Někdo K-r ?
Moderátor: Moderátoři
s jakym odporem vzpominam na fuji S9500, ktera v krkolomnych podminkach co se expozice tyce na histogramu ukazovala neco, co stejne po vyfoceni vypadalo uplne jinak... jaka byla moje uleva, kdyz jsem pak presel na Samsunga GX10, ktery sice nema zivy histogram, ale v kritickych situacich jsem se snim domluvil lip. Podobny posun k lepsimu jsem pak zazil prechodem na D300. Tim chci rict, ze se bojim, aby to nebylo jako u fuji,tj. pri jednoduchych scenach neni histogram treba a na slozitych ukazuje nepravdy,cili se na nej stejne neda spolehnout.
Nelámte si hlavu nad histogramom , v dobe kinofilmu ho nikto nemal v hladačiku a ani na display-i a fotilo sa... Bez tak sa nedá použiť vždy, človek je často krát rád, že chytí "správny moment" a nezostal mu čas ani na kompozíciu a nie to aby som si sledoval histogram
Trebárs taký fotograf športu , myslím že mu histogram rovnako nechýbal... Prepal sa opraviť dá , nesprávny moment určite nie...
Trebárs taký fotograf športu , myslím že mu histogram rovnako nechýbal... Prepal sa opraviť dá , nesprávny moment určite nie...
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Ivan-K:
..."Nelámte si hlavu nad histogramom , v dobe kinofilmu ho nikto nemal v hladačiku a ani na display-i a fotilo sa... "
samozřejmě, byla jiná doba, jenže třeba "pružnost" kinofilmu a digitálu je asi dost rozdílná a tím potřeba přesnosti expozice u digitálu vyšší.
fuji neznám, ale u s5is jsem téměř nikdy problém s expozicí kvůli špatnému měření a tím i "špatnému" histogramu neměl
..."Nelámte si hlavu nad histogramom , v dobe kinofilmu ho nikto nemal v hladačiku a ani na display-i a fotilo sa... "
samozřejmě, byla jiná doba, jenže třeba "pružnost" kinofilmu a digitálu je asi dost rozdílná a tím potřeba přesnosti expozice u digitálu vyšší.
fuji neznám, ale u s5is jsem téměř nikdy problém s expozicí kvůli špatnému měření a tím i "špatnému" histogramu neměl
elho_cid:
"Jestli si mám vybrat mezi Fuji S9500 (můj předchozí digiťák), která měla živý histogram ale měřila na bačkoru a zrcadlovkou, která ho nemá a měří dobře,..."
možná mám špatný kus, ale pokud jednou vyfotím stejnou scénu za použití expozičního senzoru a podruhé při LV, zpravidla je tam dost velký rozdíl, takže ono to přesné měření zrcadlovky......
(jen pro pořádek: samozřejmě živý histogram u lv je, ale vlastně s výjimkou videa lv nepoužívám)
"Jestli si mám vybrat mezi Fuji S9500 (můj předchozí digiťák), která měla živý histogram ale měřila na bačkoru a zrcadlovkou, která ho nemá a měří dobře,..."
možná mám špatný kus, ale pokud jednou vyfotím stejnou scénu za použití expozičního senzoru a podruhé při LV, zpravidla je tam dost velký rozdíl, takže ono to přesné měření zrcadlovky......
(jen pro pořádek: samozřejmě živý histogram u lv je, ale vlastně s výjimkou videa lv nepoužívám)
Aj tak mi to prijde, ze sa to zbytocne riesi...ani expozimeter v zrkadlovke a ani zivy histogram kdekolvek nevie velmi dobre poradit ked ide o sceny s nepomerne velkou viac-menej homogennou plochou nepodstatneho pozadia a malymi detailami, kvoli ktorym sa taky zaber foti, lenze maju nepodstatny vplyv na meranie exp. Na histograme skoro nic neuvidime a na expozimetri bude scena zle namerana. Pri ostatnych normalnych situaciach aj tak staci automatika a je vymalovane:)
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
Ta výměna matnice by mě zajímala. Celkem dost blbě se mi manuálně ostří (asi jsem slepej), tak taky uvažuju o výměně matnice. Jen mě zajímá jak to probíhá. Pokud je foťák v záruce, dá se takový zásah udělat svépomocí? Nebo to musí do servisu? Kr kvůli tomu se mi kupovat nechce.duves píše:Pohravam sa s myslienkou vymenit k-x za k-r. Mam doma aj starsie telo istDs a čo som skušal manualne sklo na nom, tak rozvietena dioda v ostriacom bode indikuje zaostrenie. Na k-x je to problem. Alebo vymeniť matnicu za 30-40 € na tele k-x.
standa.lupen:
"...ale já nebrečím že potřebuju histogram jinak nenastavím expozici..."
pokud to bylo na mě - myslím, že jsem s histogramem začal - tak jen takové malé vysvětlení:
zakladatel vlákna se ptal, jestli si někdo nepřiplatí za ostřicí body, reagoval jsem, že bych raději měl živý histogram než ostřicí body - prostě každý máme jiné priority. (ale taky nebrečím...)
a abych své příspěvky tady nějak uzavřel, tak můj názor je ten, že fotograf se má snažit exponovat co nejpřesněji a to pokud možno hned napoprvé. jistě, mohu využít možnosti interní paměti, snímek prohlédnout a pokud je v pořádku, uložit, jenže pokud je expozice špatná, tak si sice udělám obrázek o potřebné korekci, ale už je to snímek druhý či další. prostě ztráta času či jen další opotřebování závěrky (zbytečné).
také mohu použít třeba LR na úpravu - opravu expozice, následně třeba mohu použít NI na odstranění šumu, pak mohu použít IV na ořez a finále udělat třeba v ZPS. prosím nedávejte mi sem rady na zakoupení CS5+LR3, kdy všechno udělám v jednom programu.
samozřejmě úplný ideál nedosáhnu nikdy, ale byl bych rád, kdyby se expozice ideálu co nejvíc přiblížila, proto ten můj názor na živý histogram, s jehož využíváním jsem byl u kompaktu velmi spokojen.
"...ale já nebrečím že potřebuju histogram jinak nenastavím expozici..."
pokud to bylo na mě - myslím, že jsem s histogramem začal - tak jen takové malé vysvětlení:
zakladatel vlákna se ptal, jestli si někdo nepřiplatí za ostřicí body, reagoval jsem, že bych raději měl živý histogram než ostřicí body - prostě každý máme jiné priority. (ale taky nebrečím...)
a abych své příspěvky tady nějak uzavřel, tak můj názor je ten, že fotograf se má snažit exponovat co nejpřesněji a to pokud možno hned napoprvé. jistě, mohu využít možnosti interní paměti, snímek prohlédnout a pokud je v pořádku, uložit, jenže pokud je expozice špatná, tak si sice udělám obrázek o potřebné korekci, ale už je to snímek druhý či další. prostě ztráta času či jen další opotřebování závěrky (zbytečné).
také mohu použít třeba LR na úpravu - opravu expozice, následně třeba mohu použít NI na odstranění šumu, pak mohu použít IV na ořez a finále udělat třeba v ZPS. prosím nedávejte mi sem rady na zakoupení CS5+LR3, kdy všechno udělám v jednom programu.
samozřejmě úplný ideál nedosáhnu nikdy, ale byl bych rád, kdyby se expozice ideálu co nejvíc přiblížila, proto ten můj názor na živý histogram, s jehož využíváním jsem byl u kompaktu velmi spokojen.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové