Stránka 1 z 2
Sigmu 17-70, nebo Pentaxe 16-45?
Napsal: 06 pro 2007, 15:20
od DyMarten
Nazdárek ve spolek!
Jsem tu nový a ještě jsem nepročetl všechna témata, takže mě omluvte pokud už tu podobné téma je, případně mi sem hoďte link prosím.
Jsem už 3 dny majitelem zánovní K10D
, spokojený se zpětnou kompatibilitou mých starších objektivů, avšak nespokojený se zjištěným nedostatkem širokoúhlosti záběrů. Jinými slovy 28mm ohnisko stačilo na kinofilm, na digitál však už ne. Po zběžném průzkumu trhu jsem dospěl k těmto volbám:
1) Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
2)Pentax SMC-DA 16-45mm f/4 ED AL
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
No a já teď samozřejmě nevím kterej, tak prosím o vaše názory a to i o ty zdánlivě hloupé.
Napsal: 06 pro 2007, 16:10
od Vláďa
Jsou si výkonostně hodně podobní. Mě by lépe z těch dvou vyhovoval Pentax, jelikož má vyrovnanou clonu v celém rozsahu a nemusel bych stále kontrolovat kolik ubylo světla při zoomu. Naopak má P překvapivě větší barevnou vadu. Tak už bych se asi rozhodl jen podle nabídnuté ceny.
Napsal: 06 pro 2007, 18:45
od MichalN
Napsal: 06 pro 2007, 19:02
od vkramar
Osobně bych asi sáhnul po 16-45.
Ale když už máš pokryto od 28 mm nahoru, nechceš to spíš jenom doplnit třeba o Pentax 12-24 nebo Sigmu 10-20?
Napsal: 06 pro 2007, 21:57
od DyMarten
vkramar píše:Osobně bych asi sáhnul po 16-45.
Ale když už máš pokryto od 28 mm nahoru, nechceš to spíš jenom doplnit třeba o Pentax 12-24 nebo Sigmu 10-20?
Heh, a jak rad.
Jenomže to bude chtít víc těch malejch kulatejch (papírovejch) potvor co je jich furt málo.
Ale teď vážně, pokud bude více peněz není co řešit. To je jasná volba, já se ale musím připravit i na tu desetitisícovou variantu. Jó, kdyby ten 16-45 měl možnost manuálně nastavit clonu asi bych neváhal. A ta sigma zase ostří už od 20cm.
Napsal: 06 pro 2007, 22:11
od patl
No jo, přemýšlel jsem nad něčím podobným. A co takhle moct to nový široký ohnisko použít i na kinofilmu? Já si nakonec koupil Tamron 17-35 SP AF a zatím (mám ho teprv tři neděle, tak jsem ve fázi poznávání) jsem spokojenej i když pravda fotku se sluncem v záběru s tím neuděláš, ale to ani s tou sigmou. Bohužel Pentax zřejmě na fullframe skla zanevřel, kdyby existovala jejich FF variace na téma 16-xx tak bych neváhal ani minutu.
Napsal: 06 pro 2007, 22:58
od vkramar
DyMarten píše:Jó, kdyby ten 16-45 měl možnost manuálně nastavit clonu asi bych neváhal.
Tohle krapet nechápu. SMC-DA 16-45 je jenom pro digi s APS-C rozměrem čipu, takže na MZ-5, kvůli který asi chceš ten kroužek, páčto MZ-5 neumí nastavit clonu z těla (tuším kromě režimů P a Tv), ti bude stejně na dvě věci (nevykreslí celé políčko kinofilmu). Naproti tomu když budeš na DSLR řídit clonu pomocí kroužku a ne z těla, tak tělo nebude hodnotu clony znát a nezapíše ji do EXIFu, což je škoda. Koukat jestli objektiv má clonovej kroužek nebo ne má cenu jenom a pouze u "klasickejch" full frame objektivů, který použiješ i na MZ-5.
Napsal: 07 pro 2007, 13:57
od DyMarten
vkramar píše:DyMarten píše:Jó, kdyby ten 16-45 měl možnost manuálně nastavit clonu asi bych neváhal.
Tohle krapet nechápu. SMC-DA 16-45 je jenom pro digi s APS-C rozměrem čipu, takže na MZ-5, kvůli který asi chceš ten kroužek, páčto MZ-5 neumí nastavit clonu z těla (tuším kromě režimů P a Tv), ti bude stejně na dvě věci (nevykreslí celé políčko kinofilmu). Naproti tomu když budeš na DSLR řídit clonu pomocí kroužku a ne z těla, tak tělo nebude hodnotu clony znát a nezapíše ji do EXIFu, což je škoda. Koukat jestli objektiv má clonovej kroužek nebo ne má cenu jenom a pouze u "klasickejch" full frame objektivů, který použiješ i na MZ-5.
Je to jak píše "patl", jde mi o možnost použít ten objektiv i na kinofilm, což 16-45 asi umožňuje jen s omezením na automatické režimy. Takže teď řeším jestli toto omezení přijmout či ne a v tomto foru jsem si přál příspěvky týkající se vlastností objektivu. Proč upřednostnit Pentaxe, proč upřednostnit Sigmu.
Já bych klidně vzal i nějaký starší širokáček na inzerát či z bazaru a při hodně dobré ceně by to nemusel být ani zoom, jenže jsem nic nenašel.
Napsal: 07 pro 2007, 17:53
od Dr.Chocholousek
DyMarten píše:vkramar píše:DyMarten píše:Jó, kdyby ten 16-45 měl možnost manuálně nastavit clonu asi bych neváhal.
Tohle krapet nechápu. SMC-DA 16-45 je jenom pro digi s APS-C rozměrem čipu, takže na MZ-5, kvůli který asi chceš ten kroužek, páčto MZ-5 neumí nastavit clonu z těla (tuším kromě režimů P a Tv), ti bude stejně na dvě věci (nevykreslí celé políčko kinofilmu). Naproti tomu když budeš na DSLR řídit clonu pomocí kroužku a ne z těla, tak tělo nebude hodnotu clony znát a nezapíše ji do EXIFu, což je škoda. Koukat jestli objektiv má clonovej kroužek nebo ne má cenu jenom a pouze u "klasickejch" full frame objektivů, který použiješ i na MZ-5.
Je to jak píše "patl", jde mi o možnost použít ten objektiv i na kinofilm, což 16-45 asi umožňuje jen s omezením na automatické režimy. Takže teď řeším jestli toto omezení přijmout či ne a v tomto foru jsem si přál příspěvky týkající se vlastností objektivu. Proč upřednostnit Pentaxe, proč upřednostnit Sigmu.
Já bych klidně vzal i nějaký starší širokáček na inzerát či z bazaru a při hodně dobré ceně by to nemusel být ani zoom, jenže jsem nic nenašel.
Podle me je poukazovano na konstrukci objektivu. Objektiv 16-45 je pro digi zrcadlovky s mensim snimacem nez je kinofilmove pole.
Napsal: 08 pro 2007, 12:29
od vkramar
DyMarten píše:vkramar píše:DyMarten píše:Jó, kdyby ten 16-45 měl možnost manuálně nastavit clonu asi bych neváhal.
Tohle krapet nechápu. SMC-DA 16-45 je jenom pro digi s APS-C rozměrem čipu, takže na MZ-5, kvůli který asi chceš ten kroužek, páčto MZ-5 neumí nastavit clonu z těla (tuším kromě režimů P a Tv), ti bude stejně na dvě věci (nevykreslí celé políčko kinofilmu). Naproti tomu když budeš na DSLR řídit clonu pomocí kroužku a ne z těla, tak tělo nebude hodnotu clony znát a nezapíše ji do EXIFu, což je škoda. Koukat jestli objektiv má clonovej kroužek nebo ne má cenu jenom a pouze u "klasickejch" full frame objektivů, který použiješ i na MZ-5.
Je to jak píše "patl", jde mi o možnost použít ten objektiv i na kinofilm, což 16-45 asi umožňuje jen s omezením na automatické režimy. Takže teď řeším jestli toto omezení přijmout či ne a v tomto foru jsem si přál příspěvky týkající se vlastností objektivu. Proč upřednostnit Pentaxe, proč upřednostnit Sigmu.
Já bych klidně vzal i nějaký starší širokáček na inzerát či z bazaru a při hodně dobré ceně by to nemusel být ani zoom, jenže jsem nic nenašel.
16-45 na kinofilm nevyužiješ. Ale ne proto, že nemá clonovej kroužek, ale proto, že nedokáže vykreslit celý políčko. Je stavěnej na vykreslení kruhu o průměru cca 28 mm (APS-C), kdežto na kinofilmový políčko potřebuješ kruh o průměru přez 43 mm (SQRT(36^2+24^2) = 43,3). Pokud chceš něco takhle širokýho, co vykreslí i kinofilmový políčko, musíš sáhnout po něčem jako je Sigma 17-35/2.8-4 EX DG nebo Sigma 12-24/4.5-5.6 EX DG. Pentaxy SMC-DA a Sigmy DC jsou jenom pro DSLR s čipem rozměru APS-C a menším.
Napsal: 09 pro 2007, 14:07
od DyMarten
No vida, díky za info, to jsem nevěděl. A jak je to s tím ohniskem teda? Když jsou to objektivy pouze pro DSLR musí se přepočítávat ohnisková vzdálenost, nebo ta udávaná vzdálenost odpovídá realitě? Pro jistotu ještě jednou opakuji že tohle je můj první digitál, doposud jsem fotil jen na kinofilm a pokud si tedy chci představit šíři záběru, potřebuji vědět zda si to mám přepočítávat i u objektivů určených výhradně pro DSLR?
Napsal: 09 pro 2007, 14:39
od vkramar
DyMarten píše:No vida, díky za info, to jsem nevěděl. A jak je to s tím ohniskem teda? Když jsou to objektivy pouze pro DSLR musí se přepočítávat ohnisková vzdálenost, nebo ta udávaná vzdálenost odpovídá realitě? Pro jistotu ještě jednou opakuji že tohle je můj první digitál, doposud jsem fotil jen na kinofilm a pokud si tedy chci představit šíři záběru, potřebuji vědět zda si to mám přepočítávat i u objektivů určených výhradně pro DSLR?
Ohniska se "přepočítávají" vždy, ať nasadíš na DSLR jakýkoliv sklo. Ale ohnisková vzdálenost se nemění, to je prostě "rozměr" objektivu, se kterým se nic neděje. Ale protože má DSLR menší políčko, vznikne tedy oproti kinofilmu výřez => zmenší se úhel záběru.
Prostě když vezmeš objektiv s ohniskovou vzdáleností řekněme 28 mm a nasadíš ho na DSLR, bude mít pořád ohniskovou vzdálenost 28 mm, ale úhel záběru bude odpovídat objektivu s ohniskovou vzdáleností 42 mm nasazenému na kinofilm.
Nebo když vezmu třeba dost rozšířený objektiv SMC-FA 28-70/4 AL, tak nasazený na kinofilmu pokrývá rozsah od širokoúhlého záměru po velmi krátký teleobjektiv. Po nasazení na DSLR bude úhel jeho záběru od záklaďáku po řekněme střední teleobjektiv (42-105 mm v řeči kinofilmu).
Výhoda to je pro teletáře, protože získávájí úhel záběru 1.5× delšího objektivu při zachování světelnosti, hmotnosti a ceny. Nevýhoda je to pro širokoúhelníky. Naštěstí už jsou relativně dobře dostupné velmi širokoúhlé objektivy. Pro zlevnění výroby jsou ale takovýhle objektivy velmi často konstruovaný tak, že pokryjí pouze políčko DSLR, a nelze je tedy použít na kinofilm. Pentax je označuje SMC-DA, Sigma DC, Tokina DX a Tamron Di-II.
Pozor: neplést označení SMC-DA s SMC-FA D. DA jsou skla speciálně pro DSLR (pro malý políčko). FA D je více-méně marketingovej tah, kdy o "poctivým" kinofilmovým objektivu řeknu, že by upraven a optimalizován pro použití na DSLR. Ta optimalizace by měla primárně spočívat v lepších antireflexních vrstvách na zadním členu optické soustavy (SMC objektivy jsou ale v tomhle ohledu dostatečně kvalitní i bez "optimalizace") a v kolmějším dopadu paprsků na čip (marketingová propaganda se zanedbatelným reálným základem).
Napsal: 10 pro 2007, 20:52
od DyMarten
Tak jo, díky za hodnotnou odpověď. Opět jsem si rozšířil své vědomosti.
Nicméně moje otázka zůstává a stále přivítám názory ostatních. A sice proč raději zvolit ten první či ten druhý objektiv:
1) Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
2)Pentax SMC-DA 16-45mm f/4 ED AL
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
PS: Vzhledem k zjištěním vyplívajících z předchozích příspěvků (ještě jednou díky vkramar a ostatní) má teď u mě jednoznačně navrch Pentax, ale o to víc mě zajímá proč by si kdo zvolil Sigmu (cenu nehledejte, je +- stejná)
Napsal: 10 pro 2007, 21:31
od czepo
DyMarten píše:Tak jo, díky za hodnotnou odpověď. Opět jsem si rozšířil své vědomosti.
Nicméně moje otázka zůstává a stále přivítám názory ostatních. A sice proč raději zvolit ten první či ten druhý objektiv:
1) Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
2)Pentax SMC-DA 16-45mm f/4 ED AL
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
PS: Vzhledem k zjištěním vyplívajících z předchozích příspěvků (ještě jednou díky vkramar a ostatní) má teď u mě jednoznačně navrch Pentax, ale o to víc mě zajímá proč by si kdo zvolil Sigmu (cenu nehledejte, je +- stejná)
Ja som si zvolil Sigmu. Jednak preto, lebo som, myslim o tom Pentaxe nevedel
Ale keby som aj vedel, vybral by som si zrejme Sigmu, a to kvoli rozsahu. Prijemne siroky a aj priblizit dokaze, aspon ako-tak
Vyhovuje mojim potrebam uplne dostatocne. Ked som s DSLR zacinal, snival som o objektivoch, co si dokupim neskor, medzicasom som si
aj nadobudol jeden telkac (Sigma 70-210), ktory pokracuje tam kde 17-70 konci. Ale pouzivam ho minimalne, aj prilezitosti na tele je podstatne menej. Co sa tyka svetelnosti, f2.8 na zaciatku je fajn, urcite prakticka pri mnohych situaciach, avsak v 90% situaciach fotim pri f5,6-8. Tam je jednoducho kresba excelentna. A pri tomto ohnisku nema velmi zmysel hovoriť o DOF. Na opacnom konci je to f4,5, stale prijemna svetelnost, celkom dostatcujuca aj pre zabavky s DOF.
No a v neposlednom rade v zasade velmi kladne hodnotenia kdekolvek
na nete sa ocitnes.
Tot nazor odo mna.
Napsal: 11 pro 2007, 20:12
od cikorsky
Ja si taky zvolil sigmu kvuli většimu rozsahu ohnisek a myslim, že i ta cena byla pro ni (pred rokem) priznivější.
Jinak jsme s ni moc spokojeny, občas trošku sice zlobi v protisvetle, ale jinak na ni nejak nedám dopustit - mám ji prostě jako základák už rok.
Cikorsky