Stránka 1 z 1
AntikFOTO - Brno, Medlák
Napsal: 17 dub 2008, 15:41
od Pavel
Nevěřil jsem, že to někdy budu muset napsat, ale AntikFOTO na Mendláku není tak super obchod, jak jsem si až doposud myslel. Objednával jsem u nich Sigmu 10-20 přes net, zvolil jsem osobní odběr a bohužel až doma zjistil, že ten objektiv špatně ostří (backfokus). Chtěl jsem ji ve 14ti denní lhůtě vrátit, reps. vyměnit za jiný kus a oni my řekli, že vzhledem k tomu, že jsem si ji osobně převzal, tak na vrácení nemám nárok a bude se reklamovat. Podle zákona není rozhodující způsob odběru, ale pouze způsob objednání! Pozor tedy na ně, pokud se chcete vyhnout nepříjemnému hádání, buď před koupí řádně vyzkoušet nebo nechat poslat poštou. Já spoléhal na serióznost a nakonec jsem to řešil až s dovozcem objektivu, který mi překvapivě vyšel vstříc a poskytnul nadstandardní službu výměny. Další jednání v Antikfoto jsem tedy už nemusel absolvovat, ale kdybyste někdo měli podobný problém, obrátit se můžete na SOS (sdružení obrany spotřebitelů), popř. na ČOIku.
Napsal: 17 dub 2008, 16:35
od Alf
Je to tak pokud zvolíš osobní odběr, je reálná šance, že si výrobek v prodejně můžeš vyzkoušet. Na tom je to založený. Když objednáš přes net a dostaneš poštou, tak tu možnost zkoušky nemáš a proto máš tu lhůtu na vrácení. Takže se jich nechci zastávat, ale postupovali v souladu se zákonem, na to je čojka krátká. Vím, že při zkoušce na krámu nemůžeš backfokus zjistit, ale na objektivy tenhle zákon zrovna nemyslel.
Napsal: 17 dub 2008, 18:05
od z@k
Dovolím si oponovat - ad maZec - není to tak. Rozhodující je způsob uzavření smlouvy (a ta byla uzavřena prostřednictvím internetu v momentě potvrzení objednávky), nikoliv způsob převzetí. Viz například několik dotazů na stránkách SOS spotřebitele -
http://www.spotrebitele.info/poradna/do ... %20odb%ECr
Napsal: 18 dub 2008, 06:33
od Pavel
Přesně jak píše z@k. Hodně jsem kolem toho zjišťoval, navíc známý teďka sepisuje s právníkem žalobu kvůli notebooku (jiný případ, který zde nemá smysl rozebírat), ale přímo se ho na můj problém ptal. V tomto případě (objednávka přes net a osobní odběr) totiž prodávající není povinen rozbalovat krabici a ukazovat ti obsah. Je to pouze nadstandardní služba ze strany prodejce. Nic víc, nic míň...
Napsal: 18 dub 2008, 12:47
od Alf
Aha tak se omlouvám za mystifikaci, ale před rokem jsem řešil podobný problém (nešlo o objektiv) a takhle mi to bylo vysvětleno.
Jinak nastíním ještě jiný problém snad budete znát odpověd.
Záruka je vázána pouze na produkt, nebo na produkt a toho kdo vlastní produkt?.
Vím, že to zní šíleně, ale u OEHLINGU, když si koupíte cokoliv, tak se záruka vztahuje na produkt a vaše jméno, když produkt prodáte přicházíte o záruku.
Když jsem prodával svou sigmu 24-135, kterou jsem měl z Oehlingu, tak jsem si přečetl i záruční list a tam to bylo takhle napsáno. Zavolal jsem jim a potvrdili mi to. Mimochodem, už jsem si v Oehlingu nikdy nic dalšího neobjednal.
Napsal: 18 dub 2008, 13:20
od z@k
Tak na tohle odpověď bohužel neznám. Doporučuju zapátrat na stránkách
http://www.spotrebitele.info, možná už někdo řešil podobný problém. Případně zkus zadat přímo dotaz, mám zkušenost, že cca do dne, do dvou, odpoví...
Mimochodem, Pavle, jaká je ta sigma?
Napsal: 18 dub 2008, 16:40
od donAntonio
Kouknul jsem se do občanského zákoníku i do patřičné kapitoly učebnice obč. práva a skutečně to vypadá tak, že právo ze záruky může uplatnit jenom kupující, tedy osoba takto uvedená ve smlouvě. Nenašel jsem zmínku o tom, že by bylo toto právo přiznáno pozdějším nabyvatelům věci (snad jsem nic nepřehlédl). Takže reklamace je možná, ale musí ji provést původní majitel. Druhý majitel může reklamovat u předchozího (záruka na použitou věc). Řekl bych, že prodej použitých věcí "ještě v záruce", tímto ztrácí na přitažlivosti...
Napsal: 18 dub 2008, 16:57
od donAntonio
Pokud je ovšem zboží reklamováno na základě potvrzení o koupi (běžná účtenka z obchodu), na kterém jméno kupujícího uvedeno není (kupní smlouva byla tedy uzavřena ústně), tak tento problém nevzniká, protože prodávající si nemá jak ověřit, že za ním přišel někdo jiný, než původní kupující.
Napsal: 18 dub 2008, 22:42
od Tomáš Fafek
Ty jo. 8O
Tak doufám,že se mě můj macík nevysype.To
bych měl slušnou honičku.Sice novej s dokladama,fakturou a předávacím záručním protokolem ,ale od prvního majitele na mě.Tak to jsem vůbec netušil,hmm
Napsal: 25 dub 2008, 07:30
od Pavel
maZec píše:Aha tak se omlouvám za mystifikaci, ale před rokem jsem řešil podobný problém (nešlo o objektiv) a takhle mi to bylo vysvětleno.
Jinak nastíním ještě jiný problém snad budete znát odpověd.
Záruka je vázána pouze na produkt, nebo na produkt a toho kdo vlastní produkt?.
Vím, že to zní šíleně, ale u OEHLINGU, když si koupíte cokoliv, tak se záruka vztahuje na produkt a vaše jméno, když produkt prodáte přicházíte o záruku.
Když jsem prodával svou sigmu 24-135, kterou jsem měl z Oehlingu, tak jsem si přečetl i záruční list a tam to bylo takhle napsáno. Zavolal jsem jim a potvrdili mi to. Mimochodem, už jsem si v Oehlingu nikdy nic dalšího neobjednal.
Zajímavá informace, díky. Já tam mám momentálně objednané nějaké Cokin filtry, takže to je v poho, ale s tímhle obchodem teda také končím. Než se hádat, to se radši poohledu jinde. Jenom si tak říkám, aby nakonec zbyl aspoň jeden obchod, kde bude vše tak, jak má....
Dle mě jdou proti zákonu a to, že mají "svoje" podmínky je jedno, protože tyto podmínky mohou zákon pouze rozšiřovat, ale nesmí jít proti němu. Jediná výjimka se týká software - licence je na jméno. Je to sice pytlovina, ale jak zákonodárce káže, tak se děje