Kinofilmové okénko
Moderátor: Moderátoři
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Kinofilmové okénko
doma nám leží starý kinofilmák, tak jsem si říkal že bych ho zkusil protáhnout(a časem si pořídit kinozrcadlo), ale nechce se mi do toho moc investovat, tak jsem si říkal že si koupím filmy z aukra vychází tam docela levně, ale mám několik dotazů:
jak je to s použitelností filmů? většinou se na aukru prodávají prošlé filmy, ale prodejci tvrdí, že jsou skladované v ledničce - takže fungujou bez problému (jak moc staré jsou ještě v klidu?)
jaké filmy byste obecně poradili? prý dobré jsou ilfordy a foma - ale těch typů... jo a chci černobílý
jak je to s použitelností filmů? většinou se na aukru prodávají prošlé filmy, ale prodejci tvrdí, že jsou skladované v ledničce - takže fungujou bez problému (jak moc staré jsou ještě v klidu?)
jaké filmy byste obecně poradili? prý dobré jsou ilfordy a foma - ale těch typů... jo a chci černobílý
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 823
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
Co se týče skladování tak se vše jako vždy odvíjí od tvých nároků a potřeb.Je hodně lidí,kteří na některé filmy vědomě fotí,pávě kvůli prošlé době použitelnosti a je to součást jejich projektu,procesu,záměru.Třeba i 5,10 let,ale ne na sluníčku!! V lednici.Také jsem nakupoval a mám prošlé filmy v lednici a je to v pohodě,pokud je záruka,že to nebylo před pěti lety v létě za oknem na týden na slunci tak bych se toho nebál.Z BW filmů doporučuju něco z tohoto: Ilford PAN100,Kodak T-Max100Pro,Fuji Accros 100 /to je špica/,Fomapan 200,Ilford FP4Plus125,Ilford400 DeltaProff.,Ilford HP5Plus400,Fuji Neopan 400,800,1600
Proff.,Ilford XP2Super400,Kodak T-Max 400 Pro..S těmito filmy mám zkušenost a jsou na různé účely.Jinak jsou i další,ale to by bylo spíše do klubovny než na tyhle stránky.Záleží co chceš s tím fotit.Ale raději s tím nezačínej..je to silně návykové
Proff.,Ilford XP2Super400,Kodak T-Max 400 Pro..S těmito filmy mám zkušenost a jsou na různé účely.Jinak jsou i další,ale to by bylo spíše do klubovny než na tyhle stránky.Záleží co chceš s tím fotit.Ale raději s tím nezačínej..je to silně návykové
K10D + D-BG2,DA 14mm f/2.8 ED (IF),FA 50mm f/1.4,DA*16-50 f/2.8 ED AL [IF] SDM,DA*50-135 f/2.8 ED [IF] SDM,Hoya,Cokin,Mac,Eizo.
V loni jsem na Kralické sněžníku mluvil s jedním polským asi šedesátiletým fotografem. fotil na Mamiu a říkal že přednáší ve Wroclavi na fotogrfické škole černobílou fotografii. Povídal že vyskoušel kde co,ale jeho nejoblíbenější film je Hradecký Fomapan 100 Clasik.Snad už za ty roky ví co říká.
Verne
Pentax K 100 D,Ricoh KR 10,Pentax DA 18-55 AL II.Pentax DA 50-200 ED ,Pentax A 50/2,Pentax A 35/2,8,Pentax K 24/2,8,Sigma 70-300 DL, Velbon Sherpa 435 a nějaký filtry HOYA a COKIN. vernar@orlice.cz
Pentax K 100 D,Ricoh KR 10,Pentax DA 18-55 AL II.Pentax DA 50-200 ED ,Pentax A 50/2,Pentax A 35/2,8,Pentax K 24/2,8,Sigma 70-300 DL, Velbon Sherpa 435 a nějaký filtry HOYA a COKIN. vernar@orlice.cz
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 823
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
No byl to hlavně krajinář,ale víš co,moje skušenosti to nejsou a na film jsem nefotil ani nepamatuju.
Verne
Pentax K 100 D,Ricoh KR 10,Pentax DA 18-55 AL II.Pentax DA 50-200 ED ,Pentax A 50/2,Pentax A 35/2,8,Pentax K 24/2,8,Sigma 70-300 DL, Velbon Sherpa 435 a nějaký filtry HOYA a COKIN. vernar@orlice.cz
Pentax K 100 D,Ricoh KR 10,Pentax DA 18-55 AL II.Pentax DA 50-200 ED ,Pentax A 50/2,Pentax A 35/2,8,Pentax K 24/2,8,Sigma 70-300 DL, Velbon Sherpa 435 a nějaký filtry HOYA a COKIN. vernar@orlice.cz
Re: Kinofilmové okénko
Pokud tě to opravdu zajímá zkus http://www.temnakomora.cz. Je tam hromada lidí, kteří o filmech, vývojkách a všem okolo dost vědí.ypres.bass píše:doma nám leží starý kinofilmák, tak jsem si říkal že bych ho zkusil protáhnout(a časem si pořídit kinozrcadlo), ale nechce se mi do toho moc investovat, tak jsem si říkal že si koupím filmy z aukra vychází tam docela levně, ale mám několik dotazů:
jak je to s použitelností filmů? většinou se na aukru prodávají prošlé filmy, ale prodejci tvrdí, že jsou skladované v ledničce - takže fungujou bez problému (jak moc staré jsou ještě v klidu?)
jaké filmy byste obecně poradili? prý dobré jsou ilfordy a foma - ale těch typů... jo a chci černobílý
btw: je zbytečné se tam moc chlubit svým super hyper digi ... přístrojem
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kinofilmové okénko
já mám jenom obyč digi k100D ... ty 4MPIX co mi chybí na K100D Super mi nechybí...
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kinofilmové okénko
Pro úplný začátek asi starou dobrou Fomu - film, papíry i chemii.ypres.bass píše:doma nám leží starý kinofilmák, tak jsem si říkal že bych ho zkusil protáhnout(a časem si pořídit kinozrcadlo), ale nechce se mi do toho moc investovat, tak jsem si říkal že si koupím filmy z aukra vychází tam docela levně, ale mám několik dotazů:
jak je to s použitelností filmů? většinou se na aukru prodávají prošlé filmy, ale prodejci tvrdí, že jsou skladované v ledničce - takže fungujou bez problému (jak moc staré jsou ještě v klidu?)
jaké filmy byste obecně poradili? prý dobré jsou ilfordy a foma - ale těch typů... jo a chci černobílý
film Fomapan 100 (klasika která nezklame)
papíry Fomaspeed (s RC se pracuje o chlup snáz než s barytem)
vývojka na film Fomadon R09 nebo LQN (koncentrát mi přijde pohodlnější než prášek, R09 je obdoba Rodinalu a při nižších koncentracích vychází na pár halířů na film, výsledky dobré)
vývojka na papír Fomatol LQN (plně postačující klasika)
ustalovač Fomafix (koncentrát rychloustalovače)
přerušovací lázeň Fomacitro (přerušovat se dá i víc naředěným ustalovačem, ale já dávám přednost citru)
Až ti to přestane stačit, tak můžeš sáhnout třeba po Fomapanu T200 a vývojce Ilford Microphen. To je taky docela dobrá varianta když potřebuješ vyšší citlivost. Tenhle film se dá bez problémů exponovat jako 400 ASA bez prodloužení doby vyvolávání (ověřeno), s přiměřeným prodloužením není problém 800 ASA a dá se jít i na 1600 ASA. Můj osobní neúspěch s T200 na 1600 ASA nebyl způsoben filmem, ale nedostatečným prodloužení doby vyvolávání a tím, že na tuhle citlivost nestačil expozimetr v Praktice (měřil už podle plotu).
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kinofilmové okénko
K100D Super je taky 6 Mpx. Stejně jako K100D.ypres.bass píše:já mám jenom obyč digi k100D ... ty 4MPIX co mi chybí na K100D Super mi nechybí...
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kinofilmové okénko
K100D Super je taky 6 Mpx. Stejně jako K100D. [/quote]njn, jsem měl zafixované, že to super je 10mpx
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Údajně dnešní rentgeny na letištích jsou už bezpečné a filmy neničí. Vyzkoušel jsem jen jednou v Moskvě a Mongolsku a tam mi to filmy nezničilo. Takže předpokládám, že amerika by mohla být taky bezpečná. Akorát mi přijde, že je zbytečné kupovat hromadu filmů z Ameriky. Jednak si myslím, že není reálné ty filmy jen tak spotřebovat, jednak je lepší si nejdřív tady vyzkoušet více typů filmů a fotit pak s tím, co ti nejlíp sedne.
Co se týče těch filmů od Fomy: jsou docela dobré, akorát se často škrábaly (asi nějaká nečistota na filcu v kazetě). Proto používám prakticky pouze Ilfordy, většinou FP4, někdy citlivější HP5 a jsou to rozhodně dobré filmy.
Co se týče těch filmů od Fomy: jsou docela dobré, akorát se často škrábaly (asi nějaká nečistota na filcu v kazetě). Proto používám prakticky pouze Ilfordy, většinou FP4, někdy citlivější HP5 a jsou to rozhodně dobré filmy.