Digitální černobílá fotografie
Moderátor: Moderátoři
Digitální černobílá fotografie
Rád bych trochu narušil převahu debat o fototechnice a proto vrhám v plén otázku: Jak jste na tom s černobílou digitální fotografií? Líbí se vám a proč? Nelíbí? A proč?
Vzpomněl jsem si na jeden článek, který o tom vcelku výstižně pojednával: http://www.fotoradce.cz/nejvetsi-bludy- ... eska-2.php
Sám za sebe musím říci, že "odbarvené" fotografie až na výjimky nemusím. DigiČB se mi tak líbí spíše u fotek abstraknějšího ducha, určitých portrétů, popřípadě technických detailů. Mnohem více oceňuji fotografie, které jsou již "málobarevně" vyfocené, ať už díky mlze, nasvícení nebo "monobarevností" objektu.
A jak jste na tom vy?
Vzpomněl jsem si na jeden článek, který o tom vcelku výstižně pojednával: http://www.fotoradce.cz/nejvetsi-bludy- ... eska-2.php
Sám za sebe musím říci, že "odbarvené" fotografie až na výjimky nemusím. DigiČB se mi tak líbí spíše u fotek abstraknějšího ducha, určitých portrétů, popřípadě technických detailů. Mnohem více oceňuji fotografie, které jsou již "málobarevně" vyfocené, ať už díky mlze, nasvícení nebo "monobarevností" objektu.
A jak jste na tom vy?
..nejhezčí pohled na svět je z komína!
Tak toto je dost ozehava tema. Vela kvazi umelecnych kritikov strasne podlieha ciernobielej fotografii ako umeleckej, kdezto farebnu skor vnimaju ako prvoplanovu..Aspon tak mi to vychadza na zaklade jednej sutaze co sa kona teraz uz relativne pravidelne v BA. Je to o serii fotiek na rozne temy. Znie to velmi pritazlivo az kym clovek neuvidi vysledky.V kategorii digitalnej fotografie zatial v uplynulych rokoch vyhrali vysadne CB fotky a mam pocit, ze do 5. miesta nebola sanca sa dostat s farebnymi zabermi.
Pritom je jasne, ze CB fotografia je znacne jednoduchsia, nez farebna. Nevravim, ze nema svoje opodstatnenie. To clovek vzdy vie posudit, ci tomu CB pristane, alebo tym fotku ochudobni, ale vela ludi to robi zatial este tak, ze ked nevies co s fotkou, sprav z nej CB a hned to bude o dva stupne vacsie umenie.
Ja osobne nemam k CB negativny vztah, ale beriem ju trosku s rezervou.Farba ma predsalen vacsiu vypovednu hodnotu a je narocnejsie s nou pracovat, takze farebnych fotiek si viac vazim.
Pritom je jasne, ze CB fotografia je znacne jednoduchsia, nez farebna. Nevravim, ze nema svoje opodstatnenie. To clovek vzdy vie posudit, ci tomu CB pristane, alebo tym fotku ochudobni, ale vela ludi to robi zatial este tak, ze ked nevies co s fotkou, sprav z nej CB a hned to bude o dva stupne vacsie umenie.
Ja osobne nemam k CB negativny vztah, ale beriem ju trosku s rezervou.Farba ma predsalen vacsiu vypovednu hodnotu a je narocnejsie s nou pracovat, takze farebnych fotiek si viac vazim.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
Dovolim si s tebou silne nesuhlasit AES. Tazko diskutovat, tazko pausalizovat, kezde tie fotky tu neponukas...
CB fotografia rozhodne nie je lahsia. Mozno ponuka vacsie moznosti spracovania, hrania sa s kanalmi a to je na nej tiez pritazlive.
Je to (ak to vyjde) i harmonickejsia hra svetla, tvarov a linii. V jednoduchosti je casto sila, a ta farba je niekedy fakt zbytocna... CB dovoluje sustredit sa na tie silnejsie prvky obrazu.
Nieco sa do CB hodi - nieco nie. Ja osobne vzdy zvazujem aj CB.
Pevne verim, ze ziadna svetova konspiracia proti farbe nie. Ale to, ze ciste farby su povazovane mozno za malo IN je pravda, a kazdy sa snazi odfarbovat, tonovat, crossovat, tahat za krivky...preco nie, cestu si nakoniec kadzy zvoli sam.
CB fotografia rozhodne nie je lahsia. Mozno ponuka vacsie moznosti spracovania, hrania sa s kanalmi a to je na nej tiez pritazlive.
Je to (ak to vyjde) i harmonickejsia hra svetla, tvarov a linii. V jednoduchosti je casto sila, a ta farba je niekedy fakt zbytocna... CB dovoluje sustredit sa na tie silnejsie prvky obrazu.
Nieco sa do CB hodi - nieco nie. Ja osobne vzdy zvazujem aj CB.
Pevne verim, ze ziadna svetova konspiracia proti farbe nie. Ale to, ze ciste farby su povazovane mozno za malo IN je pravda, a kazdy sa snazi odfarbovat, tonovat, crossovat, tahat za krivky...preco nie, cestu si nakoniec kadzy zvoli sam.
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
No z pohladu mnozstva farieb, ktore treba upravovat kvoli vysledku je CB prevod celkom hracka,a to nehovorim o ziadnom jednocudlikovom prevode. Ale vyladit scenu spravnou farebnou kombinaciou je predsalen o niecom inom a vysledok moze byt vzdy dost diskutabilny.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
to je možná právě ten důvod, proč jsem ještě neviděl DOBROU digitální černobílou fotku. Další problém je identita. Holý převod vypadá často mdle, nezajímavě. To NĚCO se do fotky snaží autoři dostat napodobováním určitých charakteristických klasických materiálů co se týče tonality, jako například Delta/Tmax/ Across nebo Trix/HP5. Extrém je třeba snaha o napodobění Fomy400 v Rodinalu . I tak tomu ale stále něco chybí, hlavně papírová prezentace.aes píše:No z pohladu mnozstva farieb, ktore treba upravovat kvoli vysledku je CB prevod celkom hracka,a to nehovorim o ziadnom jednocudlikovom prevode....
Normální film v normální vývojce vypadá už dobře (dobře zpracovaný), osobitě, což se o normálně zpracovaném digitálním záznamu říct nedá.
Já souhlasim v podstatě se 100% obsahu článku... osobně mi přijde, že druhým "paskvilem" je nahota na fotkách, kde ze zcela obyčejné fotky s nahou modelkou je najednou velké umění... a když je to ČB, tak už je to rovmou na výstavu ). Přitom s oblečenou modelkou by to umění už nebylo... tohle jsem nikdy moc nepochopil.
Ale zase na druhou stranu... proč ne. Černobílá fotka obecně člověka víc zatahuje do děje, protože se soustředí víc na obsah, než barvy. Taky v nás vyvolává nostalgické pocity...
...jak říkám, někdy, proč ne.
Ale zase na druhou stranu... proč ne. Černobílá fotka obecně člověka víc zatahuje do děje, protože se soustředí víc na obsah, než barvy. Taky v nás vyvolává nostalgické pocity...
...jak říkám, někdy, proč ne.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
do kamene tesat, od školky učit!Jan Hrubý píše:to je možná právě ten důvod, proč jsem ještě neviděl DOBROU digitální černobílou fotku. Další problém je identita. Holý převod vypadá často mdle, nezajímavě. To NĚCO se do fotky snaží autoři dostat napodobováním určitých charakteristických klasických materiálů co se týče tonality, jako například Delta/Tmax/ Across nebo Trix/HP5. Extrém je třeba snaha o napodobění Fomy400 v Rodinalu . I tak tomu ale stále něco chybí, hlavně papírová prezentace.
Normální film v normální vývojce vypadá už dobře (dobře zpracovaný), osobitě, což se o normálně zpracovaném digitálním záznamu říct nedá.
Ale je to pochopitelne, naha zenska zaujme vic nez oblecena a kazdy se na to rad podiva. A kdyz je ta naha zenska cernobila, tak to v ramci alibismu a toho klise o umeni a monochromaticnosti lze zni lepe, kdyz jen perverzne neslintame nad nahou zenskou jen proto ze je naha, ale muzem to prohlasit za umeni. A kdyz slintame nad umenim, nevypadame jako uchylove Obdivovat umeni je IN v lepsi spolecnosti, obdivovat nahy zensky se hodi jen do hospodymiky_lbc píše:... druhým "paskvilem" je nahota na fotkách, kde ze zcela obyčejné fotky s nahou modelkou je najednou velké umění... a když je to ČB, tak už je to rovmou na výstavu ). Přitom s oblečenou modelkou by to umění už nebylo... tohle jsem nikdy moc nepochopil.
Pentax K10D + D-BG2 + O-ME53, Tamron 18-250mm F/3.5-6.3 AF Di-II LD IF Macro, Sigma 50mm f/2.8 EX DG AF Macro, Phoenix RL-59P Ringlight Flash, Nikon Coolpix S620, Giottos MTL 3361 B, ...
Hele... já bych to tak hrozně neviděl. Pro mě není umění něco, co zvládne vyfotit každej šmoula (jako jsem třeba já), s prstem v zadku, za hodinku i s postprodukcí, bez nějakého geniálního nápadu.
Když takovou fotku vidim, řeknu si... tohle není umění .
Jinejma slovama... osobně definuju umění skrze obrovskej nápad nebo obrovské nadání (případně méně nadání + více času = stejnej výsledek).