Stránka 1 z 3

Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 10:16
od kordoz
Fuji Velvia RVP 50 120 vs K-3 RAW



Foto z Pentaxu K-3 , objektív Pentax 16-50/2.8, RAW:


Foto po vyvolaní z RAWu:
Obrázek

Biedne farby, ktoré ani zďaleka nezodpovedajú ani len skutočnosti. Na vlastné oči som videl aké svetlo tam bolo!
Darmo z digitálu sa to musí vytiahnuť úpravami.



Ešte som doplnil foto bez selektívnych úprav - pridaná intenzita farieb na celé foto - pozor nie saturácia, ktorá nefunguje tak dobre ako intenzita:

Obrázek

Toto je výsledok, ku ktorému sa bez problémov dá dopracovať a podotýkam, že až teraz sa to začína podobať skutočnosti, ktorú som zažil na Ohništi v tom čase




Po úpravách v PS, krivky, úrovne, intenzita farby a zmena rovnováhy - pridané modré a ružové odtiene, aj selektívne úpravy:
Obrázek

výsledok je dosť slušný, porovnajte s Velviou:


gallery/displayimage.php?pid=10557&albu ... play_media



Je to tak na 95 percent - ešte by to chcelo ďalšie selektívne úpravy, zamiešat do oblohy viac ružovej


EDIT 20.3.2014:


Našiel som niekde na nete icc profil Velvie:

http://ulozto.cz/xet8pmtg/velviarvp-50-icc


Postup:

- inštalovať icc profil velvie do operačého systému, na meku nakopčiť do adresárov
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/Recommended/
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/
/Library/ColorSync/Profiles/

-reštartovať PS
-načítať foto
-edit - assign profile - zvoliť icc velvie
-edit - convert to profile - ak na net, tak sRGB, ak na tlač, potom buď CMYK , alebo AdobeRGB, alebo ak máte profil zariadenia

ako to vyzerá:

Obrázek


úprava - stmavenie oblohy a oblastí so svetlom:

Obrázek

celkom to ujde, treba to vyskúšať na iných foto




Ďalšie porovnanie - poniklec by Campos:


foto po vyvolaní z Raw editora, default nastavenia:

Obrázek


saturácia:

Obrázek



aplikovaný Velvia profil - skutočne sa zelené farby stali takými jedovatými, aké som vždy na velvii mal tak rád :-)

Obrázek









Záver porovnania farieb:

RAW z digitálu je po výstupe z RAW konvertora len málo farebný a treba ho poriadne poupravovať, bez selektívnych úprav to nejde, toto ma vždy odrádzalo od fotenia na digitál, kým so sa nenaučil pracovať v PS, bez selektívnych úprav je výstup nanič a s jednoduchým softom ani nemá význam sa o to pokúšať

Velvia je kráľ medzi foto médiami na krajinu, musí sa však presne exponovať a často krát sú potrebné prechodové filtre. Cena je dosť vysoká, hlavne keď zarátate vyvolanie a skenovanie.

Fotenie na Velviu určite zmysel má, ľahko sa upravuje digitálna fotka, keď máte predlohu z Velvie. Horšie je to, keď predlohu nemáte. Dovoliť si to môžete hlavne vtedy, keď už máte niečo na Velviu nafoteného.




Porovnanie rozlíšenia:


Najpr porovnáme veľkosti fotografií, Velvia 6x7 skenovaná Nikon 8000ED pri 4000DPI vs Pentax K-3 raw:

Obrázek


Pentax K-3 Pentax 67
6016 x 4000 pixelov vs 10863 x 8544


Samozrejme, musíme brať do úvahy, že tento test nieje konečným verdiktom, jednak je ovplyvnený použitým objektívom na Pentaxe K-3 (Na Pentax 67 vlastne ani iný širokáč nieje a 45/4 je takmer dokonalý) a ďalej samozrejme skenerom Nikon 8000ED, avšak ani bubnový skener už z filmu nevyždíma omnoho viac, aspoň podľa toho, čo som videl a aj sa dočítal na internete.

Z mojich pozorovaní môžem tvrdiť, že digitálny čip je zhruba 2x ostrejší pri rovnakom rozlíšení, z uvedených čísel by malo vyplývať, že rozlíšenie Pentaxu K-3 by sa malo blížiť kvalite skenu zo 6x7cm Velvie.

Aby som mohol porovnať obe fotografie, interpolujem foto z Pentaxu K-3 na veľkost zo 6x7cm, takto to vyzerá keď skopírujem K-3 foto ako vrstvu na 6x7cm:

Obrázek


Teraz zväčšíme K-3 foto tak aby sedel obraz zo skenom 6x7 a urobíme výrezy:

(Na fotku ešte kliknite po zobrazení, aby ste to videli 1:1)
Obrázek


Obrázek


Obrázek


Presne sa potvrdilo to, čo som predpokladal, rozlíšenie Pentax K-3 je fantastické a vpohode zrovnateľné so skenom 6x7cm. 24Mpix snímač má určite svoje opodstatnenie a keď ho nakŕmite sklom so slušným rozlíšením, môžte kľudne tlačiť metrové fotky. To, že Pentax tam nedal antialiasingový filter, je taktiež obrovské plus v krajinárskej fotografii.

