyla vůbec zmínka. Takže ten jejich výtvor DA 560 beru jako tlustou čáru za kostlivci HOYA. Jsem zvědavý jako opice, zda se letos vydá to nově sklo s hvězdou (??16-80mm??).
Do konce tohoto roku se to rozhodne, zda má značka sílu poprat se s osudem a přesvědčit nás výrobky, abychom zůstali věrní.
Možná je pozitivní alespoň to, že se zatím Ricoh neodvážil pustit do světa nějakou tragedii, jako např. blesk Pentax 36 II. Za to sklidil hodně negativních reakcí, že ho nezesílil alespoň na směrové číslo 40. Uvidíme, jak to dopadne se skly. V té jejich road mapě se moc nedá věřit, poněvadž o řadě DAL v provedení WR tam nebyla vůbec zmínka. Takže ten jejich výtvor DA 560 beru jako tlustou čáru za kostlivci HOYA. Jsem zvědavý jako opice, zda se letos vydá to nově sklo s hvězdou (??16-80mm??).
Do konce tohoto roku se to rozhodne, zda má značka sílu poprat se s osudem a přesvědčit nás výrobky, abychom zůstali věrní.
Pentax: DA 18-55ALII, DA 35/2,4 , DA 50/1,8 , FA 28-105, FAJ 75-300, DA 55-300, M50/1,7, Tamron (A14) 18-200, Tamron (A16) 17-50, blesky Metz 36+58, Pentax K-s2
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
Hmm, musím se smát, jak povídání o změně názvu přešlo v "hádanici" ... "co umí která značka".
Zdá se mi to osobně zcela zbytečné.
O nepřesnostech zejména při pohybujícím se objektu se tu lámou rekordy. Netvrdím, že s tím nemá Pentax problém. Osobně chodím mezi lidi (myšleno s fotoaparáty a většinou s DSRL a ačkoliv jsou tam i třeba s chlápek Mark II), kteří hlavně fotí a následně porovnávají své fotografie. S Pentaxem jsem jediný, všichni obdivují živost barev, bokeh a tím i kreativitu této značky.
Není to o tom, jaký mám fotoaparát, ale co s ním dokážu nafotit a veškeré výtky spíše směřují k obrázku, nebo uchopení tématu samotného.
A neřekl bych, že jsem na tom nějak výrazně hůř než moji kolegové. Myšleno procento odpadu.
Pravda, jsme ryzí amatéři, žádní profíci.
Téma zní ... změna jména a nyní je již jasné, že alespoň v DSRL zatím jméno Pentax zůstává.
Rozhodně lepší zpráva, než jakákoli jiná o konci značky.
Co přijde dál se uvidí, osobně vidím budoucí cestu v bezzrcadlovkách, takže je možné, že jméno Pentax nakonec zmizí ze scény s tím, že zrcadlovky postupně zmizí z porfolia výrobců, nyní ale tato změna by podle mého mohla přesvědčit výrobce skel o tom, že značka pokračuje a má smysl jí nějaké to sklíčko věnovat.
Zdá se mi to osobně zcela zbytečné.
O nepřesnostech zejména při pohybujícím se objektu se tu lámou rekordy. Netvrdím, že s tím nemá Pentax problém. Osobně chodím mezi lidi (myšleno s fotoaparáty a většinou s DSRL a ačkoliv jsou tam i třeba s chlápek Mark II), kteří hlavně fotí a následně porovnávají své fotografie. S Pentaxem jsem jediný, všichni obdivují živost barev, bokeh a tím i kreativitu této značky.
Není to o tom, jaký mám fotoaparát, ale co s ním dokážu nafotit a veškeré výtky spíše směřují k obrázku, nebo uchopení tématu samotného.
A neřekl bych, že jsem na tom nějak výrazně hůř než moji kolegové. Myšleno procento odpadu.
Pravda, jsme ryzí amatéři, žádní profíci.
Téma zní ... změna jména a nyní je již jasné, že alespoň v DSRL zatím jméno Pentax zůstává.
Rozhodně lepší zpráva, než jakákoli jiná o konci značky.
Co přijde dál se uvidí, osobně vidím budoucí cestu v bezzrcadlovkách, takže je možné, že jméno Pentax nakonec zmizí ze scény s tím, že zrcadlovky postupně zmizí z porfolia výrobců, nyní ale tato změna by podle mého mohla přesvědčit výrobce skel o tom, že značka pokračuje a má smysl jí nějaké to sklíčko věnovat.
Pentax K5 II
Pentax SMC DA 18-135 f3,5-5,6 ED AL IF DC WR, Pentax SMC DA 35 f2,8 Macro Ltd., PENTAX SMC D–FA 100/2,8 MACRO , Pentax AF-360 FGZ
Pentax SMC DA 18-135 f3,5-5,6 ED AL IF DC WR, Pentax SMC DA 35 f2,8 Macro Ltd., PENTAX SMC D–FA 100/2,8 MACRO , Pentax AF-360 FGZ
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
Už som to napísal o pár riadkov vyššie, keby bol Pentax neistá budúcnosť, tak Sigma neuvedie ani jedno z nových siel s PX bajonetom.
Mna by dokonca ani neprekvapilo, ak by aj nová Sigma 30 dostala PX bajonet, tiež je nový makráč 105mm (zatial tiež nieje zmienka o tom či bude pre PX) ale keby PX bajonet dostala aj Sigma 120-300 tak som v siedmom nebi, len kde na nu zobrať peniaze že
Zatial to beriem tak že spoločnosť teraz všetko sústredila na zmenu obchodného mena, ale s uvedením nových tiel som očakával že prídu aj nejaké nové sklá. Lebo vyrábať len foťáky skrátka nestačí, aj nové sklo občas treba, minimálne aspon upgrade
Mna by dokonca ani neprekvapilo, ak by aj nová Sigma 30 dostala PX bajonet, tiež je nový makráč 105mm (zatial tiež nieje zmienka o tom či bude pre PX) ale keby PX bajonet dostala aj Sigma 120-300 tak som v siedmom nebi, len kde na nu zobrať peniaze že
Zatial to beriem tak že spoločnosť teraz všetko sústredila na zmenu obchodného mena, ale s uvedením nových tiel som očakával že prídu aj nejaké nové sklá. Lebo vyrábať len foťáky skrátka nestačí, aj nové sklo občas treba, minimálne aspon upgrade
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
ved v oficialnom vyhlaseni bolo presne uvedene co sa meni, nazov firmy a ake nazvy ostanu produktom.
vsetko bude ok.
nasa firma kde robim uz mala X zmien v nazve za 4roky co som v nej a vzdy to bolo iba o posune-presune tych tam hore co maju najvyssie platy, nic sa nezmenilo, ani zakazky, ani napln prace.
ad. AF-C a DA*50-135/2.8 s K5IIs - fotil som pri plavbe lodou lietajuce cajky (silne svetlo, biele cajky), nie iba po smere plavby ale aj v protismere, pohyb krizny atd...na 2.8 clone to bolo ostre! ale iba cast (hlava) - tak kde som mal zvoleny ostriaci bod pri AF-C, takze som zvolil F4 az 5.6 aby bola cela cajka ostra aj s kridlami, nie ze Pentax nevedel dobre zaostrit. Odpadu minimalne. Iny rychly dej som zatial nestihol otestovat na 50-135.
vsetko bude ok.
nasa firma kde robim uz mala X zmien v nazve za 4roky co som v nej a vzdy to bolo iba o posune-presune tych tam hore co maju najvyssie platy, nic sa nezmenilo, ani zakazky, ani napln prace.
ad. AF-C a DA*50-135/2.8 s K5IIs - fotil som pri plavbe lodou lietajuce cajky (silne svetlo, biele cajky), nie iba po smere plavby ale aj v protismere, pohyb krizny atd...na 2.8 clone to bolo ostre! ale iba cast (hlava) - tak kde som mal zvoleny ostriaci bod pri AF-C, takze som zvolil F4 az 5.6 aby bola cela cajka ostra aj s kridlami, nie ze Pentax nevedel dobre zaostrit. Odpadu minimalne. Iny rychly dej som zatial nestihol otestovat na 50-135.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
matak77 píše:Píšu měkký, protože ikdyž zaostří na cloně 2,8 na pohybující se cokoliv, tak je to měkký - 90% odpadu. Asi má moc velkou toleranci a potřebuje širší prostor na práci (3,5 a víc). Jakoby nedokázal rovinu zaostření dorovnávat? Kam zaostřil asi těžko zjistim, když fotim pohybujícího se člověka. Bylo jasno/slunce, časy mi vycházely 1/1000 a rychlejší.. Jenom by mě zajímalo, jak jsou na tom Hildovo Canony při malých clonách. Jestli tělo za 25K od Canonu dokáže kontinuálně ostřit třeba na clonuu 2,8, nebo i menší. Až narazim na nějakou ralye, tak to vyzkoušim ještě na vyšší rychlosti.
to tomey:
Psal jsem to proto, abych odpověděl na výše uvedený příspěvek.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
Rád bych ještě poznamenal jednu věc ad těla DSLR.
Opravdu mě točí (citlivky čtěte "skutečně mě irituje"), když někdo tvrdí, že na těle nezáleží nebo něco v tom smyslu. To platí jen do jisté míry, a nikdy 100%. U krajiny a produktových fotek je to asi nejvýraznější, ale i tam záleží na dynamickém rozsahu a to už je parametr těla (ok, produktovky si většinou člověk ideálně nasvítí). V momentě kdy se dostáváme k akční fotografii, reportáži nebo podobným věcem začínají parametry těla hrát důležitou roli. Aneb rychlost a přesnost AF, dynamický rozsah a výkon v šumu neoblbneš. Toto klišé o fotoaparátech mi vadí tím víc, že ho často používají amatéři, kteří ho přejali od nějakých "profíků" a nevědí, o čem ve skutečnosti mluví. Ano, taky jsem amatér a nemám v úmyslu hrát si na "profíka", ale pokud člověk není vyloženě dřevo, tak výkonné tělo pozná a při akční fotografii s ním dosáhne lepších výsledků, a nemusí to být zrovna rozdíl kompakt vs 1Dx.
Ještě k tomu jak tu kdosi psal něco ve smyslu "které tělo od konkurence v cenové hladině 25K má takový autofocus" nebo tak nějak: Tímto bych se moc neoháněl, jelikož když to u konkurence nestačí, dá se jít výš, o hodně výš. A kam se dá jít u Pentaxu?
P.S.: Rozhodně nechci říct že lepší tělo dělá lepší fotografii, nejsem blázen. Fotografii dělá hlavně vize fotografa a to, jak ji dokáže ztvárnit. V neposlední řadě ale taky podmínky na místě, technika kterou má fotograf k dispozici a občas taky náhoda . Tvrdit ale že lepší tělo nemá význam je hloupost. Když dáte Alonsovi 70kW Fabii a průměrnému řidiči M3, kdo vyhraje?
Opravdu mě točí (citlivky čtěte "skutečně mě irituje"), když někdo tvrdí, že na těle nezáleží nebo něco v tom smyslu. To platí jen do jisté míry, a nikdy 100%. U krajiny a produktových fotek je to asi nejvýraznější, ale i tam záleží na dynamickém rozsahu a to už je parametr těla (ok, produktovky si většinou člověk ideálně nasvítí). V momentě kdy se dostáváme k akční fotografii, reportáži nebo podobným věcem začínají parametry těla hrát důležitou roli. Aneb rychlost a přesnost AF, dynamický rozsah a výkon v šumu neoblbneš. Toto klišé o fotoaparátech mi vadí tím víc, že ho často používají amatéři, kteří ho přejali od nějakých "profíků" a nevědí, o čem ve skutečnosti mluví. Ano, taky jsem amatér a nemám v úmyslu hrát si na "profíka", ale pokud člověk není vyloženě dřevo, tak výkonné tělo pozná a při akční fotografii s ním dosáhne lepších výsledků, a nemusí to být zrovna rozdíl kompakt vs 1Dx.
Ještě k tomu jak tu kdosi psal něco ve smyslu "které tělo od konkurence v cenové hladině 25K má takový autofocus" nebo tak nějak: Tímto bych se moc neoháněl, jelikož když to u konkurence nestačí, dá se jít výš, o hodně výš. A kam se dá jít u Pentaxu?
P.S.: Rozhodně nechci říct že lepší tělo dělá lepší fotografii, nejsem blázen. Fotografii dělá hlavně vize fotografa a to, jak ji dokáže ztvárnit. V neposlední řadě ale taky podmínky na místě, technika kterou má fotograf k dispozici a občas taky náhoda . Tvrdit ale že lepší tělo nemá význam je hloupost. Když dáte Alonsovi 70kW Fabii a průměrnému řidiči M3, kdo vyhraje?
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
To JP3112:
ač nevím,zda-li street považuješ za dost akční foto či né,zkus si někdy vzít do ruky knížku Henry Cartier Bressona a mrkni na ty skvosty pořízené hledáčkovou Laikou.Když to nemáš v sobě,tak ti sebelepší Af nepomůže.
A příměr s Alonsem mi přijde poněkud mimo.Spíš bych použil: dej průměrnému kuchaři super profi kuchyň a michelinovskému kuchyň v nádražce,na kterém jídle si víc pochutnáš?
ač nevím,zda-li street považuješ za dost akční foto či né,zkus si někdy vzít do ruky knížku Henry Cartier Bressona a mrkni na ty skvosty pořízené hledáčkovou Laikou.Když to nemáš v sobě,tak ti sebelepší Af nepomůže.
A příměr s Alonsem mi přijde poněkud mimo.Spíš bych použil: dej průměrnému kuchaři super profi kuchyň a michelinovskému kuchyň v nádražce,na kterém jídle si víc pochutnáš?
K1;GR;FujiX10;Px: DA 35/2.4AL,FA 50/1.4,FA 135/2.8,FA 24-90/3.5-4.5,FA 80-320/4.5-5.6; Sigma 70-200/2.8 DG HSM II Macro; Irix 15/2.4Firefly; Biotar 58/2T; Helios 40-1 85/1.5; Revuenon MC 135/2.8; mezikroužky Soligor KA;blesky Pentax AF540FGZ, AF500FTZ
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 2008
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
oko.bere, ja som zohnal filmovy dokument, tak to poviem rovno ako ty: je to naozaj tak, bud to človek vie, alebo nevie.
http://www.youtube.com/watch?v=aVUBEE9Ey5U
a ina ukažka (André Kertész-Meudon 1928 )
http://www.youtube.com/watch?v=FPVDhhr5wZI
http://www.youtube.com/watch?v=aVUBEE9Ey5U
a ina ukažka (André Kertész-Meudon 1928 )
http://www.youtube.com/watch?v=FPVDhhr5wZI
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
street není rozhodně akční fotografie... u streetu, krajin apod. záleží hlavně z 99% na kvalitě fotografa. Buď tam prostě jsou ty nápady, správnej čas, správné místo a správná kompozice. Nebo z toho vyleze nudná fotka, byť třeba technicky dokonalá.oko.bere píše:To JP3112:
ač nevím,zda-li street považuješ za dost akční foto či né,zkus si někdy vzít do ruky knížku Henry Cartier Bressona a mrkni na ty skvosty pořízené hledáčkovou Laikou.Když to nemáš v sobě,tak ti sebelepší Af nepomůže.
A příměr s Alonsem mi přijde poněkud mimo.Spíš bych použil: dej průměrnému kuchaři super profi kuchyň a michelinovskému kuchyň v nádražce,na kterém jídle si víc pochutnáš?
Jsou ale oblasti, kde člověk může být nápaditý jak chce... ale když mu to prostě správně nezaostří v jedinej vhodnej okamžik akce, tak nemá co předat klientovi.
Nicméně tohle bych tady asi ani neřešil... už to tu bylo 1000x. Navíc existují fotografové, kteří toho zvládají celkem dost i s tím Pentaxem. Mrkněte třeba do portfolia CSAčka, jezdí s K5 často i reporty.
Tohle bych ale fakt do tohoto vlákna netahal.
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
to oko.bere:
Já bych do tohoto vlákna další diskusi na tém AF nezatahoval a už vůbec ne o ostření hledáčkem Leica. Pokud si dost starý na to, abys dříve používal fotoparáty s dálkoměrným hledáčkem, tak jistě víš, že při troše tréninku se dalo s tímto systémem zaostřit naprosto přesně a velmi rychle. Nakonec Leica dnes stejný princip používá i na svých digi modelech M s hledáčkem, protože má proti zrcadlu řadu výhod právě např. při streetu.
Pokud ten systém nemáš vyzkoušený, tak o něm nepiš.
Cartier Bresson by stejné krásné fotky udělal i s Beirettou.
Já bych do tohoto vlákna další diskusi na tém AF nezatahoval a už vůbec ne o ostření hledáčkem Leica. Pokud si dost starý na to, abys dříve používal fotoparáty s dálkoměrným hledáčkem, tak jistě víš, že při troše tréninku se dalo s tímto systémem zaostřit naprosto přesně a velmi rychle. Nakonec Leica dnes stejný princip používá i na svých digi modelech M s hledáčkem, protože má proti zrcadlu řadu výhod právě např. při streetu.
Pokud ten systém nemáš vyzkoušený, tak o něm nepiš.
Cartier Bresson by stejné krásné fotky udělal i s Beirettou.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
ak by to bolo s C/N také jednoduché tak by sem už chlapci s N D700 dávno dali fotky na ktoré som bol pred časom zvedavý, ako funguje 3D sledovanie na Nikone...ja nechcem len počuť aké je to super, ja chcem názorné ukážky aké je to s tým jednoduché...aj po internete v galériách by bolo plno neopakovateľných, úžasných momentov ale nie je, až na pár výnimiek... na ephoto bola tuším niekedy na jar pridaná fotka sýkorky počas letu...autor ju fotil Nikonom D3s... písal tam niečo také ako sa pri tom vytrápil a koľko mal neúspešných pokusov kým sa mu fotka podarila...(tým netvrdím že pentax má lepší AF, ale ako som sem pred časom dal ukážky, ide to s AF.C aj pentaxom)
sa mi zdá že sa sem chodia len zabávať C/N fanúšikovia prezlečený za pentax kamarátov nie som skalný ani iný fanúšik, len nie všetko je tak ako to tu niektorý prezentujú len preto že im to nejde...
sa mi zdá že sa sem chodia len zabávať C/N fanúšikovia prezlečený za pentax kamarátov nie som skalný ani iný fanúšik, len nie všetko je tak ako to tu niektorý prezentujú len preto že im to nejde...
K1,K5,XF10,A7...
http://atrejphotography.blogspot.com/
http://atrejphotography.blogspot.com/
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 176
- Registrován: 09 úno 2011, 11:57
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
JP3112 píše:Rád bych ještě poznamenal jednu věc ad těla DSLR.
P.S.: Rozhodně nechci říct že lepší tělo dělá lepší fotografii, nejsem blázen. Fotografii dělá hlavně vize fotografa a to, jak ji dokáže ztvárnit. V neposlední řadě ale taky podmínky na místě, technika kterou má fotograf k dispozici a občas taky náhoda . Tvrdit ale že lepší tělo nemá význam je hloupost. Když dáte Alonsovi 70kW Fabii a průměrnému řidiči M3, kdo vyhraje?
v Monaku určite Alonzo
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
to hilda4sea:
ano Hildo,jsem dost starý na to,abych o tom to mohl psát.Vyzkoušel jsem jak dálkoměry,tak spoustu matnic.Věř tomu.
A má reakce byla úplně o něčem jiném.Zas na druhou stranu,jsi Hilda,takže to beru
ano Hildo,jsem dost starý na to,abych o tom to mohl psát.Vyzkoušel jsem jak dálkoměry,tak spoustu matnic.Věř tomu.
A má reakce byla úplně o něčem jiném.Zas na druhou stranu,jsi Hilda,takže to beru
K1;GR;FujiX10;Px: DA 35/2.4AL,FA 50/1.4,FA 135/2.8,FA 24-90/3.5-4.5,FA 80-320/4.5-5.6; Sigma 70-200/2.8 DG HSM II Macro; Irix 15/2.4Firefly; Biotar 58/2T; Helios 40-1 85/1.5; Revuenon MC 135/2.8; mezikroužky Soligor KA;blesky Pentax AF540FGZ, AF500FTZ
Re: PENTAX RICOH IMAGING COMPANY zmena na RICOH IMAGING COMP
to oko.bere:
Nevím proč ta osobní invektiva. Nebo pro tebe platí, že tam kde dojdou argumenty přijdou na řadu urážky?
Nevím proč ta osobní invektiva. Nebo pro tebe platí, že tam kde dojdou argumenty přijdou na řadu urážky?
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz