Nechtěl jsem, musel jsem ještě připomenout, že žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Asi jsem tady jeden z mála, který fotí zakázky za peníze od roku 1973. Posledních 8 let mám smlouvu na focení divadelních představení a koncertů.
Je iluzorní si myslet, že se to dá nafotit mobilem pro potřeby plakátů, tisku časopisů atd. Stejně tak je nemyslitelné pro stejné potřeby fotit mobilem, sport, wildlife. Podobně je na tom jakýkoliv druh fine art fotografie. O foto pro výstavnictví ani nemluvím.
Vím ze zkušenosti, že 90% klientů ani tak moc nezajímá čím fotíte, ale stejných 90% má jasnou představu o tom jakou technickou kvalitu fotek očekávají. Mobil na to nedosáhne ani dnes ani později, pokud se nepodaří překonat fyzikální zákony o závislosti množství el. proudu generovaného světlem na velikosti plochy čipu.
Horší je to s AI. Dnes jsem viděl ženský portrét generovaný umělou inteligencí a jedinou jeho vadou bylo, že byl až moc dokonalý. Mám příbuzného, který se AI zabývá na univerzitě a někdy mně to až děsí.
Pozice fotografů v mobilní éře
Moderátor: Moderátoři
Re: Pozice fotografů v mobilní éře
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pozice fotografů v mobilní éře
V divadle se fotí parádně, všechno krásně nasvícené
Re: Pozice fotografů v mobilní éře
Ono je spíš doba, kdy drtivá většina lidí vůbec neví, jak vypadá fotka nafocená slušným objektivem - stačí i ty plastové sklíčka PX 35 i 50 mm . Zrovna tento týden jsem si v tělocvičně testoval svou novou K3III a po shlédnutí mých fotek to bylo jasné! Mobily byť sebelepší určitě ne!
Za par týdnů jsem pozván na reportažinu kroužku školních gymnastek na závodech.
Za par týdnů jsem pozván na reportažinu kroužku školních gymnastek na závodech.
Pentax: DA 18-55ALII, DA 35/2,4 , DA 50/1,8 , FA 28-105, FAJ 75-300, DA 55-300, M50/1,7, Tamron (A14) 18-200, Tamron (A16) 17-50, blesky Metz 36+58, Pentax K-s2
Re: Pozice fotografů v mobilní éře
Čím budeš gymnastky fotit? Víš nastavení?