Avšak netreba zatracovať ani sken zo 6x7cm, ako sa mnohí skúsení fotografi vyjadrili, film má krásne zrno ktoré je len ťažko napodobniteľné digitálne a foto vytlačené z filmu (zo skenu z filmu) má takú akúsi inú hĺbku, všimnite si ten výrez, foto z digitálu je také príliš dokonalé, akoby, povedal by som perleťové.

Takže na záver, Velvia 6x7 je predsa len Velvia, K-3 je zasa praktickejší, obe technológie majú svoje pro a proti.

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 11:00
od dicede
díky za ukázky, tohle srovnání mě vždycky zajímalo.

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 12:11
od slavek
Super a zajímavé :) Ta korekce barev a všeho... no taky se s tím u krajinek dost stále ještě peru :(

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 12:22
od Miho
Pekné porovnanie a je to presne ako Bena písal v popise ku tej fotke v galérke:

...Clovek se pri uprave fotek boji pritlacit na pilu a ono to na filmu bylo takto...

Ja bych dodal, že nie len na filmu ale , ako Štefan spomenul, aj v skutočnosti. Asi sa netreba báť tých úprav, dosť ma prekvapilo aký je digitál "tupý" voči realite.

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 13:30
od Jan67
Kordoz: Možná si mě už jednou odpovídal, ale skutečně při skenování Velvie nemusíš nic dělat s doladěním barev?
Ty skenery mají buď profily jednotlivých filmů nebo se skenuje do 16bit RAWu, tam to ale podle mé zkušenosti musí projít úpravou...

Dnes jsem byl zrovna u Škody a Velvii pro 36-kinofilm mají za 380Kč a prý bude v dohledné době přes 500Kč.
To už je míň bolestný ten svitek za 180Kč, byť má jen 10 políček :)

Začínám přemýšlet o větším nákupu čb svitků do lednice, protože trend cen je bohužel neúprosný.

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 13:39
od kordoz
Jan67: Nikon 8000ED mal v origo softe nastavenie specialne len pre Kodak filmy, ale nejak som to nevyuzival, nevsimol som si ziaden rozdiel.

Teraz skenujem na svojom AMD Meku v softe VueScan. Ziadne specialne nastavenia,len super fine , profil Nikon ADOBE RGB a vystup 16bitovy TIFF, ziadne doostrenie

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 14:00
od Jan67
Musím si zkusit ještě nějaký diák naskenovat. Měl jsem pocit, že TIFF ze skeneru v mém případě potřeboval ještě upravit.

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 16:00
od ESB
Kordoz, nezavesil by si prosím ťa niekde na net celé .psd s vrstvami úprav? Sa s ním práve účím a asi aj druhých by zaujímalo. Netuším napríklad, čo si myslel tými úpravami "pridaná intenzita farieb", ak to nie je saturácia.
Dík.

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 16:21
od kordoz
Jan67: tak to sme sa trosku zle rozumeli, po naskenovani sa musi aj vysledny tiff z velvie samozrejme upravit - hlavne urovne, krivky, ja som to myslel tak ze nic specialne netreba nastavovat na skeneri

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 17:09
od elho_cid
super, a ted to potrebuju jako preset do lightroomu!

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 14 bře 2014, 22:16
od aCIDfire
I s nadsázkou digi/vs film pro digi jednoduchá odpověď ... VSCO :wink: a třeba vyvolat snímek z několika virtuálních kopiích (stačí i 2) a exposure blendingem dosáhneš uspokojivýho výsledku, pokud člověk není spokojen s 1 presetem (přílišná sytost,atd)

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 15 bře 2014, 18:14
od cocik
stefan, velké díky za porovnání, taky se za preset s tvými úpravami

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 19 bře 2014, 22:09
od kordoz
Pridane porovnanie rozlisenia

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 19 bře 2014, 22:46
od BenaCZ
Diky moc za tvoji praci. S tim rozlisenim si me dostal. To bych necekal. Upravit fotku podle Velvie na digi je dost obtížné, presne jak pises hlavne pro lidi co Velvii nikdy nepouzili. Takze treba ja :)

Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw

Napsal: 19 bře 2014, 22:50
od lennyl
diky za pracu co si venoval tomuto porovnaniu. Mne sa zda, ze aj ked je ten sken z Velvie menej ostry, tak ma ovela krajsie prechody (na snehu vidno ze je sneh) a krajsie zrno. Moze to byt ale aj "tvrdsou" upravou RAWu z K3.

mozem si kupit film Velviu aj na 135mm? By som vyskusal fotit krajinu na Pentax MZ-5N. (akurat ze nemam asi ziadny vhodny sirsi objektiv,hm).