Pentax K-1
Moderátor: Moderátoři
-
- Uživatel
- Příspěvky: 53
- Registrován: 20 dub 2016, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
Lenyl cauko. PROLAIKU som poslal do r*iti a odstupil som od kupy oficialnou cestou. Ked im je malo 5000€ tak nech sa strcia, taki podnikatelia aj so svojou fotoma.sk a tak.
Ano beriem K1 od Zola ubezpecil ma ze do konca juna mi ju donesie aj s battery gripom. Jednanie s nim bola parada a o cenach ani nehovorim. K1 + grip = 2020€, no nekup to.
Ano beriem K1 od Zola ubezpecil ma ze do konca juna mi ju donesie aj s battery gripom. Jednanie s nim bola parada a o cenach ani nehovorim. K1 + grip = 2020€, no nekup to.
http://www.mariankrivosik.sk
Pentax K5II , Pentax Kx, Sigma 50 mm f/1.4 DG HSM, Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG OS HSM, Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM, Sigma AF 17-50 mm f/2.8 HSM DC EX OS
2x-Pentax AF540FGZ
https://500px.com/chameleonmajko
Pentax K5II , Pentax Kx, Sigma 50 mm f/1.4 DG HSM, Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG OS HSM, Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM, Sigma AF 17-50 mm f/2.8 HSM DC EX OS
2x-Pentax AF540FGZ
https://500px.com/chameleonmajko
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
to je neuveritelne, ako za socializmu ked sa cakalo kym pride bicykel favorit, do BB chodieval jeden za mesiac a ani ho nikdy nevylozili, vzdy bol podpultovy
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Pentax K-1
mozes sa tesit. oproti K5II co mas, tak FF K-1 ma ovela vacsi hladacik, na svadby co fotis urcite vyuzijes skoro 2x vyssie ISO v porovnani s APS-C vs kvalita (nemusis tolko blesk praskat)...akurat sa musis popasovat s "novymi" ohniskami, prides o crop 1,5x.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
A to hovoříme o čase kolem 1/20 nebo o běžných časech od 1/60 výše?lennyl píše: čakám sekundu aj dve, aby som sa JA USTABILIZOVAL A NEROZMAZAL SI FOTKU SVOJIM POHYBOM/dýchaním a to čo fotím sa nehýbe a fotka je raz ostra a raz nie na K-1?.
Nejaký stredoformát za tisíce dolárov môžes spomínať inde nie vo vlákne K-1 (a ten ma teda naozaj nezaujíma)
Já si tedy myslím, že tvoje problémy s pohybem vůbec nesouvisí. A podle mě by AF měl zaostřit pokaždé, když přimáčkneš. To, že nezaostří, je pouze jeho nekonzistence.
S tím MILC MF to nebylo úplně myšleno jako vtip. Psal jsem to kvůli tvému vyjádření, že peníze u tebe nehrají až takovou roli... A dovedu si představit, že další následovníci se budou k DSLR FF zajímavě blížit. Podle mě to úplně změní trh.
Jan67
-
- Uživatel
- Příspěvky: 53
- Registrován: 20 dub 2016, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
Lennyl: urcite si nepohorsim
Vcera som videl video kde nazorne ukazovali tlacidlo spuste na k3 a k1 na k3 malo dve polohy alebo vacsi odpor pri namacknuti a dotlaceni spuste. Na k1 akoby bez polohy, tak neviem ci si to pamatas ako to fungovalo na K3. Pisem koli tomu AF a ostreniu.
https://www.youtu.be/OPdq-_6aHpA/
7:13 vo videu
Vcera som videl video kde nazorne ukazovali tlacidlo spuste na k3 a k1 na k3 malo dve polohy alebo vacsi odpor pri namacknuti a dotlaceni spuste. Na k1 akoby bez polohy, tak neviem ci si to pamatas ako to fungovalo na K3. Pisem koli tomu AF a ostreniu.
