Fotenie setom pentax 18-55 ohnisko 18mm mava krajina na cistej modrej oblohe (slnko odchrbta) trocha tmavsie rohy, K100D. Fotene bez slnecnej clony. MAm tomu rozumet, ze na spodnej hranici 18mm to uz konstrukcne objektiv nezvlada?
Stara kompaktna minolta wide mi to tiez robila.
Ako vam to funguje?
Treba lepsi-sirsi objektiv?
Bazin
Tmave rohy set 18-55 pri 18mm
Moderátor: Moderátoři
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Mě to vinětuje do clony cca f/11, ale mám stále nasazený UV filtr, který to jistě zhoršuje. Navíc pokud fotím krajinu je to o to horší, když mám polarizák. Prostě clonit na krajině při 18mm f/11 pokud možno jen s polarizákem bez UV. f/11 ještě dobře kreslí.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
Taku malu otazku si dovolim, aby som si usetril testovanie a studovanie teorie.
maZec. ....." f/11 ještě dobře kreslí...."
ked dam vecsiu clonu tak bude horsie ostrit? alebo len ostrit na urcite miesto?
A este jedna podotazka, akou clonou dosiahnem najvecsiu hlbku ostrosti, ze su napr. dve osoby zasebou ostre?
Dik.
maZec. ....." f/11 ještě dobře kreslí...."
ked dam vecsiu clonu tak bude horsie ostrit? alebo len ostrit na urcite miesto?
A este jedna podotazka, akou clonou dosiahnem najvecsiu hlbku ostrosti, ze su napr. dve osoby zasebou ostre?
Dik.
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Ostření a kresba spolu přímo nesouvisí. Kresba se většinou horší s vyšším clonovým číslem, nežli je optimum. Každý objektiv má to optimum jinde. Já jsem si své optimum našel u SMC DA 18-55 někde kolem 8-11 tak to vyhovuje mě. Pokud více cloním strácí se detaily (kresba). Příklad buduli fotit borovici z větší vzdálenosti stráci se mi detaily uprostřed jehličí, jako by se mi celé slilo v jedinou hmotu. Je potřeba si to vyzkoušet. Vem stativ namiř ho třeba na les, nastav prioritu clony a foť. Po každé si zvyš clonové číslo a pak doma fotografie porovnej. Jednu po druhé si zvětšuj na poměr 1:1 (nebo si prostě udělej výřezy středu a pak je dej vedle sebe).
Jinak k cloně. Čím vyšší clonové číslo tím větší hloubka ostrosti. Paprsky světla mají menší průchod na senzor a dopadají pod kolmějším úhlem. tím pádem se jeví například postavy za sebou ostřeji. Když zaostříš na první osobu v řadě např s clonovým číslem 8 bude první osoba ostrá a druhá za ní rozmazanější. Když zacloníš víc na 16 bude první osoba zase ostrá a druhá osoba ostřejší než předtím atd. O těchto věcech je lepší číst od odborníků, nežli ode mě. Tady bys měl najít vše. http://fotoroman.cz/techniques2.htm
Jinak k cloně. Čím vyšší clonové číslo tím větší hloubka ostrosti. Paprsky světla mají menší průchod na senzor a dopadají pod kolmějším úhlem. tím pádem se jeví například postavy za sebou ostřeji. Když zaostříš na první osobu v řadě např s clonovým číslem 8 bude první osoba ostrá a druhá za ní rozmazanější. Když zacloníš víc na 16 bude první osoba zase ostrá a druhá osoba ostřejší než předtím atd. O těchto věcech je lepší číst od odborníků, nežli ode mě. Tady bys měl najít vše. http://fotoroman.cz/techniques2.htm
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art