Budoucnost APS-C
Moderátor: Moderátoři
Re: Budoucnost APS-C
Tak nevím, ale zdá se, že APS-C zažívá obrodu. CaNikon přišel s top zrcadlovkou 7DII a D500. Ani Sony nezahálí a má A6300. Hon na megapixely crop senzoru se zastavil na delší dobu u hodnoty 24 MPx a jak se zdá začal hon na cenu. APS-C s cenou do 40.000,- už začíná být "lidovka". Nový směr vytýčila dvojice Fuji/Nikon a ceny jejich APS-C "válcují" těla FF.
Nikon D500; +/- 59.000.-
Fuji X-Pro2; +/- 48.000,-
Fuji X-T2; +/- 60.000,- (očekávaná cena podle úniků z nabídek pro předobjednávky 2000 Liber/2,900 USD)
Nikon D500; +/- 59.000.-
Fuji X-Pro2; +/- 48.000,-
Fuji X-T2; +/- 60.000,- (očekávaná cena podle úniků z nabídek pro předobjednávky 2000 Liber/2,900 USD)
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Budoucnost APS-C
Ja myslím, že APS-C nemá budúcnosť. Budúcnosť má len foolframe. Veď keby si mal na výber za rovnakú cenu APS-C a FF, čo by si si kúpil? 

Re: Budoucnost APS-C
Ale to sa nikdy nestane, to by šiel výrobca sám proti sebe. Takže si tie ceny pekne postráži
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Budoucnost APS-C
Neviem, či chápem, ale čo sa nestane? Taký Nikon D610 je už teraz o cca. 1/4 lacnejší ako D500 a D750 sa cene D500 nebezpečne približuje.
Re: Budoucnost APS-C
Ale tak D500 je asi trochu inak vybavený ako D5500 a to isté sa dá povedať o D750 vs D4
Ked budú D4 predávať za cenu D500 (alebo D750 za cenu D3300) tak potom má zmysel uvažovať či má APS-C ešte zmysel
Ked budú D4 predávať za cenu D500 (alebo D750 za cenu D3300) tak potom má zmysel uvažovať či má APS-C ešte zmysel
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Budoucnost APS-C
Vztah APSC k FF je stále stejný: 1.5, případně 1.5^2 pro ISO.
APSC rozhodně nezanikne, protože bude vždy kompaktnější (tělo plus skla). Někdy více, někdy méně.
A kompaktnost je jedna z kvalit, která může převážit na nad jinými parametry.
APSC rozhodně nezanikne, protože bude vždy kompaktnější (tělo plus skla). Někdy více, někdy méně.
A kompaktnost je jedna z kvalit, která může převážit na nad jinými parametry.
Jan67
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost APS-C
"FF" obcas funguje jako zaklinadlo
. Ale osobne bych celkove osekane, plastove, telo s FF nechtel, i kdyby stalo mene nez kvalitni APS-C.
Jinak taky neverim, ze by APS-C melo zmizet ze sveta. Cenove je to celkove porad nekde jinde a jak jiz bylo zmineno, hraji tu roli i jine vlastnosti...

