Kompatibilita objektivů pro klasické a digitální zrcadlovky
Moderátor: Moderátoři
Kompatibilita objektivů pro klasické a digitální zrcadlovky
Dobrý den,
mám klasickou kinofilmovou zrcadlovku Pentax Z-20. Chci si koupit digitální zrcadlovku K10D. Může mi poradit někdo, zda setový objektiv smc DA 18-55mm F3.5-5.6 AL lze nasadit i na Z-20? Jesl¨tliže ne, který z objjektivů mohu použít na obě zrcadlovky (Z-20 a K10D)? Děkuji za radu, Rosťa Novotný
mám klasickou kinofilmovou zrcadlovku Pentax Z-20. Chci si koupit digitální zrcadlovku K10D. Může mi poradit někdo, zda setový objektiv smc DA 18-55mm F3.5-5.6 AL lze nasadit i na Z-20? Jesl¨tliže ne, který z objjektivů mohu použít na obě zrcadlovky (Z-20 a K10D)? Děkuji za radu, Rosťa Novotný
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 240
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím!
Ten setový objektív je určený pre digitálne a nie pre kinofilmové prístroje, preto na kinofilmovej zrkadlovke bude silne vignetovať.
Ak by mal byť objektív využívaný na oboch, tak nejaký z rady FA, F, A alebo M.
Ten setový objektív je určený pre digitálne a nie pre kinofilmové prístroje, preto na kinofilmovej zrkadlovke bude silne vignetovať.
Ak by mal byť objektív využívaný na oboch, tak nejaký z rady FA, F, A alebo M.
K-5, K100D, DA12-24, FA50/1.4, Tamron 17-50/2.8 + 28-75/2.8 + 70-200/2.8, Sigma 24/2.8 SWII, Samyang 8/3.5, Helios 44-3, MIR-1, AF-540FGZ, Metz 58AF-1, Giottos MT7370-MH1300-657 + MML3270B, Triopo GT-3228X8C
http://picasaweb.google.sk/velijura100
http://picasaweb.google.sk/velijura100
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
No popravdě se to zvládnout dá Ten seták je dobrej v tom, že má široký ohnisko pro digitál 18-55 /čili nejširší ohnisko 18. Díky faktoru zvětšení (1,5 nebo 1,6 ted fakt nevím) je to asi 27mm (přepočteno na kinofilm). Když si vemeš klasickej analogovej objektiv na K10D začínající někde od 24 či 28 mm dostaneš se díky crop faktoru na v lepším případě 36mm (přepočteno na kinofilm). Tím pádem ztrácíš širokoúhlý objektiv a dostáváš se na objektiv základní.
Snad jsem to nezabalil tak aby se tomu dalo rozumět. Ten seťák je velice chválenej a v bazaru jsem ho už viděl někde za 1500 (cena jednoho polarizáku ) Takže to není tak veliká investice, která by tě strašně zatížila a navíc budeš mít širokoúhlej objektiv. Není to extraširokoúhlej jako třeba pentax 12-20 nebo sigma 10-20, ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že třebas na architekturu stačí. A kresba je fakt za tu cenu supr prostě Pentax no
Ted jak jsem to řešil já
Seták jsem koupil se strojem a dokoupil jsem si ještě sigmu 24-135 (přepočteno 36-202) a čim dál tim méně jí sundavám. Používám jí jako teleobjektiv, ale i normálně na krajinu detaily architektury a pod. Přitom byla celková investice za cenu přiměřenou. (cca9000 oba objektivy). Pokryl jsem si ohniska o které mi šlo a mám i objektiv pro analog.
Nepotřebuješli širokoúhlý objektiv jdi do FA (v lepší případě). Smc 18-55 na analog opravdu nenasazuj. S vinetaci ani takovej problém mít nebudeš spíš budeš mít problém ten, že ti prostě světlo z objekrivu pokryje pouze střed kinofilmového políčka a zbytek pole bude absolutně neosvícený. Vznikne ti prostě kolem středu osvícené kolečko se snímkem. Ještě jsem kdesi četl, že po nasazení Smc DA 18-55 na analog došlo ke kolizi zrcátka a posledního členu. Fakt nevim jestli to nebyl kec, sám to raději zkoušet nebudu
Takže řešit to jde. Koupit objektiv autofokusovej objetkiv nejlépe začínající na 24mm popřípadě 28mm a vyhlížet si po bazarech SMC 18-55 až se ho někdo bude chtít zbavit.
Snad jsem to nezabalil tak aby se tomu dalo rozumět. Ten seťák je velice chválenej a v bazaru jsem ho už viděl někde za 1500 (cena jednoho polarizáku ) Takže to není tak veliká investice, která by tě strašně zatížila a navíc budeš mít širokoúhlej objektiv. Není to extraširokoúhlej jako třeba pentax 12-20 nebo sigma 10-20, ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že třebas na architekturu stačí. A kresba je fakt za tu cenu supr prostě Pentax no
Ted jak jsem to řešil já
Seták jsem koupil se strojem a dokoupil jsem si ještě sigmu 24-135 (přepočteno 36-202) a čim dál tim méně jí sundavám. Používám jí jako teleobjektiv, ale i normálně na krajinu detaily architektury a pod. Přitom byla celková investice za cenu přiměřenou. (cca9000 oba objektivy). Pokryl jsem si ohniska o které mi šlo a mám i objektiv pro analog.
Nepotřebuješli širokoúhlý objektiv jdi do FA (v lepší případě). Smc 18-55 na analog opravdu nenasazuj. S vinetaci ani takovej problém mít nebudeš spíš budeš mít problém ten, že ti prostě světlo z objekrivu pokryje pouze střed kinofilmového políčka a zbytek pole bude absolutně neosvícený. Vznikne ti prostě kolem středu osvícené kolečko se snímkem. Ještě jsem kdesi četl, že po nasazení Smc DA 18-55 na analog došlo ke kolizi zrcátka a posledního členu. Fakt nevim jestli to nebyl kec, sám to raději zkoušet nebudu
Takže řešit to jde. Koupit objektiv autofokusovej objetkiv nejlépe začínající na 24mm popřípadě 28mm a vyhlížet si po bazarech SMC 18-55 až se ho někdo bude chtít zbavit.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
Jen pár poznámek k objektivům.
DA je sice určen pro digizrcadlovky, nicméně Minimálně DA 40 a DA70 s rezervou vykreslí kinofilmové políčko první vykresí kruh tuším 52 mm druhý 60 což na uhlopříčku 43 mm kinofilmu stačí. Co jsem zkoušel tak da 16 -45 začíná vykreslovat celé políčko asi od 20 - 21 mm (s vinětací) od 24 mm už je to použitelné, výše v pohodě.
Takže ne vše co je doznačeno DA je skutečně jen na digitál. Problém bude asi jen u krátkých ohnisek pod 20 mm.
Taky jsou na internetu spekulace, že i DA objektivy, mají nějakou rezervu, kdyby náhodou došlo k zvětšení snímače třeba na crop 1,3 nebo FullFrame.
Co je na tom pravdy nevím.
DA je sice určen pro digizrcadlovky, nicméně Minimálně DA 40 a DA70 s rezervou vykreslí kinofilmové políčko první vykresí kruh tuším 52 mm druhý 60 což na uhlopříčku 43 mm kinofilmu stačí. Co jsem zkoušel tak da 16 -45 začíná vykreslovat celé políčko asi od 20 - 21 mm (s vinětací) od 24 mm už je to použitelné, výše v pohodě.
Takže ne vše co je doznačeno DA je skutečně jen na digitál. Problém bude asi jen u krátkých ohnisek pod 20 mm.
Taky jsou na internetu spekulace, že i DA objektivy, mají nějakou rezervu, kdyby náhodou došlo k zvětšení snímače třeba na crop 1,3 nebo FullFrame.
Co je na tom pravdy nevím.