Přechod od Pentax na FF Sony.
Moderátor: Moderátoři
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
FE 85 1,8 mě nějak neoslovilo. Fotí to pěkně, to nemůžu říct, ale tak nějak to nemá koule. Před tím jsem měl i Batise 85 a ten je to samý, jen Zeiss barvy a asi o něco lepší mikrokontrast. Ale nějak mě ty skla nebavily. Pentax 77 sem měl radši. Peckovej je Nokton 75 1.5 ve všech směrech, ale pro mě nepraktickej skrze af redukci. Zatím mě baví Samy:) Zvlášt za bazarových cca 450E si nemůžu stěžovat. Za plnou cenu v CZ/SK bych ho taky nebral.
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Příznivci Sony se mají v roce 2021 na co těšit.
Bylo oznámeno uvedení nového senzoru APS-C s rozlišením 43 MPx. Senzor APS-C umí nahrát video 8K / 12bit a má 16-ti bitovou hloubku pro statické obrázky.
To nejdůležitější: MÁ MÍT GLOBÁLNÍ ZÁVĚRKU, údajně s rychlostí snímání 35,4 sn/sek.
To bude přechodů na Sony
Bylo oznámeno uvedení nového senzoru APS-C s rozlišením 43 MPx. Senzor APS-C umí nahrát video 8K / 12bit a má 16-ti bitovou hloubku pro statické obrázky.
To nejdůležitější: MÁ MÍT GLOBÁLNÍ ZÁVĚRKU, údajně s rychlostí snímání 35,4 sn/sek.
To bude přechodů na Sony
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Nestačím se divit a valím jen bulvy
Samy 85/1.4 AF supr!
Samy 85/1.4 AF supr!
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 1458
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
A za 5 až 8 let ten senzor bude mít Pentax K-next_newhilda4sea píše: ↑20 srp 2020, 01:13Příznivci Sony se mají v roce 2021 na co těšit.
Bylo oznámeno uvedení nového senzoru APS-C s rozlišením 43 MPx. Senzor APS-C umí nahrát video 8K / 12bit a má 16-ti bitovou hloubku pro statické obrázky.
To nejdůležitější: MÁ MÍT GLOBÁLNÍ ZÁVĚRKU, údajně s rychlostí snímání 35,4 sn/sek.
To bude přechodů na Sony
K-1, K-1, K-3II, K-3, K-5 mod, K-7, K-30 mod
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Ono bude zajímavé, co to udělá s konstrukcí objektivů. Pro srovnání tj. jako FF s rozlišením 90 MPx, což si myslím je za hranicí možností i těch nejlepších z nejlepších. Aby senzor nakonec nebyl "overkill".
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Skús pre zaujímavosť spočítať, aké je ekvivalentné rozlíšenie Q-čka, lebo u neho sa to nejako neprejavilo, minimálne 01 Standard Prime je výborný objektív, ktorý bez problémov dokáže snímač nakŕmiť. I keď treba trochu modifikovať doostrovanie kvôli difrakcii.
Zaujímavé by bolo, keby to bol Quad Bayer s efektívnym rozlíšením zhruba 10MPix (s možnosťou prepnutia na plné rozlíšenie v prípade potreby).
Zaujímavé by bolo, keby to bol Quad Bayer s efektívnym rozlíšením zhruba 10MPix (s možnosťou prepnutia na plné rozlíšenie v prípade potreby).
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Nebyl bych tak skeptický, co vidím a co jsem zkoušel, tak nové pentaxácké objektivy by bez problémů zvládly nakrmit FF 60MPx snímač (odpovídající velikostí bodu cca 43MPx APS-C). A některé starší by byly taky použitelné. Nepochybuju, že moderní tamrony, sigmy, sony atd. by to daly taky.
Na druhou stranu využitelnost navýšení MPx a snímkové frekvence pro zábavu se už limitně blíží nule. Nepamatuju si, kdy sem naposledy tisknul neco víc jak A3.
Toto využije profi sféra, jen mám obavy, že to bude ze začátku hodně exkluzivní zboží. Ale až se časem stanou aktuální modely výběhovými, tak asi neodolám a jeden si za třetinu ceny koupím taky, pokrok nezastavíš .
Na druhou stranu využitelnost navýšení MPx a snímkové frekvence pro zábavu se už limitně blíží nule. Nepamatuju si, kdy sem naposledy tisknul neco víc jak A3.
Toto využije profi sféra, jen mám obavy, že to bude ze začátku hodně exkluzivní zboží. Ale až se časem stanou aktuální modely výběhovými, tak asi neodolám a jeden si za třetinu ceny koupím taky, pokrok nezastavíš .
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
kp0:
Ono je to trochu matoucí, ale koeficient crop faktoru (obvykle) 1,5 má vztah k délce uhlopříčky senzoru. Vlastní plocha FF senzoru je 861,6 mm2 a plocha APS-C je 368,16 mm2. Ergo, když má senzor APS-C 43 MPx, tak FF by měl při stejné hustotě pixelů (na 100 mm2) 43x2,38=102,34 MPx. Jinak byly by to dva APS-C senzory a kousek (koeficient 2,38).
Pro ujasnění poměrů - výše zmíněných 60 MPx na FF je totéž jako 25 Mpx na APS-C.
Ono je to trochu matoucí, ale koeficient crop faktoru (obvykle) 1,5 má vztah k délce uhlopříčky senzoru. Vlastní plocha FF senzoru je 861,6 mm2 a plocha APS-C je 368,16 mm2. Ergo, když má senzor APS-C 43 MPx, tak FF by měl při stejné hustotě pixelů (na 100 mm2) 43x2,38=102,34 MPx. Jinak byly by to dva APS-C senzory a kousek (koeficient 2,38).
Pro ujasnění poměrů - výše zmíněných 60 MPx na FF je totéž jako 25 Mpx na APS-C.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
díky za info, došlo mi to až teď, zaměnil sem plochu za hranu... rychlým přepočtem to opravdu je kolem stovky MPx. Ale to by ještě mohly některé objektivy dát, ale asi jich bude méně, než sem si myslel před chvílí... A bude to o trochu víc exkluzivní jak sem si myslel původně
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Zdravím majitelia Sony. Aká je vaša skúsenosť s hľadáčikom A7III vs A7RIII (rozlíšenie, frekvencia, oneskorenie...)? Oplatí sa priplatiť do Rka?
Rozlíšenie senzora ma tiež láka, no radšej by som investoval do objektívov. S K1 som celkovo spokojný, nefotím komerčne, no rád sa hrám a skúšam nové veci, takže uvažujem nad zmenou...
Rozlíšenie senzora ma tiež láka, no radšej by som investoval do objektívov. S K1 som celkovo spokojný, nefotím komerčne, no rád sa hrám a skúšam nové veci, takže uvažujem nad zmenou...
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
zalezi aj co chces fotit. ono takto, neviem kde chces kupovat fotak (ci oficilane aspon s dakym cash backom, alebo este lacnejsie z dovozu), ale neoplati sa "setrit" na tele s vedomim, ze mi ostane viac penazi na skla...uz som sa tak raz ofajcil a aj tak som minul na skla ovela viac ako rozdiel v cene tela (kupil som vtedy D750 namiesto D810, co som aj banoval neskor).
A7III vs A7R3.
EVF
ked si Klingo kupil A7III, skusal som si ju hlavne kvoli hladaciku a stale sa mi nieco "nezdalo" na nej oproti mojej R3. osobne pouzivam vyssie rozlisenie 3,6mil iba pri 60fps, kedy je obraz ovela jemnejsi. pri prepnuti na 2,3mil dostanem sice zubatejsi obraz, ako ma A7III, ale ma 120fps a fotit sa s tym lepsie sport - netrha to pri panningu napr.
MPx
tak toto som mal jasne okamzite (nakolko som uz raz banoval usetrenim za 24MPx D750 oproti 36Mpx D810).
24MPx s low pass filtrom uz proste nechcem. R3 ma dostatok rozlisenia aj na orez, ale co je dolezitejsie pre mna, obraz je super detailny a ostry a nema low pass filter. moire ma netrapi.
