Pentax a jeho užití pro profesionální tvobu
Moderátor: Moderátoři
Jak už zaznělo, je to asi debata o prdu, ale nemám rád zobecňování a proto připomenu, že je stále hodně lidí co má rádo černobílý film a s Pentaxím středoformátem budou spokojení minimálně do doby než přestanou dělat ČB film. Ti si toto asi nečtou, protože fotí, a jestli si to čtou, tak se usmívají.
Usmívám se i já, byť 67 ještě nemám, ale bude.
Usmívám se i já, byť 67 ještě nemám, ale bude.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
Nj... ono je asi trochu problém v tom, že mnoho lidí reaguje, aniž by si pořádně přečetlo. Alespoň mi to tak trochu přijde, když si teď pročítám ty reakce...
... a taky by mě zajímalo, proč by Pentax neměl být vhodný do aťase. Když pominu tragickej X-sync, tak na něm není v aťasu špatně vůbec nic. Vlastně ani ten X-sync Tě v aťasu ničim nelimituje. Nevim jak vy, ale já mam v aťasu relativně tmu . Takže můj reálnej aťasovej Xsync je bez ohledu na použitej čas okolo 1/1680 (doba hoření výboje mého nejsilnějšího světla). ).
V aťasu a u statického snímku vždycky platí jednoduché pravidlo...
Fotku vždycky dělá fotograf a dobrej fotograf si VŽDYCKY poradí. Technika to jen usnadňuje. Ještě se mi v podstatě nikdy nestalo, že bych nevyfotil, co bych chtěl i se starou K10D. Všechno má vždycky řešení, když člověk ví jak...
Má full frame výhodu s DOF? Použiju delší sklo na APS-C a efekt je podobnej... jen si musim dát více práce s kompozicí. Chci prostor v širokoúhlém snímku? Lze ho snadno vyfotit na FF nebo SF, ale taky ho můžu vyfotit na APS-C a HO dělat digitálně ručně štětcem (nebo vyfotit několik ručně rozostřených fotek a pak je hodit do vrstev). Jasně... spousta práce, ale klidně uděláte foto s prací s HO ekvivalentní SF na APS-C. Jen je to moc práce navíc.
Jednou se mi dokonce stalo, že jsem měl fotit modelku s figurínou pro reklamní účely na stěnu. V Praze jsem si půjčil SF tělo a stěnu na víkend a v sobotu jsem zjistil, že jsem si půjčil RZ67 tělo, ale rámeček pro stěnu mam 645. Co s tím? Byl to opruz, ale fotku jsem vyfotil jako panorama a poskládal dohromady. Speciálně obličej modelky a tělo jsem fotil asi na 50x a složit to mi trvalo asi 10 hodin v kuse. Ale povedlo se a výsledek byl ekvivalentní 50 MPX fotce ze stěny. A nikdo mi nic nevrátil.
Je to jen o tom vědět a poradit si... i Kolouch by mohl určitě vyprávět, jak se dá kouzlit .
V aťasu tedy rozhodně neplatí o to více, že technika dělá fotku. Každý "kdo umí" má možnost dělat fotky, jako lidi se strojema za míč. Jen musí své vybavení kompenzovat svou prací.
Něco jiného je to u reportáže a sportu... tam prostě někoho s ISO 6400, bleskovým AF a 9 FPS s K7 dohnat nemůžete (pokud to není úplnej idiot a Ty úplnej bůh).
Tolik asi k profesionální fotce a Pentaxu v aťasu... to, že ale uznávám, že se dá vyfotit libovolně technicky dokonalá fotka s K10D nepopírá nic z toho, co jsem psal dříve.
K závěru bych rád přiložil tento článek... pro všechny to bude zajímavé zjištění. Digi stěna za míč vs kompakt za 10 tis a tisk na A3. Pozná 10 profíků co šlo z čeho?
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml
Ale to už je extrém... jen tím chci demonstrovat, že mnoho lidí, se honí za technikou zbytečně a přitom vůbec neví, že fotky "jako z časopisu" nejsou takové proto, že je někdo fotil 3x dražším fotoaparátem. Ale nic to nemění na tom, že technika fotografovi práci usnadňuje. A pokud na ní fotograf má, měl by mít možnost si jí koupit. Kuli tomu nás tu pár kňučí... máme Pentax rádi, rádi s ním chceme fotit, ale on pro nás nic nedělá. Zdražuje nám skla, nevyrábí nám techniku, která nám víc usnadní práci... to je vše.
... a taky by mě zajímalo, proč by Pentax neměl být vhodný do aťase. Když pominu tragickej X-sync, tak na něm není v aťasu špatně vůbec nic. Vlastně ani ten X-sync Tě v aťasu ničim nelimituje. Nevim jak vy, ale já mam v aťasu relativně tmu . Takže můj reálnej aťasovej Xsync je bez ohledu na použitej čas okolo 1/1680 (doba hoření výboje mého nejsilnějšího světla). ).
V aťasu a u statického snímku vždycky platí jednoduché pravidlo...
Fotku vždycky dělá fotograf a dobrej fotograf si VŽDYCKY poradí. Technika to jen usnadňuje. Ještě se mi v podstatě nikdy nestalo, že bych nevyfotil, co bych chtěl i se starou K10D. Všechno má vždycky řešení, když člověk ví jak...
Má full frame výhodu s DOF? Použiju delší sklo na APS-C a efekt je podobnej... jen si musim dát více práce s kompozicí. Chci prostor v širokoúhlém snímku? Lze ho snadno vyfotit na FF nebo SF, ale taky ho můžu vyfotit na APS-C a HO dělat digitálně ručně štětcem (nebo vyfotit několik ručně rozostřených fotek a pak je hodit do vrstev). Jasně... spousta práce, ale klidně uděláte foto s prací s HO ekvivalentní SF na APS-C. Jen je to moc práce navíc.
Jednou se mi dokonce stalo, že jsem měl fotit modelku s figurínou pro reklamní účely na stěnu. V Praze jsem si půjčil SF tělo a stěnu na víkend a v sobotu jsem zjistil, že jsem si půjčil RZ67 tělo, ale rámeček pro stěnu mam 645. Co s tím? Byl to opruz, ale fotku jsem vyfotil jako panorama a poskládal dohromady. Speciálně obličej modelky a tělo jsem fotil asi na 50x a složit to mi trvalo asi 10 hodin v kuse. Ale povedlo se a výsledek byl ekvivalentní 50 MPX fotce ze stěny. A nikdo mi nic nevrátil.
Je to jen o tom vědět a poradit si... i Kolouch by mohl určitě vyprávět, jak se dá kouzlit .
V aťasu tedy rozhodně neplatí o to více, že technika dělá fotku. Každý "kdo umí" má možnost dělat fotky, jako lidi se strojema za míč. Jen musí své vybavení kompenzovat svou prací.
Něco jiného je to u reportáže a sportu... tam prostě někoho s ISO 6400, bleskovým AF a 9 FPS s K7 dohnat nemůžete (pokud to není úplnej idiot a Ty úplnej bůh).
Tolik asi k profesionální fotce a Pentaxu v aťasu... to, že ale uznávám, že se dá vyfotit libovolně technicky dokonalá fotka s K10D nepopírá nic z toho, co jsem psal dříve.
K závěru bych rád přiložil tento článek... pro všechny to bude zajímavé zjištění. Digi stěna za míč vs kompakt za 10 tis a tisk na A3. Pozná 10 profíků co šlo z čeho?
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml
Ale to už je extrém... jen tím chci demonstrovat, že mnoho lidí, se honí za technikou zbytečně a přitom vůbec neví, že fotky "jako z časopisu" nejsou takové proto, že je někdo fotil 3x dražším fotoaparátem. Ale nic to nemění na tom, že technika fotografovi práci usnadňuje. A pokud na ní fotograf má, měl by mít možnost si jí koupit. Kuli tomu nás tu pár kňučí... máme Pentax rádi, rádi s ním chceme fotit, ale on pro nás nic nedělá. Zdražuje nám skla, nevyrábí nám techniku, která nám víc usnadní práci... to je vše.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 738
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Tak na streidačku Slovensko-Česko:)
- Kontaktovat uživatele:
miky_lbc to nadherne zhrnul a viac menej mal pravdu...
Osobne si myslim ze sa tu stale rozobera ta iste vec v podstate v 3/4 for tu na PFS. Fakt je ten ze stale sa rozobera co Pentax vyda a nevyda..OSobne mi to je jendo lebo ked som si kupoval K10D tak som nepredpokladal ze si kupim za 2 roky novy fotak... K10D budem mat 2 roky a dufam ze este tak minimalne 3 roky bude bohato sluzit. sam vidim ze K10D ma brzdzi najmenej. Smaozrejme ja fotim len prirodu a architekturu a v tejto oblasti mi akosi nic nechyba...Mozno iny chvu nieco ine. Sam ale neviem pochopit ze niekto si kupil K20D ma ju rok a tesi sa ze si kupi K-7 ? podla mna to az taky pokrok nie je. Kazdopadne co sa tyka fora zas sa opakujem stale to je o tom istom... Kydame si na Pentax. Fotte s tym co je a budte spokojny a nerozculujet sa zbytocne nad vecmi co vas netrapia..ak chcete FF tak chodte do inej znacky...a?Treba vam FF mate na to svoj dovod a ak bez neho nemozete byt tak nic ineho vam nezostane a nemate nic ine na vyber... To su fakta.
P.S.CO je profesionalne vyuzitie? Fotograf National Geografic? Fotograf v ateliery? U toho National Gepgrafic sam som videl ze su fotografi co pre nich fotia a v terene pouzivaju Canon EOS 300D a robia fantasticke snimky... Atelier: Ako pisal Miky-lbc
P.S.stale tie skla a pritom tak 3/4 ludi ma skla tretich stran....
Osobne si myslim ze sa tu stale rozobera ta iste vec v podstate v 3/4 for tu na PFS. Fakt je ten ze stale sa rozobera co Pentax vyda a nevyda..OSobne mi to je jendo lebo ked som si kupoval K10D tak som nepredpokladal ze si kupim za 2 roky novy fotak... K10D budem mat 2 roky a dufam ze este tak minimalne 3 roky bude bohato sluzit. sam vidim ze K10D ma brzdzi najmenej. Smaozrejme ja fotim len prirodu a architekturu a v tejto oblasti mi akosi nic nechyba...Mozno iny chvu nieco ine. Sam ale neviem pochopit ze niekto si kupil K20D ma ju rok a tesi sa ze si kupi K-7 ? podla mna to az taky pokrok nie je. Kazdopadne co sa tyka fora zas sa opakujem stale to je o tom istom... Kydame si na Pentax. Fotte s tym co je a budte spokojny a nerozculujet sa zbytocne nad vecmi co vas netrapia..ak chcete FF tak chodte do inej znacky...a?Treba vam FF mate na to svoj dovod a ak bez neho nemozete byt tak nic ineho vam nezostane a nemate nic ine na vyber... To su fakta.
P.S.CO je profesionalne vyuzitie? Fotograf National Geografic? Fotograf v ateliery? U toho National Gepgrafic sam som videl ze su fotografi co pre nich fotia a v terene pouzivaju Canon EOS 300D a robia fantasticke snimky... Atelier: Ako pisal Miky-lbc
P.S.stale tie skla a pritom tak 3/4 ludi ma skla tretich stran....
No ale jsou takovi, kterym prechod K20D -> K7 radost nedela.. Proste si vem, ze si nekdo koupil K20D s pocitem, ze ma na nekolik let vystarano ale za chvili zjisti, ze pokud chce alespon trosku schopny AF bude muset proti sve vuli prejit na K7. Jen ten AF, nic jineho mi u K20D nechybi, nebo to jsou uz opravdu spis prkotiny...
Kdyz mas dobre skla, je skoda je nevyuzivat naplno jen kvuli spatneho AF.
Kdyz mas dobre skla, je skoda je nevyuzivat naplno jen kvuli spatneho AF.
