Kalibrace monitoru
Moderátor: Moderátoři
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 431
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
Klidně sondu půjčím, ale je to předprodukční vzorek (hlavně kvůli odladění SW), nicméně mě funguje dobře . Software je jenom pro Linux, ale ICC profil se dá vytvořit z Live CD co je k dispozici na http://www.hughsie.com/.
Moje weby: fotky, blog, free software projekty, překládání přes web
Výbava: Pentax KP, DA 15 Limited, DA 21 Limited, DA 35 Limited, FA 50, DA 70 Limited, D-FA 100 Macro, M 150
Výbava: Pentax KP, DA 15 Limited, DA 21 Limited, DA 35 Limited, FA 50, DA 70 Limited, D-FA 100 Macro, M 150
Re: Kalibrace monitoru
to Nijel: Ty jo, to zní nějak složitě, na mé uživatelské schopnosti Pokud nebude jiná možnost, tak bych se ozval o zápůjčku, zatím díky.
Fuji X-T3 silver, Fuji 10-24/4, Fuji 23/1.4, Fuji 50-140/2.8, SMC M 50/F1.4, SMC M 100/2.8, Godox TT685+X1T, Manfrotto 190xprob
Fuji X30 silver
Fuji X30 silver
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 431
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
Chápu obavy . Ale není to nic extra složitého, stačí vypálit ISO a nabootovat z něj a tam provést kalibraci.
Moje weby: fotky, blog, free software projekty, překládání přes web
Výbava: Pentax KP, DA 15 Limited, DA 21 Limited, DA 35 Limited, FA 50, DA 70 Limited, D-FA 100 Macro, M 150
Výbava: Pentax KP, DA 15 Limited, DA 21 Limited, DA 35 Limited, FA 50, DA 70 Limited, D-FA 100 Macro, M 150
Re: Kalibrace monitoru
Dneska už to neni úplně pravda. Ty nejlepší referenční panely se už poslední 2 roky vyrábí s LED podsvícením (nebo dokonce i OLED) a otázkou je, kdy to dorazí i do "levnějších" modelů. Myslim, že pro běžné referenční grafické monitory si ještě nějakou dobu počkáme, protože udělat podsvícení z LED (opravdu na profi levelu) je velice drahé a CFL zde svou funkci plní na jedničku.oumik85 píše:hehe... a proto se do všech skutecne profi panelu dejme tomu nad 20tis. davaji temer vyhradne klasicke CFL trubicestrecha píše: Jinak LED podsviceni ma hlavni vliv na rovnomernost podsviceni a take je u neho mozna regulace intenzity podsviceni. U CFL trubic totiz nelze zmensit jejich jas....pouze se snizi frekvence jejich blikani a tim padem se zraku zda, ze se snizilo podsviceni...nekde jsem dokonce slysel, ze by to mohlo vest ke zhorseni zraku (podvedome bychom vnimali to blikani), ale to byly spis dohady, nikde jsem to nevidel potvrzeno nejakym vyzkumem...
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
smazána citace předchozího příspěvku ... admin
A ktore su to tie najlepsie referencne panely?
A ktore su to tie najlepsie referencne panely?
Re: Kalibrace monitoru
Já osobně za nejlepší současný referenční panel považuju to, co je v 23 palcové verzi RHDM řady od Barca nebo BVM řadu od Sony.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
No ale to su monitory skor do filmoveho priemyslu. Samozrejme tym nechcem povedat, ze LED by nebolo pouzitelne pre fotograficke monitory ale na takejto urovni netusim kto by to zaplatil. Osobne si myslim, ze IPS Eizo CG je nad schopnostami 85 % fotografov v SR a CR.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
Ale napriklad to Sony ma len sRGB.
Re: Kalibrace monitoru
To jsou monitory, které používají fakt profesionálové té nejvyšší třídy... nejen ve filmovém průmyslu (dneska už tu ani není moc velký rozdíl). Nejde to srovnávat třeba s Eizo CG, to je úplně jiná třída produktu, pro úplně jiné cílové uživatele a za úplně jiné peníze.Lukas_Gal píše:No ale to su monitory skor do filmoveho priemyslu. Samozrejme tym nechcem povedat, ze LED by nebolo pouzitelne pre fotograficke monitory ale na takejto urovni netusim kto by to zaplatil. Osobne si myslim, ze IPS Eizo CG je nad schopnostami 85 % fotografov v SR a CR.
Jinak s tím, že by IPS Eizo CG bylo nad schopnostmi 85% fotografů v SR a CR nesouhlasím. Libovolné Eizo CG řady je nad potřebou minimálně 98-99% fotografů v SR nebo ČR. V tom počtu, kolik tu fotografů je, se ani není co divit. Já bych bez problémů taky přežil s monitorem za 1/2 ceny. Monitorů třídy Eizo CG je v ČR několik set ks, třídy RHDM max okolo 5-10ks.
Ale to není vůbec důležité... tohle nejsou monitory pro běžné fotografy. Jen jsem tu kontroval to tvrzení, že se LED u profi panelů nepoužívá. U těch opravdu profi je dneska už dávno standard. A za pár let bude standard i u lepších lowcostů typu Eizo CG (což prosím nikdo neberte jako urážku CG řady, sám jí téměř výhradně používám, ale prostě Barco za 20tis ojro to neni).
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
No ale naozaj neviem, ktori svetovi fotografi pouzivaju BARCO ma to fakt ine vlastnosti ako Eizo. IMHO Eizo ma tiez model za cca 10 000 eur ale to je o inom len tak na okraj.
Re: Kalibrace monitoru
Smazána citace předchozího příspěvku. Prosím necitujte přímo předchozí příspěvek (viz. Pravidla). Admin
Tyhle monitory se používají hlavně v produkčních a postprodukčních studiích. Jsou fotografické produkce, které mají na své běžné focení rozpočet třeba 2 miliony USD. A když někam přijedou, tak nechtějí vozit kamion techniky. Prostě dorazí do země a tam jim smluvní partner připraví celý support. A tyhle lidé tam nechtějí mít nějaké třeba CG, které je kalibrované na konkrétní světelné podmínky. Chtějí mít na place CM naprosto mimo subjektivní volnost dodavatele.
No a takovej klient si na ty 2 dny řekne třeba o to Barco, protože zaplatit pro něj 1-2tis USD za rent monitoru na den je pro něj prostě prkotina. To samé u filmové produkce. Když nějaké studio dělá postprodukční scény třeba za 60 mil USD, tak pro ně monitor za 20tis USD je úplně nic.
Ale to bych fakt tady neřešil. Tahle debata byla o LED podsvícení. A já doufám, že na tvrzení, že tenhle typ monitorů je opravdu ta nejvyšší liga + že je podsvícen LED technologií se asi shodneme oba, ne? .
BTW... současný referenční monitor od Eiza za +- 10tis EUR neznám. Nejsem jejich znalec, ale myslím, že v téhle kategorii Eizo zastoupení nemá. Možná u nějakých lékařských monitorů, ale ...
Tyhle monitory se používají hlavně v produkčních a postprodukčních studiích. Jsou fotografické produkce, které mají na své běžné focení rozpočet třeba 2 miliony USD. A když někam přijedou, tak nechtějí vozit kamion techniky. Prostě dorazí do země a tam jim smluvní partner připraví celý support. A tyhle lidé tam nechtějí mít nějaké třeba CG, které je kalibrované na konkrétní světelné podmínky. Chtějí mít na place CM naprosto mimo subjektivní volnost dodavatele.
No a takovej klient si na ty 2 dny řekne třeba o to Barco, protože zaplatit pro něj 1-2tis USD za rent monitoru na den je pro něj prostě prkotina. To samé u filmové produkce. Když nějaké studio dělá postprodukční scény třeba za 60 mil USD, tak pro ně monitor za 20tis USD je úplně nic.
Ale to bych fakt tady neřešil. Tahle debata byla o LED podsvícení. A já doufám, že na tvrzení, že tenhle typ monitorů je opravdu ta nejvyšší liga + že je podsvícen LED technologií se asi shodneme oba, ne? .
BTW... současný referenční monitor od Eiza za +- 10tis EUR neznám. Nejsem jejich znalec, ale myslím, že v téhle kategorii Eizo zastoupení nemá. Možná u nějakých lékařských monitorů, ale ...
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibrace monitoru
To Eizo bude pravdepodobne v medicinskej sfere. K tym Barco je to mozne ale ako som to pozeal je to len sRGB a preto som trosku skepticky k pouzitiu vo fotografii a ani na ich stranke sa nejak neprezentuju, ze su super pre fotografiu len pre postprodukciu, ale to si myslim, ze myslia filmovy priemysel. V grafike a filmovom priemysle je to jasne. CO sa tyka LED urcite je to buducnost.