Ekvivalence - porovnání různých formátů
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Tahle debata mi připomněla Homolkovi
"No přeci každej civilizovanej člověk ví, že když někdo tluče a někdo na něj zatluče, tak na něj tluče proto, aby netlouk"
"No přeci každej civilizovanej člověk ví, že když někdo tluče a někdo na něj zatluče, tak na něj tluče proto, aby netlouk"
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Máš pravdu, že jsem to nenapsal srozumitelně. Myšleno hloubkou ostrosti na daném snímku. Při daném ohnisku a dané cloně máš na APS-C větší část snímku v hloubce ostrosti než na FF.lto píše:Vyrezom sa hlbka ostrosti nemeni
Proto aby jsi měl na výsledné fotce se stejnou kompozicí stejnou hloubku ostrosti, je nutné použít menší reálnou hloubku ostrosti .
Je pravda, že reálná hloubka ostrosti (tj. kolik cm je v prostoru ostrých) se nemění při použití stejné clony na FF nebo na APS-C.
Re: Nové patenty Pentax objektivů
uray píše:tak a teď to musí pochopit snad každý četl sis to po sobě?fyby píše:Přepočítává se clona/světelnost, ale kvůli hloubce ostrosti, protože to je to, co každý fotograf řeší. Světelnost je samozřejmě úplně stejná všude. Ale tím, že clonové číslo udává světelnost i hloubku ostrosti, tak z toho pak jsou takovýhle debaty. Takže ano, Sigma se se svou 18-35/1.8 přiblížila něčemu jako 25-52/2.8 na FF co se týče hloubky ostrosti, nicméně světelnost je pořád 1.8 .
Stačí si představit, že z FF obrázku vyříznu kousek odpovídající crop faktoru. Hloubka ostrosti samozřejmě naroste, protože neostré okraje jsme odřízli. Světlost ale zůstane stejná.
Přepočítává se clona/světelnost ... Světelnost je samozřejmě úplně stejná všude .... clonové číslo udává světelnost i hloubku ostrosti,...
ještě ho toho sluneční clonu a bude to všm jasné proč by měl každý fotograf řešit hloubku ostrosti?
Na kompaktu se hloubka ostrosti řešit nemusí. Na zrcadlovkách jsou už i programy, které umí volit hloubku ostrosti podle nastavených priorit automaticky. Máš pravdu, každý fotograf hloubku ostrosti řešit nemusí .
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Přestaň tu prosím psát polopravdy:
"Na kompaktu se hloubka ostrosti řešit nemusí."
co má společného to, že je fotoaparát kompaktní s DOF a s tím že se musí/nemusí řešit?
"Na zrcadlovkách jsou už i programy, které umí volit hloubku ostrosti podle nastavených priorit automaticky."
Jaké programy? Máš na mysli automatické režimy, kdy se nastavuje clona automaticky? Hloubka ostrosti se nevolí/nenastavuje, je to spíš informatické údaj, která je např. na pevných sklech vyznačen na clonovém kroužku...
"Na kompaktu se hloubka ostrosti řešit nemusí."
co má společného to, že je fotoaparát kompaktní s DOF a s tím že se musí/nemusí řešit?
"Na zrcadlovkách jsou už i programy, které umí volit hloubku ostrosti podle nastavených priorit automaticky."
Jaké programy? Máš na mysli automatické režimy, kdy se nastavuje clona automaticky? Hloubka ostrosti se nevolí/nenastavuje, je to spíš informatické údaj, která je např. na pevných sklech vyznačen na clonovém kroužku...
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 2008
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Aj mne!matak77 píše:zdá se, že světelnost a hloubka ostrosti neni úplně jedno a to samý
A potom sem ešte vystupuje nemeratelny bokeh - subjektívna záležitosť, ale je dana konštrukciou lamely a svetelnosťou skla.
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Nepíšu ani polopravdy ani pravdy, jen názor. Na kompaktu se nemusí hloubka ostrosti tolik řešit, protože na výsledném snímku je zpravidla mnohem větší než u zrcadlovky. Nepíšu, že mají snímky z kompaktu nekonečnou hloubku ostrosti. To samozřejmě nemají. Nicméně se méně často dostaneš do situace, že máš hloubku ostrosti moc malou. To u zrcadlovky s dobrým objektivem se dostaneš poměrně často do situace, že máš hloubku ostrosti malou.uray píše:Přestaň tu prosím psát polopravdy:
"Na kompaktu se hloubka ostrosti řešit nemusí."
co má společného to, že je fotoaparát kompaktní s DOF a s tím že se musí/nemusí řešit?
"Na zrcadlovkách jsou už i programy, které umí volit hloubku ostrosti podle nastavených priorit automaticky."
Jaké programy? Máš na mysli automatické režimy, kdy se nastavuje clona automaticky? Hloubka ostrosti se nevolí/nenastavuje, je to spíš informatické údaj, která je např. na pevných sklech vyznačen na clonovém kroužku...
Na zrcadlovkách máš běžně režimy, kde si navolíš, jestli fotíš portrét nebo krajinku. Foťák pak volí kombinaci clona čas s přihlédnutím k tomu, cos nastavil. Záleží, na co jsi zvyklý. Já fotím většinou na prioritu clony a pak tedy hloubku ostrosti řeším skoro vždy.
HOWGH
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Některým to dokonce i dochází. A někteří s tím dokonce i umí pracovat.Ivan-K píše:Máš ludí ktorý idú za každú cenu za svetelnosťou a chcú ju aj vždy používať, len im nedochádza , že nie vždy sa to použíť dá, kludne môže byť zaostrené presne, pre extrémne malú HO je z toho aj tak odpad
Ne vše musí být foceno s f=5.6 a výše...
Jan67
Re: Nové patenty Pentax objektivů
achjo... tohle už snad nemá cenu komentovat. Vem si třeba kompakt Sony RX1 nebo oblíbený FujiX100 a pak to porovnej s objektivem typu 18-55/3,5-5,6 DLSR. > vyjde ti, že co jsi napsal jsou plky a režimy portrét/krajina jsem měl i na kompaktu před 8mi lety. Vím, že tě chytám za každé slovo, ale tohle už je moc. Kdysi jsem lapal všechny technické informace na fórech, ale pokud si tohle přečte nějaký začátečník, tak nevim nevim.fyby píše: Nepíšu ani polopravdy ani pravdy, jen názor. Na kompaktu se nemusí hloubka ostrosti tolik řešit, protože na výsledném snímku je zpravidla mnohem větší než u zrcadlovky. Nepíšu, že mají snímky z kompaktu nekonečnou hloubku ostrosti. To samozřejmě nemají. Nicméně se méně často dostaneš do situace, že máš hloubku ostrosti moc malou. To u zrcadlovky s dobrým objektivem se dostaneš poměrně často do situace, že máš hloubku ostrosti malou.
Na zrcadlovkách máš běžně režimy, kde si navolíš, jestli fotíš portrét nebo krajinku. Foťák pak volí kombinaci clona čas s přihlédnutím k tomu, cos nastavil. Záleží, na co jsi zvyklý. Já fotím většinou na prioritu clony a pak tedy hloubku ostrosti řeším skoro vždy.
HOWGH
Re: Nové patenty Pentax objektivů
Jan67 to máš pravdu ale myslel som konkrétne tých čo si myslia že ked si kúpia svetelné sklo že "najlepšie" fotky dosiahnu len na plnú dieru...
Nádherné fotky sú kludne aj na f/2.0 či f/2.8 a logicky sa cloní podla toho akú HO potrebujem, ked stačí f/1,2 tak kludne aj plná diera
Na inom fore sa objavil jeden "moula" ktorý nevie kde ho obmedzovala C550D a preto si kúpil 5DIII a k nemu chce "L" 50mm f/1,2 aby mal najkrajší bokeh, pričom si myslí že najkrajší bokeh má najsvetelnejší objektív a iba vtedy ak sa ním fotí na plnú dieru. Pričom to ako vyzerá bokeh má na svedomí niekolko faktorov
Nádherné fotky sú kludne aj na f/2.0 či f/2.8 a logicky sa cloní podla toho akú HO potrebujem, ked stačí f/1,2 tak kludne aj plná diera
Na inom fore sa objavil jeden "moula" ktorý nevie kde ho obmedzovala C550D a preto si kúpil 5DIII a k nemu chce "L" 50mm f/1,2 aby mal najkrajší bokeh, pričom si myslí že najkrajší bokeh má najsvetelnejší objektív a iba vtedy ak sa ním fotí na plnú dieru. Pričom to ako vyzerá bokeh má na svedomí niekolko faktorov
Naposledy upravil(a) Ivan-K dne 24 říj 2013, 17:39, celkem upraveno 1 x.
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Nové patenty Pentax objektivů
uray píše:achjo... tohle už snad nemá cenu komentovat. Vem si třeba kompakt Sony RX1 nebo oblíbený FujiX100 a pak to porovnej s objektivem typu 18-55/3,5-5,6 DLSR. > vyjde ti, že co jsi napsal jsou plky a režimy portrét/krajina jsem měl i na kompaktu před 8mi lety. Vím, že tě chytám za každé slovo, ale tohle už je moc. Kdysi jsem lapal všechny technické informace na fórech, ale pokud si tohle přečte nějaký začátečník, tak nevim nevim.fyby píše: Nepíšu ani polopravdy ani pravdy, jen názor. Na kompaktu se nemusí hloubka ostrosti tolik řešit, protože na výsledném snímku je zpravidla mnohem větší než u zrcadlovky. Nepíšu, že mají snímky z kompaktu nekonečnou hloubku ostrosti. To samozřejmě nemají. Nicméně se méně často dostaneš do situace, že máš hloubku ostrosti moc malou. To u zrcadlovky s dobrým objektivem se dostaneš poměrně často do situace, že máš hloubku ostrosti malou.
Na zrcadlovkách máš běžně režimy, kde si navolíš, jestli fotíš portrét nebo krajinku. Foťák pak volí kombinaci clona čas s přihlédnutím k tomu, cos nastavil. Záleží, na co jsi zvyklý. Já fotím většinou na prioritu clony a pak tedy hloubku ostrosti řeším skoro vždy.
HOWGH
Ok, napsal jsem plky, máš úplnou pravdu .
Ekvivalence - porovnání různých formátů
Ten test sice porovnával ekvivalentní ohniska ale již ne ekvivalentní clony a ISO.matak77 píše:Máme tady jedno zajímavé porovnání - K-3 vs D600
http://www.digitalcamerareview.com/defa ... entax+wins
Takže správně měl porovnat fotku na D600 např. s f=4 a ISO ca 200 s fotkou na K3 s f=ca 2,8 a ISO 100.
Ono je to celkem vidět na bokehu, který je u K3 méně rozostřený.
Ale porovnání přenosu kontrastu je zajímavý.
Jan67
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-3 - oficialne
To rozdielne ISO mi je nejasneJan67 píše:Ten test sice porovnával ekvivalentní ohniska ale již ne ekvivalentní clony a ISO.
Takže správně měl porovnat fotku na D600 např. s f=4 a ISO ca 200 s fotkou na K3 s f=ca 2,8 a ISO 100.
Ono je to celkem vidět na bokehu, který je u K3 méně rozostřený.
Ale porovnání přenosu kontrastu je zajímavý.
Re: Pentax K-3 - oficialne
Případ, kdy se porovnává 85mm na FF s ekvivalentním 55mm na APSC je ještě možný a skutečně nevyznívá pro APSC jako handicap.
Pokud by se šlo ale níž s ohniskem, začně to být problém. Tak třeba klasický 35mm 2,8 na FF je ekvivalentní s 23mm 1,8 na ASC. Tomu se přibližuje jen bazarový FA* 24mm F2. Proto tak vítám Sigmu 18-35 1,8.
U 24mm 2,8 na FF je to ještě horší, máme sice DA 14 ale "jen" 2,8.
Nicméně otázka, zda-li člověk vůbec potřebuje FF, zvlášť při posledních aktivitách Sigmy, je opravdu legitimní.
Pokud by se šlo ale níž s ohniskem, začně to být problém. Tak třeba klasický 35mm 2,8 na FF je ekvivalentní s 23mm 1,8 na ASC. Tomu se přibližuje jen bazarový FA* 24mm F2. Proto tak vítám Sigmu 18-35 1,8.
U 24mm 2,8 na FF je to ještě horší, máme sice DA 14 ale "jen" 2,8.
Nicméně otázka, zda-li člověk vůbec potřebuje FF, zvlášť při posledních aktivitách Sigmy, je opravdu legitimní.
Jan67
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-3 - oficialne
Zdovodnenie toho ISA som cakal toto mi je jasne uplne