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Nahodou pentax je znacka, u ktere se clovek aspon muze porad na neco tesit a doufat .. malinkymi kroky se posunuje dopredu S pentaxem se clovek proste nenudi, nikdy nedostane fotak, ktery by nemel aspon nejaky bug a musi se s tim naucit zit a kdyz se s tim zit nauci, pentax ho odmeni krasnymi vysledky
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
A tym sa mohlo toto vlakno ukoncit... Pekna romanticka endofka.
Suhlasim s DJejom. Toto vlakno robi Pentaxu medvediu sluzbu.
Suhlasim s DJejom. Toto vlakno robi Pentaxu medvediu sluzbu.
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
Neřekl bych, že zrovna medvědí. Lepší než Pentax vychvalovat do nebe a pak mít zklamané bývalé zákazníky, kteří ho pomluví. Není to dokonalý systém, ale to není ani žádný konkurenční.
Já jsem spokojený, když jsem kupoval K10D, tak alternativy byly EOS 30D, D80, Olympus ani Sony tehdy nedělali nic, co by stálo za řeč (dělají teď?).
K10D mi vyhovovala zdaleka nejvíc. A teď, když se moje nároky začaly zvyšovat, najednou je jako zázrakem venku K-7, která by mi zase výborně vyhovovala. Ale on ten K10D zatím slouží dobře, takže se do toho tak neženu.
Zkrátka každý ať koupí systém, který momentálně vyhovuje jeho nárokům a pokud přestane něco stačit, tak holt nic naplat, je třeba zainvestovat.
Ale pozor, připadá mi hloupé kupovat například nějaký EOS 500D nebo Nikon D5000 s tím, že teď to sice není to pravé a moc mi nevyhovuje ovládání, ale jednou možná budu moct přejít na profi stroj s větším čipem a neprodávat úplně všechno. Protože málokdo pak opravdu potřebuje přejít a pokud přejde, tak z původního APS-C systému si toho stejně moc nechat nemůže.
Já jsem spokojený, když jsem kupoval K10D, tak alternativy byly EOS 30D, D80, Olympus ani Sony tehdy nedělali nic, co by stálo za řeč (dělají teď?).
K10D mi vyhovovala zdaleka nejvíc. A teď, když se moje nároky začaly zvyšovat, najednou je jako zázrakem venku K-7, která by mi zase výborně vyhovovala. Ale on ten K10D zatím slouží dobře, takže se do toho tak neženu.
Zkrátka každý ať koupí systém, který momentálně vyhovuje jeho nárokům a pokud přestane něco stačit, tak holt nic naplat, je třeba zainvestovat.
Ale pozor, připadá mi hloupé kupovat například nějaký EOS 500D nebo Nikon D5000 s tím, že teď to sice není to pravé a moc mi nevyhovuje ovládání, ale jednou možná budu moct přejít na profi stroj s větším čipem a neprodávat úplně všechno. Protože málokdo pak opravdu potřebuje přejít a pokud přejde, tak z původního APS-C systému si toho stejně moc nechat nemůže.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 738
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Tak na streidačku Slovensko-Česko:)
- Kontaktovat uživatele:
Osobne si vsak myslim ze zrkadlo nie je ziaden kompakt, kupuje sa na niekolko rokov dopredu a pocita sa s nim do buducnosti preto mylsim ze kazdy kdo kupuje musi myslet na to ze je to vec ktoru kupujem na niekolko rokov a zvait si na co to budem kupovat. Je jasne ze chcem fotit rportaz, sport tak nekupim K10D ale budem sa divat na nieco co ma vela FPS a nie kupim napr K20D poviem si, to mi zatial staci a uza rok si stazovat vsak to ma malo FPS...
Elho: nevychvalujem ale nechapem logiku niektorych ludi, bud maju tolko penazi ze neveida co robit od radosti a ak nie tak to jendoducho nechapem tu logiku...ja ked som si kupoval K10D tak som neuvazoval ze zatial mi to staci..pocital som s nou minimalne na 5 rokov a podla toho som aj vyberal fotak s ohlaodm na to na co ho budem pouzivat....
Elho: nevychvalujem ale nechapem logiku niektorych ludi, bud maju tolko penazi ze neveida co robit od radosti a ak nie tak to jendoducho nechapem tu logiku...ja ked som si kupoval K10D tak som neuvazoval ze zatial mi to staci..pocital som s nou minimalne na 5 rokov a podla toho som aj vyberal fotak s ohlaodm na to na co ho budem pouzivat....
No a tak je to spravny, ze jo. Pokud mas predstavu, co budes potrebovat, tak to koupit. Pokud ne, tak si to pujcit, vyzkouset, a pak koupit pripadne neco jinyho.DjLuke9 píše:Elho: nevychvalujem ale nechapem logiku niektorych ludi, bud maju tolko penazi ze neveida co robit od radosti a ak nie tak to jendoducho nechapem tu logiku...ja ked som si kupoval K10D tak som neuvazoval ze zatial mi to staci..pocital som s nou minimalne na 5 rokov a podla toho som aj vyberal fotak s ohlaodm na to na co ho budem pouzivat....
tu sa musim zastat pentaxu aj ja. Pamätam si, ked som si kupil K100D super a hned som ho zobral do tatier. Kamrat mal zoom kompakt SONY asi H10. Hovoril mi, ze naco som kupoval pentax, preco nie canon, vtedy som mu povedal kup si canon a pochopis. On si potom naozaj kupil EOS tusim 350. Zistil preco objektiv canon 18-55 na forach vyhlasuju za "top".
Potom maly LCD, stavovy LCD mu chybal.... uznal, ze PENTAX za tu cenu ponuka nozaj ovela viac
Potom maly LCD, stavovy LCD mu chybal.... uznal, ze PENTAX za tu cenu ponuka nozaj ovela viac
Pentax K20D, Pentax K100D Super; Sigma 10-20/3,5 EX DC HSM, Sigma 17-70/2,8-4,5 DC macro; Sigma 18-125/3,5-5,6 DC; smc Pentax DA 55-200/4-5,6 ED; Tamron 70-300/4-5,6 LD Di macro; Pentax M50/2,0
Takéto debaty nemám rád.Aká technika je vlastne dostatočná na profesionálnu prácu?Keď si pozriete nejaké publikácie spred 20 a viac rokov,kedy ešte bol vrcholom techniky aprát s časovou automatikou tak zistíte že dnešný fotograf s najmodernejšou technikou sa ani zdaleka nechytá.Teraz sa stále viac spoliehajú-tí t.z.v. profíci-na techniku a fotiť vedia len máloktorí z nich.Prečo by aj,veď poväčšinou sú to redaktori, ktorí nafasovali fotoaparát pred akciou.Videl som hodne reportérov s evf aparátmi(Minolta A1 a pod),ono načo by mu bol FF keď fotka v časáku má maximálne 10 cm na dĺžku.Tých čo fotia pre renomované magazíny s celostránkovými fotografiami zase toľko nieje.A zase by ste boli možno prekvapení čím fotia.V jednom čísle digifota bol článok o jednom českom fotografovi(meno si nespomeniem)ktorého si najal NG(National Geografic) na fotenie F1.Tento tam prišiel so svojim vybavením-Haselbladom a sadou manuálnych objektívov.V článku popisuje ako si tí "profíci" s obrovskými rúrami a MarkamiII ťukali na čelo keď ho videli na place.Verím ale že vytriezveli,len čo uvideli fotografie!Fotky suprové a krásna ukážke že nezáleží na počte tlačítiek na aparáte ale KTO za ním stojí.Toľko môj názor.Howgh.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Ano udelat se da dobra fotka i s hroznym fotakem, jenomze dnesni konkurence je daleko vetsi nez kdysi (s klesajicimi cenami zrcadlovek) a naroky na kvalitu, rozliseni apod jsou take vyssi ..
A berme prosim spravne vyraz, ze profesionalni fotograf je takovy, ktery ma fotografovani jakou svou profesi a zivi se tim. Muze se zivit focenim svateb, focenim produktu, focenim v atelieru, proste cimkoliv a pentax zde sve misto urcite ma.
A berme prosim spravne vyraz, ze profesionalni fotograf je takovy, ktery ma fotografovani jakou svou profesi a zivi se tim. Muze se zivit focenim svateb, focenim produktu, focenim v atelieru, proste cimkoliv a pentax zde sve misto urcite ma.
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz