Klingo píše:Takéto debaty nemám rád.Aká technika je vlastne dostatočná na profesionálnu prácu?Keď si pozriete nejaké publikácie spred 20 a viac rokov,kedy ešte bol vrcholom techniky aprát s časovou automatikou tak zistíte že dnešný fotograf s najmodernejšou technikou sa ani zdaleka nechytá.Teraz sa stále viac spoliehajú-tí t.z.v. profíci-na techniku a fotiť vedia len máloktorí z nich.Prečo by aj,veď poväčšinou sú to redaktori, ktorí nafasovali fotoaparát pred akciou.Videl som hodne reportérov s evf aparátmi(Minolta A1 a pod),ono načo by mu bol FF keď fotka v časáku má maximálne 10 cm na dĺžku.Tých čo fotia pre renomované magazíny s celostránkovými fotografiami zase toľko nieje.A zase by ste boli možno prekvapení čím fotia.V jednom čísle digifota bol článok o jednom českom fotografovi(meno si nespomeniem)ktorého si najal NG(National Geografic) na fotenie F1.Tento tam prišiel so svojim vybavením-Haselbladom a sadou manuálnych objektívov.V článku popisuje ako si tí "profíci" s obrovskými rúrami a MarkamiII ťukali na čelo keď ho videli na place.Verím ale že vytriezveli,len čo uvideli fotografie!Fotky suprové a krásna ukážke že nezáleží na počte tlačítiek na aparáte ale KTO za ním stojí.Toľko môj názor.Howgh.
Jenže zapomínáš na jeden podstatný rozdíl. Kolik fotografií bylo v novinách tehdy a kolik teď. Dřív byly jen občasným doplňkem, dnes mám pocit, že články jsou jen doplňkem fotek. (jejich kvalita je jiná otázka). Když máš odevzdat denně fotky z pěti, ale také třeba osmi akcí, spočítej si, kolik času máš na každou a to se ještě musíš dopravit z jedné na druhou. A tady je rychlost foťáku nezbytná. A tím nemyslím fps.
Sorry, ale mám pocit, že největší zastánci Pentaxu coby vhodného na prof. práci jsou tady ti, kteří sami nic takového nedělali. Jenže skutečně není práce jako práce. Na ateliérovou tvorbu, svatby, reklamy, je možno použít jakýkoliv foťák, mnohem důležitější jsou kvalitní a především světelná skla. Jediným místem, kde se Pentax prostě nechytá je profesionální reportážní fotografie. Pentax prostě nesměřuje do profesionální sféry a není důvod proto nadávat. Co se týče poměru výkon x cena, je stále skvělý, o ergonomii a spol netřeba mluvit. Chce-li se někdo živit reportáží, musí prostě jinam. KIA také dělá skvělá auta s velikou přidanou hodnotou, nabízí mnohem víc než konkurence za nižší cenu (výbava, záruka), bude-li ale chtít člověk auto do opravdu drsného terénu, musí jinam. A nikdo si na nestěžuje, všichni to berou jako fakt.
A pak je tu ještě jedna věc. Nevěřím, že by se někdo dneska uživil jako nováček reportážní fotografií na volné noze. Živit se tím znamená pracovat v redakci a téměř všechna nakladatelství techniku poskytnou a rozhodně ne špatnou. Takže není důvodu nemít dál Pentax a zbavovat se ho.
Omlouvám se za asi přílišnou délku, ale fakt se mi nelíbí, jak se tady dávají do jednoho pytle věci, které se srovnat nedají.
Takže, pro mne, kromě opravdu profesionálního focení sportu a pod. není důvod, proč by se nemohlo profi fotit (nejen) Pentaxem....