je tam link na stiahnutie 42,2MB RAWu (na pravej strane stranky)
https://www.dpreview.com/sample-galleri ... 2407432322
vacsina svetelnych skiel hra aberaciou ako na kolotoci, Sigma 50/1,4nonART bola tak na polovicu, DA*55/1,4 bola niekedy dost sialena (a v bokehu to neslo ani dat prec skoro), Nikon 58/1,4 bol velmi dobry, taky skoro ideal ostrost/aberacia/vykreslenie priestoru, FA50/1,4 si obcas tiez zahrala na aberaciu fajne, Sigma 50ART co ma kamos na 5dMarkIII mi prisla dost vykorigovana a tiez aberovala (85/1,4 ART aberovala podstatne menej ked som s nou cvakal na tom Canone).
nedavno som porovnaval svoju FA43/1,9 a mala fialovu aberaciu, Klingova Sony-cka 50/1,8 mala zasa zelenu aberaciu. vzdy sa nieco najde.
tato nova DFA50/1,4 mi pride velmi slusne urobena, aj ked obraz (to rozostrovanie) je korigovany pre mna citelne viac ako na DA*55/1,4, co mi az tak moc nesedi, no.
kazdopadne kto plakal, ze nema na Pentax modernu svetelnu 50tku,tak uz ju ma (hold je vacsia a tazsia) a mne sa vidi ako jedna z najlepsich aj oproti lacnejsej Sigme 50/1,4 ART (ktoru napr. Canonaci ospevuju, co by nie, lebo je asi aj lepsia ako ich nativny Canon a aj lacnejsia teda aj Nikonakov vidim casto so Sigma ART sklami). a ti ostatni, co maju 50tky od Sigmy po DA*55 a spokojne si fotia, kaslu na tuto novinku. kazdy sa zariadi ako mu to vyhovuje, no nie?
PS: ja som inak nikdy moc dlho nevydrzal pri 50tke, viac mi sadla bud sirsia 43jka alebo dlhsia aspon ta 55tka.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN