K-7 review
Moderátor: Moderátoři
moje english je na bodu mrazu, ale vypada to v pohode. cekam az cena pujde v ameru tak max. na 10 000. Co jsem zatim z K7 videl tak to mi uplne postacuje. Jako 2. fotak k DS to bude stacit.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Docela obsáhlá recenze, kde K-7 dopadl velice solidně:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/K7/K7A.HTM
http://www.imaging-resource.com/PRODS/K7/K7A.HTM
Tie porovnavacie fotky su dost vystizne. Kym PX ma jednoznacne vyhody v mnozstve detailov a ostrosti, druha strana mince je, ze je to za cenu prakticky najzretelnejsieho sumu zo vsetkych zrkadloviek. Chcelo by to porovnanie s roznymi urovnami odsumenia na PX.
Z pohladu uzivatela, by bolo dobre, keby ta moznost obetovania casti detailu v prospech mensieho sumu bola priamo vo fotaku a nie sa hrat hodiny na kompe s najefektivnejsim sposobom zbavenia sa sumu, ked nakoniec aj tak clovek dostane, to co odsumi napr C alebo N uz vo fotaku.
Z pohladu uzivatela, by bolo dobre, keby ta moznost obetovania casti detailu v prospech mensieho sumu bola priamo vo fotaku a nie sa hrat hodiny na kompe s najefektivnejsim sposobom zbavenia sa sumu, ked nakoniec aj tak clovek dostane, to co odsumi napr C alebo N uz vo fotaku.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
Je to urcite ruhanie sa, ale ja som stale nedosiel na chut RAWu. Nevidim z neho taky vystup, aby ta stata casu pri jeho konverzii stala za to. A ked chcem editovat, tak to iste si mozem dovolit aj s jpegom.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
jo to jsem taky neumel a 2 roky jsem fotil do jpg. Chyba!!!! Pak jak jsem zjistil co vsechno z toho jde vytahnout tak uz na to nedopustim. Bylo to i tim ze jsem mel slaby pocitac a komp nezvladal LR2.aes píše:Je to urcite ruhanie sa, ale ja som stale nedosiel na chut RAWu. Nevidim z neho taky vystup, aby ta stata casu pri jeho konverzii stala za to. A ked chcem editovat, tak to iste si mozem dovolit aj s jpegom.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Když se před nějakou dobou objevil Lightroom, dost často byl podceňován, nepochopen.. a to i na akcích typu sraz Fotoaparatu.cz, kde sice byl předveden, ale tak zvláštním způsobem, ze většina neznalých mohlo nabýt dojmu, že o LR nemá smysl ani uvažovat... ale myslím, že mi většina z vás, kdo si dal tu práci pochopit LR (a že to není nic složitého), dá za pravdu, že to je výborný nastroj, kde ani nevnímáte, že pracujete s RAWem... a v LR2 už jsou další nástroje, které opět snižují potřebu exportovat snímek do PS... samozřejmě, že jsou úkony, které LR neumí a ani nikdy umět nebude, ale to ani není smyslem toho SW, aby suploval PS...
S tím, že s JPEGem mohu udělat to samé jako s RAWem... no, ano, udělat lze to samé.. v podstatě.. ale výsledky jsou dost rozdílné... už proto, že programy, které pracují s RAWem, tak umožňují více a silnější úpravy, než se přiblížíme k hranici destrukce snímku....
...ale to už tematicky uhýbám od tématu diskuze...
S tím, že s JPEGem mohu udělat to samé jako s RAWem... no, ano, udělat lze to samé.. v podstatě.. ale výsledky jsou dost rozdílné... už proto, že programy, které pracují s RAWem, tak umožňují více a silnější úpravy, než se přiblížíme k hranici destrukce snímku....
...ale to už tematicky uhýbám od tématu diskuze...
Pentax
Souhlasim se všim, co je tu napsáno... ale lehce OT otázka.
Chtěl zeptat na určité zkušenosti s LR. Nikdy jsem mu nějak extra nepřišel na chuť. Snad ani ne tím, že by to byl asi špatnej software, ale přišlo mi to vyhození peněz.
RAW otvírám přímo v CS4. Necítim potřebu rawy zpracovávat nějak dávkově (fotim raw+, podle JPG si vyberu těch pár fotek, co chci fakt udělat a udělám je), mám opravdu hodně rychlý počítač, takže práce s raw je u mě okamžitá (a to i s raw ve vyšším rozlišením).
Takže v podstatě nevidim důvod, proč za LR utrácet nemalé penízky...
má někdo jiný názor nebo mi něco v souvislosti s LR uniklo?
Hlavně bych doplnil, že LR není součástí žádných "výhodných" profesionálních produkčních balíčků od Adobe. Takže ho nelze získat nějak extra výhodně.
thx
Chtěl zeptat na určité zkušenosti s LR. Nikdy jsem mu nějak extra nepřišel na chuť. Snad ani ne tím, že by to byl asi špatnej software, ale přišlo mi to vyhození peněz.
RAW otvírám přímo v CS4. Necítim potřebu rawy zpracovávat nějak dávkově (fotim raw+, podle JPG si vyberu těch pár fotek, co chci fakt udělat a udělám je), mám opravdu hodně rychlý počítač, takže práce s raw je u mě okamžitá (a to i s raw ve vyšším rozlišením).
Takže v podstatě nevidim důvod, proč za LR utrácet nemalé penízky...
má někdo jiný názor nebo mi něco v souvislosti s LR uniklo?
Hlavně bych doplnil, že LR není součástí žádných "výhodných" profesionálních produkčních balíčků od Adobe. Takže ho nelze získat nějak extra výhodně.
thx
Adobe myslím se zaváděním PS CS3 dával balíček s LR...
no, je to o tom, že CameraRAW je podstatě jádro LR... ale LR má okolo toho jádra vystavěné další komfortní záležitosti jako filtry defaultní, uživatelské či speciální (např. přechod, který umí regulovat různé parametry - sytost, jas, expozici, clarity (teď si nevybavím CZ výraz) atd.), umí jednoduché retuše... ale nabízí příjemné ovládání "aktivních nástrojů"... v liště aktivuje například sytost a myší pak najedeme na konkrétní místo na fotografii a právě tu barvu, na které stojí kurzor, regulujeme.. a tak to s většinou nástrojů a nastavení v LR... samozřejmě luxusní katalogizace, tagování, úprava exifu, "výroba" různých druhů předváděček, export galerie pro web, tisk...
...co je ale hodně příjemné je to, že po celou dobu úprav LR nešahá na originál soubor, ale jen zobrazuje úpravy na něm... až při exportu teprve vyrobí duplikát, na kterém implementuje požadované změny... takže originál vždy zůstane v původní podobě.
rozdílů je více, kdyby ne, nevycházely by o LR tučné publikace... ale chápu, že ne všichni využijí vše, co LR nabízí... je to spíše o tom, najít si chvíli, prokousat se začatkem, seznámit s e pak zjistit, zda způsob práce, ovládání.. prostě logika, jak je LR (a i konkurenční Apple Aperture) postaven...
no, je to o tom, že CameraRAW je podstatě jádro LR... ale LR má okolo toho jádra vystavěné další komfortní záležitosti jako filtry defaultní, uživatelské či speciální (např. přechod, který umí regulovat různé parametry - sytost, jas, expozici, clarity (teď si nevybavím CZ výraz) atd.), umí jednoduché retuše... ale nabízí příjemné ovládání "aktivních nástrojů"... v liště aktivuje například sytost a myší pak najedeme na konkrétní místo na fotografii a právě tu barvu, na které stojí kurzor, regulujeme.. a tak to s většinou nástrojů a nastavení v LR... samozřejmě luxusní katalogizace, tagování, úprava exifu, "výroba" různých druhů předváděček, export galerie pro web, tisk...
...co je ale hodně příjemné je to, že po celou dobu úprav LR nešahá na originál soubor, ale jen zobrazuje úpravy na něm... až při exportu teprve vyrobí duplikát, na kterém implementuje požadované změny... takže originál vždy zůstane v původní podobě.
rozdílů je více, kdyby ne, nevycházely by o LR tučné publikace... ale chápu, že ne všichni využijí vše, co LR nabízí... je to spíše o tom, najít si chvíli, prokousat se začatkem, seznámit s e pak zjistit, zda způsob práce, ovládání.. prostě logika, jak je LR (a i konkurenční Apple Aperture) postaven...
Pentax
Ja jsem s K20 neudelal ani jediny jpg snimek . Prislo mi to naprosto zbytecne. Pokud nechci fotky upravovat v rawu a nekomu je dat, tak je proste po nacteni do LTR jen exportuji do jpg. S tim neni zadna prace. Prohlizim si fotky taky v LTR. Trideni fotek je tam udelano paradne.
Mit na disku jpg a raw (cca stejna velikost) mi prijde jako plytvani mistem na disku...
Mit na disku jpg a raw (cca stejna velikost) mi prijde jako plytvani mistem na disku...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Jasně, ale stejně mi to přijde jako oškubanej zjednodušenej levnější PS + lepší správa souborů a vymakanější exporty (i když je to samozřejmě relativní... protože makra v PS umí udělat úplně cokoliv, včetně tvorby web galerií, exportu s tagováním, ale i hodně pokročilé věci jako export do flash atd. - nicméně určitě to bude pro začátečníka asi složitější).fjo píše:Adobe myslím se zaváděním PS CS3 dával balíček s LR...
no, je to o tom, že CameraRAW je podstatě jádro LR... ale LR má okolo toho jádra vystavěné další komfortní záležitosti jako filtry defaultní, uživatelské či speciální (např. přechod, který umí regulovat různé parametry - sytost, jas, expozici, clarity (teď si nevybavím CZ výraz) atd.), umí jednoduché retuše... ale nabízí příjemné ovládání "aktivních nástrojů"... v liště aktivuje například sytost a myší pak najedeme na konkrétní místo na fotografii a právě tu barvu, na které stojí kurzor, regulujeme.. a tak to s většinou nástrojů a nastavení v LR... samozřejmě luxusní katalogizace, tagování, úprava exifu, "výroba" různých druhů předváděček, export galerie pro web, tisk...
...co je ale hodně příjemné je to, že po celou dobu úprav LR nešahá na originál soubor, ale jen zobrazuje úpravy na něm... až při exportu teprve vyrobí duplikát, na kterém implementuje požadované změny... takže originál vždy zůstane v původní podobě.
rozdílů je více, kdyby ne, nevycházely by o LR tučné publikace... ale chápu, že ne všichni využijí vše, co LR nabízí... je to spíše o tom, najít si chvíli, prokousat se začatkem, seznámit s e pak zjistit, zda způsob práce, ovládání.. prostě logika, jak je LR (a i konkurenční Apple Aperture) postaven...
Neříkám vůbec, že to je špatnej soft... přišlo mi, že pro člověka, co nevyužije všechny možnosti PS je to super šance, jak to dostat ve snadnějším kabátě za 1/4 ceny.
Spíš by mě zajímalo, jestli to může přinést něco i uživateli PS. (pokud mu nejde o rychlé jednoduché hromadné konverze).
hlubší integrace...?? Asi nerozumím...
otevíráš RAWy v CR přes Bridge..?? otevřeš jich i více.... a stejně tak po "vyvolání" RAWu v CR pak otevřeš fotky v PS a doladíš...
...ale v LR můžeš nastavit externí editor.. takže pokud zvolíš PS a máš náročnější úpravu, tak přímo z LR otevřeš konkrétní snímek jen pro úpravu v PS, upravíš a pak se vrátíš do LR a pokračuješ v LR... (nemyslím export z LR... )
Adobe Lightroom a Apple Aperture mají své přesné místo... jsou to programy pro fotografy, kteří nejsou grafikama... a věř, že jich je většina... proto i ovládání, nástroje a další záležitosti v LR (Aperture) mají logické vazby k fotografii.... některé nástroje v LR jsou vlastně spřažené dva nástroje z PS, ale modifikované pro fotografii a jednoduché ovládání...
Z toho asi plyne nedorozumění o vzniku LR a Aperture...
otevíráš RAWy v CR přes Bridge..?? otevřeš jich i více.... a stejně tak po "vyvolání" RAWu v CR pak otevřeš fotky v PS a doladíš...
...ale v LR můžeš nastavit externí editor.. takže pokud zvolíš PS a máš náročnější úpravu, tak přímo z LR otevřeš konkrétní snímek jen pro úpravu v PS, upravíš a pak se vrátíš do LR a pokračuješ v LR... (nemyslím export z LR... )
Adobe Lightroom a Apple Aperture mají své přesné místo... jsou to programy pro fotografy, kteří nejsou grafikama... a věř, že jich je většina... proto i ovládání, nástroje a další záležitosti v LR (Aperture) mají logické vazby k fotografii.... některé nástroje v LR jsou vlastně spřažené dva nástroje z PS, ale modifikované pro fotografii a jednoduché ovládání...
Z toho asi plyne nedorozumění o vzniku LR a Aperture...
Pentax