Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Moderátor: Moderátoři
Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Ahoj přátelé, tohle téma by mělo být uzavřeno nějakým výstupem kde se po většinové shodě bude uvádět návrh řešení jednotlivostí tak, aby člověk nemusel opakovaně číst tuny informací o DPI,PPI, sondách, ICC profilech etc.
A při tisku finální fotografie se dostal na podobný výstup jako to, co viděl na monitoru kde fotografie upravoval.
Vzhledem k tomu že tápu a to nikoli pro nedostatek informací, ale pro jejich množství, rád bych aby někdo shrnul pár svých poznatků, za což mu/jí předem děkuji a my ostatní se pokusili si udělat jasno a podebatovali nad touto problematikou.
Takže první rozdíl vzniká již při focení - obvykle je třeba nastavit nějaké vyvážení bílé(lze řešit šedivou kartičkou, ale na její použití jsem se nikdy nedostal - takže k tomu nelze moc říci.), saturace, kontrastu a dalších parametrů - tento jev lze odstranit tím, že budeme fotografovat do RAWu.
Dále natahujeme fotky do PC kde je monitor.
Pro správnou kalibraci monitoru(to se dělá kvůli optimalizaci zobrazovaného spektra a správné barevné podání daného kusu železa ) - zde bych doporučil stránku: http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
Kde se i bez sondy dostanete k "chvalitebnému" ICC profilu, který se nastavuje ve windows v ovládacím panelu ve správci barev - nebo vjinde se povalující po internetu.
Pokud máte správně kalibrovaný monitor, pak máte jakýsi referenční bod pro to, co se na daném zařízení zobrazí - nikoli však jistotu, že to takhle poleze z tiskárny.
A zde je prostor pro můj dotaz. Zjistil jsem, že při užití různých programů mi stejný monitor na stejné fotce zobrazí jiné barevné podání snímků - nevím co dělám špatně, poradíte mi?
http://pentaxfriends.eu/gallery/albums/ ... _small.jpg upravená fotka otevřená proti originálu v Irfanu a Photoshopu
http://pentaxfriends.eu/gallery/albums/ ... _small.jpg neupravená fotka proti originálu v IV a PS
Další problém může být nastavený profil RGB x CMYK ve photoshopu - také nevím co bych měl pro stabilnější výsledky mít nastaveno.
Spousta lidí řeší DPI - nebo 300 nebo 600 dle velikosti souboru - to je poučka kterou nechápu a vůbec netuším proč řešit - pokud poskytnu fotku v maximální velikosti, tak ať si nastaví DPI či jiné parametry jak chtějí, chci prostě max kvalitu, kterou z toho lze vyždímat.
Zpět k barevným posunům - při předání k tisku lze u mnoha tiskáren použít funkci doupravit fotky pojmenovanou různými názvy - pravdou zůstává, že tyto úpravy dělají fotografie líbivějšími pro celkovou populaci.
Přínosem bývají fotografie amatérů z dovolených na kterých je více kontrastu, občas jsou i přiostřené nebo pře-, při- exponované - nevýhodou je situace kdy se z temně míněné fotografie stané jakási šedivá bezatmosférová věc nebo když děláte nějaké pěkné HDR na hraně omalovánek a oni vám to ještě přibarví.
A v konečném důsledku ještě barevné kombinace barev v tiskárně, kdy je třeba počítat nebo nastavit monitor do teplejších x studenějších odstínů či upravit světelnost monitoru nebo kontrast, aby se dosáhlo podoných výsledků jako lezou z tiskárny.
Většina tiskáren poskytuje službu zkušebního tisku kam doporučuji posílat fotografie vašeho tématu, známých barev a tak trochu na hraně něčeho co chcete dělat - typicky dovede překvapit zrno či doostření fotek, protože papír snese víc než monitor.
Takže jestli tohle někdo dotáhl dál, požádal ybch ho aby se podělil o své znalosti či přidal místa kde si dát pozor na možné deformace kvality.
Btw. můj postup je takový, že fotky proženu skrz Capture One, exportuju do 16 bit TIFFu a ty pak rozbíjím Photoshopem na to co chci a ve výsledku ukládám do 8 bit JPEG.
Samozřejmě pro tisk bych ukládal zpátky do TIFFu.
Díky za Váš čas lidi...
A při tisku finální fotografie se dostal na podobný výstup jako to, co viděl na monitoru kde fotografie upravoval.
Vzhledem k tomu že tápu a to nikoli pro nedostatek informací, ale pro jejich množství, rád bych aby někdo shrnul pár svých poznatků, za což mu/jí předem děkuji a my ostatní se pokusili si udělat jasno a podebatovali nad touto problematikou.
Takže první rozdíl vzniká již při focení - obvykle je třeba nastavit nějaké vyvážení bílé(lze řešit šedivou kartičkou, ale na její použití jsem se nikdy nedostal - takže k tomu nelze moc říci.), saturace, kontrastu a dalších parametrů - tento jev lze odstranit tím, že budeme fotografovat do RAWu.
Dále natahujeme fotky do PC kde je monitor.
Pro správnou kalibraci monitoru(to se dělá kvůli optimalizaci zobrazovaného spektra a správné barevné podání daného kusu železa ) - zde bych doporučil stránku: http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
Kde se i bez sondy dostanete k "chvalitebnému" ICC profilu, který se nastavuje ve windows v ovládacím panelu ve správci barev - nebo vjinde se povalující po internetu.
Pokud máte správně kalibrovaný monitor, pak máte jakýsi referenční bod pro to, co se na daném zařízení zobrazí - nikoli však jistotu, že to takhle poleze z tiskárny.
A zde je prostor pro můj dotaz. Zjistil jsem, že při užití různých programů mi stejný monitor na stejné fotce zobrazí jiné barevné podání snímků - nevím co dělám špatně, poradíte mi?
http://pentaxfriends.eu/gallery/albums/ ... _small.jpg upravená fotka otevřená proti originálu v Irfanu a Photoshopu
http://pentaxfriends.eu/gallery/albums/ ... _small.jpg neupravená fotka proti originálu v IV a PS
Další problém může být nastavený profil RGB x CMYK ve photoshopu - také nevím co bych měl pro stabilnější výsledky mít nastaveno.
Spousta lidí řeší DPI - nebo 300 nebo 600 dle velikosti souboru - to je poučka kterou nechápu a vůbec netuším proč řešit - pokud poskytnu fotku v maximální velikosti, tak ať si nastaví DPI či jiné parametry jak chtějí, chci prostě max kvalitu, kterou z toho lze vyždímat.
Zpět k barevným posunům - při předání k tisku lze u mnoha tiskáren použít funkci doupravit fotky pojmenovanou různými názvy - pravdou zůstává, že tyto úpravy dělají fotografie líbivějšími pro celkovou populaci.
Přínosem bývají fotografie amatérů z dovolených na kterých je více kontrastu, občas jsou i přiostřené nebo pře-, při- exponované - nevýhodou je situace kdy se z temně míněné fotografie stané jakási šedivá bezatmosférová věc nebo když děláte nějaké pěkné HDR na hraně omalovánek a oni vám to ještě přibarví.
A v konečném důsledku ještě barevné kombinace barev v tiskárně, kdy je třeba počítat nebo nastavit monitor do teplejších x studenějších odstínů či upravit světelnost monitoru nebo kontrast, aby se dosáhlo podoných výsledků jako lezou z tiskárny.
Většina tiskáren poskytuje službu zkušebního tisku kam doporučuji posílat fotografie vašeho tématu, známých barev a tak trochu na hraně něčeho co chcete dělat - typicky dovede překvapit zrno či doostření fotek, protože papír snese víc než monitor.
Takže jestli tohle někdo dotáhl dál, požádal ybch ho aby se podělil o své znalosti či přidal místa kde si dát pozor na možné deformace kvality.
Btw. můj postup je takový, že fotky proženu skrz Capture One, exportuju do 16 bit TIFFu a ty pak rozbíjím Photoshopem na to co chci a ve výsledku ukládám do 8 bit JPEG.
Samozřejmě pro tisk bych ukládal zpátky do TIFFu.
Díky za Váš čas lidi...
Pentax K20D, Pentax 18-55 3.5-5.6, Pentax 55-300/3.5-5.8 ED, 50/1.4 SMC, Helios 40 85/1.5, Jupiter 85/2, Orestor 135/2.8, VOLNA 80/2.8, PENTAX DA 35mm f/2,8, SIGMA 10-20/3,5 – 5.6 EX DC HSM, MIR 20/2.5, Velbon Sherpa 530 Carbon
http://busekmartin.cz/
http://busekmartin.cz/
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
@tlaciaren - neviem poradit
@monitor - bud si profil vytvor pre seba, alebo spravu farieb vypni (system aj aplikacie) a nastav si srgb na monitore. stianuty profil pravdepodobne spravi viac skody ako uzitku, pretoze je tam vela premennych
- kusova variacia pri vyrobe, rozne verzie (kludne moze jeden model pouzivat niekolko roznych panelov)
- vlastnosti monitoru sa casom menia
- vobec nevies za akych podmienok ten profil vznikol
@monitor - bud si profil vytvor pre seba, alebo spravu farieb vypni (system aj aplikacie) a nastav si srgb na monitore. stianuty profil pravdepodobne spravi viac skody ako uzitku, pretoze je tam vela premennych
- kusova variacia pri vyrobe, rozne verzie (kludne moze jeden model pouzivat niekolko roznych panelov)
- vlastnosti monitoru sa casom menia
- vobec nevies za akych podmienok ten profil vznikol
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
S tlacenim je to este komplikovanejsie, lebo sa kalibruju aj tlaciarne a vyrobca papiera dodava jeho ICC profil ktory si tiez naimportujes do Photoshopu. U nas v praci grafici napr. maju profil na dennikovy hajzelpapier alebo aj na premiovy papier obalky zenskeho mesacnika.
S kalibraciou monitora to slivo zhrnul jasne. Okrem toho ani monitor nema rovnomerne podsvietenie, takze pri opakovanej kalibracii su vysledky vzdy trosku ine.
Kazdy program na prezeranie fotiek funguje trochu inak, ma vlastne algoritmy na zobrazenie, vyuziva svoje profily, alebo zoberie kalibrovane ICC. Aj v Lightroome vyzera fotka inac nez vo Photoshope, webe. Ved aj tu na stranke maju fotky inu farebnost v nahlade a iny po rozkliknuti.
Prevod RGB x CMYK - masiny v minilaboch pouzivaju RGB led/laser, predpokladam ze vo vsetkych ostatnych pripadoch je to cmyk. Samotny prevod byva casto alchymia a aj nasi grafici niekedy az vo vytlacenom casopise zistia ze prevod sa im nepodaril tak ako cakali. Kvoli tomu mame 11-atramentovy natlackovy ploter, kde sa profilmi pre papier simuluje vysledny vzhlad strany. A prevod RGB do CMYKu modelky v sytych cervenych satach je alchymia aj pre profesionala, pretoze cervena pride o priestor. Z plastickych siat je naraz cervena doska.
Najlepsia rada co moze byt je ze pred velkou tlacou si das urobit zmenseninu kde zistis ako farby realne vyzeraju, doladis a az potom skusis velky format.
Ja som si domov daval robit fotoplatna. Najskor male 20x30. Doma som zistil ze aj ked vzdy taham fotky do teplych farieb, tak do tmavej chodby so zltou stenou musim vyrazne pridat viac saturacie a zltej aby to bolo dobre. Na bielej stene v slnkom zaliatej miestnosti by z toho bol grc, u mna v chodbe to je paradne
S kalibraciou monitora to slivo zhrnul jasne. Okrem toho ani monitor nema rovnomerne podsvietenie, takze pri opakovanej kalibracii su vysledky vzdy trosku ine.
Kazdy program na prezeranie fotiek funguje trochu inak, ma vlastne algoritmy na zobrazenie, vyuziva svoje profily, alebo zoberie kalibrovane ICC. Aj v Lightroome vyzera fotka inac nez vo Photoshope, webe. Ved aj tu na stranke maju fotky inu farebnost v nahlade a iny po rozkliknuti.
Prevod RGB x CMYK - masiny v minilaboch pouzivaju RGB led/laser, predpokladam ze vo vsetkych ostatnych pripadoch je to cmyk. Samotny prevod byva casto alchymia a aj nasi grafici niekedy az vo vytlacenom casopise zistia ze prevod sa im nepodaril tak ako cakali. Kvoli tomu mame 11-atramentovy natlackovy ploter, kde sa profilmi pre papier simuluje vysledny vzhlad strany. A prevod RGB do CMYKu modelky v sytych cervenych satach je alchymia aj pre profesionala, pretoze cervena pride o priestor. Z plastickych siat je naraz cervena doska.
Najlepsia rada co moze byt je ze pred velkou tlacou si das urobit zmenseninu kde zistis ako farby realne vyzeraju, doladis a az potom skusis velky format.
Ja som si domov daval robit fotoplatna. Najskor male 20x30. Doma som zistil ze aj ked vzdy taham fotky do teplych farieb, tak do tmavej chodby so zltou stenou musim vyrazne pridat viac saturacie a zltej aby to bolo dobre. Na bielej stene v slnkom zaliatej miestnosti by z toho bol grc, u mna v chodbe to je paradne
KP, *ist DS, K-m (infra)
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
este ukazka co spravi profil od niekoho ineho:
obe notebooky na foto su v rovnakej konfiguracii, na oboch je nastaveny rovnaky profil, ktory bol vytvoreny na pocitaci vlavo. Rozdiel je zrejmy aj na fotke z mobilu. Zobrazene foto je Stredovek od Promarta, ktoremu dakujem.
obe notebooky na foto su v rovnakej konfiguracii, na oboch je nastaveny rovnaky profil, ktory bol vytvoreny na pocitaci vlavo. Rozdiel je zrejmy aj na fotke z mobilu. Zobrazene foto je Stredovek od Promarta, ktoremu dakujem.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
A jak to tedy řešíte při prohlížení a úpravě od importu fotek po tisk?
Mě osobně přijde ujetý importovat fotku přes Cature One, upravit RAW - vyexportovat do TIFF a mít jiné barevné podání výsledku při následné úpravě, dále při uložení a jiný výstup dále při prohlížení.
Je tu nějaký grafik, který by tohle měl zmáknuté s mnou používaným softem - nebo by mi doporučil jiný prohlížeč či jak ho zkorigovat aby výstup byl takový co si představuji ?
Tzn. CaptureOne proti Photoshopu a následně nějakým prohlížečem.
Mě osobně přijde ujetý importovat fotku přes Cature One, upravit RAW - vyexportovat do TIFF a mít jiné barevné podání výsledku při následné úpravě, dále při uložení a jiný výstup dále při prohlížení.
Je tu nějaký grafik, který by tohle měl zmáknuté s mnou používaným softem - nebo by mi doporučil jiný prohlížeč či jak ho zkorigovat aby výstup byl takový co si představuji ?
Tzn. CaptureOne proti Photoshopu a následně nějakým prohlížečem.
Pentax K20D, Pentax 18-55 3.5-5.6, Pentax 55-300/3.5-5.8 ED, 50/1.4 SMC, Helios 40 85/1.5, Jupiter 85/2, Orestor 135/2.8, VOLNA 80/2.8, PENTAX DA 35mm f/2,8, SIGMA 10-20/3,5 – 5.6 EX DC HSM, MIR 20/2.5, Velbon Sherpa 530 Carbon
http://busekmartin.cz/
http://busekmartin.cz/
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
link na clanokSo What's the Best Workflow?
Your camera captures images in RAW. Many high-end cameras give you the choice of converting, in camera, to Adobe RGB or sRGB before saving on a memory card. Sometimes the best workflow is to save your photos in Adobe RGB because it preserves the most colors, and convert to sRGB for the Internet.
The problem with that is you get the disadvantages of both color spaces with the advantages of neither.
If sRGB covers the colors of your shots (as it does for weddings, portraits, and most event photography) and your shots are destined for the Internet and commercial printers, we recommend they not pass through Adobe RGB first.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Já jsem tiskařský laik. Nicméně samotným přepnutím formátu RGB do CMYK (nebo opačně) se ve photoshopu na stejném monitoru nestane vůbec nic. Něco jiného je, co se stane na papíru.feri2303 píše: Prevod RGB x CMYK - masiny v minilaboch pouzivaju RGB led/laser, predpokladam ze vo vsetkych ostatnych pripadoch je to cmyk. Samotny prevod byva casto alchymia a aj nasi grafici niekedy az vo vytlacenom casopise zistia ze prevod sa im nepodaril tak ako cakali. Kvoli tomu mame 11-atramentovy natlackovy ploter, kde sa profilmi pre papier simuluje vysledny vzhlad strany. A prevod RGB do CMYKu modelky v sytych cervenych satach je alchymia aj pre profesionala, pretoze cervena pride o priestor. Z plastickych siat je naraz cervena doska.
Když jsem si naposledy nechal tisknout fotku digitálním tiskem, shodli jsme se nakonec na nejlepším formátu psd (photoshop). Je to celkem logický, protože photoshop toho fotostudia má jistě nainstalovaný profil jejich tiskárny.
Když jsem byl u tisku bookletu CD (tzn. velkosériový tisk ofsetem), je to úplně jiná story. Chce to dobrýho grafika, který umí odhadnout chování zvoleného papíru a barev a připravit tiskový podklad. Ale pak je stejně nutný ke stroji dojet a s techniky doladit zkušební tisk (po kterém se to bezprostředně celý vytiskne).
Takže jediný (kromě osobní kontroly při tisku) co může člověk udělat, je mít kvalitní a pokud možno zkalibrovaný monitor. Rozdíly mezi zobrazením fotky různými SW na stejném monitoru možná nějaké jsou ale pro mě osobně zcela zanedbatelné.
Jan67
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Jan67: Koukněte do prvního příspěvku - tam jsou odkazy na dvě fotky které jsou udělané print screenem a musím říci, že jestli Vám ten rozdíl přijde zanedbatelný, tak mě opravdu zanedbatelný nepřijde -je možné že Irfan je prostě šmejd nebo že mám něco nastaveno špatně, ale nevím to, a proto se na to ptám:)
Pentax K20D, Pentax 18-55 3.5-5.6, Pentax 55-300/3.5-5.8 ED, 50/1.4 SMC, Helios 40 85/1.5, Jupiter 85/2, Orestor 135/2.8, VOLNA 80/2.8, PENTAX DA 35mm f/2,8, SIGMA 10-20/3,5 – 5.6 EX DC HSM, MIR 20/2.5, Velbon Sherpa 530 Carbon
http://busekmartin.cz/
http://busekmartin.cz/
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Já ale nepochopil, co ty jednotlivé fotky znamenají..
Myslím tím tento popis:
gallery/albums/userpics/barvy_obrazu_1_small.jpg upravená fotka otevřená proti originálu v Irfanu a Photoshopu
gallery/albums/userpics/barvy_obrazu_2_small.jpg neupravená fotka proti originálu v IV a PS
nevím, v čem je otevřená upravená či neupravená fotka.
Teď jsem se díval na zobrazení jedné mé fotky v Irfanview a v LR. Jsou prakticky identické (na jednom monitoru).
Pokud máš někde výrazný rozdíly, tak máš něco špatně.
Myslím tím tento popis:
gallery/albums/userpics/barvy_obrazu_1_small.jpg upravená fotka otevřená proti originálu v Irfanu a Photoshopu
gallery/albums/userpics/barvy_obrazu_2_small.jpg neupravená fotka proti originálu v IV a PS
nevím, v čem je otevřená upravená či neupravená fotka.
Teď jsem se díval na zobrazení jedné mé fotky v Irfanview a v LR. Jsou prakticky identické (na jednom monitoru).
Pokud máš někde výrazný rozdíly, tak máš něco špatně.
Jan67
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Este nieco ma napadlo v suvislosti s kalibraciou. Pri modernejsich a lepsich monitoroch prebieha kalibracia tak, ze kalibracny SW komunikuje priamo s FW monitora a hodnoty nastavi priamo tam. Takze napr. po preinstalovani pocitaca, ci presunuti monitora k inemu PC je monitor stale +/- nakalibrovany. ICC profil ktory kalibracny SW vytvori sluzi na doladenie drobnych odchyliek ktore sa nepodarilo nastavit pri kalibracii priamo na monitore.
Ked sa ale komunikacia s monitorom nepodari, kalibracia SW prebieha len cez ICC profil. Je to vidiet napr. v tom ze par sekund po starte pocitaca sa upne zmeni obraz - graficky ovladac aplikoval ICC profil.
No a kazdy program ma svoju spravu farieb. Jeden icc profil vyuzije, iny nie, dalsi ma svoju spravu farieb, pripadne sa naaplikuje profil vlozeny v obrazku. ICC profily su aj vo verzii ICC v4 ktoru niektore programy nepodporuju (windows photo viewer) a farby su tak tmave a kontrastne... Vtedy treba pouzit ICC v2.
Ked sa ale komunikacia s monitorom nepodari, kalibracia SW prebieha len cez ICC profil. Je to vidiet napr. v tom ze par sekund po starte pocitaca sa upne zmeni obraz - graficky ovladac aplikoval ICC profil.
No a kazdy program ma svoju spravu farieb. Jeden icc profil vyuzije, iny nie, dalsi ma svoju spravu farieb, pripadne sa naaplikuje profil vlozeny v obrazku. ICC profily su aj vo verzii ICC v4 ktoru niektore programy nepodporuju (windows photo viewer) a farby su tak tmave a kontrastne... Vtedy treba pouzit ICC v2.
KP, *ist DS, K-m (infra)
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
no ale jedine co sa z tych obrazkov da odvodit je, ze to mas zle nastavene. a najjednoduchsie riesenie sme uz tiez popisali. skus poslat aj upravenu aj neupravenu fotku aby sme mohli zacat spekulovat dalej.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Tak přátelé - udělal jsem jak jste mi poradili a budu dál bádat.
Jedna věc je jistá - pokud vypnu správu barev ve windows a ve photoshopu nastavím jiný barevný profil něž kterým fotka může být zpracovaná/vyvolaná/nevímOdkudToPhotoshopBere - v mém případě AdobeRGB je "default" při kterém se mě fotka neptá, tak se mě photoshop zeptá jaký barevný profil použít - dám nepoužívat a fotografie jsou takřka stejné - je tam lehčí ústřel v kontrastu či saturaci, ale je zanedbatelný.
V případě že ICC ve widlích nechám vypnuté a v photoshopu zpracovávám dle ICC od AdobeRGB(což je mimochodem mnohem širší barevné spektrum než samotné RGB a proto bych ho používal raději než RGB), tak je fotka mnohem živější, zajímavější a subjektivně lepší - řekl bych že je to právě tím barevným rozsahem.
No a nakonec jsem aplikoval profil ARGB jak ve windows tak v Photoshopu a výsledek je takový, že photoshop zachová barevnost a živost, ale prohlížeče to nechají smutně šedivé(přeháním, ale uznejte)
Skoro se mi chce říct: Jak nastavit widle aby zobrazily to samé jako photoshop - tisk budu řešit až doladím tyhle maličkosti, protože jsem byl v Alze kde mi týpek udělal zkušební tisk a byl barevně hoooodně jinde, ale to už předbíhám:) http://pentaxfriends.eu/gallery/display ... ?pid=17167
Jedna věc je jistá - pokud vypnu správu barev ve windows a ve photoshopu nastavím jiný barevný profil něž kterým fotka může být zpracovaná/vyvolaná/nevímOdkudToPhotoshopBere - v mém případě AdobeRGB je "default" při kterém se mě fotka neptá, tak se mě photoshop zeptá jaký barevný profil použít - dám nepoužívat a fotografie jsou takřka stejné - je tam lehčí ústřel v kontrastu či saturaci, ale je zanedbatelný.
V případě že ICC ve widlích nechám vypnuté a v photoshopu zpracovávám dle ICC od AdobeRGB(což je mimochodem mnohem širší barevné spektrum než samotné RGB a proto bych ho používal raději než RGB), tak je fotka mnohem živější, zajímavější a subjektivně lepší - řekl bych že je to právě tím barevným rozsahem.
No a nakonec jsem aplikoval profil ARGB jak ve windows tak v Photoshopu a výsledek je takový, že photoshop zachová barevnost a živost, ale prohlížeče to nechají smutně šedivé(přeháním, ale uznejte)
Skoro se mi chce říct: Jak nastavit widle aby zobrazily to samé jako photoshop - tisk budu řešit až doladím tyhle maličkosti, protože jsem byl v Alze kde mi týpek udělal zkušební tisk a byl barevně hoooodně jinde, ale to už předbíhám:) http://pentaxfriends.eu/gallery/display ... ?pid=17167
Pentax K20D, Pentax 18-55 3.5-5.6, Pentax 55-300/3.5-5.8 ED, 50/1.4 SMC, Helios 40 85/1.5, Jupiter 85/2, Orestor 135/2.8, VOLNA 80/2.8, PENTAX DA 35mm f/2,8, SIGMA 10-20/3,5 – 5.6 EX DC HSM, MIR 20/2.5, Velbon Sherpa 530 Carbon
http://busekmartin.cz/
http://busekmartin.cz/
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Zkus místo Irfanu (což je fakt šmejd) pro srovnání použít třeba XNview. Ten je taky zdarma, ale na rozdíl od Irfanu umí color management i profily.
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
inutihar: Díky za tip - vyzkouším - ale irfan jsem používal protože vždy dokázal to co jsem od něj chtěl - konkrétně otevřel vše co jsem potřeboval a na pár kliknutí bez zbytečných oserů dokázal plnit k čemu byl určen a občas i něco víc:-)
Z předchozího příspěvku vyplývá - že problém je buď ve photoshopu a jeho přebuzením při použítí ICC profilu ARGB či ICC stejného jako ve widlích.
Leč při prohlížení bez barevného profilu windows s jakýmkoli prohlížečem sundavají kontrast a podobné futurky, které tam třeba být nemají, ale mě se zdá že ta "suchá" fotka je to, co je špatně - a to právě řeší ICC profily windows(???prohlížeče???).
Zkusím XN a dám vědět jak jsem dopadnul
Z předchozího příspěvku vyplývá - že problém je buď ve photoshopu a jeho přebuzením při použítí ICC profilu ARGB či ICC stejného jako ve widlích.
Leč při prohlížení bez barevného profilu windows s jakýmkoli prohlížečem sundavají kontrast a podobné futurky, které tam třeba být nemají, ale mě se zdá že ta "suchá" fotka je to, co je špatně - a to právě řeší ICC profily windows(???prohlížeče???).
Zkusím XN a dám vědět jak jsem dopadnul
Pentax K20D, Pentax 18-55 3.5-5.6, Pentax 55-300/3.5-5.8 ED, 50/1.4 SMC, Helios 40 85/1.5, Jupiter 85/2, Orestor 135/2.8, VOLNA 80/2.8, PENTAX DA 35mm f/2,8, SIGMA 10-20/3,5 – 5.6 EX DC HSM, MIR 20/2.5, Velbon Sherpa 530 Carbon
http://busekmartin.cz/
http://busekmartin.cz/
Re: Zkorigování barevných nestálostí od reality po tisk
Skus ci sa to rovnako bude chovat aj na inom pocitaci. Moze byt totiz chyba aj niekde inde - poskodeneho drivru grafickej karty, pripdne verzia kde nefungovali korektne icc profily, nespravne fungujuce systemove kniznice ktore poskodil virus, malware atd. Cistou instalaciou Windows nic nepokazis
KP, *ist DS, K-m (infra)
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.