Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Moderátor: Moderátoři
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Zkusit na jiném PC mohu, ale poškozenost mého nového mazlíka vzhledem k tomu že se živím jako IT a ten komp je přelíznutej před měsícem bych nepředpokládal . Spíš nastavení jednotlivostí tak aby se kámošily:)
Pentax K20D, Pentax 18-55 3.5-5.6, Pentax 55-300/3.5-5.8 ED, 50/1.4 SMC, Helios 40 85/1.5, Jupiter 85/2, Orestor 135/2.8, VOLNA 80/2.8, PENTAX DA 35mm f/2,8, SIGMA 10-20/3,5 – 5.6 EX DC HSM, MIR 20/2.5, Velbon Sherpa 530 Carbon
http://busekmartin.cz/
http://busekmartin.cz/
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
A pred mesiacom to ako zobrazovalo?
KP, *ist DS, K-m (infra)
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
hmm, čo je to "samotné RGB"? AdobeRGB je "širší" ako napr. sRGB, ale nemá to len pozitívne dôsledky (pri použití 8 bitov na farbu, u 16 bitov na farbu už tie pozitíva prevažujú, ale tam je už zasa na mieste otázka, či nepoužiť ako pracovný priestor niečo ešte "širšie", napr. ProPhoto/Melissa RGB).Shoumen píše:V případě že ICC ve widlích nechám vypnuté a v photoshopu zpracovávám dle ICC od AdobeRGB(což je mimochodem mnohem širší barevné spektrum než samotné RGB a proto bych ho používal raději než RGB), tak je fotka mnohem živější, zajímavější a subjektivně lepší - řekl bych že je to právě tím barevným rozsahem.
navrhujem urobiť ešte jeden pokus: nastav všetko na sRGB, či to náhodou nebude "mnohem živější, zajímavější a subjektivně lepší"Shoumen píše:No a nakonec jsem aplikoval profil ARGB jak ve windows tak v Photoshopu a výsledek je takový, že photoshop zachová barevnost a živost, ale prohlížeče to nechají smutně šedivé(přeháním, ale uznejte)
Skoro se mi chce říct: Jak nastavit widle aby zobrazily to samé jako photoshop - tisk budu řešit až doladím tyhle maličkosti, protože jsem byl v Alze kde mi týpek udělal zkušební tisk a byl barevně hoooodně jinde, ale to už předbíhám:)
Inak pri správne nastavenom CMS je úplne jedno, v akom farebnom priestore je obrázok, ak software CMS podporuje, bude vždy zobrazený správne. To je nakoniec hlavný zmysel celého CMS.
(CMS=Color Management System, alebo "správa farieb")
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
uz asi viem kde je problem, ale podme po poriadku
v operacnom systeme by si mal hlavne nastavit farebny profil monitoru (ktory dostanes po premerani sondou), alebo si monitor nastav od oka (ci uz na monitore, alebo myslim ze vo win je utilitka na vytvorenie jednoducheho profilu). urcite tam nenastavuj adobergb a srgb alebo ine profily, tieto popisuju predmetne farebne priestory a pouzijes ich napriklad ked si budes kontrolovat ako bude obrazok vyzerat po konverzii z jedneho do druheho.
@adobeRGB presne ako pise bedo. v porovnani s srgb je o trochu vacsi v zelenej, ale v modrej a cervenej je +/- rovnaky. ale stale mas na ten vacsi rozsah na kanal iba 8 bitov (napr. jpg), takze v podstate jemny prechod vymenis za sytejsiu zelenu a tym aj G+B a G+R.
problem s adobergb je, ze ked ho zobrazis v srgb tak vyzera mdlo, nekontrastne - ako na tvojom screenshote.
mas nasledovne moznosti:
1. skonvertovat obrazok do srgb - vsade bude zobrazeny rovnako
2. vlozit adobergb profil priamo do obrazka - v color managed aplikaciach bude zobrazeny rovnako
3. nespravit nic - v aplikaciach ktore respektuju ze obrazok v adobergb je prefixovany "_" to bude zorbazene rovnako
priklady:
je to jpg foteny do adobergb priamo z fotaku - gimp _prefixovanie nepodporuje a zobrazil to ako srgb - prehliadac obrazkov z gnome to respektuje a zobrazil to ako adobergb (moznost 3)
vlavo v aftershotpro skonvertovany do srgb (moznost 1). vpravo ponechany v adobergb ale bol don v darktable vlozeny profil adobergb
(moznost 2)
@irfanview tiez podporuje embedovane profily (moznost 2) pozri Options > Properties > Vieving > Use embedded color profiles for JPG/TIFF
v operacnom systeme by si mal hlavne nastavit farebny profil monitoru (ktory dostanes po premerani sondou), alebo si monitor nastav od oka (ci uz na monitore, alebo myslim ze vo win je utilitka na vytvorenie jednoducheho profilu). urcite tam nenastavuj adobergb a srgb alebo ine profily, tieto popisuju predmetne farebne priestory a pouzijes ich napriklad ked si budes kontrolovat ako bude obrazok vyzerat po konverzii z jedneho do druheho.
@adobeRGB presne ako pise bedo. v porovnani s srgb je o trochu vacsi v zelenej, ale v modrej a cervenej je +/- rovnaky. ale stale mas na ten vacsi rozsah na kanal iba 8 bitov (napr. jpg), takze v podstate jemny prechod vymenis za sytejsiu zelenu a tym aj G+B a G+R.
problem s adobergb je, ze ked ho zobrazis v srgb tak vyzera mdlo, nekontrastne - ako na tvojom screenshote.
mas nasledovne moznosti:
1. skonvertovat obrazok do srgb - vsade bude zobrazeny rovnako
2. vlozit adobergb profil priamo do obrazka - v color managed aplikaciach bude zobrazeny rovnako
3. nespravit nic - v aplikaciach ktore respektuju ze obrazok v adobergb je prefixovany "_" to bude zorbazene rovnako
priklady:
je to jpg foteny do adobergb priamo z fotaku - gimp _prefixovanie nepodporuje a zobrazil to ako srgb - prehliadac obrazkov z gnome to respektuje a zobrazil to ako adobergb (moznost 3)
vlavo v aftershotpro skonvertovany do srgb (moznost 1). vpravo ponechany v adobergb ale bol don v darktable vlozeny profil adobergb
(moznost 2)
@irfanview tiez podporuje embedovane profily (moznost 2) pozri Options > Properties > Vieving > Use embedded color profiles for JPG/TIFF