Hodí se K-30 do ateliéru?
Moderátor: Moderátoři
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Urcite by to bylo lehci rozhodovani, chtit fotak jen na cestovani, nebo jen do atelieru. Ja mam problem, protoze bych chtel oboji. Budu muset dat jednomu zamereni vetsi prednost. Jeste mozna neco zmeni FF Sony, uvidim. V kazdem pripade diky vsem za ucast, uz to asi nema smysl dal resit. It´s up to me
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
ja ešte doplním to moje "vyhodnotenie", keďže sa už asi nikomu do komentárov prliš nechce:
obr.1 (príroda): Olympus E-P1+m.Zuiko 14-42 (prvá verzia), ISO800 (podarilo sa mi ho nechtiac prestaviť) - je to nepodarok, v podstate to vidím ako bobmaster, spodná časť (krík) je už "za hranicou dobrého vkusu". Ale aj napriek tomu je podľa mňa horná časť "za vodou" a nebál by som sa ju v prípade potreby vytlačiť aj na nejakú A3 (po miernej masáži v Lightroome). Celkovo to podľa mňa nie je na "starý" m43 snímač kombinovaný so seťákom pri blbých nastaveniach a ostrom poobedňajšom svetle až taký prúser.
obr.2 (auto): Pentax Q+01 Standard Prime - na 1/2.3 snímač veľmi slušný výkon, počítam, že hlavne vďaka optike, ktorá je na úrovni Limited (keď sa človek zamyslí, koľkokrát sú všetky jej chyby zväčšené). Pomerne výrazne doostrené cez LR, v JPEGu z foťáku taký výstup nehrozí.
obr.3 (zastávka): Pentax K-01+SMC Pentax-DA 35/2.8 Limited - ako lennyl správne uhádol, väčší snímač je proste cítiť. Otázka ale je, či sú tie rozdiely naozaj až také dramatické, ako sa to niekedy prezentuje.
A ešte posledný obrázok - príklad "normálneho" výstupu z m43 (Olympus E-PL3+m.Zuiko 45/1.8,ISO200), aby mal aj m43 systém šancu sa predviesť "v plnej kráse" (v rámci možností starého m43 snímača)
obr.1 (príroda): Olympus E-P1+m.Zuiko 14-42 (prvá verzia), ISO800 (podarilo sa mi ho nechtiac prestaviť) - je to nepodarok, v podstate to vidím ako bobmaster, spodná časť (krík) je už "za hranicou dobrého vkusu". Ale aj napriek tomu je podľa mňa horná časť "za vodou" a nebál by som sa ju v prípade potreby vytlačiť aj na nejakú A3 (po miernej masáži v Lightroome). Celkovo to podľa mňa nie je na "starý" m43 snímač kombinovaný so seťákom pri blbých nastaveniach a ostrom poobedňajšom svetle až taký prúser.
obr.2 (auto): Pentax Q+01 Standard Prime - na 1/2.3 snímač veľmi slušný výkon, počítam, že hlavne vďaka optike, ktorá je na úrovni Limited (keď sa človek zamyslí, koľkokrát sú všetky jej chyby zväčšené). Pomerne výrazne doostrené cez LR, v JPEGu z foťáku taký výstup nehrozí.
obr.3 (zastávka): Pentax K-01+SMC Pentax-DA 35/2.8 Limited - ako lennyl správne uhádol, väčší snímač je proste cítiť. Otázka ale je, či sú tie rozdiely naozaj až také dramatické, ako sa to niekedy prezentuje.
A ešte posledný obrázok - príklad "normálneho" výstupu z m43 (Olympus E-PL3+m.Zuiko 45/1.8,ISO200), aby mal aj m43 systém šancu sa predviesť "v plnej kráse" (v rámci možností starého m43 snímača)
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Fotka s masinama je vazne pekna. Divam se sice na iPadu, ale myslim, ze je to v poho.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Nevím jestli pomůžou i mé dojmy...
Vzpomínám matně na dřevní doby, kdy jsem fotil v atelieru jakousi první digitální Practicou, která spíše scanovala než fotila, tam musela být trvalá světla, protože mu to trvalo minutu, ale u produktu dobrý a člověk ještě mohl dosvětlovat zrcátky různé mrtvé úhly. anyway
Jakou jsem měl radost, když pak přišly "normální" digifoťáky, ale jaká otrava byly ty stálý světla. Vedro z nich hrozný, když člověk fotil maso a salámy pro letáky Hypernovy, tak všechno bylo potom na vyhození, o něčem co mělo vypadat zmrzle ani nemluvím.
Takže když se konečně pořídily záblesky, tam prostě není co řešit! Slast. A nejen na produktovku.
Svítil jsem si soukromě i stavbařským halogenem, ale tam už se ti model opravdu vederm potí a make up je v prd***. Ale i ty fotky měly atmosféru, asi tím, že oblečením se moc neplýtvalo.
Na closeup portrét mi dlouho stačil 125Ws záblesk, na to normálnější 600Ws sestavy Fomei nebo PhotonEurope. Teď třeba mám blikátka 400Ws Digital Master od PE a úplně v poho i na lidi. Je to malý, skladný, asi se to někdy rozbije, ale za ty ušetřený prachy si člověk koupil stripboxy, beauty dishe, deštníky... Je tam hodně slabá pilotka, to je menší nevýhoda. Fotil jsem s tím s istDS, K7, K5, žádný problém. Odpalovač v sáňkách i na kabel. V exterieru dva externí blesky (YN a METZ) s dálkovým odpalovačem + redukce na bowen bajonet a softboxy z aťasu.
Mám v ruce už několikáté DVD s fotkama dětí od "známých" brněnských fotografek, co mi dali známí na úpravu - a to je katastrofa...nicméně většina fotí na APS-C a bohatě to stačí a kvalitu mrví fotograf ne foťák.
Pak mám kámoše http://www.sharp-pictures.net - ten fotil vždy na FF Canon mark cosi - koneckonců ty fotky jsou prostě super i když hlavně prostředím a tématem. A před pár lety se tenhle dotyčný stal i jakousi tváří Olympusu a fotí jejími produkty a taky je to pecka, pochvaluje si, jak je to lehký atd. Jenže když mi jeden OMD vrazil do ruky, abych fotil na vernisáži, tak jsem si zafotil na starej dobrej manuál a odhadoval světlo, protože po pár zmačknutí spouště odešlo měření expozice. No nevim.
Na závěr - mám v aťasu i kolegovu FF Canon MarkII - a je to kráva velká, težká. Můj K5 s 50-135 váží třetinu toho co jeho ekvivalent, to se nedá tahat na cesty v báglu. Takže bezpochyby je to kvalitnější (dynamický rozsah, šum), ALE...
Vyber cokoliv a foť - dnes už to v podstatě nemůže špatně dopadnout.
Vzpomínám matně na dřevní doby, kdy jsem fotil v atelieru jakousi první digitální Practicou, která spíše scanovala než fotila, tam musela být trvalá světla, protože mu to trvalo minutu, ale u produktu dobrý a člověk ještě mohl dosvětlovat zrcátky různé mrtvé úhly. anyway
Jakou jsem měl radost, když pak přišly "normální" digifoťáky, ale jaká otrava byly ty stálý světla. Vedro z nich hrozný, když člověk fotil maso a salámy pro letáky Hypernovy, tak všechno bylo potom na vyhození, o něčem co mělo vypadat zmrzle ani nemluvím.
Takže když se konečně pořídily záblesky, tam prostě není co řešit! Slast. A nejen na produktovku.
Svítil jsem si soukromě i stavbařským halogenem, ale tam už se ti model opravdu vederm potí a make up je v prd***. Ale i ty fotky měly atmosféru, asi tím, že oblečením se moc neplýtvalo.
Na closeup portrét mi dlouho stačil 125Ws záblesk, na to normálnější 600Ws sestavy Fomei nebo PhotonEurope. Teď třeba mám blikátka 400Ws Digital Master od PE a úplně v poho i na lidi. Je to malý, skladný, asi se to někdy rozbije, ale za ty ušetřený prachy si člověk koupil stripboxy, beauty dishe, deštníky... Je tam hodně slabá pilotka, to je menší nevýhoda. Fotil jsem s tím s istDS, K7, K5, žádný problém. Odpalovač v sáňkách i na kabel. V exterieru dva externí blesky (YN a METZ) s dálkovým odpalovačem + redukce na bowen bajonet a softboxy z aťasu.
Mám v ruce už několikáté DVD s fotkama dětí od "známých" brněnských fotografek, co mi dali známí na úpravu - a to je katastrofa...nicméně většina fotí na APS-C a bohatě to stačí a kvalitu mrví fotograf ne foťák.
Pak mám kámoše http://www.sharp-pictures.net - ten fotil vždy na FF Canon mark cosi - koneckonců ty fotky jsou prostě super i když hlavně prostředím a tématem. A před pár lety se tenhle dotyčný stal i jakousi tváří Olympusu a fotí jejími produkty a taky je to pecka, pochvaluje si, jak je to lehký atd. Jenže když mi jeden OMD vrazil do ruky, abych fotil na vernisáži, tak jsem si zafotil na starej dobrej manuál a odhadoval světlo, protože po pár zmačknutí spouště odešlo měření expozice. No nevim.
Na závěr - mám v aťasu i kolegovu FF Canon MarkII - a je to kráva velká, težká. Můj K5 s 50-135 váží třetinu toho co jeho ekvivalent, to se nedá tahat na cesty v báglu. Takže bezpochyby je to kvalitnější (dynamický rozsah, šum), ALE...
Vyber cokoliv a foť - dnes už to v podstatě nemůže špatně dopadnout.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Diky Mishaku za tvuj prispevek na toto tema. Tvuj zaver to vystihuje dokonale