Hodí se K-30 do ateliéru?
Moderátor: Moderátoři
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Keď už porovnávame rôzne formáty, dal by som tu jeden obrázok, a rád by som sa dozvedel, ako na vás pôsobí, čo sa obrazovej kvality týka. Môžete prípadne dať aj nejaký vlastný príklad toho, čo sami považujete za kvalitné (a čo už nie), prípadne podložiť obrázkami svoje názory prečo je jeden formát ne/porovnateľný s iným.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Hilda,necitas predchadzajuce prispevky.Nechce aparat do atelieru ale maly univerzal co je pouzitelny aj v atelieri.No a nebol by si to ty,aby si nesiel proti prudu.Ukaz mi jedneho skutocneho profesionala co by fotil om-d.A v atelieri.Mna omd nicim nepresvedcilo,o nejakom supervykone sa rozhodne hovorit neda.Jedine na reportaz by mohol byt vhodny,pretoze je maly a nenapadny a foti sa vacsinou na vacsie clony.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
1) Toto je prvotní dotaz. Tak nevím proti jakému proudu jdu. Snad bych jenom doplnil, že systém Pentax jako celek, není levnou variantou. Byl levný v době nástupu K-10, ale to už dávno není pravda.bobmaster píše:Zdravim všechny zde, mám dotaz. Je vhodná K-30ka do ateliéru? Chystám se zařídit si domácí ateliér a vybírám nejlevnější přístroj, který zvládné bez problémů spolupráci se zábleskovými světly. Momentálně nemám žádnou foto výbavu, takže můžu jít do jakékoliv značky. Měl jsem dlouho D70, pak chvíli D7100 a také pár týdnů k-30. Pentax se mi moc líbil, až na ostření v šeru a sportu. To ale asi v ateliéru nebudu potřebovat. Hledám levnou variantu, protože momentálně mne omezujou finance, proto jsem musel prodat sestavu s D7100. Předem díky za rady, moc mi to pomůže v rozhodování.
2) Argumentace počtem profesionálů mi v případě Pentaxu K-30 přijde legrační.
Důsledně vzato, každý foťák, který potěší je dobrý a z Olympusu M1 se opravdu může stát "zabiják zrcadlovek", jak někteří předpovídají.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: SK, Senica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Klingo, kolko skutocnych profesionalov foti s Pentaxom APS-C ? a hlavne s K30?
on sa spytal normalne na porovnanie a dovolil si napisat ze mu olympus v niecom viac vyhovuje a hned mas cervenu pred ocami
bobmaster : ale ak uzvazujes napr. tom novom olympuse tak v tej cene +/-mas Canon 6D + objektivy alebo Nikon D600/610
on sa spytal normalne na porovnanie a dovolil si napisat ze mu olympus v niecom viac vyhovuje a hned mas cervenu pred ocami
bobmaster : ale ak uzvazujes napr. tom novom olympuse tak v tej cene +/-mas Canon 6D + objektivy alebo Nikon D600/610
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
To bedo: Co se tyce te fotky prirody, mne treba by asi neuspokojila. Konkretne bych mel problem s tim kerem vlevo dole a vubec mozna se spodni casti fotky. Podle mne pristroj trochu nestiha v DR. Ted jde o to, jestli to je fotakem, nebo sklem, nebo prevodem do jpegu.... Mejvetsi otazka ale je, jestli by tu samou fotku udelal nejaky fotak lip. Treba tam byly opravdu tvrde svetelne podminky.
Co se tyce OM-D, mel jsem ho v ruce tri dny, v atelieru teda nevim, ale jinak jsou moje poznatky nasledujici (ve srovnani s K30, D7100): Ostreni lepsi kdykoliv kdekoliv hlavne v seru (proti K30), kvalita vystupu se setakem podobna plus minus jako DSLR se setakem, v sumu co si pamatuju tak je K30 o neco lepsi, D7100 stejne, DR nedovedu srovnat, podle mne dostacujici - neomezovalo mne, ovladani lepsi na DSLR - jde o zvyk (ale vsechno co mam rad vyvedene na ovladace, nebo rychly pristup pres rychle menu, tak jsem si nastavil taky), ucinek stabilizatoru jde videt v hledacku - plus proti K30, vaha se setakem cca 600g coz je skoro polovina proti K30 - udelal jsem fotky, ktere bych s DSLR nikdy neudelal, chodim rano behat, to bylo poprve co jsem si vzal fotak sebou a nafotil par fotek. S DSLR bych se na to vyprdl.
Jinak horsi skore v ovladani proti DSLR maze M1, tam si mysli, ze to muze vadit jen kolohnatum s velkyma rukama. Nemyslim si, ze argument kvality vystupu je aktualni pro lidi jako jsem ja, pro nadsene amatery vseho druhu. Mozna pro hledace chyb ve 100% zvetseni. Profik jakehokoliv druhu, ktery opravdu nutne potrebuje max kvalitu, tak neuvazuje o nicem jinem nez o FF. Ten by stejne APS-C neresil. Ale pro ty fotografy, ketri nepotrebuji kvalitu FF, tak M5/M1 muze jejich vlastnostmi presvedcit.
To Klingo: Napis prosim te par duvodu, proc by M1 nezvladla atelier pro rekneme profi fotografa, který se zivi focenim portrétů, mimin, těhotných maminek, rodinek, zamilovaných, prostě klasika. Předá 100 fotek na CD a 10 fotek postprocesuje a vytiskne na A4, A3.
Zadny flame prosim, kdyz se vam o tom nechce bavit, tak radsi nepisme nic. Ale svym zpusobem to sem patří: OM-D versus K30/K5, akorát na to nejni spešl vlákno.
To ady: Vím vím, ale tam je ta váha, o FF fakt neuvazuju, tam i ty skla vazi jako prase a jsou mooc velike. Mel jsem pul roku D7100 + 18-200VRII + Tokina 11 -16 + pevná 50/1,8 a toto jsem sebou chtěl vždycky tahat . Ted nemam nic a mam moznost se rozhodnout, ale vaha proste hraji pro mne roli. K Nikonu uz se nevratim, Pentax mne tahne vic, K30ka byla super. Kdyby ostrila lip v seru, tak uz ji asi mam znova, akorat bych vybral jinou sestavu skel s ohledem na cestovani.
Co se tyce OM-D, mel jsem ho v ruce tri dny, v atelieru teda nevim, ale jinak jsou moje poznatky nasledujici (ve srovnani s K30, D7100): Ostreni lepsi kdykoliv kdekoliv hlavne v seru (proti K30), kvalita vystupu se setakem podobna plus minus jako DSLR se setakem, v sumu co si pamatuju tak je K30 o neco lepsi, D7100 stejne, DR nedovedu srovnat, podle mne dostacujici - neomezovalo mne, ovladani lepsi na DSLR - jde o zvyk (ale vsechno co mam rad vyvedene na ovladace, nebo rychly pristup pres rychle menu, tak jsem si nastavil taky), ucinek stabilizatoru jde videt v hledacku - plus proti K30, vaha se setakem cca 600g coz je skoro polovina proti K30 - udelal jsem fotky, ktere bych s DSLR nikdy neudelal, chodim rano behat, to bylo poprve co jsem si vzal fotak sebou a nafotil par fotek. S DSLR bych se na to vyprdl.
Jinak horsi skore v ovladani proti DSLR maze M1, tam si mysli, ze to muze vadit jen kolohnatum s velkyma rukama. Nemyslim si, ze argument kvality vystupu je aktualni pro lidi jako jsem ja, pro nadsene amatery vseho druhu. Mozna pro hledace chyb ve 100% zvetseni. Profik jakehokoliv druhu, ktery opravdu nutne potrebuje max kvalitu, tak neuvazuje o nicem jinem nez o FF. Ten by stejne APS-C neresil. Ale pro ty fotografy, ketri nepotrebuji kvalitu FF, tak M5/M1 muze jejich vlastnostmi presvedcit.
To Klingo: Napis prosim te par duvodu, proc by M1 nezvladla atelier pro rekneme profi fotografa, který se zivi focenim portrétů, mimin, těhotných maminek, rodinek, zamilovaných, prostě klasika. Předá 100 fotek na CD a 10 fotek postprocesuje a vytiskne na A4, A3.
Zadny flame prosim, kdyz se vam o tom nechce bavit, tak radsi nepisme nic. Ale svym zpusobem to sem patří: OM-D versus K30/K5, akorát na to nejni spešl vlákno.
To ady: Vím vím, ale tam je ta váha, o FF fakt neuvazuju, tam i ty skla vazi jako prase a jsou mooc velike. Mel jsem pul roku D7100 + 18-200VRII + Tokina 11 -16 + pevná 50/1,8 a toto jsem sebou chtěl vždycky tahat . Ted nemam nic a mam moznost se rozhodnout, ale vaha proste hraji pro mne roli. K Nikonu uz se nevratim, Pentax mne tahne vic, K30ka byla super. Kdyby ostrila lip v seru, tak uz ji asi mam znova, akorat bych vybral jinou sestavu skel s ohledem na cestovani.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
to bobmaster:
Pokud je prioritou hmotnost, čemuž dobře rozumím, tak doporučuji pročíst stránky:
http://thelightweightphotographer.com/
http://blog.mingthein.com/2012/06/07/sh ... om-d-e-m5/
Jsou sice v angličtině, ale to se dá v případě potřeby zvládnout s nějakým překladačem to by se dalo
Pokud je prioritou hmotnost, čemuž dobře rozumím, tak doporučuji pročíst stránky:
http://thelightweightphotographer.com/
http://blog.mingthein.com/2012/06/07/sh ... om-d-e-m5/
Jsou sice v angličtině, ale to se dá v případě potřeby zvládnout s nějakým překladačem to by se dalo
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
hilda4sea: Ming Thein je pán fotograf, sledujem ho už dlhšie, dík za ten druhý odkaz, tiež veľmi zaujímavé...
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
To bedo: S fotkou auta bych problem asi nemel.
To hilda4sea: Prave, ze jsem samozrejme podobne weby a fotky taky videl a navic mam osobni zkusenost, tak si myslim, ze kvalita je opravdu pro vetsinu amateru a mozna i nektere profiky dostatecna. To makro sklo je ale asi spicka, to je jasne. Myslim, ze kdybych sel do setu M1 + 12-40/2.8, tak posledni co bych resil, tak spatnou kvalitu vystupu. Spis bych resil, jak to zaplatit . Proto zvazuju i K30/50, protoze vystup bude stejny +-, ale za polovicni prachy. Ale kdybych sel do M5 + setak 12-50 + 45/1,8, tak to vyjde +- stejne jak K30 + 18-135 + neco lepsiho pevneho (ne DA 50/1.8 SMC). Tos nevim. To za mne nikdo nevyresi, sam jsem zvedav, jak to dopadne. Dal jsem si cas do vanoc. Zitra ma Nikon predstavit neco zajimaveho a pak si pockam na porovnani se Sony Alpha A7 a uvidí se. Akorat, ze Sony moc nemusim.
To hilda4sea: Prave, ze jsem samozrejme podobne weby a fotky taky videl a navic mam osobni zkusenost, tak si myslim, ze kvalita je opravdu pro vetsinu amateru a mozna i nektere profiky dostatecna. To makro sklo je ale asi spicka, to je jasne. Myslim, ze kdybych sel do setu M1 + 12-40/2.8, tak posledni co bych resil, tak spatnou kvalitu vystupu. Spis bych resil, jak to zaplatit . Proto zvazuju i K30/50, protoze vystup bude stejny +-, ale za polovicni prachy. Ale kdybych sel do M5 + setak 12-50 + 45/1,8, tak to vyjde +- stejne jak K30 + 18-135 + neco lepsiho pevneho (ne DA 50/1.8 SMC). Tos nevim. To za mne nikdo nevyresi, sam jsem zvedav, jak to dopadne. Dal jsem si cas do vanoc. Zitra ma Nikon predstavit neco zajimaveho a pak si pockam na porovnani se Sony Alpha A7 a uvidí se. Akorat, ze Sony moc nemusim.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Přeji ti šťastnou ruku při volbě techniky a hodně radosti s novým nádobíčkem.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
To hilda4sea: Díky
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
olympus sa samozrejme nestrati ani v atelieri, ked je kvalitne nasvieteny model (toto je najdolezitejsie) a nedviha sa na olympuse ISO a foti sa do RAWu, fotky budu vyborne.
sam som mal E-PL1, bratovi som kupil E-PM1, skusal som Klingov E-PL3 a fotil som aj s kamoskinou E-PL5.
hilda4sea: pan fotograf ma super fotky, zaujal ma format napr. pri cinematic reportage v jeho portfoliu (16:9?)
bedo.: prva fotka - prirody, dost rozbity obraz zrnom-odsumom ci kym frasom, druha fotka auta je cistejsia
pre mna osobne je format 4:3 divotvorny, mam radsej 3:2. nepiste ze sa na olympuse da zmenit format, da, oreze to fyzicky rozlisenie fotky. na olympus si treba aj priplatit za svetelne skla (crop-faktor) aby clovek mal peknu hlbku ostrosti, na ephoto.sk bola recenzia portretnych objektivov na olympus (priklad da*55/1,4sdm ich porazi vsetky v hlbke ostrosti).
pan Ming Thein reporaz (cinematic reportage) urcite fotil full frame fotakom, ani v takych malych nahladoch na webe by snimac 4/3 nenaskrabal taky cisty obraz vo vecernych hodinach.
sam som mal E-PL1, bratovi som kupil E-PM1, skusal som Klingov E-PL3 a fotil som aj s kamoskinou E-PL5.
hilda4sea: pan fotograf ma super fotky, zaujal ma format napr. pri cinematic reportage v jeho portfoliu (16:9?)
bedo.: prva fotka - prirody, dost rozbity obraz zrnom-odsumom ci kym frasom, druha fotka auta je cistejsia
pre mna osobne je format 4:3 divotvorny, mam radsej 3:2. nepiste ze sa na olympuse da zmenit format, da, oreze to fyzicky rozlisenie fotky. na olympus si treba aj priplatit za svetelne skla (crop-faktor) aby clovek mal peknu hlbku ostrosti, na ephoto.sk bola recenzia portretnych objektivov na olympus (priklad da*55/1,4sdm ich porazi vsetky v hlbke ostrosti).
pan Ming Thein reporaz (cinematic reportage) urcite fotil full frame fotakom, ani v takych malych nahladoch na webe by snimac 4/3 nenaskrabal taky cisty obraz vo vecernych hodinach.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
To lennyl: ty ja nevim, ale treba toto: http://www.flickr.com/photos/mingthein/ ... 635686633/ je sada fotek z Flickru od Minga Theina a v popisu ma, ze to je focene OM-D M1.... A ta kvalita, jako mne by stacila urcite....
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
bobmaster: zmensene fotky na webe budu pekne zo vsetkeho, aj tie moje
ale nie,teraz vazne, JPG je rozbity a rozpity postprocesom z OM-D ako aj z inej zrkadlovky (nie je pravidlo), som sa az zhrozil z prvych samplov z toho olympusu, samozrejme ked budes fotit do RAW a normalne si to upravovat, tak budes mat dobre vysledky. fyzicky velkost snimaca 4/3 proste nepusti oproti APS-C, ked niekto povie, ze APS-C je kvalitne ako FF (myslim nove modely vsetko) tak nema pravdu, FF snimac ma stale navrch v kvalite obrazu co ja viem 20%. Testy co boli aj tu postnute, ze D610 vs K5IIs, no tak to sa neda porovnat - kazdy iny objektiv, ze Pentax mal vacsi kontrast, to ukazuje jedine na iny objektiv, nie na zrkadlovku ako cely system. Ak sa ti paci Olympus a si ochotny priplatit tak kludne ho kup, v dobrych rukach budu z neho dobre fotky.
Ja som si doma robil porovnanie vystupu 1:1 z olympus 4/3 a Pentax APS-C a olympus proste nemal taky obraz ako pentax, nech som sa aj na hlavu postavil. Ale to som ja, ty mas ine priority.
bedo.: tak tato tretia fotka bola technicky asi najlepsia. vyzera to na aps-c? format 3:2. bokeh nie je taky rozbity ako na 4/3 snimaci (struktura), znacka zastavky je cista.
ale nie,teraz vazne, JPG je rozbity a rozpity postprocesom z OM-D ako aj z inej zrkadlovky (nie je pravidlo), som sa az zhrozil z prvych samplov z toho olympusu, samozrejme ked budes fotit do RAW a normalne si to upravovat, tak budes mat dobre vysledky. fyzicky velkost snimaca 4/3 proste nepusti oproti APS-C, ked niekto povie, ze APS-C je kvalitne ako FF (myslim nove modely vsetko) tak nema pravdu, FF snimac ma stale navrch v kvalite obrazu co ja viem 20%. Testy co boli aj tu postnute, ze D610 vs K5IIs, no tak to sa neda porovnat - kazdy iny objektiv, ze Pentax mal vacsi kontrast, to ukazuje jedine na iny objektiv, nie na zrkadlovku ako cely system. Ak sa ti paci Olympus a si ochotny priplatit tak kludne ho kup, v dobrych rukach budu z neho dobre fotky.
Ja som si doma robil porovnanie vystupu 1:1 z olympus 4/3 a Pentax APS-C a olympus proste nemal taky obraz ako pentax, nech som sa aj na hlavu postavil. Ale to som ja, ty mas ine priority.
bedo.: tak tato tretia fotka bola technicky asi najlepsia. vyzera to na aps-c? format 3:2. bokeh nie je taky rozbity ako na 4/3 snimaci (struktura), znacka zastavky je cista.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN