Pentax 645 N vs. Canon 5D
Moderátor: Moderátoři
Pentax 645 N vs. Canon 5D
Zajimavy clanek o srovnani filmoveho stredoformatu a digitalniho FF...
http://www.fotoaparat.cz/article/10854/1
http://www.fotoaparat.cz/article/10854/1
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
srovnani
jj dobrý článek, zrovna sem to dočetl... občas se zamýšlím, když vidím v bazaru směšnou cenu za tělo a nějaká super skla, jestli by to mělo cenu... Každopádně focením se živit nikdy nebudu, FF kupovat nebudu ale středoformát mě pořád láká, a nejvíc zrovna teď, když sem prodal 3 skla 
bohužel kvůli krizi nemám vůbec na focení čas (občas po večerech fotím makro), práce jak sviňa... ale příští rok to bude snad lepší
přecijen velké tisky z dSLR mají omezení (i když 14Mpix je dost)...

bohužel kvůli krizi nemám vůbec na focení čas (občas po večerech fotím makro), práce jak sviňa... ale příští rok to bude snad lepší

článok bobrý ale zároveň pekná ukážka prečo nekupovať drahý canon ff.Neskutočne sa autor rozplýva nad atmosférou v kostole a vypadne z neho taký neskutočný patvar čo ani nemožno nazvať fotografiou.Totálny výcvak naktorý mi stačí kompakt,síce zašumený ale tá fotka si aj tak nezaslúži publikovať.Ak toto autor považuje za výbornú fotku tak ani netúžim vidieť jeho krajiny.Uf....som si uľavil
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 488
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Moravská florida
No nenechal jsi na nem nit suchou
. Nahodou krajiny co foti se mi docela libi http://www.fotoaparat.cz/article/author/1/1 , Ladislav Kamarad to zrovna neni, ale nadruhou stranu ten se zase nepodeli o sve zkusenosti na nejakem fotowebu.
Je to vzdycky urcity kompromis, psat i fotit. Nahodou si Fotoaparat.cz docela povazuju, je tam hromada docela kvalitnich clanku. Kdyz s nim srovnas takove Fotografovani.cz tak to je banda arogantnich diletantu.

Je to vzdycky urcity kompromis, psat i fotit. Nahodou si Fotoaparat.cz docela povazuju, je tam hromada docela kvalitnich clanku. Kdyz s nim srovnas takove Fotografovani.cz tak to je banda arogantnich diletantu.
Tak som si pozrel fotografie autora a vidím že som sa nemýlil.Nič zvlášť vydarené,skôr priemerné fotky krajiny,no a reportážne fotky vyslovene slabé.Inak proti článku nič nemám,napísaý je dobre a je jedno že píše o pentaxe,dá sa to povedať o každej stredoformátovej začke.Len ma vždy zarazí ked článok je podložený nie zrovna vydarenou fotkou.Je ale pravda že fotografovani cz je na tom ešte horšie,kedysi to bol môj obľúbený server ale teraz čo článok to kravina.Škoda.Vidno že drahý aparát z nikoho fotografa neurobí.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Jenže to srovnání není úplně ideální. Středofotmát to není jen 645 ale hlavně 67 a ta už je o dost lepší. Plocha 645 proti kinofilmu povyroste jenom málo, kdežto 67 je "plátno" jako blázen.
Nedalo mi to, protože 67 rozhodně FF pro chudé není..
Prostě bych střední formát neschovával pod 645.
Nedalo mi to, protože 67 rozhodně FF pro chudé není..
Prostě bych střední formát neschovával pod 645.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
Škoda, že ani zdaleka nejsi takový borec, aby ses takto mohl vyjadřovat....Klingo píše:Tak som si pozrel fotografie autora a vidím že som sa nemýlil.Nič zvlášť vydarené,skôr priemerné fotky krajiny,no a reportážne fotky vyslovene slabé.Inak proti článku nič nemám,napísaý je dobre a je jedno že píše o pentaxe,dá sa to povedať o každej stredoformátovej začke.Len ma vždy zarazí ked článok je podložený nie zrovna vydarenou fotkou.Je ale pravda že fotografovani cz je na tom ešte horšie,kedysi to bol môj obľúbený server ale teraz čo článok to kravina.Škoda.Vidno že drahý aparát z nikoho fotografa neurobí.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
nemusíme sa tu hneď napádať ale keď teda inak nedáš-to čo mám na mojom webe http://www.pentaxfoto.eu nieje zďaleka všetko ,ak si dobre čítal,mám za sebou aj zopár úspechov v amatérskej sfére a hlavne 25 rokov aktívneho organizovaného fotografovania,narozdiel od väčšiny tu zúčastnených.Tým sa nechcem vyvyšovať,sú tu nádherné fotky a veľa nadaných ľudí ale ani ja niesom zas také orezávatko aby si sa mohol do mňa navážať.Ja nepíšem že som lepší ako dotyčný autor,len som sa opovážil mať na jeho fotky iný názor ako je ten tvoj.Čím sa môžeš pochváliť ty?Na tomto webe toho moc niejeBiG FooT píše:Škoda, že ani zdaleka nejsi takový borec, aby ses takto mohl vyjadřovat....Klingo píše:Tak som si pozrel fotografie autora a vidím že som sa nemýlil.Nič zvlášť vydarené,skôr priemerné fotky krajiny,no a reportážne fotky vyslovene slabé.Inak proti článku nič nemám,napísaý je dobre a je jedno že píše o pentaxe,dá sa to povedať o každej stredoformátovej začke.Len ma vždy zarazí ked článok je podložený nie zrovna vydarenou fotkou.Je ale pravda že fotografovani cz je na tom ešte horšie,kedysi to bol môj obľúbený server ale teraz čo článok to kravina.Škoda.Vidno že drahý aparát z nikoho fotografa neurobí.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Fotky máš moc pěkné, ale
"nevydarené, slabé, skor priemerné, neskutočný patvar čo ani nemožno nazvať fotografiou"
jsou dost drsné výrazy, které si Andrej Macenauer za své pěkné články nezaslouží. Kritik je každý a aktivních lidí je málo.
A k té fotce z kostela - v článku je přeci psáno, že foťák vytáhl z pouzdra, dvakrát během několika sekund cvaknul a zas zandal. Jednalo se o porovnání technických možností dnešních moderních digitálů. Unikátní fotka z prostředí, kde je focení zakázáno.
Toť vše, nenapadám tě.
"nevydarené, slabé, skor priemerné, neskutočný patvar čo ani nemožno nazvať fotografiou"
jsou dost drsné výrazy, které si Andrej Macenauer za své pěkné články nezaslouží. Kritik je každý a aktivních lidí je málo.
A k té fotce z kostela - v článku je přeci psáno, že foťák vytáhl z pouzdra, dvakrát během několika sekund cvaknul a zas zandal. Jednalo se o porovnání technických možností dnešních moderních digitálů. Unikátní fotka z prostředí, kde je focení zakázáno.
Toť vše, nenapadám tě.
no mrknul jsem na jeho fotky z karakoramu a vzhledem k tomu, že jsem tam letos fotil musím říci, že jeho fotky jsou spíše průměr, nejslabší jsou lidi, krajina mu vychází o něco lépe, když uvážím, že já se pohyboval na Biafo Hispar bez nosičů a ve finále si i něco vylezl moje fotky byt pořízené pentax k200d se dvema palačinkami 21 a 70 jsou lepší nebo minimálně srovnatelné, tohle stědoformát nezachrání...
No jenom aby nám tu nevzniknul nedejbože flame war. Obě technologie mají ve fotografii své místo, a žabomyší války analog vs. digi nikoho líp vidět nebo fotit nenaučí.
Ti co občas proženou tělem rolku filmu vědí proč to dělají, a ti kteří májí jenom digitělo na to můžou samozřejmě mít svůj názor, ale když se půjdu projít kolem řeky, tak do ní strčím nejdřív prst, a pak povím voda je studená (nebo voda je bezva) podle toho jak se mi bude zdát. Občas si myslím, že někdo komentuje vodu v řece, do které ten prst nestrčil.
Ti co občas proženou tělem rolku filmu vědí proč to dělají, a ti kteří májí jenom digitělo na to můžou samozřejmě mít svůj názor, ale když se půjdu projít kolem řeky, tak do ní strčím nejdřív prst, a pak povím voda je studená (nebo voda je bezva) podle toho jak se mi bude zdát. Občas si myslím, že někdo komentuje vodu v řece, do které ten prst nestrčil.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
Naozaj by som nerád aby aby sa to tu zvrhlo do fame.Ako som už napísa,s článkom súhlasím a ak by som fotil krajinu išiel by som určite minimálne do stredoformátu,mojim favoritom je ale pentax 6x7.Nepochybujem ani o tom že profi canony sú pohotové,len ich využitie na taký typ snímok aký predviedol autor článku sa mi zdá absurdné.Chápem že jeho prítomnosť v chráme ovplyvnila jeho videnie danej situácie a pri pohlade na fotografiu sa mu spomienky na atmosféru vrátia .Do snímky sa mu to ale preniesť nepodarilo a preto ju zaradil do množstav podobných tuctových snímok,autorovi však pripadá skvelá.Práve schopnosť zachytiť neopakovatešľné a neuchopiteľné odlišuje dobrých fotografov od tých priemerných,za akého sa považujem aj ja.Pohotový môže byť akýkolvek aparát ak viem využiť vlastnosti ktoré má.Veľa ľudí sa spolieha na techniku ale tadiaľ cesta nevedie.
Mimochodom,dobrá fotografia sa dá poznať aj bez toho aby si bol na tvári miesta.Keď vidím na hladine rieky ľad,nemusím do nej strčiť prst aby som poznal že je studená.
Mimochodom,dobrá fotografia sa dá poznať aj bez toho aby si bol na tvári miesta.Keď vidím na hladine rieky ľad,nemusím do nej strčiť prst aby som poznal že je studená.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Já myslel, že ho máš jenom pučenej 8O.ypres.bass píše:já jsem si pořídil 4x5 kardan a zase o to víc nepotřebuju digitál
dneska jsem zvětšoval zrovna z negativů focených Pentaxem 645, různými skly (pevnými), všechno na Ilford FP4+, formát 30x40cm a nemylsím si, že by omezujícím faktorem byla technika co se týče ostrosti, zrna a tonality. Ano, jsou snímky, které nebudu schopen udělat protože mám pomalej foťák bez světelnýho zůmu nebo dlouhých telat, ale je taky skupina záběrů, který s Pentaxem zase nejsem schopen realizovat, protože na ně nestačí - jsou situace, kdy se shiftování a tilt nedá obejít a tam prostě na VF má tak akorát ta fujica 680.
Jenomže zase už je (pro mě) mnohem náročnější dostat z velkoformátu po formální stránce stejně dobrou zvětšeninu 30x40cm jako z 645. Tím mám a mysli ostrost všude tam, kde má bejt. Protože u zrcadlovky mám prvděpodobnost hraničící s jistotou, že rovina ostrosti je rovnoběžná s filmem, kdežto u VF s ní záměrně manipuluju (jinak bych většinu situací neproostřil) a často se mi vymkne kontrole

Kam mířím? To kdybych věděl


Položím-li vedle sebe fotku 30x40 z 645 a 9x12, je samozřejmě vidět a cítit rozdíl v jemnosti detailů, tónech; ale samotné rozlišení není tím hlavním důvodem proč jít za lepším, takže nevidím opodstatnění třeba v mém případě dávat přednost 5D před SF, protože nic nového nepřináší (váha stejná, výstup asi není lepší, maximálně v některých případech srovnatelný atd.).A v neposlední řadě pro zachování současného stavu hovoří finanční stánka věci a plnej mrazák filmů

Toliko pohled krajináře, reportér - cestovatel bude mít jistě jiné priority. Ačkoliv občas i nějaké ty lidiičky středoformátem udělám a nedopadlo to úplně zle. V létě náhodné setkání se Sámama, před rokem v létě bratránkova svatba (typickej příklad nezvládnuté techniky z mojí strany - 15 záběrů + dlouhý potřebný čas na přebití je v nevhodnou chvíli k uzoufání; ale pár zajímavých snímků vzniklo).