https://www.youtu.be/OPdq-_6aHpA/
7:13 vo videu
http://www.mariankrivosik.sk
Pentax K5II , Pentax Kx, Sigma 50 mm f/1.4 DG HSM, Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG OS HSM, Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM, Sigma AF 17-50 mm f/2.8 HSM DC EX OS
2x-Pentax AF540FGZ
https://500px.com/chameleonmajko
Pentax K5II , Pentax Kx, Sigma 50 mm f/1.4 DG HSM, Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG OS HSM, Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM, Sigma AF 17-50 mm f/2.8 HSM DC EX OS
2x-Pentax AF540FGZ
https://500px.com/chameleonmajko
Re: Pentax K-1
O tomhle problému rozmazaných fotek s namáčknutím neslyším poprvé. Kamarádovi se to dělo s kompaktem, někomu prostě technika namáčknutí spouště nesedí. Pokud máš v menu nastavenou prioritu zaostření a ne prioritu spouště, nemělo by to ve většině případů vadit. Druhá možnost je nastavit si kontinuální zaostřování, ale to bych s limitedy asi moc nedoporučoval, tam to chce spíš plynulý ostřící motorek v objektivu.
Re: Pentax K-1
K-1 foti pekne. skoda ze nie presne. stale je to viac ostre dopredu. a nepredvidatelne to vobec nezaostri (mimo stredovy bod), jedno ci mackam spust dolu.
tie fotky vyzeraju dobre iba ked sa zmensia.
http://www.imagehosting.cz/?v=imgp1398re.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=imgp1422re.jpg
zajtra nech ju chalani poskusaju na pive, aj s DFA100 a napisem do Anglicka,ze ju chcem vratit a chcem novy kus.
prestava ma to bavit.
tie fotky vyzeraju dobre iba ked sa zmensia.
http://www.imagehosting.cz/?v=imgp1398re.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=imgp1422re.jpg
zajtra nech ju chalani poskusaju na pive, aj s DFA100 a napisem do Anglicka,ze ju chcem vratit a chcem novy kus.
prestava ma to bavit.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
lennyl píše:
inak pokial viem, tak kdesi sa pise v manuali/reklamach/specifikaciach, ze K-1 ma optimalizovany stredovy AF bod na skla s f2,8. o sklach s f1,4 ani s f1,8 sa nic nepise. to mam ako chapat?
Citlivost AF bodu uvedená výrobcem má vztah ke dvěma parametrům. Každé tělo má údaj o citlivosti systému AF vůči světlu - např. -3EV. K tomu je uvedena informace o maximální citlivosti AF bodu - zde 2,8.
To znamená, že AF bude spolehlivě fungovat při světle -3EV, pokud bude na těle nasazen objektiv s dírou alespoň f2,8. Při ostření při -3EV pak lze spolehlivě použít jen ten AF bod pro který platí údaj citlivosti 2,8 - obvykle středový. Ostatní AF body mívají citlivost 5,6 nebo 6,3. Úměrně s klesající citlivostí těchto AF bodů se mění i výkon AF a jeho použitelnost ve špatných světelných podmínkách a spolehlivost se posune z hodnoty -3EV třeba na hodnotu 0EV.
Samozřejmě to platí i opačně. Když na tělo s citlivostí AF -3EV nasadím seťák s clonou 3,5-5,6, tak je mi ten středový bod s hodnotou 2,8 celkem k ničemu a celkový výkon systému AF se sníží úměrně k maximálnímu otevření clony daného objektivu. Třeba z -3EV na -1EV.
To je také jeden z důvodů, proč profesionální objektivy mají, až na vyjímky, clonové číslo alespoň f2,8.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pentax K-1
Hildo,
my se ale nebavíme o citlivosti AF na okolní světlo ale o jeho přesnosti.
