Pentax - Highlight Correction
Moderátor: Moderátoři
Re: Pentax K-1
No ja som bol max spokojny s kruhovym 67mm b+w prechodakom 25% (nd4) - ma uplne jemny prechod.
Na 49mm mam este starsi hoya, ale uvazujem tiez nad b+w. Prolaika ma starsi typ f-pro teraz za super cenu:
http://www.prolaika.sk/e-shop/bw-502-gr ... 5954.xhtml
pripadne ultimatny skleny digital MRC:
http://www.prolaika.sk/e-shop/bw-f-pro- ... 9459.xhtml
Ten prechod je uplne plynuly, ze neriesim vobec posun prechodu iba natocenie. Dostickove pouzivam minimalne.
No a na fa31ltd by to mohlo byt riesenie (tie b+w mrc niekde dost chvalili a su ako jedny z mala sklenene).
Na 49mm mam este starsi hoya, ale uvazujem tiez nad b+w. Prolaika ma starsi typ f-pro teraz za super cenu:
http://www.prolaika.sk/e-shop/bw-502-gr ... 5954.xhtml
pripadne ultimatny skleny digital MRC:
http://www.prolaika.sk/e-shop/bw-f-pro- ... 9459.xhtml
Ten prechod je uplne plynuly, ze neriesim vobec posun prechodu iba natocenie. Dostickove pouzivam minimalne.
No a na fa31ltd by to mohlo byt riesenie (tie b+w mrc niekde dost chvalili a su ako jedny z mala sklenene).
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
Klingo: Co se ti nehodi do teorii, tak jsou bud looseri nebo neschopne aplikace???
Nejaky program? Rawdigger ma prave velkou vyhodu, ze nijak nemanipuluje s RAW daty.
A to ze raw vyfoceny na ISO 200 s HL ON ma stejny prubeh histogramu jako raw vyfoceny s ISO 100 s HL OFF nic neznamena? Stejne tak pokud porovnas ISO 200 HL ON a ISO 200 HL OFF, tak zjistis, ze cela fotka s HL ON je o 1EV podexponovana? Rovnez udaje v Exifu o Baseline exposure jsou u HL ON o 1 EV vetsi a obsahuji informace o pouziti funkce HL ON.
A ze to nezobrazi LR apod.? Protoze pracuji s metadaty ulozenymi v rawu a dle techto dat raw automaticky upravi.
K tve teorii...
To co ty "laicky" popisujes je v podstate HDR. Uz jsi nekdy videl funkcni automaticke HDR?
Navic pokud se zamyslis, jak probiha zpracovani obrazu, tak ISO je v podstate "nasobic" anologoveho zaznamu, az pote dochazi k zpracovani na digitalni obraz. Kde a jak podle tebe dochazi k one funkci pouziti "ruzneho" ISO, tedy analyze obrazu atd.?
K tvym vytkam o podexponovani...
Fotis na cas t1 a clonu f1, ktere jsou pevne dane. Jakym zpusobem muzes podexponovat fotku a zabranit tak prepalum? Jedine tak, ze snizis ISO. A proc je to standardne o 1 EV, pravdepodobne z toho duvodu, ze je to rozumny pomer mezi automatickym vylepsenim/upravou obrazu a omalovankami...
Proste HL ON neni zadna zazracna funkce a o opaku me nepresvedcis neustalym opakovanim svyuch nicim nepodlozenych tvrzeni . Az dodas nejake relevatni odkazy a priklady, tak treba zmenim nazor, zatim k tomu je ale velice daleko...
Nejaky program? Rawdigger ma prave velkou vyhodu, ze nijak nemanipuluje s RAW daty.
A to ze raw vyfoceny na ISO 200 s HL ON ma stejny prubeh histogramu jako raw vyfoceny s ISO 100 s HL OFF nic neznamena? Stejne tak pokud porovnas ISO 200 HL ON a ISO 200 HL OFF, tak zjistis, ze cela fotka s HL ON je o 1EV podexponovana? Rovnez udaje v Exifu o Baseline exposure jsou u HL ON o 1 EV vetsi a obsahuji informace o pouziti funkce HL ON.
A ze to nezobrazi LR apod.? Protoze pracuji s metadaty ulozenymi v rawu a dle techto dat raw automaticky upravi.
K tve teorii...
To co ty "laicky" popisujes je v podstate HDR. Uz jsi nekdy videl funkcni automaticke HDR?
Navic pokud se zamyslis, jak probiha zpracovani obrazu, tak ISO je v podstate "nasobic" anologoveho zaznamu, az pote dochazi k zpracovani na digitalni obraz. Kde a jak podle tebe dochazi k one funkci pouziti "ruzneho" ISO, tedy analyze obrazu atd.?
K tvym vytkam o podexponovani...
Fotis na cas t1 a clonu f1, ktere jsou pevne dane. Jakym zpusobem muzes podexponovat fotku a zabranit tak prepalum? Jedine tak, ze snizis ISO. A proc je to standardne o 1 EV, pravdepodobne z toho duvodu, ze je to rozumny pomer mezi automatickym vylepsenim/upravou obrazu a omalovankami...
Proste HL ON neni zadna zazracna funkce a o opaku me nepresvedcis neustalym opakovanim svyuch nicim nepodlozenych tvrzeni . Az dodas nejake relevatni odkazy a priklady, tak treba zmenim nazor, zatim k tomu je ale velice daleko...
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: Pentax K-1
Sice nemám K-1,ale funkci používám na motorsport v prioritách.Vždy.Je méně bílých fleků kde ani v RAWu čert nebere.
Re: Pentax K-1
Ta informace o fungovani teto funkce na K20 byla tusim ve photolife 67/2008. Zkusim ho doma najit. Tim ale nerikam ze Karbusicky nekecal
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Re: Pentax K-1
Skôr budem veriť Karbusickému, čo tvrdí že informácie má z oficiálneho zdroja ako nejakému pochybnému fóru, kde o tom kecajú ludia ako my a všetko sú to iba dohady.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
jasánek:
Popis rozšíření DR, jak ho popisuje Klingo je správně. Stejně to funguje i u Canonu, který má u drahých modelů také dva stupně korekce přepalů jako Fuji. Proto byl 5DIII, tak populární na svatbách a krásně vykreslil bílé krajkové šaty nevěsty. Ovšem princip je stále stejný u všech výrobců.
lennyl:
Vášnivý krajinář používá i dva přechodové filtry najednou - obvykle otočené proti sobě. Někdy k tomu dá ještě CPL. A máš pravdu, pečlivé použití přechoďáků a CPL ušetří spoustu práce v PP a výsledná expozice dává lepší prokreslení detailů v obrazu. Ono totiž každé vytahování světel a stínů něco stojí.
Jinak takové pobřeží jako Côte Sauvage v Bretani, musí být pro K-1 s pixelsshiftem úplný ráj na zemi. Mázlý oceán a do detailu prokreslené divoké skály. Mňam.
viz Port Blanc za odlivu: http://www.paysages-en-nord.com/images/ ... 08-843.jpg
Popis rozšíření DR, jak ho popisuje Klingo je správně. Stejně to funguje i u Canonu, který má u drahých modelů také dva stupně korekce přepalů jako Fuji. Proto byl 5DIII, tak populární na svatbách a krásně vykreslil bílé krajkové šaty nevěsty. Ovšem princip je stále stejný u všech výrobců.
lennyl:
Vášnivý krajinář používá i dva přechodové filtry najednou - obvykle otočené proti sobě. Někdy k tomu dá ještě CPL. A máš pravdu, pečlivé použití přechoďáků a CPL ušetří spoustu práce v PP a výsledná expozice dává lepší prokreslení detailů v obrazu. Ono totiž každé vytahování světel a stínů něco stojí.
Jinak takové pobřeží jako Côte Sauvage v Bretani, musí být pro K-1 s pixelsshiftem úplný ráj na zemi. Mázlý oceán a do detailu prokreslené divoké skály. Mňam.
viz Port Blanc za odlivu: http://www.paysages-en-nord.com/images/ ... 08-843.jpg
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pentax K-1
Netuším ako to má canon teraz, ale keď s týmto pentax prišiel, urobil canikon túto fičúru spôsobom klasickej podexpozície a následného vyťiahnutia tieňov. To viem na sto pro. Teraz ako to majú netuším, už dávno som tieto značky v ruke nedržal.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
jasanek: ten Rawdigger si musim teda pozriet, znie to zaujimavo. kazdopadne ja som taky klasicky user, ze do uplne technickych veci sa nerozumiem, iba vnimam ten benefit mensich prepalov.
nacital som si RAWy do Silkypix, LR aj Zoner a ziadne neboli podexponovane. asi preto, ze vsetky tie programy pouzivaju ACR, ci?
resp. minimalne je ta teoria zaujimava a ze user nevidi co robi program (Rawdigger to asi obchadza).
hilda4see: co som zatial skusal Pixel-shift, tak na krajinu ak moc nefuka je paradny. pri foteni vody (potok) ale vedel urobit artefakty, jasne, ved voda sa hybe rychlejsie ako daky strom v dialke 500metrov.
a jasne, dva prechodaky opacne otocene som daval, tusim este na K5IIs ked ma to bavilo, potom som bol lenivy a tahal tiene a zachranoval svetla
nacital som si RAWy do Silkypix, LR aj Zoner a ziadne neboli podexponovane. asi preto, ze vsetky tie programy pouzivaju ACR, ci?
resp. minimalne je ta teoria zaujimava a ze user nevidi co robi program (Rawdigger to asi obchadza).
hilda4see: co som zatial skusal Pixel-shift, tak na krajinu ak moc nefuka je paradny. pri foteni vody (potok) ale vedel urobit artefakty, jasne, ved voda sa hybe rychlejsie ako daky strom v dialke 500metrov.
a jasne, dva prechodaky opacne otocene som daval, tusim este na K5IIs ked ma to bavilo, potom som bol lenivy a tahal tiene a zachranoval svetla
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
Souhlasím s jasankem, stejný RAW histogram je silný argument. Kromě toho foťák nemá jak poznat, na kterých buňkách je jaké osvětlení, než vytvoří fotku, a potom už je to jen softwarová úprava.
Re: Pentax K-1
Ak si dobre spomínam, pentax má na tú úpravu jasov nejaký patent, a mám dojem že sa naozaj pracuje z už urobeným snímkom. Neupravuje sa ale v žiadnom prípade zložka z normálne exponovanou časťou ale pracuje sa ešte pred uložením do rawu zo surovými dátami a prepálenými bodmi. Po exponovaní a pred uložením vedia spracovať jasovú zložku a upraviť preexponované časti práve o ten jeden expozičný stupeň . Tu písali, že sa už ale nedá určiť o koľko je ktorý bod preexponovaný. Dúfam, že to v tom časáku Bena nájde.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
on to pri Bayerovi poriadne nevie až kým to nedemozaikuje, preto aj vznikajú všelijaké podivné farebné posuny pri "záchrane prepalov"... ideálne je prepaly nerobiť a potom netreba ani zachraňovať...JP3112 píše:Souhlasím s jasankem, stejný RAW histogram je silný argument. Kromě toho foťák nemá jak poznat, na kterých buňkách je jaké osvětlení, než vytvoří fotku, a potom už je to jen softwarová úprava.
Re: Pentax K-1
tak ja som z toho uz debil. zobral som DNG z K-1 z dnesneho rana na vsetky RAW softy co mam,
fotil som rovno na ISO-200 a Highlights ON.
-vsade ukazuje ten isty EXIF (podexpoziciu -1EV som urobil ja fyzicky pri foteni na fotaku)
-histogram je skoro rovnaky iba pri Silkypix a LR CC2015
-v Zoneri je to kus podexponovane
-v Rawdiggeri je to uz uplne ine, ale neviem tam vyhodnotit ten histogram
Silkypix
http://www.imagehosting.cz/images/untitlnon.jpg
LR CC2015
http://www.imagehosting.cz/images/untitldgd.jpg
Zoner
http://www.imagehosting.cz/images/untitlmtm.jpg
Rawdigger
http://www.imagehosting.cz/images/untitlpup.jpg
kazdy RAW editor si vlastne robi co chce.
fotil som rovno na ISO-200 a Highlights ON.
-vsade ukazuje ten isty EXIF (podexpoziciu -1EV som urobil ja fyzicky pri foteni na fotaku)
-histogram je skoro rovnaky iba pri Silkypix a LR CC2015
-v Zoneri je to kus podexponovane
-v Rawdiggeri je to uz uplne ine, ale neviem tam vyhodnotit ten histogram
Silkypix
http://www.imagehosting.cz/images/untitlnon.jpg
LR CC2015
http://www.imagehosting.cz/images/untitldgd.jpg
Zoner
http://www.imagehosting.cz/images/untitlmtm.jpg
Rawdigger
http://www.imagehosting.cz/images/untitlpup.jpg
kazdy RAW editor si vlastne robi co chce.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
Ak mám nejaké pochybnosti o RAW resp. jeho kvalite, otvorím to v RawTherapee, ktorý považujem za fantastický program, beží to na linuxe, Mac aj Windows, je zadarmo a poskytuje dosť veľa možností...či je tam podpora K1 to neviem, no ak niekto skúša tieto advanced features, je dobré vyskúšať RawTherapee.
Re: Pentax K-1
no bodaj by aj, ten jediný zobrazuje naozaj RAW hodnoty, t.j. pred demozaikovaním (všimni si, že sú tam 2 zelené kanály, lebo Bayer je RGBG), čo je úplne niečo iné ako histogram RGB obrázku...lennyl píše:-v Rawdiggeri je to uz uplne ine, ale neviem tam vyhodnotit ten histogram
Re: Pentax K-1
Jasanek tvrdil, že v tom programe to je silno podexponované a ja tu vidím že je najsvetlejší zo vsetkych editorov
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér