Stránka 1 z 3
Idealni sklo na portretni fotografii
Napsal: 19 bře 2008, 23:31
od Gargi
Zdravim vsechny, rad bych vas pozadal o nazory a vlastni zkusenosti, ktere sklo je nej na porizovani portretu. Jednalo by se jak o portrety obliceju tak i celych postav. Stale se nemuzu rozhodnout. Dikes
Re: Idealni sklo na portretni fotografii
Napsal: 20 bře 2008, 07:18
od vkramar
Gargi píše:Zdravim vsechny, rad bych vas pozadal o nazory a vlastni zkusenosti, ktere sklo je nej na porizovani portretu. Jednalo by se jak o portrety obliceju tak i celych postav. Stale se nemuzu rozhodnout. Dikes
35 mm na celou postavu, 70-100 mm na detailnější záběry:
- SMC-FA 35/2 AL
- SMC-DA 70/2.4 Limited nebo SMC-FA D 100/2.8 Macro
Kompromis = 50 mm na všechno:
- SMC-FA 50/1.4
Napsal: 20 bře 2008, 10:05
od Drahus
ja som zobral FA 50/1,4 na portret.... Ale celu postavu tam natrepat bude problem! Mozno vo velkom atelieri nie,ale v beznom prostredi skoro nemozne (hlavne v meste)
Napsal: 20 bře 2008, 11:44
od Kajfik
Zrovna prodavam 43/f1,9. Svetelny objektiv na portret jak delany... Velmi ostry.
Napsal: 20 bře 2008, 17:27
od Gargi
Dikes, takze nejspis vemu ten kompromis a zakoupim tu 50tku, ikdyz nemate potuchy kdy by mohla vyjit ta planovana novinka 55 od pentaxu? To by taky mohlo byt fajn sklo, ale financne asi v jiny relacich, ze? Kajfik skoda, ze jsem mimo republiku, jinak bych tvoji nabidku vazne zvazoval
Napsal: 20 bře 2008, 18:22
od Vláďa
Pokud chceš opravdu univerzál, tak ta padina je na 1.5 crop už skoro horní hranice. Využitelný opravdu na portrét v prvém slova smyslu (tj. hlava maximálně poprsí) v přirozené vzdálenosti 1.5-3m (běžný kontakt mezi lidmi). Na celou postavu v záběru už na padesátku nestačí rozměr průměrného obýváku.
Padesátku sám používám. Na tvář je super, ale dnes bych asi volil něco mírně kratšího mezi 30-40mm. Lehký výřez uděláš vždy.
Napsal: 20 bře 2008, 18:36
od Gargi
Diky za radu, budu to muset poradne promyslet a zvazit, ale jak se znam to bude velky problem
no nanejhorsi budu dyl setrit a pak koupim jak to kratsi tak i delsi sklo
k tomu jeste bych rad nejaky telezoom, no asi se budu muset poradne ohanet
Napsal: 20 bře 2008, 21:07
od Drahus
Siel by som do tej 35 byt tebou. Naozaj jeden vyrez to vie dotiahnut,ale ked mas dlhe sklo a malo miesta...uz nic neporiesis.
http://www.photozone.de/Reviews/Pentax% ... est-report
Napsal: 20 bře 2008, 21:19
od fjo
...no na analogu se brala ohniska kolem 85 a 135 mm jako portretni
...onehda jsem byl na nejake prednasce a tam kameraman z Barandova mluvil mimo jine o portretnich ohniscich... nejlepe z toho vyslo ohnisko kolem 100mm.. kratsi skla prodluzuji nosy a "zhubenuji" a delsi zase zplostuji a zesiluji...
...nicmene "vlastnosti" obou extremu se da vyuzit...
...takze z toho mi vychazi pro digi ohnisko kolem 70 mm (ze by DA 70/2,4 Ltd...?)... ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
Napsal: 20 bře 2008, 21:55
od Drahus
No hej, ale ked chces fotit celu postavu? To potrebujes 20 metrov potom na taku 100ku
Napsal: 20 bře 2008, 23:16
od Vláďa
fjo píše: ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
Crop faktor mění úhel záběru a z čistě optometrického hlediska má právě zásadní vliv na zkreslení perspektivy, tj změny poměrů stran různě vzdálených ploch kolmých na osu objektivu. Podesátka u digipentaxu je vlastně úhlově sedmdesát pětka u kinofilmu. A to je právě přibližně ten úhel při kterém prostorový obraz obličeje vypadá v rovinném průmětu méně poměrově zkreslený. Celý problém promítání do rovinny spočívá v nerovnoběžnosti promítacích paprsků. Čím delší ohnisko, tím se paprsky více přibližují rovnoběžkám a zkreslení je menší.
Napsal: 21 bře 2008, 00:57
od elho_cid
Napsal: 21 bře 2008, 03:53
od Soutvor
Vláďa píše:fjo píše: ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
Crop faktor mění úhel záběru a z čistě optometrického hlediska má právě zásadní vliv na zkreslení perspektivy, tj změny poměrů stran různě vzdálených ploch kolmých na osu objektivu. Podesátka u digipentaxu je vlastně úhlově sedmdesát pětka u kinofilmu. A to je právě přibližně ten úhel při kterém prostorový obraz obličeje vypadá v rovinném průmětu méně poměrově zkreslený. Celý problém promítání do rovinny spočívá v nerovnoběžnosti promítacích paprsků. Čím delší ohnisko, tím se paprsky více přibližují rovnoběžkám a zkreslení je menší.
Crop faktor ani ohnisková vzdálenost perspektivu neovlivňuje. Ona se mění podle vzdálenosti objektivu od scény. Je to možné snadno pokusně zjistit;-) Jó leda že by fotograf se změnou ohniska zachovával velikost snímaného objektu v obrazovém poli, a to tak, že by chodil a měnil tak onu zmíněnou vzdálenost od objektivu..
Napsal: 21 bře 2008, 03:54
od Soutvor
Smazán obsah omylem zdvojeného příspěvku, totožného s předchozím.
Napsal: 21 bře 2008, 06:32
od TomášFencl
Souhlas se Soutvor, viz také článek Romana Pihana
http://www.fotografovani.cz/art/tech_vy ... nses3.html
"Pokud zachováte místo z kterého fotografujete a pořídíte-li 2 záběry s různým ohniskem, bude užší záběr 100% obsažen v širším záběru což lze snadno ověřit složením obou fotografií.
Co tedy ovlivňuje perspektivu, když ne ohnisko objektivu? Jen a pouze vzdálenost od fotografovaných předmětů. Velikost objektů totiž oko vnímá na základě úhlové velikosti, pod jakou se mu jeví a téměř nezávisle na skutečné velikosti objektů."