Idealni sklo na portretni fotografii
Moderátor: Moderátoři
Ano, uznávám svůj omyl.
Tento je pouze v čistě teoretické rovině.
Z uvedeného ovšem vyplývá, že z praktického hlediska, tj při zachování stejného výřezu a rozlišení se mění úhel záběru s ohniskovou vzdáleností a tím i zkreslení perspektivy. Celou problematiku je třeba posuzovat ve vztahu k rozlišení čipu nebo kinofilmu i rozlišení optické soustavy. Pokud si stanovíme celkové rozlišení jako požadovanou konstantu délka ohniska perspektivu ovlivní.
Tento je pouze v čistě teoretické rovině.
Z uvedeného ovšem vyplývá, že z praktického hlediska, tj při zachování stejného výřezu a rozlišení se mění úhel záběru s ohniskovou vzdáleností a tím i zkreslení perspektivy. Celou problematiku je třeba posuzovat ve vztahu k rozlišení čipu nebo kinofilmu i rozlišení optické soustavy. Pokud si stanovíme celkové rozlišení jako požadovanou konstantu délka ohniska perspektivu ovlivní.
K10D,Pentax12-24/4;Tamron 18-250;Pentax FA50/1.4;Tamron SPAF90/2.8 Macro;Pentax FA*300/4.5;Velbon Sherpa 200R;UltraPod;AF-360FGZ
...on to nekdo nekde vysvetlil asi nejjednoduseji, jak jen to jde... analog, dany objektiv, snimek... pak "oblepim" kinofilmove policko na velikost digi cipu... co se zmeni..?? Hlavne uhel...Vláďa píše:Ano, uznávám svůj omyl.
Tento je pouze v čistě teoretické rovině.
Z uvedeného ovšem vyplývá, že z praktického hlediska, tj při zachování stejného výřezu a rozlišení se mění úhel záběru s ohniskovou vzdáleností a tím i zkreslení perspektivy. Celou problematiku je třeba posuzovat ve vztahu k rozlišení čipu nebo kinofilmu i rozlišení optické soustavy. Pokud si stanovíme celkové rozlišení jako požadovanou konstantu délka ohniska perspektivu ovlivní.
...pokud pouziji siroke sklo na portret a dotycne osobe tim "vytahnu" nos z obliceje, tak se po zmenseni plochy svetlocitliveho media ten nos zpet do obliceje nevrati, ale zustane stale stejne "protazeny"...
Pentax
Ano, to je jasné.
Jen se pořád neberou v úvahu fakta reálného světa.
Chci-li zachovat stejné rozlišení, musím perspektivu ovlivnit změnou ohniska a stoupnout si dál či blíž.
Jinak to zatím bohužel nejde. Půjde to, až se podaří vyrobit čip s počtem bodů blížícímu se nekonečnu. Což je praktický nesmysl. Ne?
Jen se pořád neberou v úvahu fakta reálného světa.
Chci-li zachovat stejné rozlišení, musím perspektivu ovlivnit změnou ohniska a stoupnout si dál či blíž.
Jinak to zatím bohužel nejde. Půjde to, až se podaří vyrobit čip s počtem bodů blížícímu se nekonečnu. Což je praktický nesmysl. Ne?
K10D,Pentax12-24/4;Tamron 18-250;Pentax FA50/1.4;Tamron SPAF90/2.8 Macro;Pentax FA*300/4.5;Velbon Sherpa 200R;UltraPod;AF-360FGZ
...no jasne
...ja se nedohaduji, popravde v tom nemam zcela jasno.. protoze kdyby to bylo, jak pisu ja, tak proc se upravuji ohniska skel pro digi..?? Jasne, cropem se prijde o sirku uhlu, pak je jasne, ze je pro ultrasiroke sklo udelat mnohem kratsi ohniskovou vzdalenost.... nicmene se i v delsich ohniscich "prezbrojuje" na hodnoty, ktere nejakym zpusobem koresponduji s cropem...
...ja se nedohaduji, popravde v tom nemam zcela jasno.. protoze kdyby to bylo, jak pisu ja, tak proc se upravuji ohniska skel pro digi..?? Jasne, cropem se prijde o sirku uhlu, pak je jasne, ze je pro ultrasiroke sklo udelat mnohem kratsi ohniskovou vzdalenost.... nicmene se i v delsich ohniscich "prezbrojuje" na hodnoty, ktere nejakym zpusobem koresponduji s cropem...
Pentax
Re: Idealni sklo na portretni fotografii
Pro mě jsou to FA 50/1.4 - FA 85/2.8 Soft - FA 135/2.8 s MZ-6 a K100DS.Gargi píše:Zdravim vsechny, rad bych vas pozadal o nazory a vlastni zkusenosti, ktere sklo je nej na porizovani portretu. Jednalo by se jak o portrety obliceju tak i celych postav. Stale se nemuzu rozhodnout. Dikes :)
Lahůdková kombinace, šroubuji na ně SMC Yellow a někdy Softar.
Nejlahůdkovější ale je SMC 67 165/2.8!
Nezkoušeli jste někdo náhodou SMC 67 120/3.5?
Ten musí být parádní!
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 162
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Já bych bral FA 35/2 na celé postavy a DA 70/2.4 na portréty. 50/1.4 na celé postavy v interiéru použít nelze (leda tak na nějaké dlouhé chodbě nebo v hale) a pro těsněji oříznutý portrét taky nic moc, protože se už fotograf musí na model moc lepit (vzdálenost ani ne 1 m), což není zrovna příjemné. 50/1.4 je dobrý na polopostavy a použitelný na portréty "hlava-ramena".
K100D, ME Super
DA 18-55, DA 50-200, A 50/1.7
mezikroužky K
Velbon Sherpa 600R, Photon DM 250 Ws
DA 18-55, DA 50-200, A 50/1.7
mezikroužky K
Velbon Sherpa 600R, Photon DM 250 Ws
Re: Idealni sklo na portretni fotografii
Koukam, ze o se tyce objektivu, jsi dobre zasoben. Ja mam tu radu sestavenou levneji: FA 50, CZJ Pancolar 80/1.8, Jupiter 37A (135/3.5)Soutvor píše: Pro mě jsou to FA 50/1.4 - FA 85/2.8 Soft - FA 135/2.8 s MZ-6 a K100DS.
Lahůdková kombinace, šroubuji na ně SMC Yellow a někdy Softar.
Nejlahůdkovější ale je SMC 67 165/2.8!
Nezkoušeli jste někdo náhodou SMC 67 120/3.5?
Ten musí být parádní!
A stredoformat? Ten tady asi moc lidi nesjizdi...
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 429
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
...P67 je ohromna krava... myslim, ze by to clovek stejne pouzival jen v atasu.. kdyby nejaky byl... mrzi me, ze Pentax nedela 6x6... ale rekl bych, ze i 645N II. bude v pohode... co se tyka cen.. dnes se da poridi krasna sada 645 s dvema, trema ale nekdy i ctyrma sklama a treba i dvema magazinama a samo s hranolem v cenach od 15000 do 25000 Kc... dle stavu...Dr.Chocholousek píše:no muj sen je P 67 ale vim ze bych ho nevyuzil a nejsou na nej penize. Treba casem az budu v duchodu ta si neco takoveho poridim.
...drazsi je spise provoz takove nadhery... budto porizeni scanneru na filmy nebo nechavani si scannovat filmy.. to je drahy spas... a pokud by to clovek chtel provozovat klasicky analogove doma... zvetsovak, misky a chemie.. to je v celku v pohode.. ale kvalitni filmy a papiry... to uz takova sranda neni...
...takze zlata stredni by byla poridit takovou sadu a k tomu treba Nikon CoolScan 8000.. da se na ebayi i kolem 1000,- USD...
Pentax
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 823
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
645.Plně souhlasím s Fjo.Dá se sehnat přesně v takovém cenovém rozsahu a
výbavě.Mít teď na to tak to beru do budoucna.Viděl jsem a měl v ruce v perfektním stavu se 4 skly za 25 000 před půl rokem a hodně váhal jestli vzít nebo ne.Nakonec jsem šel do digi K10D.A nelituji. Ale co vím tak lidi ,kteří odchází za opravdovým fotografováním z DSLR přechází často na střední formát a jedním z držáků je právě 645.I pro tu cenovou dostupnost.
výbavě.Mít teď na to tak to beru do budoucna.Viděl jsem a měl v ruce v perfektním stavu se 4 skly za 25 000 před půl rokem a hodně váhal jestli vzít nebo ne.Nakonec jsem šel do digi K10D.A nelituji. Ale co vím tak lidi ,kteří odchází za opravdovým fotografováním z DSLR přechází často na střední formát a jedním z držáků je právě 645.I pro tu cenovou dostupnost.
K10D + D-BG2,DA 14mm f/2.8 ED (IF),FA 50mm f/1.4,DA*16-50 f/2.8 ED AL [IF] SDM,DA*50-135 f/2.8 ED [IF] SDM,Hoya,Cokin,Mac,Eizo.
Pro portrét na ČB film určitě stačí i nějaký povedenější levný objektiv, ve smyslu s krásným bokehem. Kdyby hodně záleželo na kontrastu a protisvětle, šel bych do Takumarů (M42), levné, vynikající. Co víc si přát.. Pak už záleží jen na tvořivosti a cítění autora.. Moje sada kino skel vznikla z potřeby univerzálnosti, i na barvu, občas autofokus, hodně pro podporu P-TTL blesku. Stála mě v různých souvislostech možná až příliš mnoho, ale po letech mám co jsem chtěl. Formát 6x7 je nástrojem pro tvorbu podle mě tak neskonale božsky působícího obrazu ve stříbroví, až jsem pro něj obětoval i zázračnou 300/4.5. Dnes je AP67 se třemi skvělými skly cenově záležitostí ani ne jedné spotřební DSLR s jedním slušnějším zoomem. Komora v současnosti vyjde dost levně. A skener kvůli barvě v PC je otázkou 10 - 15 kKč, Epson V700 nový nebo jak fjo říká, Nikon CoolScan 8000 jetý. No neber to;-)
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 823
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 823
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
Teď jsem si to ověřil u otce.Je na tom podobně jako ty.AP+55,75,105 a 150.Po letech zkoušení všeho možného je plně spokojen. Někdy si to půjčím a vyzkouším.Jen je to "trochu" větší a těžší.
K10D + D-BG2,DA 14mm f/2.8 ED (IF),FA 50mm f/1.4,DA*16-50 f/2.8 ED AL [IF] SDM,DA*50-135 f/2.8 ED [IF] SDM,Hoya,Cokin,Mac,Eizo.