Jinak taky neverim, ze by APS-C melo zmizet ze sveta. Cenove je to celkove porad nekde jinde a jak jiz bylo zmineno, hraji tu roli i jine vlastnosti...
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: Budoucnost APS-C
Existují kompaktnější FF než crop. Těla. Skla ne. Ale téměř všichni začínali na cropu a při přechodu na FF výměna těla je JEN část změn. A výměna skel nemusí být zajímavá pro všechny. Např. Pentax má řadu špičkových cropových skel, ke kterým si ne každý může najít náhradu pro FF.
Jinak souhlas s Jan67.
Jinak souhlas s Jan67.
Sony A7R III
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Re: Budoucnost APS-C
U těch nejnovějších APS-C těl z 2016 se možnosti zpracování dat v procesoru posouvají hodně vpřed. Nejvíce je to vidět na možnostech použitelných hodnot ISO. V kombinaci s kvalitními objektivy f1,4 až 1,8 se lze dostat na přijatelné ISO do 3200 s časy okolo 1/250. Výhodu APS-C v nevalných větelných podmínkách vidím právě v tom, že při použití velmi světelných objektivů f1 až 1,4 je díky cropu ještě použitelná hloubka ostrosti.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Budoucnost APS-C
kazdy tu ma svoju pravdu.
1. cena APS-C tela (okrem výnimiek) je vacsiou dostupnejsia, minimalne pre minoritnu skupinu nadsencov
2. kvalitne a svetelne skla na FF su proste vacsie (f1,2 a f1,4)
3. "cistota" ISO sa vývojom (velkost vyrobneho procesu procesorov, zmeny vo vrstvach, zlepsovanie SW) posuva aj na APS-C, taky Nikon D500 ma dost kvalitny vystup uz teraz.
4. ako jednu z najvacsich vyhod APS-C stale povazujem prave ten crop, kedy pre wildlife/sport je sakra rozdiel sklo 300mm na APS-C (450mm na FF) a 300mm na FF (a to nehovorim este o zoomoch 200-500 atd.)
kazdy si najde pre seba ten vhodnejsi system. poznam kopu chalanov, co maju low end Canon 6D alebo Nikon D610 prave kvôli cene tela a vyuzivaju FF snimac vacsiou na portety (so sklami 50/1,4 a 85/1,8).
na druhu stranu krajinkar si vystaci aj s APS-C a sirokacom, kedy ta vaha/vykon je plne dostacujuci (vacsina foti na zakladne ISO zo stativu).
1. cena APS-C tela (okrem výnimiek) je vacsiou dostupnejsia, minimalne pre minoritnu skupinu nadsencov
2. kvalitne a svetelne skla na FF su proste vacsie (f1,2 a f1,4)
3. "cistota" ISO sa vývojom (velkost vyrobneho procesu procesorov, zmeny vo vrstvach, zlepsovanie SW) posuva aj na APS-C, taky Nikon D500 ma dost kvalitny vystup uz teraz.
4. ako jednu z najvacsich vyhod APS-C stale povazujem prave ten crop, kedy pre wildlife/sport je sakra rozdiel sklo 300mm na APS-C (450mm na FF) a 300mm na FF (a to nehovorim este o zoomoch 200-500 atd.)
kazdy si najde pre seba ten vhodnejsi system. poznam kopu chalanov, co maju low end Canon 6D alebo Nikon D610 prave kvôli cene tela a vyuzivaju FF snimac vacsiou na portety (so sklami 50/1,4 a 85/1,8).
na druhu stranu krajinkar si vystaci aj s APS-C a sirokacom, kedy ta vaha/vykon je plne dostacujuci (vacsina foti na zakladne ISO zo stativu).
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Budoucnost APS-C
a v čom je rozdiel, ak ten crop nastavíš na FF tele (a použiješ rovnaký objektív)?lennyl píše: 4. ako jednu z najvacsich vyhod APS-C stale povazujem prave ten crop, kedy pre wildlife/sport je sakra rozdiel sklo 300mm na APS-C (450mm na FF) a 300mm na FF (a to nehovorim este o zoomoch 200-500 atd.)
Re: Budoucnost APS-C
bedo.: dufam,ze si robis srandu s tou otázkou. degradujes nativne rozlisenie FF snimaca a zmenis aj vykreslenie sceny (ten kto realne fotil s FF tak vie, ze sa inak vykresli vzdialenost pozadia).
sam som si vyskusal rozne APS-C skla na D750 v crop rezime a nechcel by som to ani zadarmo. mne sa to proste nepacilo. technicky to samozrejme funguje, ale preco by som si mal sam sebe robit obmedzenia?
sam som si vyskusal rozne APS-C skla na D750 v crop rezime a nechcel by som to ani zadarmo. mne sa to proste nepacilo. technicky to samozrejme funguje, ale preco by som si mal sam sebe robit obmedzenia?
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Budoucnost APS-C
ja som sa pýtal, v čom je rozdiel napr. medzi K-5 + DA-200 a K-1(v crop režime) + DA200? 1 Megapixel? Prečo by sa malo namontovaním na FF telo zmeniť vykreslenie scény? Zmenilo by sa v prípade, ak by sa na FF použilo natívne rozlíšenie (kvôli rozdielnemu zväčšeniu). Inak povedané APS-C je voči FF "crop režim"...lennyl píše:bedo.: dufam,ze si robis srandu s tou otázkou. degradujes nativne rozlisenie FF snimaca a zmenis aj vykreslenie sceny (ten kto realne fotil s FF tak vie, ze sa inak vykresli vzdialenost pozadia).

keď nechceš vláčiť veľký objektív? Keď chceš, tak to nie je pre Teba, ale ako argument pre APS-C to podľa mňa veľmi neobstojí (v prípade použitia FF tela, ktoré má v crop režime dostatočné rozlíšenie).lennyl píše:sam som si vyskusal rozne APS-C skla na D750 v crop rezime a nechcel by som to ani zadarmo. mne sa to proste nepacilo. technicky to samozrejme funguje, ale preco by som si mal sam sebe robit obmedzenia?
Re: Budoucnost APS-C
bedo.: ja sa nechcem s tebou hadat
iba som napisal, ze som mal APS-C, aj FF a vyskusal som si aj crop na FF a nepacilo sa mi to. to je vsetko.

Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Budoucnost APS-C
no a ja som zasa napísal, že pri použití snímača s rovnakou "pixlovou hustotou" je "APS-C crop režim" na FF presne to isté, ako natívny APS-C snímač (obidva vykreslia s rovnakým objektívom rovnaký obraz, samozrejme vrátane HO) - je to podľa mňa dobrá pomôcka pre pochopenie tzv. "ekvivalencie"... 
