Pentax K7 - VIDEO
Moderátor: Moderátoři
Pentax K7 - VIDEO
Přes to, že video je u DSLR novinkou, ukazuje se natolik zajímavou částí nových modelů, že má právo na samostatnou diskuzi..
první příspěvek:
...krátké video, nádherná kamera a citlivý střih předvádějí možnosti, které natáčení filmů s K7 umožňují...
http://www.youtube.com/watch?v=eIsPisBi7_k
první příspěvek:
...krátké video, nádherná kamera a citlivý střih předvádějí možnosti, které natáčení filmů s K7 umožňují...
http://www.youtube.com/watch?v=eIsPisBi7_k
Pentax
Dá se říct, že fotoaparáty dostihly co do obrazové kvality levné kamerky. Byl to jeden z důvodů, proč jsem měl Canon S5 IS. Na druhou stranu, ani tak se na nic jiného než na pár "šotů" z dovolené nehodí. Tahat s sebou externí mikrofon, aby zvuk za něco stál je otrava (pokud ho vůbec lze kam zastrčit a není to řitní otvor:) ), chybí tlačítka pro pohodlné točení (podobně jako fotograf používá třeba tlačítko na ISO) a nakonec největší problém - jednotlivá videa vedle sebe jako souborky, ještě k tomu komprimovaná v nekvalitním kodéru (aby to bylo možné provádět realtime), což jen implikuje problémy při zpracování. Při střihu je totiž nejrozumnější video dekomprimovat, protože jedině tak ho lze pohodlně zpracovat.
Ale rozhodně souhlasím s tím, že přítomnost videa je i v DSLR fajn věc. Každý si chce občas něco nahrát, argumenty "nepotřebuju to, jsem fotograf" neberu:)
Ale rozhodně souhlasím s tím, že přítomnost videa je i v DSLR fajn věc. Každý si chce občas něco nahrát, argumenty "nepotřebuju to, jsem fotograf" neberu:)
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
To si asi nerozumite, video z K-7 je najisto relativne kvalitni, problem je jen v tom, ze pokud se ma sestrihat, projde znovu reenkodovanim a to uz je trochu jine kafe. Resenim je opravdu pracovat se 'surovym' videem, ale to je trochu narocne na CPU a hlavne na kapacitu disku :]
Ale kdo to nepotrebuji strihat, resp. jen treba spoji nekolik videi z K-7 a ulozi bez prekodovani (umoznuje to kodek z K-7?), ztraty kvality se bat opravdu nemusi :]
Ale kdo to nepotrebuji strihat, resp. jen treba spoji nekolik videi z K-7 a ulozi bez prekodovani (umoznuje to kodek z K-7?), ztraty kvality se bat opravdu nemusi :]
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie
Pokud vím, K-7 ukládá videa ve formátu MJPEG, čili v tom naprosto nejvíc vhodném pro střih.spachal píše:To si asi nerozumite, video z K-7 je najisto relativne kvalitni, problem je jen v tom, ze pokud se ma sestrihat, projde znovu reenkodovanim a to uz je trochu jine kafe. Resenim je opravdu pracovat se 'surovym' videem, ale to je trochu narocne na CPU a hlavne na kapacitu disku :]
Ale kdo to nepotrebuji strihat, resp. jen treba spoji nekolik videi z K-7 a ulozi bez prekodovani (umoznuje to kodek z K-7?), ztraty kvality se bat opravdu nemusi :]
MJPEG naprosto nejvíc vhodný pro střih rozhodně neni ). Naopak... většina opravdu profesionálních řešení s ním neumí dokonce pracovat ani v základu. Je to už dáno tím, že žádná profesionální kamera tento formát nepoužívá. MJPEG je spíše dobrý formát pro přehrávání... než pro editaci.
Bohužel... kapacita paměťových karety (byť se to už hodně zlepšilo) stále trochu bojkotuje seriózní záznam videa. Nejlepší by bylo, kdyby video mohlo být uloženo v DV kompresi, ale to prostě technicky možné neni.
Jak je na tom konkurence netušim... video z 5D je technicky kvalitní, ale použitá komprese má od ideálního řešení taky hodně daleko.
Bohužel... kapacita paměťových karety (byť se to už hodně zlepšilo) stále trochu bojkotuje seriózní záznam videa. Nejlepší by bylo, kdyby video mohlo být uloženo v DV kompresi, ale to prostě technicky možné neni.
Jak je na tom konkurence netušim... video z 5D je technicky kvalitní, ale použitá komprese má od ideálního řešení taky hodně daleko.
To je sice pěkné, ale nemá HW podporu střihových řešení.... tz... všechno musí udělat procesor. Neznám jediné řešení, které by MJPG nativně podporovalo.
Pokud pracuju s HD videem nějakého běžného formátu, encodování i render pracuje na HW úrovni. Moje TRko s I7 zvládá HD video s běžným realtime encodem ze swapu renderovat za určitých podmínek zaručenou rychlostí 2.4x na HW úrovni.
Pokud budu vycházet z mjpg, musim se spokojit s tím, že ta karta bude během renderování ležet ladem a rendrovat bude pouze procesor... nebo před swapováním to video přerenderovat do jiného formátu (což ale ve výsledku vyjde na stejno).
To je praxe...
Pokud pracuju s HD videem nějakého běžného formátu, encodování i render pracuje na HW úrovni. Moje TRko s I7 zvládá HD video s běžným realtime encodem ze swapu renderovat za určitých podmínek zaručenou rychlostí 2.4x na HW úrovni.
Pokud budu vycházet z mjpg, musim se spokojit s tím, že ta karta bude během renderování ležet ladem a rendrovat bude pouze procesor... nebo před swapováním to video přerenderovat do jiného formátu (což ale ve výsledku vyjde na stejno).
To je praxe...
ale to už je detail...
... jen mi šlo o to, že každá záležitost má 2 strany mince. Něco někomu vyhovovat může, jinému to zase vyhovovat nebude.
Ono upřímně řečeno.... celovečerní film se s K7 natáčet nehodlám a vy asi taky ne. A u těch pár min videa si hold počkám o pár min déle.
A někdo bez profi vybavení si zase třeba počká o pár sec méně...
tak jako tak je to už debata o prdu a nevidim nikde reálnou výhodu.
Mnohem zásadnější je způsob a úroveň komprese... druh komprese už moc neřekne o tom, jakým způsobem je ta komprese provedena.
... jen mi šlo o to, že každá záležitost má 2 strany mince. Něco někomu vyhovovat může, jinému to zase vyhovovat nebude.
Ono upřímně řečeno.... celovečerní film se s K7 natáčet nehodlám a vy asi taky ne. A u těch pár min videa si hold počkám o pár min déle.
A někdo bez profi vybavení si zase třeba počká o pár sec méně...
tak jako tak je to už debata o prdu a nevidim nikde reálnou výhodu.
Mnohem zásadnější je způsob a úroveň komprese... druh komprese už moc neřekne o tom, jakým způsobem je ta komprese provedena.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 592
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Rakovnicko na chalupě
Přestože většinou je zde řeč hlavně o zpracování videa, chci se podělit s natáčením při použití 55/1,4 SDM: stačí trochu méně světla a prostě nezaostří - "loví", jezdí sem-tam, chová se, jako by koukal na bílou stěnu... A často i při dostatečném světle přejede celý rozsah tam i zpět, než se uráčí zaostřit. Při focení tento problém nemá. Vím, že se dá video ostřit manuálně, ale základní funkce je AF - zvláště, když jiná skla ostří docela svižně... Zkusili jste někdo? (Clonění jak Fix, tak Auto)
Pavel
Tobě jde používat AF při natáčení videa na K-7? Pokud vím, tak AF při videu K-7 neumožňuje.
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
-
- Významný člen
- Příspěvky: 592
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Rakovnicko na chalupě
Řízení clony se nastavuje na "FIX" (tovární nastavení) nebo "AUTO" - průběžně manuálně měnit clonu nelze. Poznamenal jsem to jen, že jsem zkusil obé - nemělo vliv na rychlost ostření objektivu.
AF se přece nastaví stiskem tlačítka AF - právě, že vždy pro daný videoklip (nebo - prostě samostatný záběr) a když "loví", přestávka je neúnosně dlouhá...
AF se přece nastaví stiskem tlačítka AF - právě, že vždy pro daný videoklip (nebo - prostě samostatný záběr) a když "loví", přestávka je neúnosně dlouhá...
Pavel