Sklo na focení krajiny
Moderátor: Moderátoři
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 115
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Sklo na focení krajiny
Předně Vám chci poděkovat za předchozí dobré rady. Nyní bych potřeboval poradit, jaký objektiv si pořídit k K10D na focení krajiny? Asi tak z rozsahu 28-až 35 mm. Potřebuji aby kreslil ostře až do krajů. Zatím mám seťák 18-55 mm, ale není to nic moc. Není rozhodující, jest-li to bude pevné sklo, nebo zoom, ale rád bych světelnost tak alespoň okolo 2,8. Je lhostejné, jestli to bude AF, nebo jen manuál, jde především o kvalitu kresby.
Bogo
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 115
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Objevil jsem ještě Pentax DA 21 mm F 3,2 AL Limited, má trochu horší světelnost, po přepočtu by to bylo skvělých 31,5 mm. Nic o něm však nevím, jakou má kresbu, aberaci a zkreslení. Jsou někde recenze na ty objektivy? Tu FA 35/2 AL vychvalují prodejci, ta FA 28 je asi kompromis po přepočtu to je 42 mm.
Bogo
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Tu jest recenze SMC-DA 21 mm: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm.Bogo píše:Objevil jsem ještě Pentax DA 21 mm F 3,2 AL Limited, má trochu horší světelnost, po přepočtu by to bylo skvělých 31,5 mm. Nic o něm však nevím, jakou má kresbu, aberaci a zkreslení. Jsou někde recenze na ty objektivy? Tu FA 35/2 AL vychvalují prodejci, ta FA 28 je asi kompromis po přepočtu to je 42 mm.
Tady SMC-FA 35/2 AL: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Jestli chceš nějaké fotky z SMC-FA 28/2.8 AL, řekni si co by to přibližně mělo být.
Mám velmi dobrou zkušenost se starší Sigmou 24/2,8 - úžasná ostrost a rozlišení detailů, jen trochu horší v protisvětle. V přepočtu je to 36 mm, moje oblíbené ohnisko, nutí ke kreativitě. Pokud fotím východy a západy slunce, tak opoužívám starý dobrý 28-70/4, jak už bylo zmíněno - opticky vynikající, jen trochu nešikovný rozsah na běžné focení.
Osobně si myslím, že zrovna pro krajinu není světelnost tak významná, skoro vždy se více cloní
Osobně si myslím, že zrovna pro krajinu není světelnost tak významná, skoro vždy se více cloní
Na krajinu je podle mě vysoká světelnost spíše přepych. Clonit na f/5.6 - f/11 je většinou potřeba kvůli rozlišení a často i pro dostatečnou hloubku ostrosti. Na širší výhledy bych vzal FA 20/2.8 - FA 24/2 - A 24/2.8 - K 28/3.5 - K 30/2.8. Ryboočko 17-28 dobře zvládá protislunce, miloval jsem ho, je boží!
Ale především, na krajinu se chodí s teleobjektivem!
To je hluboká moudrost, díky níž jsem v tomhle prozřel.
Třeba takový FA 135/2.8 - FA* 300/4.5 (osobní zkušenost).
K tomu všemu jemnozrně vyvolávaný vhodný film.
Pro K20D platí jiné objektivy, asi by byl dobrý DA 40 a snad bude i DA 35 Macro.
Vychutnávači podrobností a polotónů dobře vědí, že na krajinu se zásadně nechodí s kinofilmem;-)
Ale především, na krajinu se chodí s teleobjektivem!
To je hluboká moudrost, díky níž jsem v tomhle prozřel.
Třeba takový FA 135/2.8 - FA* 300/4.5 (osobní zkušenost).
K tomu všemu jemnozrně vyvolávaný vhodný film.
Pro K20D platí jiné objektivy, asi by byl dobrý DA 40 a snad bude i DA 35 Macro.
Vychutnávači podrobností a polotónů dobře vědí, že na krajinu se zásadně nechodí s kinofilmem;-)
Ja bych nerekl, ze vysoka svetelnost je na krajiny prepych. Vychazim z predpokladu, ze svetelne objektivy jsou obecne kvalitnejsi (zkresleni, ostrost, vinetace, CA, ...), takze i kdyz clovek nevyuzije svetelnost, ten objektiv neni uplne zbytecny.
Ovsem s teleobjektivy souhlasim na 100%. Clovek by neveril, jak zajimave krajinky se daji vyfotit s teletem. Vsiml jsem si, ze na krajinky casto pouzivam ohniska kolem 70-105mm (fyzicke ohnisko na digitalu). A hodilo by se mi i neco delsiho:-)
Ovsem s teleobjektivy souhlasim na 100%. Clovek by neveril, jak zajimave krajinky se daji vyfotit s teletem. Vsiml jsem si, ze na krajinky casto pouzivam ohniska kolem 70-105mm (fyzicke ohnisko na digitalu). A hodilo by se mi i neco delsiho:-)
Soutvor píše:Na krajinu je podle mě vysoká světelnost spíše přepych. Clonit na f/5.6 - f/11 je většinou potřeba kvůli rozlišení a často i pro dostatečnou hloubku ostrosti. Na širší výhledy bych vzal FA 20/2.8 - FA 24/2 - A 24/2.8 - K 28/3.5 - K 30/2.8. Ryboočko 17-28 dobře zvládá protislunce, miloval jsem ho, je boží!
Ale především, na krajinu se chodí s teleobjektivem!
To je hluboká moudrost, díky níž jsem v tomhle prozřel.
Třeba takový FA 135/2.8 - FA* 300/4.5 (osobní zkušenost).
K tomu všemu jemnozrně vyvolávaný vhodný film.
Pro K20D platí jiné objektivy, asi by byl dobrý DA 40 a snad bude i DA 35 Macro.
Vychutnávači podrobností a polotónů dobře vědí, že na krajinu se zásadně nechodí s kinofilmem;-)
Vzato kolem a kolem, hmatatelně ve výsledku asi máš s tou světelností povětšinou pravdu, taky je ale otázkou hranice, f/2, f/2.8.. Myslel jsem to jakože by neměla být prvotním parametrem výběru, protože třeba takový excelentní 300/4.5, 28/3.5, DFA 50/2.8 Macro, DA 40/2.8 apod.. U formátu 6x7 je to ještě jinak, 35/4.5 Fish-Eye, 55/4, 75/4.5 Shift.. Velkou světelnost u takových oblud a s danou optickou konstrukcí by zaplatil málokdo. Technologicky, tuším, je světelnost něco jako exponent náročnosti a ceny. Krásným příkladem mimořádně vynikajícího méně světelného objektivu je ta FA* 300/4.5, nedivil bych se, byla-li by lepší než FA* 300/2.8 :-)
P.S. Ještě mě napadá případ světelnosti u špičkových zvětšovacích objektivů jako např. Apo-Componon HM 45/4, Apo-Rodagon 90/4.
P.S. Ještě mě napadá případ světelnosti u špičkových zvětšovacích objektivů jako např. Apo-Componon HM 45/4, Apo-Rodagon 90/4.