Pentax K-1
Moderátor: Moderátoři
Re: Pentax K-1
Ale ano,mas prabdu. Po vydani k1 to taky rozdiel nebude,obzvlast,ked slubili plnu podporu fa 645 objektivov cez redukciu.
Na druhu stranu,prakticky nevidim rozdiel vo farebnosti na tych snimkach kytice. Aj rozdiel je tam iba 1mb dat. Je aj dolezite,aky objektiv je na 645D nasadeny. Taka 150/2,8 je neuveritelna,lepsie sklo som nemal. Celkovo ale vsetky objektivy,aj zoomy ,davaju vernejsie farby. Takisto priestorovost a plastickost snimky je lepsia aj na vysokych clonach. To ale niesu meratelne zalezitosti,je to snimok od snimku.
Je ale pravda,ze ak mi telo dosluzi,k1 bude dostatocna nahrada. Tie nove objektivy su tiez spickove a bude mi stacit doplnit nieco sirokouhle a mam zostavu spickovych skiel.
Na druhu stranu,prakticky nevidim rozdiel vo farebnosti na tych snimkach kytice. Aj rozdiel je tam iba 1mb dat. Je aj dolezite,aky objektiv je na 645D nasadeny. Taka 150/2,8 je neuveritelna,lepsie sklo som nemal. Celkovo ale vsetky objektivy,aj zoomy ,davaju vernejsie farby. Takisto priestorovost a plastickost snimky je lepsia aj na vysokych clonach. To ale niesu meratelne zalezitosti,je to snimok od snimku.
Je ale pravda,ze ak mi telo dosluzi,k1 bude dostatocna nahrada. Tie nove objektivy su tiez spickove a bude mi stacit doplnit nieco sirokouhle a mam zostavu spickovych skiel.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
V barvách ty rozdíly velké nebudou (k1/vs k1 ms)... myslím, že vnímání barev je spíše o "temperu a projevu" samotného čipu. Zatímco 645Z, K-1, K3 (atd.) mají takový sterilnější projev z CMOSu, 645D má ještě starej CCD od Kodaku. A třeba já osobně ten feel CCD čipů prostě můžu... ze 135 Pentax se mi nejvíce líbil i projev staré K10D. Občas s ní ještě fotim . Bohužel se k CCD vážou ty technická omezení, takže to je dneska už mrtvá větev. Feel fotek pak člověk musí "emulovat" v PS ze sterilních cmosů.
150/2,8 mam taky... je to vážně super sklo. U 645(D/Z) mi ale přijde, že v kombinaci s kropem je to, alespoň pro mě, zvláštní fokální délka. Věřim, že na plnotučném 645 bych jí ale ani nesundal z těla.
Při hodnocení K-1 vs 645D je ale nutné si uvědomit jednu věc. Ano K-1 možná 645D obrazově překoná, ale bavíme se tady o multishot focení, což je k 645D dost nefér. V single shot překonaná určitě nebude, ten čip je sice starej 10 let, ale stále má o 50% větší buňky.
150/2,8 mam taky... je to vážně super sklo. U 645(D/Z) mi ale přijde, že v kombinaci s kropem je to, alespoň pro mě, zvláštní fokální délka. Věřim, že na plnotučném 645 bych jí ale ani nesundal z těla.
Při hodnocení K-1 vs 645D je ale nutné si uvědomit jednu věc. Ano K-1 možná 645D obrazově překoná, ale bavíme se tady o multishot focení, což je k 645D dost nefér. V single shot překonaná určitě nebude, ten čip je sice starej 10 let, ale stále má o 50% větší buňky.
Re: Pentax K-1
miky_lbc: som netusil, ze si taka kapacita, ze si mal 645D aj 645Z, to su drahe masiny (aj s objektívmi). tu na fore sme vacsinou rodinny fotici, ktorých technika skor casom predbehne, ako by sme ju realny vycvakali (teraz neberiem do uvahy bumerang ala kazivost K-30).
mne sa vzdy viac pacili fotky z CCD, nástupom CMOS sa sice posunuli hranice inde,ale prisla taka desaturacia/pastelovost vystupu, neviem to lepsie popisat.
osobne to beriem tak, ze kde skoncila K3-II s velmi slusnym ISO na svoju velkost snimaca a pomerne kvalitnym AF, tam pokracuje K-1, tazi hlavne z vacsieho snimaca a aj to telo je na pomery FF zrkadloviek dostatocne "male".
nedavno som sa stretol s kamosom, foti stylizovane portety, krasne, minimalne fotoshopuje, aj rekvizity si dava vyrabat, foti s lowendom 6D a technicky mu to staci (ostri manualne cez LV)...ale zohnal bazarovy Pentax 6x7 a je nadseny z neho..
http://www.michalzahornacky.com/
mne sa vzdy viac pacili fotky z CCD, nástupom CMOS sa sice posunuli hranice inde,ale prisla taka desaturacia/pastelovost vystupu, neviem to lepsie popisat.
osobne to beriem tak, ze kde skoncila K3-II s velmi slusnym ISO na svoju velkost snimaca a pomerne kvalitnym AF, tam pokracuje K-1, tazi hlavne z vacsieho snimaca a aj to telo je na pomery FF zrkadloviek dostatocne "male".
nedavno som sa stretol s kamosom, foti stylizovane portety, krasne, minimalne fotoshopuje, aj rekvizity si dava vyrabat, foti s lowendom 6D a technicky mu to staci (ostri manualne cez LV)...ale zohnal bazarovy Pentax 6x7 a je nadseny z neho..
http://www.michalzahornacky.com/
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
Spíše než "kapacita" bych to nazval fanouškovstvím techniky obecně... Ono to je tak, že máš množiny "Potřebuji to", "Chci to" a "Můžu si to finančně dovolit". Většina lidí se chybně domnívá, že u nákupčího se musí všechny tyhle množiny protnout, ale realita je taková, že bohatě stačí, když se protnou ty druhé dvě .lennyl píše:miky_lbc: som netusil, ze si taka kapacita
Ale to je tak u všeho, ne? Nikdo neřekne, že "potřebuje" BMW M3. Že by ho dovezla do práce i Fabie ale neznamená, že tu M3 neužije a nepřinese mu spoustu radosti .
Re: Pentax K-1
práve že nemusí, lebo má nasamplovanú komplet farebnú informáciu pre každý pixel - a to sa potom prejaví na farbách aj detailoch (žiadna interpolácia = lepšie detaily) a mimochodom aj väčšou odolnosťou voči moiré (a to aj v porovnaní s Fuji X-Trans). Stále však ostáva principiálne obmedzenie na statické subjekty.Klingo píše:Lenze bayerova maska tam stale je,takze to musi nejako prepocitavat.
Re: Pentax K-1
Predovšetkým treba pripomenúť starý pravdu že fotoaparát je len prostriedok,záleží kto za ním stojí.Lubor dal odkaz na fotografa od nás z fotoklubu,ktorého fotky sú na úrovni. Borcov z daleko lepšou a drahšou technikou je tam viac,lenže fotograficky mu nesiahajú ani po paty. Ja som si kúpil 645ku pre číru radosť z fotografovania a priznám sa,aj preto že som priaznivcom modernej techniky. Za dalšie,na to čo fotím sa hodí najlepšie. Krajina a krajinný detail dáva vyniknúť neuveriteľným detailom. No a portrét by som sa rád naučil,tu je technika dosť dôležitá. Teda nemyslím ateliér,kde sa fotí na vyššie clony,tam apsc bohate stačí. Ale portrét v krajine,hodne využívajúci malú hĺbku ostrosti,tak tu už treba zodpovedajúcu techniku. A nová K1 je dostatočná aj tu.Takže keď vydajú ten adaptér na stredoformát,pôjdem do nej
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
Kámoš tam má krásné fotky.lennyl píše: http://www.michalzahornacky.com/
Doporučuji shlédnout.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Pentax K-1
Bayerova maska tam je tak jako tak...je to proces už na HW úrovni. Zase nebuď naivní, že by Pentax vyvinul úplně kompletně celý proces už od HW úrovně pro ms focení. I kdyby ano, bylo by tam obrovské riziko chybových artefaktů.bedo. píše:práve že nemusí, lebo má nasamplovanú komplet farebnú informáciu pre každý pixel - a to sa potom prejaví na farbách aj detailoch (žiadna interpolácia = lepšie detaily) a mimochodom aj väčšou odolnosťou voči moiré (a to aj v porovnaní s Fuji X-Trans). Stále však ostáva principiálne obmedzenie na statické subjekty.Klingo píše:Lenze bayerova maska tam stale je,takze to musi nejako prepocitavat.
Prostě jen vezme několik fotek a nějakým algoritmem je přepočítá do jedné. Pravděpodobně ten algoritmus bude dost podobný, jako samotná bayerova maska.
Mimochodem... neumějí to lépe ani multishotové stěny za milion . A ty bych řekl, že mají ten mikroposun mnohem přesnější už proto, že je konstruovaný pouze jednoúčelově a samotný MS mechanismus má okolo 200g.
Re: Pentax K-1
no hej, ma svoj atelier a bavi ho fotit stylizovane veci, vsetko na modelky lepi.fakt píše:Kámoš tam má krásné fotky.lennyl píše: http://www.michalzahornacky.com/
Doporučuji shlédnout.
schvalne si skus niekedy fotenie cez LV, pozoruj ako sa ti meni obraz ked sa jemne posuvas dopredu/dozadu, lepsie budes vnimat aj vhodost pozadia (rusivost), cez hladacik vidis scenu stale rovnako, ale cez LV je to ako ti vypadne obraz...s 35art aj 70ltd das namakane fotky aj s APS-C, ani look FF nepotrebujes..ja som tak naposledy fotil kamosku v parku,nevyhoda,ze nie vzdy udrzim fotak bez trasenia,chce to pouzivat stativ
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
ale to nie je podstatné - podstatné je, že každý pixel nasampluje všetky farby (na rozdiel od Bayera, kde vždy len jednu). Zo snímača lezie "Bayerova mozaika", na normálny farebný obraz to dopočíta až DSP vo foťáku (resp. program, v ktorom sa RAW spracováva). Neviem, ako je to naozaj urobené, ale keby to bola len kombinácia viacerých deBayerizovaných obrázkov, tak by som od toho veľký prínos neočakával, keďže najväčším problémom Bayera je práve to dopočítavanie ("z mála")...miky_lbc píše:Bayerova maska tam je tak jako tak...je to proces už na HW úrovni.
Tuto je celkom pekne vidieť, ako sa zvýši reálne rozlíšenie a zníži moiré pri použití pixel shiftu: http://www.dpreview.com/reviews/image-c ... 6623843926
Re: Pentax K-1
Ten mechanismus ale nehýbe bayerovou maskou... takže nejde mluvit o tom, že by měl pixel nasamplovat všechny barvy. Jen má prostě algoritmus více dat, aby odhadl správnou barevnost.bedo. píše:ale to nie je podstatné - podstatné je, že každý pixel nasampluje všetky farby (na rozdiel od Bayeramiky_lbc píše:Bayerova maska tam je tak jako tak...je to proces už na HW úrovni.
Re: Pentax K-1
Lenže tá bayerova maska tam je napevno.Preto ak chce nejaký bod nasnímať ako červený a má na sebe zelenú masku,musí ju logicky odpočítať,aby dostal červenú.Takto musí urobiť so všetkými bodmi.Okrem tých,čo majú rovnakú farbu.To je tá novinka,čo píšu že teraz nevznikajú rušivé artefakty a aj riziko posunu rozhýbaním je menšie.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
a nie je z hľadiska snímaného obrazu jedno, či sa hýbe maskou alebo celým snímačom? V druhom prípade asi bude treba kombinovať informácie z rôznych fyzických pixlov, ale to mi nepripadá ako neprekonateľný problém.miky_lbc píše:Ten mechanismus ale nehýbe bayerovou maskou...
Re: Pentax K-1
Já neříkám, že to nemá žádný efekt... říkám jenom to, že mluvit o tom, že "odstraňuje/obchází" bayerovu masku je spíše marketing...
Bayerova maska zůstává, ale foťák má několik pixelově posunutých fotek, takže svůj odhad (dopočet) může být o něco přesnější.
A jinak ano... kdyby mechanismus hýbal BM (což je samozřejmě nemožné, protože je součástí čipu), mohl by každý bod opravdu reálně nasnímat celou barvenou informaci.
A tahle myšlenka není úplně nová. Byly tady technologie, kdy se před čipem bez BM pohybovalo dischronické kolo a celá barevnost byla dána až MS. Jen je to prostě MS only technologie.
Bayerova maska zůstává, ale foťák má několik pixelově posunutých fotek, takže svůj odhad (dopočet) může být o něco přesnější.
A jinak ano... kdyby mechanismus hýbal BM (což je samozřejmě nemožné, protože je součástí čipu), mohl by každý bod opravdu reálně nasnímat celou barvenou informaci.
A tahle myšlenka není úplně nová. Byly tady technologie, kdy se před čipem bez BM pohybovalo dischronické kolo a celá barevnost byla dána až MS. Jen je to prostě MS only technologie.
Naposledy upravil(a) miky_lbc dne 21 úno 2016, 11:55, celkem upraveno 1 x.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
Bayerova maska tam sice je napevno, ale funkce Pixel shift uz od nazvu zachyti 4 snimky posunute vzdy o jeden pixel, takze ve vysledku ma pro kazdy bod opravdu plnou barevnou informaci a nemusi nic dopocitavat, v tom je to kouzlo...
Prave proto to nejlepe funguje u statickych scen, kde pri posunech o onen jeden pixel nedojde ke zmene sceny. Nove by ale bud primo fotak (nebo pak software) - to neni ve specifikaci zminovano - mel umet automaticky zjistovat, zda doslo na snimku k pohybu a pripadne takovou cast obrazu "dopocitavat" postaru - coz je logicka funkce, ktera se diskutovala uz po uvedeni K-3II.
Schematicke video napr. zde: https://www.youtube.com/watch?v=gIGqwxEdU4I
Viz jeste napr. stranky Ricohu:
Reinforced with the SR (Shake Reduction) mechanism, the K-1’s Pixel Shift Resolution System* captures four images of the same scene by shifting the image sensor by a single pixel for each image, then synthesizes them into a single, super-high-resolution composite image. Compared to the conventional Bayer system, this innovative system obtains all RGB color data in each pixel to deliver beautiful images with far more truthful colors and much finer details, without any hint of false color. This system also reduces high-sensitivity noise to a minimum. The difference in image quality is evident at a glance, even without magnifying the captured image on a computer screen or producing a large-size print. Images captured by the Pixel Shift Resolution System can be saved as RAW-format files. You can developed these files within the camera body while adjusting various parameters or tu
Prave proto to nejlepe funguje u statickych scen, kde pri posunech o onen jeden pixel nedojde ke zmene sceny. Nove by ale bud primo fotak (nebo pak software) - to neni ve specifikaci zminovano - mel umet automaticky zjistovat, zda doslo na snimku k pohybu a pripadne takovou cast obrazu "dopocitavat" postaru - coz je logicka funkce, ktera se diskutovala uz po uvedeni K-3II.
Schematicke video napr. zde: https://www.youtube.com/watch?v=gIGqwxEdU4I
Viz jeste napr. stranky Ricohu:
Reinforced with the SR (Shake Reduction) mechanism, the K-1’s Pixel Shift Resolution System* captures four images of the same scene by shifting the image sensor by a single pixel for each image, then synthesizes them into a single, super-high-resolution composite image. Compared to the conventional Bayer system, this innovative system obtains all RGB color data in each pixel to deliver beautiful images with far more truthful colors and much finer details, without any hint of false color. This system also reduces high-sensitivity noise to a minimum. The difference in image quality is evident at a glance, even without magnifying the captured image on a computer screen or producing a large-size print. Images captured by the Pixel Shift Resolution System can be saved as RAW-format files. You can developed these files within the camera body while adjusting various parameters or tu
Naposledy upravil(a) jasanek dne 21 úno 2016, 11:56, celkem upraveno 1 x.
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;