Pentax 645D
Moderátor: Moderátoři
... to je už "slovíčkaření o ničem".
Když sochař sochá sochu... je výsledek jeho prací, nebo prací majzlíku? S levným majzlíkem bude mít se sochou 3x více práce. S plastovým majzlíkem jí nevysochá vůbec.
Stejné je to s fotkou...
Co jsem tím chtěl říci je to, že ukázkové snímky v tomhle případě nic neřeší. Ukazují spíše vykreslovací schopnost objektivu a práci fotografa. Člověk, který uvažuje o takovémto systému už prostě ví, jaké parametry ho zajímají.
Paralela k majzlíku... to, že k high-end titanovému majzlíku broušeného laserem přidáš fotografii vytesané sochy, sochařovi stejně moc neřekne. Sochař, který si takový majzlík koupí, moc dobře ví, proč si ho kupuje.
... a jen BTW, píšeš, že mám po "dlouhé době správnou úvahu". Děkuju za uznání, ale spíš mi příště napiš, jaká byla nesprávná a v čem :-).
Když sochař sochá sochu... je výsledek jeho prací, nebo prací majzlíku? S levným majzlíkem bude mít se sochou 3x více práce. S plastovým majzlíkem jí nevysochá vůbec.
Stejné je to s fotkou...
Co jsem tím chtěl říci je to, že ukázkové snímky v tomhle případě nic neřeší. Ukazují spíše vykreslovací schopnost objektivu a práci fotografa. Člověk, který uvažuje o takovémto systému už prostě ví, jaké parametry ho zajímají.
Paralela k majzlíku... to, že k high-end titanovému majzlíku broušeného laserem přidáš fotografii vytesané sochy, sochařovi stejně moc neřekne. Sochař, který si takový majzlík koupí, moc dobře ví, proč si ho kupuje.
... a jen BTW, píšeš, že mám po "dlouhé době správnou úvahu". Děkuju za uznání, ale spíš mi příště napiš, jaká byla nesprávná a v čem :-).
fotky
tomu nerozumím, jak spojuješ fototechniku a fotografii....bukic: Za druhe.... pokial sa bavime kvalite fototechniky, tak 99,99% fotografie dela pristroj a ostatne nastavenie (clona, cas, spust...atd) je praca fotografa( obsluhy)).
perfektní fotku uděláš i na mobil (nebo kompakt, krabičku od mýdla...), ale může to být velmi pracné.
co se týče 99,99% fotografie... - dělá ji 100% přístroj, z technického hlediska. Ale asi každý tady chce dělat fotky, které se liší od miliard ostatních, a to je z 95% na fotografovi, jak píše Miky. Na běžné focení (90% situací)stačí běžný foťák za pár tisíc, pokud chceš dělat ojedinělé fotky(z technického hlediska), ať už je to velikost, možnosti nastavení a parametry (šum, rychlost, barvy,...) musíš si připlatit podle potřeb na vhodný objektiv a kompatibilní systém - MF, SLR, D-SLR,
miky_lbc: Jasne, slovicka ako slovicka, ziaden problem. Chel som povedat len to, ze nedokazem pochopit, ako sa ti podarilo vytvorit jednoznacny obraz o fotaku bez toho, aby si z neho videl jednu jedinu fotku.
Osobne preferujem co najvisiu kvalitu fotografie za investovane penieze.
Kazdemu moze byt ukradnute ze 99% fotiek ostrim manualne, pretoze na AF v K10 sa neda spolahnut, dolezity je vysledok. A pokial by sa mi niekedy podarilo zaostrit presne a vyfotit zaber perfrktne nasvieteny atd.... tak sa v ziadnom pripade nebude dat porovnat s tym istym zaberom, vyhotovenym spickovym pristrojom.
A to sa este stale nebavim o vypovednej hodnote fotografie, to nech si kazdy osefuje sam...
Edit: K tej spravnej uvahe, to som uz poznamenal: ,, ze bych si ho fakt nekupil,,
Osobne preferujem co najvisiu kvalitu fotografie za investovane penieze.
Kazdemu moze byt ukradnute ze 99% fotiek ostrim manualne, pretoze na AF v K10 sa neda spolahnut, dolezity je vysledok. A pokial by sa mi niekedy podarilo zaostrit presne a vyfotit zaber perfrktne nasvieteny atd.... tak sa v ziadnom pripade nebude dat porovnat s tym istym zaberom, vyhotovenym spickovym pristrojom.
A to sa este stale nebavim o vypovednej hodnote fotografie, to nech si kazdy osefuje sam...
Edit: K tej spravnej uvahe, to som uz poznamenal: ,, ze bych si ho fakt nekupil,,
K10d; Pentax A 50/1.7; Sigma 30/1.4DC EX; Pentax SMC A 135/2.8; Cosina 70-210/4; Sigma EF-53 DG SUPER
Jenže na to se mě ptáš právě proto, že nejsi potenciální zákazník 645D.Bukic píše:Chel som povedat len to, ze nedokazem pochopit, ako sa ti podarilo vytvorit jednoznacny obraz o fotaku bez toho, aby si z neho videl jednu jedinu fotku.
Kdyby jsi byl, ani by Tě ta otázka nenapadla.
Věděl by jsi, že už je v podstatě jasné, jak bude obrazový výstup vypadat (pokud se někde něco nepo*ralo). Bude stejně perfektní jako u nejmenší H4D (má fyzicky úplně stejný čip) a velmi podobný špičkové Leice S2 (čip podobné velikosti, podobného rozlišení a podobného přístupu k LF).
A taky by jsi veděl, že absence LS skla znamená do terénu vzít o 2,5 clony silnější světla (pokud by jsi je kupoval, tak je to při 3 značkovejch generátorech navíc +-cena 645D). Jen tak BTW... na můj oficiální dotaz, zda budou nová LS skla mi bylo odpovězeno něco ve stylu, který bych si vyložil jako "645D bohužel zatím neumožňuje použití ani starých L.S. skel a nové zatím nepřipravujeme).
A z celé technické specifikace by jsi si udělal "ideální" obraz foťáku, jak to asi dopadlo, kdyby všechno vyšlo na 100%. A pokud už Ti něco vyloženě nevyhovuje ani v tom 100% odhadu, je jasné, že ani ošahání nebo recenze, už prostě nic neřeší.
Všechny tyhle údaje by jsi měl nastudovány už dlouho před tím, než by jsi měl na ten systém našetřeno 1/2 potřebných peněz. To prostě není jako kupovat K7 nebo Kx, kde si člověk počká na recenzi a vybere si podle sympatií. Takovýhle stroj si kupují lidé, kteří od něj očekávají něco konkrétního.... a to něco tam buď je a nebo taky není.
Já konkrétně bych chtěl:
Vysoké rozlišení a špičkovou obrazovou kvalitu: snad splňuje 100%
Rozumně velké ergonomické tělo: pravděpodobně splňuje 100%
Jednoduché ovládání bez zbytečných funkcí: splňuje 50% (neva)
Vysoký Xsync a životnost závěrky: nesplňuje 0%
Záruku budoucnosti systému: těžko říct, dávám 30%
Ta 0% u Xsync u mě zatím znamená, že pro mě systém prostě nevyhovuje. Někdo s jinými preferencemi (spěchající bohatý krajinář?) na to bude koukat zase jinak.
Ok miky_lbc, pokial by ti ta kupa mala stroskotat na zavistlosti na vysokom Xsync tak dajme tomu... zrejme sa pri svojej praci bez toho nepohnes.
Za ostatne argumenty bych ruku do ohna nedal, to preveri az prax a cas.
Kazdopadne bych tu neneriekal nad este nerozliatym mliekom.
PS: Mozno ako bohaty krajinkar by som si ho fakt kupil, preco nie, pripraveny na extrem je dostatocne....
Za ostatne argumenty bych ruku do ohna nedal, to preveri az prax a cas.
Kazdopadne bych tu neneriekal nad este nerozliatym mliekom.
PS: Mozno ako bohaty krajinkar by som si ho fakt kupil, preco nie, pripraveny na extrem je dostatocne....
K10d; Pentax A 50/1.7; Sigma 30/1.4DC EX; Pentax SMC A 135/2.8; Cosina 70-210/4; Sigma EF-53 DG SUPER
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Vedle lidí jako jsou wildlife, klasičtí krajinkáři a ti, co lezou po horách a v džunglích, jak už bylo zmiňováno, existuje i dost prestižních fotografů, kteří fotí jen s přirozeným světlem módu a tak, maximálně si něco přiblejsknou bleskem a jejich fotky jsou často mnohem lepší než týpci, co dvě hodiny instalují třeba 4 záblesky, těm by stejně odolný SF byl k ničemu, protože dřív by jim odešla světla. Těm scházet x-sinc tolik nebude. No a právě pro jejich zaměření na focení v exteriérech většina z nich zatím nepoužívá digi SF, protože v takových podmínkách by byl nepoužitelný, ale analog. A myslím že s tímhle čipem je 645 osloví i co se týče kvality, ve srovnání s analogem, akorát těch skel je fakt málo, vlastně zatím jedno, protože ty starší asi nejsou konstruovány i s ohledem na vlastnosti digitálu.
Myslíš, že s DL fotí jako komerčně katalogy nebo tak? :-). Takovejch opravdu moc není :o))ByWondra píše:Vedle lidí jako jsou wildlife, klasičtí krajinkáři a ti, co lezou po horách a v džunglích, jak už bylo zmiňováno, existuje i dost prestižních fotografů, kteří fotí jen s přirozeným světlem módu a tak, maximálně si něco přiblejsknou bleskem a jejich fotky jsou často mnohem lepší než týpci, co dvě hodiny instalují třeba 4 záblesky, těm by stejně odolný SF byl k ničemu, protože dřív by jim odešla světla. Těm scházet x-sinc tolik nebude. No a právě pro jejich zaměření na focení v exteriérech většina z nich zatím nepoužívá digi SF, protože v takových podmínkách by byl nepoužitelný, ale analog. A myslím že s tímhle čipem je 645 osloví i co se týče kvality, ve srovnání s analogem, akorát těch skel je fakt málo, vlastně zatím jedno, protože ty starší asi nejsou konstruovány i s ohledem na vlastnosti digitálu.
Jasně... je spousta fotografů, kteří fotí výborné fotky s DL. Je i spousta fotografů, kteří umí fotit dobře s DL i zábleskama. Myslim, že nelze paušalizovat, co je lepší... každému se líbí něco jiného a měl by se toho držet (mě třeba vždycky fascinovala světelně nepřirozená atmosféra).
DL je fajn... ale třeba z mého pohledu se s ním i hůře zachází (investice třeba 200-300tis do kvalitních záblesků je sice veliká, ale když chceš fotit s DL, potřebuješ ke každé fotce velkej team lidí pro modelování světla - se někdy podívej, jak vypadá backstage u profíka fotícího s DL).
Na komerci je to proto většinou dost nepraktické a fotí se tak jen "lepší" fotky... které Ti ale dost peněz na chleba a 645D nevydělají (a to ani v USA, Francii, Itálii... kdekoliv). Takže by jsi stejně musel mít další aparát do šedi všedního dne...
Každopádně ale platí, že čím méně zábleskového světla má fotograf k dispozici (pokud používá alespoň nějaký blesk), tím více potřebude vysoký X-sync.
Mluvim jen o věcech, o kterých se domnívám (možná chybně, ale ještě mě tu žádným rozumným argumentem nikdo o opaku nepřesvědčil), že něco vím...Bukic píše:miky_lbc ty to uz mas fakt nadupane vsetko predom, ty uz fakt mozes toto tvrdit v podstate za celu planetu..... Len jeden fotak ku 645D sa mi zda naozaj malo :D
Ale uz som ticho.....
Pentax 645D jsem si chtěl letos objednat a od loňského roku mam na něj připravené +- i penízky. Dokonce jsem loni nakoupil dopředu nějaká FA 645 skla (docela slušnou sbírku). Proto se o celou problematiku "extrémně zajímám", protože tolik peněz mi na stromě nevyroste.
... kdyby jsi byl na mém místě, taky by jsi měl nastudovány všechny parametry konkurenčních strojů. Taky by jsi věnoval nějaký čas návštěvě lidí, kteří podobnou techniku používají pro inspiraci atd.
To je celé...
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ok, já zatím také spíš využívám off-shoe blesky, ale hlavně kvůli tomu, že většinou nemám nikoho, kdo by mi podržel desky.
Ale s tím názorem na komerci a využití DL moc nesouhlasím. Zkus třeba kouknout na videa california sunbouce, a na stránky některých skutečně prestižnějších fotografů. Blesky jsou hlavně na usnadnění práce -> když hold svítí naprd, tak si nasvítím sám.
U většiny fotek, které mě opravdu zaujaly, jsem se pak dozvěděl, že jsou jen s DL. Spíš jde ale o obálky časopisů než katalogy. Samozřejmě pro ateliér, který musí vyfotit třeba 300 fotek do katalogu do týdne, je vhodnější práce se záblesky, ale..
Když chceš trochu změnit místo, hned to všechno přendavat, přeměřovat atd.. X dva lidi s deskami a můžeš fotit třeba za chůze
Prostě jde o "styl" konkrétní osoby, a nemyslím, že by DL fotografů bylo extrémně málo. Sám když někde stavím světlo, vidím ty otrávené obličeje jak musí čekat, kdežto kdybych měl velký reflektor a někdo by mi jej podržel..
Zrovna má v Leica gallery výstavu nějaký Dvořák, co fotí jen DL. Už jsem tedy viděl lepší, ale rozhodně to není špatný
Ale s tím názorem na komerci a využití DL moc nesouhlasím. Zkus třeba kouknout na videa california sunbouce, a na stránky některých skutečně prestižnějších fotografů. Blesky jsou hlavně na usnadnění práce -> když hold svítí naprd, tak si nasvítím sám.
U většiny fotek, které mě opravdu zaujaly, jsem se pak dozvěděl, že jsou jen s DL. Spíš jde ale o obálky časopisů než katalogy. Samozřejmě pro ateliér, který musí vyfotit třeba 300 fotek do katalogu do týdne, je vhodnější práce se záblesky, ale..
Když chceš trochu změnit místo, hned to všechno přendavat, přeměřovat atd.. X dva lidi s deskami a můžeš fotit třeba za chůze
Prostě jde o "styl" konkrétní osoby, a nemyslím, že by DL fotografů bylo extrémně málo. Sám když někde stavím světlo, vidím ty otrávené obličeje jak musí čekat, kdežto kdybych měl velký reflektor a někdo by mi jej podržel..
Zrovna má v Leica gallery výstavu nějaký Dvořák, co fotí jen DL. Už jsem tedy viděl lepší, ale rozhodně to není špatný
Ale já jsem nenapsal, že se s DL nedají fotit komerční fotky. V žádném případě.ByWondra píše: Ale s tím názorem na komerci a využití DL moc nesouhlasím. Zkus třeba kouknout na videa california sunbouce, a na stránky některých skutečně prestižnějších fotografů.
Co jsem psal je to, že DL je spíše "na lepší" fotky... relativně se může nezasvědcenému zdát, že je to levnější forma práce. Jenže potřebuješ kvalitní team asistentů na držení odrazek, negrů, plachet a matníků. Jsi závislý totálně na počasí... sice je pravda, že rozestavění světel chvilku trvá, ale s profi bateriovejma generátorama a asistentama s přesným plánem to není o moc delší doba a celé focení konkrétní fotky už jedeš. S DL se Ti může stát, že musíš kuli sluníčku focení na 30 min přerušit nebo úplně rozpustit a svolat ho znovu...
Ale tím jsem chtěl napsat něco jiného. Nejsou DL fotografové a "bleskači". DL je prostě jeden z mnoha druhů svícení... pevně věřím, že i fotografové fotící fotky s DL (které se Ti tak líbily), zároveň používají i záblesky na jiné fotky.
Fotografové "DL Only" možná jsou taky... ale bude jich velice, velice málo (já osobně neznám žádného).
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem to tak nemyslel, ani vlastně nenapsal. Jen nemyslím, že by to byla tak minoritní záležitost. Samozřejmě málokdo svítí jen uměle nebo jen DL, jak jsem řek, je to věc stylu, někdo se zaměřuje hlavně na DL a mně se to prostě líbí víc. A takoví ocení tento systém a s x-sinc si hlavu lámat nebudou, stejně jako zmínění dobrodruhové (National Geographic apod), wild life...miky_lbc píše:Ale já jsem nenapsal, že se s DL nedají fotit komerční fotky. V žádném případě.ByWondra píše: Ale s tím názorem na komerci a využití DL moc nesouhlasím. Zkus třeba kouknout na videa california sunbouce, a na stránky některých skutečně prestižnějších fotografů.
Co jsem psal je to, že DL je spíše "na lepší" fotky...
Samozřejmě si nemyslím, že by 645D zamávala s trhem digi MF, ale určitě to není nějaký experiment, cílová skupina a poptávka tu podle mě je. Viděl bych to trochu analogicky k postavení Pentaxu mezi C a N, tak bude 645D asi mezi H a M.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jestli už to tu bylo, tak se omlouvám, ale nevšiml jsem si.
Tisková zpráva k 645D PenTecu:
Tisková zpráva k 645D PenTecu:
Kód: Vybrat vše
http://www.pentax.cz/web-content/PDF/Info645D.pdf
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Neratovice, Praha
- Kontaktovat uživatele:
ještě trochu OT k domu DL, mě se líbí, když se to použije i kombinace nebo
flashe,ale tak,že to člověka netříská do očí, třeba tohle je pěkný příklad,co mě zaujal:
flashe,ale tak,že to člověka netříská do očí, třeba tohle je pěkný příklad,co mě zaujal:
Kód: Vybrat vše
http://www.joemcnally.com/blog/2010/03/23/making-window-light/
Leica S2 + Sony A7 III a pár sklíček