Velmi výstižně se o tom píše např. zde:
http://www.learn.usa.canon.com/resource ... icle.shtml
Ve zkratce:
centrální bod bývá často navržen jako bod s vysokou přesností, tj. se schopnosti ostřit velmi světelné objektivy s malou hloubkou ostrosti. Každý AF bod se skládá vlastně z pásku buněk (někdy s mezerou jako na obrázku), který musí být dostatečně dlouhý, aby vyhodnotil celý konus světla z objektivu. A čím světelnější sklo, tím by měl být pásek delší. Je otázka, jak pak ostří systém se sklem 1,4, když je navržen "pouze" na 2,8. A to se týká i otimálního světla a nesouvisí to s limitem -3EV. A vysvětluje to i skutečnost, že krajní body DSLR nebudou nikdy fungovat tak dobře. Profesionálové pak říkají, že ostří jen na středový bod (co jim taky jinýho zbývá, že).
my se ale nebavíme o citlivosti AF na okolní světlo ale o jeho přesnosti.
Velmi výstižně se o tom píše např. zde:
http://www.learn.usa.canon.com/resource ... icle.shtml
Ve zkratce:
centrální bod bývá často navržen jako bod s vysokou přesností, tj. se schopnosti ostřit velmi světelné objektivy s malou hloubkou ostrosti. Každý AF bod se skládá vlastně z pásku buněk (někdy s mezerou jako na obrázku), který musí být dostatečně dlouhý, aby vyhodnotil celý konus světla z objektivu. A čím světelnější sklo, tím by měl být pásek delší. Je otázka, jak pak ostří systém se sklem 1,4, když je navržen "pouze" na 2,8. A to se týká i otimálního světla a nesouvisí to s limitem -3EV. A vysvětluje to i skutečnost, že krajní body DSLR nebudou nikdy fungovat tak dobře. Profesionálové pak říkají, že ostří jen na středový bod (co jim taky jinýho zbývá, že).
Jan67
Re: Pentax K-1
Myslím, že Hilda nepsal o minimální použitelné cloně, ale o vztahu citlivosti -3EV k clonovému číslu.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Pentax K-1
Zdálo se mi, že lennyl se ptá jak má chápat optimalizovaný středový AF bod s hodnotou 2,8. A co dělají objetivy s tímto bodem, když mají f1,4.
S výkladem fyziky AF objektivů s větší dírou než 2,8 jsem se se nesetkal, ale platí, že maximální použitelnost AF vyjádřená hodnotou, třeba -3EV, je podmíněna použitím objektivu, který clonou vyhovuje hodnotě nejvyšší citlivosti AF bodu. To je jednoduché pravidlo. Občas si výrobci vyrobí nějaký marketingový údaj a jen málokterý doplní, za jakých podmínek platí. Např. Canon u svého AF píše, že stačí kontinuálně přeostřovat frontálně se přibližující objekt do rychlosti 50 km/h a do vzdálenosti - nekonečno až 8m. Pak je někde v poznámkách kurzívou napsáno, že to platí jen pro objektiv EF 300/2,8.
Do exkurze jak funguje fyzika AF na jednotlivých bodech (páscích) bych se nepouštěl, protože tomu moc nerozumím.
AF Canonu v odkazu je trochu složitý příklad, protože právě Canon používá vícevrstvý senzor v modulu AF, kde jsou ve vrstvách AF body, které se nezobrazují, pak tam jsou AF body co se překrývají a ještě jsou pootočené o 45 stupňů. Pak ještě u lepších modelů rozkládá světlo do vrtsev na červenou a ostatní barvy. Vůbec má více modifikací podle použití a určení těla. Ale jako příklad jak pracuje AF je ten výklad dobrý.
S výkladem fyziky AF objektivů s větší dírou než 2,8 jsem se se nesetkal, ale platí, že maximální použitelnost AF vyjádřená hodnotou, třeba -3EV, je podmíněna použitím objektivu, který clonou vyhovuje hodnotě nejvyšší citlivosti AF bodu. To je jednoduché pravidlo. Občas si výrobci vyrobí nějaký marketingový údaj a jen málokterý doplní, za jakých podmínek platí. Např. Canon u svého AF píše, že stačí kontinuálně přeostřovat frontálně se přibližující objekt do rychlosti 50 km/h a do vzdálenosti - nekonečno až 8m. Pak je někde v poznámkách kurzívou napsáno, že to platí jen pro objektiv EF 300/2,8.
Do exkurze jak funguje fyzika AF na jednotlivých bodech (páscích) bych se nepouštěl, protože tomu moc nerozumím.
AF Canonu v odkazu je trochu složitý příklad, protože právě Canon používá vícevrstvý senzor v modulu AF, kde jsou ve vrstvách AF body, které se nezobrazují, pak tam jsou AF body co se překrývají a ještě jsou pootočené o 45 stupňů. Pak ještě u lepších modelů rozkládá světlo do vrtsev na červenou a ostatní barvy. Vůbec má více modifikací podle použití a určení těla. Ale jako příklad jak pracuje AF je ten výklad dobrý.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pentax K-1
Já mám pocit, že Lennyl řešil nepřesnost za denního světla. Citlovost v EV podle mě popisuje něco jinýho.
Ve specifikaci K1 se uvádí:
Brightness Range: EV -3 to 18 (ISO100 @ normal temperature)
Nikde zde není zmíněna světelnost skel.
U popisu SAFOX12 se uvádí:
The center sensor and the two sensors located just above and below it are designed to detect the light flux of an F2.8 lens, making it easy to obtain pinpoint focus on a subject when using a large-aperture lens.
A to je údaj, který nás zajímá pro denní světlo.
Já si proto myslím, že údaj 2,8 pro středový AF bod znamená, že méně světelný skla nebudou s tímto bodem fungovat dobře. Použití ostření až do -3EV podle mě se světelností skla nesouvisí.
Otázkou pro mě je, jak dobře budou na takto specifikovaným AF bodu ostřit skla se světelností větší.
Ve specifikaci K1 se uvádí:
Brightness Range: EV -3 to 18 (ISO100 @ normal temperature)
Nikde zde není zmíněna světelnost skel.
U popisu SAFOX12 se uvádí:
The center sensor and the two sensors located just above and below it are designed to detect the light flux of an F2.8 lens, making it easy to obtain pinpoint focus on a subject when using a large-aperture lens.
A to je údaj, který nás zajímá pro denní světlo.
Já si proto myslím, že údaj 2,8 pro středový AF bod znamená, že méně světelný skla nebudou s tímto bodem fungovat dobře. Použití ostření až do -3EV podle mě se světelností skla nesouvisí.
Otázkou pro mě je, jak dobře budou na takto specifikovaným AF bodu ostřit skla se světelností větší.
Jan67
Re: Pentax K-1
Tohle je hodně mimo.Jan67 píše:
Já si proto myslím, že údaj 2,8 pro středový AF bod znamená, že méně světelný skla nebudou s tímto bodem fungovat dobře.
Mě ten střeďák funguje na 1,4.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Pentax K-1
U Lennylovi K-1 jsou možné dva problémy.
1- vada těla. To se stát může a potom bych jej vrátil. Ale chtělo by to na porovnání ještě jedno referenční tělo.
2- technika focení. Při 35/1,4 je ta hloubka ostrosti tak malá, že se nesmím pohnout v předo-zadním směru, abych z ní nevypadl.
Osobně si myslím, že by mu ta Fujina seděla více (rozměry a bezproblémové ostření). Škoda jen, že nedělá jím požadovaný FF.
1- vada těla. To se stát může a potom bych jej vrátil. Ale chtělo by to na porovnání ještě jedno referenční tělo.
2- technika focení. Při 35/1,4 je ta hloubka ostrosti tak malá, že se nesmím pohnout v předo-zadním směru, abych z ní nevypadl.
Osobně si myslím, že by mu ta Fujina seděla více (rozměry a bezproblémové ostření). Škoda jen, že nedělá jím požadovaný FF.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II