Víš, já ti na toto odpovím poměrně jednoduše.
Mám rád pentax friends. Jsou tu fajn lidi, mnohých z nich si opravdu vážím, dívám se na jejich fotky, učím se, sám také něco vím, rád si s nimi pokecám o koníčku, který většinu z nás povznáší nad šeď obyčeného života a dovolí nám vidět běžný svět, ty naprosto fádní věci, kreativním okem a zachytit pocity i atmosféru do něčeho tak "plochého", a přesto krásného, jako je fotografie.
Mám rád pentaxfriends, protože se liší od drtivé většiny diskusí na internetu. Nikdo tu nemachruje, každý tu rád přijme nového člena a s úctou ho uvítá. Nováčka i profesionála. I ostřílený fotograf čte a uvažuje o názorech ostatních.
Fotografie je obor, který dost úzce spojuje naprosto netechnická umělecká odvětví s elektrotechnikou, která je oborem ryze fyzikálním. Plno z nás tu nemá páru o principech, na nichž přístroj funguje. To ale vůbec nevadí.
Vystudoval jsem fakultu elektrotechniky, nikdy jsem to nezmínil a ani bych se tu tím za běžných podmínek v žádném případě neoháněl, přesto opravdu nemám potřebu kreslit bloková schemata ani zde vysvětlovat, jak funguje CCD snímač, co je to CMOS, nebo jak funguje cokoliv jiného. Je to zbytečné, nic z toho nevyplyne, lepší fotky už vůbec ne. Napsal jsem pár dost obecných a technicky povrchních poznámek, které se daly samozřejmě jednoduše napadnout.
Můj pocit je ten, že zde majetnicky vedeš "svoje vlákno" a poučuješ zde každého, kdo zkusí něco napsat. Toť vše.
Už ti do něj nebudu zasahovat. Až přijdu domů z práce, vezmu foťák a půjdu někam cvakat, mně bude hej.
Ostatní zde nejsou zvědavi na naše hádky, tak se jim omlouvám a zalézám zpět do ulity.
Dobré světlo i tobě.
CMOS vs CCD
Moderátor: Moderátoři
Ne, já majestátně nevedu tohle vlákno, jen se snažím normálně a vklidu diskutovat. S tebou bych diskutoval jako s každým ostatním, ovšem kdybys nezačal do téhle diskuze přispívat stylem že machruju, protože použiju zkratku OZ a protože si dovolím ještě jednou rozepsat něco technickýho o fotoaparátu. Takže asi tak.BiG FooT píše:Můj pocit je ten, že zde majetnicky vedeš "svoje vlákno" a poučuješ zde každého, kdo zkusí něco napsat. Toť vše.
Nemá cenu dál pokračovat v tomhle nesmyslným dohadováním mezi náma.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ide o toto Raw data su viac menej dost objemne oproti Jpeg a vsetky procesory spracuvavaju tym padom vela dat preto su tam ale data nijak neupravuju data su len v prevodniku prevedene na digitalny zaznam. Pokial mi dokazes nejako preukazat tvoj nazor rad sa poucimmiky_lbc píše:RAW jsou jen data ze senzoru...
Tohle je názor z dob "krále klacka". To je opravdu totálně mimo. I s RAW fotografií se toho v těle fotoaparátu dělá už opravdu mnoho.
Jen tedy jednoduchá úvaha. Proč mají nejdražší a nejlepší studiové stroje 2 supervýkonné obrazové procesory? Je to kuli tomu, když se fotograf náhodou rozhodne fotit do JPG?. To těžko, ne?
No, napr. K20 pri dlhych expoziciach exponuje dvakrat, najprv normalne a potom este raz rovnako dlho so zavretou uzavierkou, pricom ten druhy obraz pouzije na odstranenie sumu. Vystupom je JEDEN RAW s odstranenym sumom (nie dokonale, prirodzene), takze o datach priamo z AD prevodnika bez dalsieho spracovania nemoze byt rec. Inak toto je uz poriadne jalova debata. Podme fotit...
K20D, KP
DA 35/2.8 Macro Limited, DA 16-45/4 ED AL,
Sigma 17-50/2.8 HSM, Tamron 70-300/4-5.6
DA 35/2.8 Macro Limited, DA 16-45/4 ED AL,
Sigma 17-50/2.8 HSM, Tamron 70-300/4-5.6
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Tohle jde mimo me, ale nejsou ta data v RAW ulozena v bezztratove kompresi, ktera asi tak uplne jednoducha na vypocet nebude, proto treba ty dva silne procesory pro podporu kontinualniho snimani? :]
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie