Fuji X
Moderátor: Moderátoři
Re: Fuji X
Možná jsem to neformuloval dost přesně. Z mého pohledu prakticky využitelné je to co lze nabídnout zákazníkovi a nestydět se požádat o zaplacení honoráře.
Můžeš si DR změřit sám a snadno.
Při západu slunce si najdi motiv s velmi hlubokým stínem v popředí. Bodové měření ti ukáže expozici třeba 1/8; f4, ISO200. Pak si bodovým měřením změř zapadající slunce, to by mohlo ukázat 1/1000; f16; ISO200. Rozdíl je 11EV. I když se rozkrájíš, tak nedokážeš zachytit oboje bez přepalu nebo podpalu. A to je rozdíl "jen" 11EV. Slunce bude postupně ztrácet na intenzitě a ty si můžeš pak ze série snímků najít takový, kde už bude použitelná expozice nejen pro stín, ale i pro jas. To si pak můžeš rozdělit na expozici, kdy už je tam v PP něco vidět a na expozici, kdy dostaneš kvalitní snímek v celé jeho ploše. To bude tvůj DR. Samozřejmě pomocí filtrů se dá rozsah korigovat. Přechoďáky 3EV+1,5EV by to měly srovnat.
Na Zemi je nejvyšší dynamický rozsah scény v přírodě cca 15EV a to fakt bez přepalu/podpalu nevyfotíš. Proto nám výrobci dělají přechodové filtry.
Reálný DR digitálu je 6-8 EV, přičemž 8EV mají stroje z nejvyšší kategorie. Ani DxO s tím nic nenadělá.
Můžeš si DR změřit sám a snadno.
Při západu slunce si najdi motiv s velmi hlubokým stínem v popředí. Bodové měření ti ukáže expozici třeba 1/8; f4, ISO200. Pak si bodovým měřením změř zapadající slunce, to by mohlo ukázat 1/1000; f16; ISO200. Rozdíl je 11EV. I když se rozkrájíš, tak nedokážeš zachytit oboje bez přepalu nebo podpalu. A to je rozdíl "jen" 11EV. Slunce bude postupně ztrácet na intenzitě a ty si můžeš pak ze série snímků najít takový, kde už bude použitelná expozice nejen pro stín, ale i pro jas. To si pak můžeš rozdělit na expozici, kdy už je tam v PP něco vidět a na expozici, kdy dostaneš kvalitní snímek v celé jeho ploše. To bude tvůj DR. Samozřejmě pomocí filtrů se dá rozsah korigovat. Přechoďáky 3EV+1,5EV by to měly srovnat.
Na Zemi je nejvyšší dynamický rozsah scény v přírodě cca 15EV a to fakt bez přepalu/podpalu nevyfotíš. Proto nám výrobci dělají přechodové filtry.
Reálný DR digitálu je 6-8 EV, přičemž 8EV mají stroje z nejvyšší kategorie. Ani DxO s tím nic nenadělá.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Fuji X
Hilda: Možná jsi to opět "neformuloval dost přesně", možná ses z toho už chytil i za hlavu...
Re: Fuji X
Přátelé, nedá mi to, musím se o to podělit. Já nepřestávám žasnout, jakou kresbu ten Fujinon XF 90/2 má. Zeiss Touit 32/1,8 je velmi dobrý, na otevřenou clonu na portréty nablízko je ostrý, na větší vzdálenost (tak od 4 metrů dál) je už "rozzářený" a měkčí a pro precizní kresbu chce f/2,2. Ale tenhle Fujinon je úplně jiný vesmír, než Touit. I než cokoliv, co jsem zatím zkusil. To je tak ostrý objektiv! Tady je odkaz na tři dnešní veleobyčejné cvaky, ostřeno vždy na oko. Prosím o otevření na 100% zvětšení. Jde o otevřenou clonu f/2. Jsou to jpegy (97% kvalita) vyexportované z Capture One v defaultním nastavení a upozorňuji - doostřování je na hodnotě 0. NULA.
https://postimg.cc/image/gem3ev263/
https://postimg.cc/image/b4h4nnhy3/
https://postimg.cc/image/bv9ut4f2z/
https://postimg.cc/image/gem3ev263/
https://postimg.cc/image/b4h4nnhy3/
https://postimg.cc/image/bv9ut4f2z/
Re: Fuji X
maik: parada. inak vacsina objektivov je lepsich na kratsie vzdialenosti. 90/2 stoji 1.000euro, to sa este da zaplatit.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 09 dub 2012, 18:00
- Bydliště: Momentálně Severní Morava
Re: Fuji X
No a já to mám stejně s tím 35 f1.4, který jsi zavrhnul. Neskutečné sklo. Vůbec nemusím clonit. Plně použitelný už na plnou díru. Na zrcadlovce bych takový objektiv musel clonit někde přes dvě aby to bylo trošku ostré aspoňmaik píše:Přátelé, nedá mi to,(...) Ale tenhle Fujinon je úplně jiný vesmír, než Touit. I než cokoliv, co jsem zatím zkusil. To je tak ostrý objektiv!
Pentax na prodej!
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Re: Fuji X
PP vždy něco udělá při výrobě JPGu. Program je program, surová data jsou surová data. Kresbu a ostrost je vhodné posuzovat v originálním RAWu. Tečka.
DR podrobně popsal Hilda. Jak bylo psáno, DR na nižší ISO je nejvyšší. Proto tak vysoko K5IIs na ISO80 a proto bude mít Fuji menší DR při základním vyšším ISO. Ale tyto odlišnosti DR jsou pro reálné focení zanedbatelné.
Fuji jde určitě dobrou cestou pro Ty, kteří rádi nechají část práce PP aparátu a více času věnují focení než PP.
DR podrobně popsal Hilda. Jak bylo psáno, DR na nižší ISO je nejvyšší. Proto tak vysoko K5IIs na ISO80 a proto bude mít Fuji menší DR při základním vyšším ISO. Ale tyto odlišnosti DR jsou pro reálné focení zanedbatelné.
Fuji jde určitě dobrou cestou pro Ty, kteří rádi nechají část práce PP aparátu a více času věnují focení než PP.
Re: Fuji X
Já mezi těmi rawy a jpegy žádný znatelný rozdíl nepozoroval, tak jsem chtěl to chtěl zjednodušit těm, které by to zajímalo, ale nemají software na otevření X-Trans rawů. Nicméně nemám s tím problém, takže pro zájemce o prohlídku v rawu přidávám odkaz na stažení rawů těch samých fotek:zirecek píše:PP vždy něco udělá při výrobě JPGu. Program je program, surová data jsou surová data. Kresbu a ostrost je vhodné posuzovat v originálním RAWu. Tečka.
https://www.ulozto.cz/tam/_AuxpqBPShXvx
Tomuhle popravdě nějak nerozumím, ne že bych nechtěl Upravuji rawy úplně stejně jako předtím na Pentaxu, jen s jiným softwarem. Jakým konkrétně způsobem mi má to Fuji usnadnit práci? Kromě menšího mazání špatně zaostřených fotek jsem zatím nic takového neobjevil, ale možná jsem se špatně dívalzirecek píše:Fuji jde určitě dobrou cestou pro Ty, kteří rádi nechají část práce PP aparátu a více času věnují focení než PP.
Re: Fuji X
Kresbu a ostrost v originálním rawu může posuzovat leda tak Neo nebo někdo jiný z Matrixu, i když asi vím, kam míříš. Ale než bych se sám rýpal v cizím rawu (maikovo Znojmo je vyjímka, no ale před pořízením nového foťáku bych to možná udělal), ocením, když recenzent vytáhne z foťáku to nejlepší.zirecek píše:PP vždy něco udělá při výrobě JPGu. Program je program, surová data jsou surová data. Kresbu a ostrost je vhodné posuzovat v originálním RAWu. Tečka.
DR podrobně popsal Hilda. Jak bylo psáno, DR na nižší ISO je nejvyšší. Proto tak vysoko K5IIs na ISO80 a proto bude mít Fuji menší DR při základním vyšším ISO. Ale tyto odlišnosti DR jsou pro reálné focení zanedbatelné.
Fuji jde určitě dobrou cestou pro Ty, kteří rádi nechají část práce PP aparátu a více času věnují focení než PP.
DR na nejnižší ISO nemusí být nejnižší u každého typu, aspoň podle recenzí. K číselným hodnotám: možná ani nemá smysl šermovat tu číselnými hodnotami, jen prostě buďme rádi, že v praxi nám to funguje daleko líp, než jak si třeba někdo může teoreticky myslet.
Re: Fuji X
No jsem rád, že sis na vlastní kůži ověřil, že 90tka patří k nejostřejším Fuji sklům vůbec, ačkoliv vyloženě špatný ani neznám. Při vší úctě k různým adaptérům nakonec člověk u nich brzy skončí.maik píše:Přátelé, nedá mi to, musím se o to podělit. Já nepřestávám žasnout, jakou kresbu ten Fujinon XF 90/2 má. Zeiss Touit 32/1,8 je velmi dobrý, na otevřenou clonu na portréty nablízko je ostrý, na větší vzdálenost (tak od 4 metrů dál) je už "rozzářený" a měkčí a pro precizní kresbu chce f/2,2. Ale tenhle Fujinon je úplně jiný vesmír, než Touit. I než cokoliv, co jsem zatím zkusil. To je tak ostrý objektiv!
Doporučuji se zastavit ve FUJIFOTO. Každou středu v podvěčer se tam schází lidi, napůjčují si různý skla nebo těla z krámu, jde se fotit na střechu, občas někdo něco odpřednáší... To ti dá víc než nějaký recenze.
Ten Touit mi přijde jako nějaký Helios, s tím nervózním bokehem, ale každý má svoje preference.
Dynamický rozsah nijak nezkoumám, jen pokaždý, když si zafotím s GFX50S, tak si říkám, rozsah "dostatečný".
Něco se šušká o podzimu, jsem velmi velmi zvědavý...
Jan67
Re: Fuji X
Jan67: Ano, XF 90/2 je opravdu precizní. Ten Touit 32/1,8 je trochu pro "staromilce" - na dnešní dobu překvapivě výrazný charakter. Není tak vykorigovaný jako Fuji objektivy, ale zase zajímavě kroužkuje a je prostě jiný. Ale určitě je to věc vkusu. Já jsem s jeho kresbou spokojen a nelituju
No jo, do Prahy já to mám 3 hodiny, v pozdnějších hodinách já se tam nedostanu. Ale nevadí, jsem spokojený i s těmi dvěma objektivy co mám a jsem vlastně rád, že je prodejna fujifoto tak daleko
GFX50S vypadá luxusně, ale brutálně drahý foťák (navíc středoformát) s brutálně drahými objektivy není něco, co bych potřeboval Spíš jsem koukal, co bych tak zase za delší čas pořídil za dlouhé ohnisko na pohyb, akci a tak a tam je to zatím trochu horší - 50-140/2,8 je drahý na to, jak je krátký (a suploval by mi 90/2), 100-400/4,5-5,6 je dlouhý až až, ale světelnost je kvůli tomu horší, 55-200/3,5-4,8 není úplně ostrý, světelnost taky není dokonalá, ale hlavně ostří pomaleji. Až bude 200/2, tak bude prý stát asi 6000 dolarů (!) a na obzoru nic jiného. Já bych bral tak nějakou sportovní 70-200/4, nebo 60-250/4, nebo 100-300/4 nebo něco v tom duchu, popř. třeba 150/2,5, event. 200/2,8, který by fungoval s TC 1,4x a 2x. Někde jsem četl, že se do budoucna mluví nejen o 200/2, ale i o 135/2, i když o té 135 jsem zvěsti už nikde jinde potom nezahlédl. Navíc by taky byla cenově určitě pekelná. No uvidíme, teď stejně nic dalšího nekupuji a Fuji postupuje svižněji než Pentax, tak snad na sportovní focení něco za čas uvedou, protože tam mají v objektivech ještě nevyplněný prostor, kdežto těla už k tomu začínají mít dostatečně schopná.
No jo, do Prahy já to mám 3 hodiny, v pozdnějších hodinách já se tam nedostanu. Ale nevadí, jsem spokojený i s těmi dvěma objektivy co mám a jsem vlastně rád, že je prodejna fujifoto tak daleko
GFX50S vypadá luxusně, ale brutálně drahý foťák (navíc středoformát) s brutálně drahými objektivy není něco, co bych potřeboval Spíš jsem koukal, co bych tak zase za delší čas pořídil za dlouhé ohnisko na pohyb, akci a tak a tam je to zatím trochu horší - 50-140/2,8 je drahý na to, jak je krátký (a suploval by mi 90/2), 100-400/4,5-5,6 je dlouhý až až, ale světelnost je kvůli tomu horší, 55-200/3,5-4,8 není úplně ostrý, světelnost taky není dokonalá, ale hlavně ostří pomaleji. Až bude 200/2, tak bude prý stát asi 6000 dolarů (!) a na obzoru nic jiného. Já bych bral tak nějakou sportovní 70-200/4, nebo 60-250/4, nebo 100-300/4 nebo něco v tom duchu, popř. třeba 150/2,5, event. 200/2,8, který by fungoval s TC 1,4x a 2x. Někde jsem četl, že se do budoucna mluví nejen o 200/2, ale i o 135/2, i když o té 135 jsem zvěsti už nikde jinde potom nezahlédl. Navíc by taky byla cenově určitě pekelná. No uvidíme, teď stejně nic dalšího nekupuji a Fuji postupuje svižněji než Pentax, tak snad na sportovní focení něco za čas uvedou, protože tam mají v objektivech ještě nevyplněný prostor, kdežto těla už k tomu začínají mít dostatečně schopná.
Re: Fuji X
cport: Ale jo, všiml. Na 100% zobrazení při vyšším ISO (řekněme 800) jsou v šumu takové větší čárky. To mi taky nijak nevadí, akorát kolem toho nevnímám humbuk jako kolem K-1ii, tak jsem to ani nezmiňoval. Možná je to i vlivem Capture One, nicméně je to fakt zanedbatelné. Na nižší ISO jsem zatím neobjevil nic.
Říkal jsem si, že bych mě vyfotit Znojmo na ISO 400 (jako s KP) i s X-T2, třeba by to bylo zajímavé pro víc lidí.
Já stále pracuji s rawy, i když pro nějaký bezvýznamný report nevylučuji i jpeg variantu. Ale v Pp se z jpegu prostě nic vytáhnout nedá.
Říkal jsem si, že bych mě vyfotit Znojmo na ISO 400 (jako s KP) i s X-T2, třeba by to bylo zajímavé pro víc lidí.
Já stále pracuji s rawy, i když pro nějaký bezvýznamný report nevylučuji i jpeg variantu. Ale v Pp se z jpegu prostě nic vytáhnout nedá.
Re: Fuji X
Tuším to tu svého času zmiňoval Fakt, jak byl překvapený, že z K-1 jde postprocesovat i jpegy. Tak jsem to pak občas (z jpegu na nejlepší kvalitu)vyzkoušel a jde toho celkem dost, zvlášť když je potřeba jen nějaká "internetová" fotka.
Re: Fuji X
Některé úpravy jpegů samozřejmě jdou. Ale já často šachuji s expozicí a tam mě to nepustí, tak dělám v rawu vše - aspoň se neochudím o data ani pro lokální odšumování atd. Kamarádka odmítala fotit do rawu, že se bojí (???). Navíc jpegy upravovala v Zoneru. A fotky ze sportu (pominu-li kompozici), ač foceny obstojnou sestavou Canon 77D + Sigma 50-100/1,8 Art měla na ISO 800 v horší TK, než jsem měl já s K-50 (a Sigmou Art 30/1,4, DA 21 ltd, FA 77) na ISO 1600. Černé odstíny se jí rovnaly černým flekům, divné odšumení apod. Rozleželo se jí to, začala koketovat s rawy a prý jí "spadla čelist", když viděla, jak kvalitní ty rawy jsou.
Asi není jpeg jako jpeg, Fuji jpegy umí být opravdu hezké, jak jsem zjistil. Ale musím být u expozičních hodnot precizní a to se mi nepovede vždycky dokonale, tak proč nefotit do rawu - koneckonců kdybych chtěl, vyexportovat defaultně hromadu rawů jako dávku není tak těžké
Asi není jpeg jako jpeg, Fuji jpegy umí být opravdu hezké, jak jsem zjistil. Ale musím být u expozičních hodnot precizní a to se mi nepovede vždycky dokonale, tak proč nefotit do rawu - koneckonců kdybych chtěl, vyexportovat defaultně hromadu rawů jako dávku není tak těžké
Re: Fuji X
Náhodou ja som zo 100% fotenia do rawu skončil pri fuji len u jpg. Expozícia vždy ok vďaka histogramu v hľadáčiku a vyváženie bielej funguje tak na 96%. Farby a pod sa mi u Fuji profilov páčia, celkom ma to baví že rodinné cvaky len skopirujem do pc a premazem.
V piatok idem prvý krát serioznejsie fotiť tak som na ten fuji raw zvedavý.
V piatok idem prvý krát serioznejsie fotiť tak som na ten fuji raw zvedavý.
Re: Fuji X
Největší úskalí vidím u velkých světlých ploch. Při úpravě expozice oblohy v JPEgu dojde většinou k posterizaci.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II