Na pár detailov máme asi všetci jedno spoločné, nevieme to zo štetcom, tak kreslíme fotkou a to naše "kreslenie" chceme vyšperkovať k dokonalosti svojej predstavy "to, co mi kreslí moje mysl". Každému to kreslí ináč, tak, ako to aj ináč vníma jeho myseľ, preto sme každýjeden unikátom. Je paradoxom, že pokiaľ sa človek nevzdelával, niečo neprečítal o základoch, kompozície, svetla a toho všetkého okolo fotenia, tak do vtedy je mu všetko dobré, čo mu myseľ nakreslila fotkou je spokojný a nejak konštantne produkuje zábery. Až keď čo to publikuje na rôzných foto fórach a narazí na vecnú kritiku, potom ho to rýchlo uzemní a po počiatočnom nejakom urazení, zatrpknutí mu to nedá a začína sa zaujímať teóriou. Píšem, ako to začalo u mňa, fórum si už nepamätám, ale fotku mám dodnes, fotka rozkvitnutej čerešne na jar s množstvom včeličiek niečo medzi makrom, clona 8 (všetko ostré, od včielky po mraky) na kompakte Konica-Minolta Z2 s APO optikou proste v tej dobe parádny stroj......koment k fotke: "kompozičný chaos". Následovalo zistenie, čo je kompozícia

a tak to začalo u mňa, určite ma to posunulo, aby myseľ kreslila lepšie, aby sa fotka trávila ľahšie, aby bolo jesné z prvého momentu o čom je, proste psychológia mysle prímacej kresbu. Od narodenia som bol obklopený vývojkami, filmami v chladničke, zväčšovákom v kúpelni, sušičkou v spálni, časopisy Fotografie....ale nejak sa to na mňa od oca nelepilo, až posledných 10rokov. Som amatér a fotkou sa určite neživým, skôr sem tam napním známeho e-shop zopár stovkami obrázkov. Využívam, každú voľnú a vhodnú chvíľku, aby som so sebou zobral aj foťák. Fotením som sa dostal nejak bližšie k prírode, k farbám, pozerám sa na svet určite krajšie a vychutnávam si to. Je to riadne mastný koníček limitovaný finančnou možnosťou, ale my si to vieme stále obhájiť a nejak to polovičkám vysvetliť, niekto to prepije a nemá z toho nič
