Foto z Pentaxu K-3 , objektív Pentax 16-50/2.8, RAW:
Foto po vyvolaní z RAWu:

Biedne farby, ktoré ani zďaleka nezodpovedajú ani len skutočnosti. Na vlastné oči som videl aké svetlo tam bolo!
Darmo z digitálu sa to musí vytiahnuť úpravami.
Ešte som doplnil foto bez selektívnych úprav - pridaná intenzita farieb na celé foto - pozor nie saturácia, ktorá nefunguje tak dobre ako intenzita:

Toto je výsledok, ku ktorému sa bez problémov dá dopracovať a podotýkam, že až teraz sa to začína podobať skutočnosti, ktorú som zažil na Ohništi v tom čase
Po úpravách v PS, krivky, úrovne, intenzita farby a zmena rovnováhy - pridané modré a ružové odtiene, aj selektívne úpravy:

výsledok je dosť slušný, porovnajte s Velviou:
gallery/displayimage.php?pid=10557&albu ... play_media
Je to tak na 95 percent - ešte by to chcelo ďalšie selektívne úpravy, zamiešat do oblohy viac ružovej
EDIT 20.3.2014:
Našiel som niekde na nete icc profil Velvie:
http://ulozto.cz/xet8pmtg/velviarvp-50-icc
Postup:
- inštalovať icc profil velvie do operačého systému, na meku nakopčiť do adresárov
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/Recommended/
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/
/Library/ColorSync/Profiles/
-reštartovať PS
-načítať foto
-edit - assign profile - zvoliť icc velvie
-edit - convert to profile - ak na net, tak sRGB, ak na tlač, potom buď CMYK , alebo AdobeRGB, alebo ak máte profil zariadenia
ako to vyzerá:

úprava - stmavenie oblohy a oblastí so svetlom:

celkom to ujde, treba to vyskúšať na iných foto
Ďalšie porovnanie - poniklec by Campos:
foto po vyvolaní z Raw editora, default nastavenia:

saturácia:

aplikovaný Velvia profil - skutočne sa zelené farby stali takými jedovatými, aké som vždy na velvii mal tak rád


Záver porovnania farieb:
RAW z digitálu je po výstupe z RAW konvertora len málo farebný a treba ho poriadne poupravovať, bez selektívnych úprav to nejde, toto ma vždy odrádzalo od fotenia na digitál, kým so sa nenaučil pracovať v PS, bez selektívnych úprav je výstup nanič a s jednoduchým softom ani nemá význam sa o to pokúšať
Velvia je kráľ medzi foto médiami na krajinu, musí sa však presne exponovať a často krát sú potrebné prechodové filtre. Cena je dosť vysoká, hlavne keď zarátate vyvolanie a skenovanie.
Fotenie na Velviu určite zmysel má, ľahko sa upravuje digitálna fotka, keď máte predlohu z Velvie. Horšie je to, keď predlohu nemáte. Dovoliť si to môžete hlavne vtedy, keď už máte niečo na Velviu nafoteného.
Porovnanie rozlíšenia:
Najpr porovnáme veľkosti fotografií, Velvia 6x7 skenovaná Nikon 8000ED pri 4000DPI vs Pentax K-3 raw:

Pentax K-3 Pentax 67
6016 x 4000 pixelov vs 10863 x 8544
Samozrejme, musíme brať do úvahy, že tento test nieje konečným verdiktom, jednak je ovplyvnený použitým objektívom na Pentaxe K-3 (Na Pentax 67 vlastne ani iný širokáč nieje a 45/4 je takmer dokonalý) a ďalej samozrejme skenerom Nikon 8000ED, avšak ani bubnový skener už z filmu nevyždíma omnoho viac, aspoň podľa toho, čo som videl a aj sa dočítal na internete.
Z mojich pozorovaní môžem tvrdiť, že digitálny čip je zhruba 2x ostrejší pri rovnakom rozlíšení, z uvedených čísel by malo vyplývať, že rozlíšenie Pentaxu K-3 by sa malo blížiť kvalite skenu zo 6x7cm Velvie.
Aby som mohol porovnať obe fotografie, interpolujem foto z Pentaxu K-3 na veľkost zo 6x7cm, takto to vyzerá keď skopírujem K-3 foto ako vrstvu na 6x7cm:

Teraz zväčšíme K-3 foto tak aby sedel obraz zo skenom 6x7 a urobíme výrezy:
(Na fotku ešte kliknite po zobrazení, aby ste to videli 1:1)



Presne sa potvrdilo to, čo som predpokladal, rozlíšenie Pentax K-3 je fantastické a vpohode zrovnateľné so skenom 6x7cm. 24Mpix snímač má určite svoje opodstatnenie a keď ho nakŕmite sklom so slušným rozlíšením, môžte kľudne tlačiť metrové fotky. To, že Pentax tam nedal antialiasingový filter, je taktiež obrovské plus v krajinárskej fotografii.
Avšak netreba zatracovať ani sken zo 6x7cm, ako sa mnohí skúsení fotografi vyjadrili, film má krásne zrno ktoré je len ťažko napodobniteľné digitálne a foto vytlačené z filmu (zo skenu z filmu) má takú akúsi inú hĺbku, všimnite si ten výrez, foto z digitálu je také príliš dokonalé, akoby, povedal by som perleťové.
Takže na záver, Velvia 6x7 je predsa len Velvia, K-3 je zasa praktickejší, obe technológie majú svoje pro a proti.