Sklo na focení krajiny

Vlákna, která ztratila v průběhu času význam, nebo se stala neaktuálními.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bogo
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Sklo na focení krajiny

Příspěvek od Bogo » 02 říj 2007, 07:57

Předně Vám chci poděkovat za předchozí dobré rady. Nyní bych potřeboval poradit, jaký objektiv si pořídit k K10D na focení krajiny? Asi tak z rozsahu 28-až 35 mm. Potřebuji aby kreslil ostře až do krajů. Zatím mám seťák 18-55 mm, ale není to nic moc. Není rozhodující, jest-li to bude pevné sklo, nebo zoom, ale rád bych světelnost tak alespoň okolo 2,8. Je lhostejné, jestli to bude AF, nebo jen manuál, jde především o kvalitu kresby.
Bogo

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3647
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 02 říj 2007, 08:26

Ten rozsah pred prepoctem, nebo po prepoctu na crop?

Uživatelský avatar
Bogo
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Příspěvek od Bogo » 02 říj 2007, 08:29

Před přepočtem, to co je na objektivu uvedeno, jinak já to násobím u K10D koeficientem 1,5. Můžete mi doporučit i objektiv mimo uvedený rozsah, ale potřebuji jej na krajinu.
Bogo

Uživatelský avatar
vkramar
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 553
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vkramar » 02 říj 2007, 09:18

Pokud před přepočtem, tak SMC-FA 28/2.8 AL nebo SMC-FA 35/2 AL. Případně ještě SMC-FA 24/2 AL (IF). Jestli chceš nějaké ukázkové foto z 28/2.8, tak si řekni co by to přibližně mělo být.

Uživatelský avatar
Bogo
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Příspěvek od Bogo » 02 říj 2007, 10:47

Objevil jsem ještě Pentax DA 21 mm F 3,2 AL Limited, má trochu horší světelnost, po přepočtu by to bylo skvělých 31,5 mm. Nic o něm však nevím, jakou má kresbu, aberaci a zkreslení. Jsou někde recenze na ty objektivy? Tu FA 35/2 AL vychvalují prodejci, ta FA 28 je asi kompromis po přepočtu to je 42 mm.
Bogo

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3647
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 02 říj 2007, 10:56

Ja si treba oblibil ten zoom 28-70/4. Skoro zadna aberace, moc pekne ostre a da se koupit za par penez.

Uživatelský avatar
vkramar
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 553
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vkramar » 02 říj 2007, 11:44

Bogo píše:Objevil jsem ještě Pentax DA 21 mm F 3,2 AL Limited, má trochu horší světelnost, po přepočtu by to bylo skvělých 31,5 mm. Nic o něm však nevím, jakou má kresbu, aberaci a zkreslení. Jsou někde recenze na ty objektivy? Tu FA 35/2 AL vychvalují prodejci, ta FA 28 je asi kompromis po přepočtu to je 42 mm.
Tu jest recenze SMC-DA 21 mm: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm.

Tady SMC-FA 35/2 AL: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Jestli chceš nějaké fotky z SMC-FA 28/2.8 AL, řekni si co by to přibližně mělo být.

Uživatelský avatar
martinw
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Jablonné v Podještědí

Příspěvek od martinw » 03 říj 2007, 07:23

Mám velmi dobrou zkušenost se starší Sigmou 24/2,8 - úžasná ostrost a rozlišení detailů, jen trochu horší v protisvětle. V přepočtu je to 36 mm, moje oblíbené ohnisko, nutí ke kreativitě. Pokud fotím východy a západy slunce, tak opoužívám starý dobrý 28-70/4, jak už bylo zmíněno - opticky vynikající, jen trochu nešikovný rozsah na běžné focení.

Osobně si myslím, že zrovna pro krajinu není světelnost tak významná, skoro vždy se více cloní

Uživatelský avatar
Soutvor
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od Soutvor » 08 dub 2008, 17:36

Na krajinu je podle mě vysoká světelnost spíše přepych. Clonit na f/5.6 - f/11 je většinou potřeba kvůli rozlišení a často i pro dostatečnou hloubku ostrosti. Na širší výhledy bych vzal FA 20/2.8 - FA 24/2 - A 24/2.8 - K 28/3.5 - K 30/2.8. Ryboočko 17-28 dobře zvládá protislunce, miloval jsem ho, je boží!

Ale především, na krajinu se chodí s teleobjektivem!
To je hluboká moudrost, díky níž jsem v tomhle prozřel.
Třeba takový FA 135/2.8 - FA* 300/4.5 (osobní zkušenost).
K tomu všemu jemnozrně vyvolávaný vhodný film.
Pro K20D platí jiné objektivy, asi by byl dobrý DA 40 a snad bude i DA 35 Macro.

Vychutnávači podrobností a polotónů dobře vědí, že na krajinu se zásadně nechodí s kinofilmem;-)

Uživatelský avatar
Karas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Moravský Kras

Příspěvek od Karas » 09 dub 2008, 08:20

Ja bych nerekl, ze vysoka svetelnost je na krajiny prepych. Vychazim z predpokladu, ze svetelne objektivy jsou obecne kvalitnejsi (zkresleni, ostrost, vinetace, CA, ...), takze i kdyz clovek nevyuzije svetelnost, ten objektiv neni uplne zbytecny.

Ovsem s teleobjektivy souhlasim na 100%. Clovek by neveril, jak zajimave krajinky se daji vyfotit s teletem. Vsiml jsem si, ze na krajinky casto pouzivam ohniska kolem 70-105mm (fyzicke ohnisko na digitalu). A hodilo by se mi i neco delsiho:-)
Soutvor píše:Na krajinu je podle mě vysoká světelnost spíše přepych. Clonit na f/5.6 - f/11 je většinou potřeba kvůli rozlišení a často i pro dostatečnou hloubku ostrosti. Na širší výhledy bych vzal FA 20/2.8 - FA 24/2 - A 24/2.8 - K 28/3.5 - K 30/2.8. Ryboočko 17-28 dobře zvládá protislunce, miloval jsem ho, je boží!

Ale především, na krajinu se chodí s teleobjektivem!
To je hluboká moudrost, díky níž jsem v tomhle prozřel.
Třeba takový FA 135/2.8 - FA* 300/4.5 (osobní zkušenost).
K tomu všemu jemnozrně vyvolávaný vhodný film.
Pro K20D platí jiné objektivy, asi by byl dobrý DA 40 a snad bude i DA 35 Macro.

Vychutnávači podrobností a polotónů dobře vědí, že na krajinu se zásadně nechodí s kinofilmem;-)

Uživatelský avatar
Soutvor
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od Soutvor » 09 dub 2008, 21:09

Vzato kolem a kolem, hmatatelně ve výsledku asi máš s tou světelností povětšinou pravdu, taky je ale otázkou hranice, f/2, f/2.8.. Myslel jsem to jakože by neměla být prvotním parametrem výběru, protože třeba takový excelentní 300/4.5, 28/3.5, DFA 50/2.8 Macro, DA 40/2.8 apod.. U formátu 6x7 je to ještě jinak, 35/4.5 Fish-Eye, 55/4, 75/4.5 Shift.. Velkou světelnost u takových oblud a s danou optickou konstrukcí by zaplatil málokdo. Technologicky, tuším, je světelnost něco jako exponent náročnosti a ceny. Krásným příkladem mimořádně vynikajícího méně světelného objektivu je ta FA* 300/4.5, nedivil bych se, byla-li by lepší než FA* 300/2.8 :-)
P.S. Ještě mě napadá případ světelnosti u špičkových zvětšovacích objektivů jako např. Apo-Componon HM 45/4, Apo-Rodagon 90/4.

Odpovědět

Zpět na „Archivní vlákna“