...a pixel shift na R3 nevyuzivam (ani na K-1/II som ho moc nezapinal)
ISO
pravda je, ze A7III ma cistejsie ISO, do 3200 je v pohode aj na R3, ale 6400 ma lepsie A7III, nakolko R3 ukaze viac zrna (ale nema farebny nadych). ak chces ciste fotky aj z R3, tak treba jemne ale fakt malo odsumit a pripadne zmensit na 24-30MPx a je to OK.
samotne zosvetlovanie RAWu na zakladne ISO nerobi na R3 problem, aj z ciernej fotky mam dobry vysledok (tak ako bol aj z K-1)
AF
toto je tiez zaujimave porovnanie, ale ako v com.
necakaj od A7III vykon ako ma A9, kvoli tomu ze maju rovnaky pocet AF bodov. oproti mensiemu poctu fazovych AF bodov na R3 ma vyhodu A7III viac v tom vacsom pokryti snimaca tymi bodmi, proste viac mozes napchat objekt na kraj fotky.
EyeAF funguje podla mna rovnako na A7III aj R3.
ale rozdiel je v serii pri AF-C, poviem to na priklade.
R3 vzdy netrafi v serii vsetky rezavo ostre fotky, odhadujem to na 75-80 %.
A7III je v tomto lepsia, o 5 % urcite.
...plus si treba byt vedomy, ze Samyang/Tamron/Sigma nemusi davat maximalne presny AF ako Sony objektivy.
priklad: Sigma 50/1,4 ART DG sa nevedel obcas trafit a neviem preco. tak isto Samyang 85/1,4 AF FE mal viac nepresne ostrych fotiek. Samyang 45/1,8 AF tak isto.
...ale taka Sigma 24/1,4 ART DG bola skvela (nahradil som ju mensim Sony 20/1,8G ktory je tiez paradny).
novy Sony 35/1,4 GM je ukazka, ako kvalite ostri AF a sklo ma neskutocny mikrokontrast. to iste plati o novej Sigme 85/1,4 ART DG DN - AF aj ostrost.
video
to nepouzivam vobec. cital som akurat ze A7R3 ho ma v crope a A7III v FF (neviem ci iba pri 4k). ale skusil som teda video pustit a aj Face detection mi isiel.
karty
SD UHS-I /UHS-II nezvladli ani na jednom fotaku, lebo ked das do prveho slotu UHS-II kartu a do druheho UHS-I, obe ti pojdu iba na UHS-I.
zaver. no som sa viac rozpisal . kazdopadne oba fotaky su vyborne, nie dokonale, ale ked vies co robia, tak budes spokojny. plus je velky vyber skiel od kazdeho vyrobcu.
A7III by som bral, keby som fakt chcel usetrit na fotaku a kupoval by som lacne skla Samyang atd.,kde netreba krmit 42MPx, pripadne mi budu chybat v AF-C serii tie dve tri presnejsie zaostrene fotky oproti R3, ktore by som akurat vybral kvoli vyrazu ludi/momentu.
R3 by som bral, keby chcem maximalne vyuzit ten snimac a doprajem si nove kvalitne skla co to vykreslia a AF bude o dost presnejsi s nimi a vadil by mi zubatejsi hladacik na A7III.
PS: cakam, aka bude A7IV, ak nebude cena predrazena a bude mat aspon 30MPx snimac bez low pass filtra a dostane Real time Eye AF tracking + 2x UHS-II a 3.6mil hladacik, urcite by som o nej uvazoval, tym duplom keby mala aj otocny a vyklopny LCD
A7III vs A7R3.
EVF
ked si Klingo kupil A7III, skusal som si ju hlavne kvoli hladaciku a stale sa mi nieco "nezdalo" na nej oproti mojej R3. osobne pouzivam vyssie rozlisenie 3,6mil iba pri 60fps, kedy je obraz ovela jemnejsi. pri prepnuti na 2,3mil dostanem sice zubatejsi obraz, ako ma A7III, ale ma 120fps a fotit sa s tym lepsie sport - netrha to pri panningu napr.
MPx
tak toto som mal jasne okamzite (nakolko som uz raz banoval usetrenim za 24MPx D750 oproti 36Mpx D810).
24MPx s low pass filtrom uz proste nechcem. R3 ma dostatok rozlisenia aj na orez, ale co je dolezitejsie pre mna, obraz je super detailny a ostry a nema low pass filter. moire ma netrapi.
...a pixel shift na R3 nevyuzivam (ani na K-1/II som ho moc nezapinal)
ISO
pravda je, ze A7III ma cistejsie ISO, do 3200 je v pohode aj na R3, ale 6400 ma lepsie A7III, nakolko R3 ukaze viac zrna (ale nema farebny nadych). ak chces ciste fotky aj z R3, tak treba jemne ale fakt malo odsumit a pripadne zmensit na 24-30MPx a je to OK.
samotne zosvetlovanie RAWu na zakladne ISO nerobi na R3 problem, aj z ciernej fotky mam dobry vysledok (tak ako bol aj z K-1)
AF
toto je tiez zaujimave porovnanie, ale ako v com.
necakaj od A7III vykon ako ma A9, kvoli tomu ze maju rovnaky pocet AF bodov. oproti mensiemu poctu fazovych AF bodov na R3 ma vyhodu A7III viac v tom vacsom pokryti snimaca tymi bodmi, proste viac mozes napchat objekt na kraj fotky.
EyeAF funguje podla mna rovnako na A7III aj R3.
ale rozdiel je v serii pri AF-C, poviem to na priklade.
R3 vzdy netrafi v serii vsetky rezavo ostre fotky, odhadujem to na 75-80 %.
A7III je v tomto lepsia, o 5 % urcite.
...plus si treba byt vedomy, ze Samyang/Tamron/Sigma nemusi davat maximalne presny AF ako Sony objektivy.
priklad: Sigma 50/1,4 ART DG sa nevedel obcas trafit a neviem preco. tak isto Samyang 85/1,4 AF FE mal viac nepresne ostrych fotiek. Samyang 45/1,8 AF tak isto.
...ale taka Sigma 24/1,4 ART DG bola skvela (nahradil som ju mensim Sony 20/1,8G ktory je tiez paradny).
novy Sony 35/1,4 GM je ukazka, ako kvalite ostri AF a sklo ma neskutocny mikrokontrast. to iste plati o novej Sigme 85/1,4 ART DG DN - AF aj ostrost.
video
to nepouzivam vobec. cital som akurat ze A7R3 ho ma v crope a A7III v FF (neviem ci iba pri 4k). ale skusil som teda video pustit a aj Face detection mi isiel.
karty
SD UHS-I /UHS-II nezvladli ani na jednom fotaku, lebo ked das do prveho slotu UHS-II kartu a do druheho UHS-I, obe ti pojdu iba na UHS-I.
zaver. no som sa viac rozpisal . kazdopadne oba fotaky su vyborne, nie dokonale, ale ked vies co robia, tak budes spokojny. plus je velky vyber skiel od kazdeho vyrobcu.
A7III by som bral, keby som fakt chcel usetrit na fotaku a kupoval by som lacne skla Samyang atd.,kde netreba krmit 42MPx, pripadne mi budu chybat v AF-C serii tie dve tri presnejsie zaostrene fotky oproti R3, ktore by som akurat vybral kvoli vyrazu ludi/momentu.
R3 by som bral, keby chcem maximalne vyuzit ten snimac a doprajem si nove kvalitne skla co to vykreslia a AF bude o dost presnejsi s nimi a vadil by mi zubatejsi hladacik na A7III.
PS: cakam, aka bude A7IV, ak nebude cena predrazena a bude mat aspon 30MPx snimac bez low pass filtra a dostane Real time Eye AF tracking + 2x UHS-II a 3.6mil hladacik, urcite by som o nej uvazoval, tym duplom keby mala aj otocny a vyklopny LCD
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Takže AF-C nemá u A7 Riii téměř 100 % úspěšnost, jak tvrdí někteří ambassadoři Sony ?
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
Lennyl, krásně popsané
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
lennyl ďakujem za podrobnú analýzu
Low pass som si vôbec neuvedomil, toto odrádza aj mňa.
Video neriešim.
Najviac ma lákajú objektívy Tamron 17-28 f2.8, 35 1.4GM a nejaká menšia 85 1.8. Takéto sklá na Pentaxe asi nikdy neuvidíme. Obmedzením sú peniaze, tak preto váham do čoho ísť.
AF-C je výhodou, ale nie je pre mňa najdôležitejší, stačí keď bude AF-S úspešnejší ako na K1 na plnú dieru.
A7IV s týmito parametrami by mi vyhovovala...
Low pass som si vôbec neuvedomil, toto odrádza aj mňa.
Video neriešim.
Najviac ma lákajú objektívy Tamron 17-28 f2.8, 35 1.4GM a nejaká menšia 85 1.8. Takéto sklá na Pentaxe asi nikdy neuvidíme. Obmedzením sú peniaze, tak preto váham do čoho ísť.
AF-C je výhodou, ale nie je pre mňa najdôležitejší, stačí keď bude AF-S úspešnejší ako na K1 na plnú dieru.
A7IV s týmito parametrami by mi vyhovovala...
Re: Přechod od Pentax na FF Sony.
yira: ziadny fotak nema 100% uspesnost AF pri foteni.
syn Ondreja Neffa (https://digineff.cz/) na Canon EOS 1DX Mark III priznal, ze napr. na moto okruhu daval radsej stredovy AF bod, aby nemal odpad.
Davidof (https://forum.digiarena.zive.cz/viewtop ... #p12956849) foti spickovo sport rozneho zanru na Canon R6/R5? a priznava odpad (ten fotak sa dost blizi k Sony A1)
to ze ambasador (alebo hocikto iny) testuje bird fly na seriove snimanie AF-C na Sony/Nikon/Canon a vyrata pri priemernych fotakoch 60% uspesnost, pri lepsich fotakoch 80%+ a pri top modeloch skoro 99% uspesnost neznamena, ze fotak vie, alebo nevie maximalne presne opakovane ostrit.
ide o to, ako fotograf ovlada nastavenie fotaku (ja neviem pouzivat na A7R3 tie inteligentne rezimy AF-C so zonami a vybermi a mam z toho vela odpadu).
ide aj o to, aby si mal dostatocne rychly objektiv na dany typ pohybu (najlepsie vychadzaju vacsinou original od vyrobcu, tretie strany casto reverzuju AF protokol a tak to aj vyzera).
u mna: fotim modelku pri normalnom pozovani a mam EyeAF a dobre sklo (nie Samyang) mam skoro vsetky fotky ziletkovo presne zaostrene. premazavam tie, co sa mi nepacia vyrazom, alebo automaticky system EyeAF vybral natocene vzdialene oko a pri plne otvorenej clone mi to vadi.
...fotim 2rocneho synovca a ten lieta a stale sa otaca a som rad, ked po pretriedeni mi ostane 70% top zaostrenych fotiek.
...fotim bezne sceny mesto/predmety/statickych ludi, kludne na select 1 AF bod a nemam snad ziadny odpad.
pri behajucich psoch alebo lietajucich malych vtakoch premazavam podobne ako pri rychlych detoch.
takze ak mi niekto povie, ze ma 100% uspesnost AF, tak mu:
1. verim, ked foti taky zaner/scenu, kde sa nemenia podmienky a vie spravne ovladat svoj fotak (to technicky zvladne teoreticky kazdy fotak,aj Canon 100D, akurat Pentaxy vedia nepredvidatelne inde ostrit vyhodnotenim svetla ci co,aj preto nemam uz Pentax), alebo fotia na f2,8 a viac, kde to nie je take narocne na presnost kvoli hlbke ostrosti
2. neverim im, to je ich sebaklam, lebo cvakam vsetko mozne uz dlho a mal som bud svoje DSLR/MLC Pentax,Nikon,Sony, alebo pozicane od kamosov vedla mna Canon a Fuji.
jakmat: AF-S nemusis prakticky vobec riesit na novsich Sony (od A7III/R3,7c atd.). to slape perfektne. ked nemas vyslovene zly objektiv alebo tmu.
AF-C zalezi co fotis, ako vies vhodne nastavit fotak a ci mas dost dobre sklo, vid co som pisal hore.
...inak ten Tamron 17-28/2,8 som mal celkom dlho,vyborne sklo,opticky aj AF. ak ti staci f2,8, neurobis chybu. predal som ho iba preto,ze som chcel nieco svetelnejsie a nechcelo sa mi prehadzovat 17-28 a 24/1,4 ART, plus ta ARTka bola velka a tazka svina. tak som vybral taky stred medzi clonou a ohniskom a mam na krajinu/reportaz skvely Sony 20/1,8G.
...35GM je "istota", ak chces presny AF a top ostrost, ale treba si priplatit bohuzial.
...85/1,8 je "zlozitejsie", vyborny AF aj slusnu ostrost ma 85/1,8G, akurat ma viac farebnej aberacie pri zlozitom pozadi obcas. ale je to asi najrozumnejsia volba pomer/vykon pre f1,8. ...85tky od Samyang/Viltrox su kompromisne. ak si priplatis za 85/1,4 ART DN, dostanes podobne balenie ako 35GM, tj. radost z vysledkov.
syn Ondreja Neffa (https://digineff.cz/) na Canon EOS 1DX Mark III priznal, ze napr. na moto okruhu daval radsej stredovy AF bod, aby nemal odpad.
Davidof (https://forum.digiarena.zive.cz/viewtop ... #p12956849) foti spickovo sport rozneho zanru na Canon R6/R5? a priznava odpad (ten fotak sa dost blizi k Sony A1)
to ze ambasador (alebo hocikto iny) testuje bird fly na seriove snimanie AF-C na Sony/Nikon/Canon a vyrata pri priemernych fotakoch 60% uspesnost, pri lepsich fotakoch 80%+ a pri top modeloch skoro 99% uspesnost neznamena, ze fotak vie, alebo nevie maximalne presne opakovane ostrit.
ide o to, ako fotograf ovlada nastavenie fotaku (ja neviem pouzivat na A7R3 tie inteligentne rezimy AF-C so zonami a vybermi a mam z toho vela odpadu).
ide aj o to, aby si mal dostatocne rychly objektiv na dany typ pohybu (najlepsie vychadzaju vacsinou original od vyrobcu, tretie strany casto reverzuju AF protokol a tak to aj vyzera).
u mna: fotim modelku pri normalnom pozovani a mam EyeAF a dobre sklo (nie Samyang) mam skoro vsetky fotky ziletkovo presne zaostrene. premazavam tie, co sa mi nepacia vyrazom, alebo automaticky system EyeAF vybral natocene vzdialene oko a pri plne otvorenej clone mi to vadi.
...fotim 2rocneho synovca a ten lieta a stale sa otaca a som rad, ked po pretriedeni mi ostane 70% top zaostrenych fotiek.
...fotim bezne sceny mesto/predmety/statickych ludi, kludne na select 1 AF bod a nemam snad ziadny odpad.
pri behajucich psoch alebo lietajucich malych vtakoch premazavam podobne ako pri rychlych detoch.
takze ak mi niekto povie, ze ma 100% uspesnost AF, tak mu:
1. verim, ked foti taky zaner/scenu, kde sa nemenia podmienky a vie spravne ovladat svoj fotak (to technicky zvladne teoreticky kazdy fotak,aj Canon 100D, akurat Pentaxy vedia nepredvidatelne inde ostrit vyhodnotenim svetla ci co,aj preto nemam uz Pentax), alebo fotia na f2,8 a viac, kde to nie je take narocne na presnost kvoli hlbke ostrosti
2. neverim im, to je ich sebaklam, lebo cvakam vsetko mozne uz dlho a mal som bud svoje DSLR/MLC Pentax,Nikon,Sony, alebo pozicane od kamosov vedla mna Canon a Fuji.
jakmat: AF-S nemusis prakticky vobec riesit na novsich Sony (od A7III/R3,7c atd.). to slape perfektne. ked nemas vyslovene zly objektiv alebo tmu.
AF-C zalezi co fotis, ako vies vhodne nastavit fotak a ci mas dost dobre sklo, vid co som pisal hore.
...inak ten Tamron 17-28/2,8 som mal celkom dlho,vyborne sklo,opticky aj AF. ak ti staci f2,8, neurobis chybu. predal som ho iba preto,ze som chcel nieco svetelnejsie a nechcelo sa mi prehadzovat 17-28 a 24/1,4 ART, plus ta ARTka bola velka a tazka svina. tak som vybral taky stred medzi clonou a ohniskom a mam na krajinu/reportaz skvely Sony 20/1,8G.
...35GM je "istota", ak chces presny AF a top ostrost, ale treba si priplatit bohuzial.
...85/1,8 je "zlozitejsie", vyborny AF aj slusnu ostrost ma 85/1,8G, akurat ma viac farebnej aberacie pri zlozitom pozadi obcas. ale je to asi najrozumnejsia volba pomer/vykon pre f1,8. ...85tky od Samyang/Viltrox su kompromisne. ak si priplatis za 85/1,4 ART DN, dostanes podobne balenie ako 35GM, tj. radost z vysledkov.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN