Jaký "filmový" Pentax

Vše o klasice

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirka
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 304
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Písecko

Příspěvek od Jirka » 10 srp 2008, 12:42

No, ME Super je určitě dobrá volba, ale pokud uvádíte požadavek "plnej manuál", tak pozor, ME Super už je až dost elektrizovaný. Zkrátka bez baterky si moc neškrtne. Běží jen jeden čas, teď si zrovna nevzpomenu který. Z foťáků, kde je baterie jen pro expozimetr bych určitě doporučil MX - plná kontrola a možnosti volby, odvozeniny (MG,MV) už zase zjednodušují práci určitou automatizací, která buď vyhovije nebo ne. Z dalších plně manuálních strojů by tady byl K1000, baterie zase jen pro expozimetr.
Zkrátka krásné staré stroje.
Několik krásných kousků z dob dávno i nedávno minulých - K2, Kx, ME SUPER, MX, K 1000, SPOTMATIC, MZ 5n..
Současnost K-5IIs, Sigma 2,8 17-50 EX DC HSM, Sigma 4,5-5,6 8-16 DC HSM , SMC Pentax 60-250, Smc Pentax 100mm Macro

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
ypres.bass
Významný člen
Významný člen
Příspěvky: 697
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ypres.bass » 10 srp 2008, 12:58

může mi někdo vysvětlit jak moc velký rozdíl je mezi ME a ME super?
podle toho co jsem četl u dimitrova, tak ME má jenom Av.

Uživatelský avatar
Verne
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od Verne » 10 srp 2008, 15:16

ypres.bass píše:může mi někdo vysvětlit jak moc velký rozdíl je mezi ME a ME super?
podle toho co jsem četl u dimitrova, tak ME má jenom Av.
Ano. v tom je hlavní rozdíl. ME Super ná ještě M. ME má ještě o proti Supru delší čas. Začíná na 8s. Super na 4. Ale má zase kratší čas a to 1/2000 oproti ME 1/1000 a kratší čas synchronizace a to 1/125 proti 1/100 u ME.Toť asi vše. Ten delší čas by mi vyhovoval,ale radši dám přednost možnosti Manualu. :roll:
Verne
Pentax K 100 D,Ricoh KR 10,Pentax DA 18-55 AL II.Pentax DA 50-200 ED ,Pentax A 50/2,Pentax A 35/2,8,Pentax K 24/2,8,Sigma 70-300 DL, Velbon Sherpa 435 a nějaký filtry HOYA a COKIN. vernar@orlice.cz

Uživatelský avatar
hrabusj
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hrabusj » 10 srp 2008, 18:53

No tak doma mě to zatím zakázali něco kupovat, nechám to na září. A doufám že se objeví nějaká solidní MZ-6,7 popřípadě 10. s 28-70/4 nebo tím trochu horším seťákem do 3000,-. I tak moc díky za tipy :wink:
Jan Nožička

Nikon....

Uživatelský avatar
PvvS
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 10 srp 2008, 20:42

Zrovinka sem si pro radost koupil zas kinofilmovy telo. A to Pentax MZ-50 . Uz kvuli tem sklum a blesku co byly k tomu to stalo za to. A muzu starou praktiku odlozit do muzea.
K20D , MZ-250 18-55+50-200, Sigma MZ II 28-80, Sigma MW II 28/2.8, Pentax A 50/1,7, Fomei AF 400

Uživatelský avatar
ypres.bass
Významný člen
Významný člen
Příspěvky: 697
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ypres.bass » 11 srp 2008, 09:13

nemáte někdo manuál k ME? dneska mi přišel tenhle kousek (jen tak jsem přihodil a on ho už nikdo jiný nechtěl - tak si ho nechám než vyhraju nějaký solidní ME SUPER) _ a furt nemůžu přijít na co jsou některé věci na těle a hlavně jak se otevírá zadek

Obrázek

Uživatelský avatar
Honza K.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od Honza K. » 11 srp 2008, 09:23

Nevim jak u ME, ale u vetsiny jinych pentaxu se zadek otvira vytahnutim toho cudliku s packou na zpetne previjeni filmu smerem nahoru. Jinak ostatni ovledaci prvky (ME jsem nikdy nemel, ale odhaduji z podobnych prvku na programA a LX):
-packa vpredu tela pod spousti: melo by to byt pro kontrolu hloubky ostrosti (zatazeni smerem k objektivu?), pokud se zmackne ten cudlik v pacce, mohla by jit natocit druhym smerem, cimz se natahne samospoust
-kolecko se zpetnym previjenim filmu - melo by krome zpetneho previjeni slouzit k nastaveni korekce expozice, ProgramA a LX tam maji i nastaveni citlivosti filmu (asi by to tam taky melo byt).
Vic ovladacich prvku (krom packy pro previjeni filmu, spouste a voleni rezimu) tam nevidim.

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3647
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 11 srp 2008, 14:48

Manual k ME:
http://www.butkus.org/chinon/pentax/pen ... tax_me.htm

Vypada moc pekne s tou modrou kozenkou. Jeste k tomu hezky objektiv a mas bezva stylovy fotak.

Uživatelský avatar
Tomáš Fafek
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 823
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomáš Fafek » 11 srp 2008, 19:27

ZZadek se se otvírá páčkou na převíjení filmu pohybem nahoru.
Je to moc pěkný kousek! Líbí se.Tak ještě aby dobře fungoval.
K10D + D-BG2,DA 14mm f/2.8 ED (IF),FA 50mm f/1.4,DA*16-50 f/2.8 ED AL [IF] SDM,DA*50-135 f/2.8 ED [IF] SDM,Hoya,Cokin,Mac,Eizo.

Uživatelský avatar
ypres.bass
Významný člen
Významný člen
Příspěvky: 697
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ypres.bass » 11 srp 2008, 21:12

tak sledujte bazar - protože jak to tak pozoruju tak pravděpodobně časem zamířim k ME super (uvidíme - ještě jsem tam ani nedal film, ale myslím že to M mi bude chybět)... MEsupry ten borec dodává v černé, zelené a červené

Uživatelský avatar
Jirka
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 304
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Písecko

Příspěvek od Jirka » 12 srp 2008, 19:11

Honza K. píše:Nevim jak u ME, ale u vetsiny jinych pentaxu se zadek otvira vytahnutim toho cudliku s packou na zpetne previjeni filmu smerem nahoru. Jinak ostatni ovledaci prvky (ME jsem nikdy nemel, ale odhaduji z podobnych prvku na programA a LX):
-packa vpredu tela pod spousti: melo by to byt pro kontrolu hloubky ostrosti (zatazeni smerem k objektivu?), pokud se zmackne ten cudlik v pacce, mohla by jit natocit druhym smerem, cimz se natahne samospoust
-kolecko se zpetnym previjenim filmu - melo by krome zpetneho previjeni slouzit k nastaveni korekce expozice, ProgramA a LX tam maji i nastaveni citlivosti filmu (asi by to tam taky melo byt).
Vic ovladacich prvku (krom packy pro previjeni filmu, spouste a voleni rezimu) tam nevidim.
Otevírání zadní stěny souhlasí, páčka pod spouští nepochybně nemá žádný čudlík a slouží k natažení samospoště, kontrola hloubky ostrosti u tohoto modelu není. Korekce a další nastavení ovládá volič POD kolečkem zpětného převíjení
Několik krásných kousků z dob dávno i nedávno minulých - K2, Kx, ME SUPER, MX, K 1000, SPOTMATIC, MZ 5n..
Současnost K-5IIs, Sigma 2,8 17-50 EX DC HSM, Sigma 4,5-5,6 8-16 DC HSM , SMC Pentax 60-250, Smc Pentax 100mm Macro

Uživatelský avatar
Jan Hrubý
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan Hrubý » 28 srp 2008, 11:26

Je to sice už trochu out-of-date, ale tak\ přidám pár postřehů.

Nejlepším kinofilmovým pentaxem je LX: nabízí veškeré podstatné vychytávky a je nadstandardně spolehlivý. Cena tomu odpovídá. Je ale otázka, kdo takhle našlapanou mašinku využije.
Druhý by mohl být K2, profi model který předcházel LX. Disponuje jen o trochu skromnější plejádou funkcí, postrádá OTF měření expozice, TTL blesku, výměnné hledáčky... ale má také M a Av režim, synchro při 1/125, předsklopení zrcadla, DOFp... Váhově a velikostí je ale dost hluboko, viz kmp.bdimitrov.de
V těsném závěsu by mohl být MX, taková očesaná verze LX - pouze M režim, nemá předsklopení ani TTL blesku. Váhová kategorie jako M serie, design vychází ale ještě z K2/K1000.
Další profi zrcadlovkou byl "Super A"/"Super Program", nabízí to samé co MX + TTL blesku, režimy M, Av, Tv, P, používá LCD, ovládání tlačítky. Pocitově může vyvolávat menší důvěru než předešlé modely, jedině,co je ale trochu vachrlaté, je ovladač samospouště.
A nakonec jako ekonomickou variantu bych viděl ME-Super, umí vše podstatné (M, Av, ISO do 1600, závěrka 4 - 1/2000sec), ocenil bych ještě DOFp, ale to už by z něj byl skoro MX :wink: .

[TTL blesku měli pouze 2 MF foťáky: LX a Super A/Super Program]

Ostatní fotoaparáty jako K1000, P30t, ME, MG, MV... bych z výběru vyřadil.

K1000: umí toho méně než ME-Super, je drahý, velký a těžký, navíc vzhledem k věku možné problémy s expozimetrem.

P30t: sice hezká nabídka funkcí, je ale plastový, má mizerný hledáček, zvlášť u širokáčů výrazná vinětace, nastavení ISO pouze DX-kódem, nemá TTL blesku ač se tak tváří...

ME: pouze Av režim, dá se s tím pracovat v kombinaci s exp. korekcemi, ale není to úplně userfriendly.
MG: to samé akorát nemá korekce expozice, je možné to obejít změnou citlivosti (co použijete je jedno).
MV: šrot, který pracuje pouze v Av režimu a neinformuje uživatele o použitém čase, pouze pomocí LEDek informace o over/under expozici a udržitelných časech.

Pro upřesnění, vyzkoušel jsem LX, K2, ME, MG, MV, ME-Super, P30t, Super Program, MZ6, MZ5n, Z-1p, mým favoritem je ME-Super, spojuje spolehlivost, jednoduchost, nízkou váhu a funkce, které využiji. Možná časem doplním o MX kvůli hledáčku a DOFp, P30t vydržuju jenom jako druhé tělo, LX a Z-1p umřely, zbytek jsem poprodával, kromě MZ5n, který si nechal brácha a občas ho používám i já (z eBay i s TTL bleskem za 1500Kč :lol: :lol: ).

Uživatelský avatar
Jan Hrubý
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan Hrubý » 28 srp 2008, 13:01

Jo a ještě jsem zapomněl. Čistě mechanický přístroj je podle mě hloupost, spotřeba baterií u těchto přístrojů je minimální (2X LR-44), nikdy jsem neměl problém s vybitými bateriemi, vydrží i několik let a to i za nepříznivých podmínek - mráz, vedro, vlhko...

Mechanický provoz: LX 1/75 - 1/2000
řada M kromě MX: synchro čas, takže 1/100 resp. 1/125 a myslím že B, MX asi všechny, ale nevím,
K řada bude asi celá nezávislá na bateriích, už je to ale dlouho, nevzpomínám si.

Add: 28/3,5: Nejlepším objektivem je údajně SMC Pentax K 28/3,5, pak FA 28/2,8 AL, v těsném závěsu M 28/3,5. Světelnější skla jsou do toho všelijak zamíchaná, těžko říct. Jedno vím ale jistě: M 28/2,8 není špatný ikdyž je viditelně slabší než 3,5, A 28/2,8 je viditeně horší než M verze, takže ten NEBRAT.

V AF zrcadlovkách bych se rozhodoval mezi čímkoli MZ-S až MZ-10; MZ-30(50) bych vyřadil kvůli omezení některých funkcí, jako zmrzačení bajonetu, horší měření expozice a zastaralý autofokus. MZ-5 je v podstatě ME-super s autofokusem, MZ-5n pak odpovídá MX :), pak ještě Z-1p, bezvadně se drží, umí toho víc než já, akorát žere baterky (2CR5) a není k tomu batterypack, navíc cena bývá vysoká.

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3647
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 28 srp 2008, 14:13

Díky za sumář.

Uživatelský avatar
vkramar
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 553
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vkramar » 28 srp 2008, 14:30

Jan Hrubý píše:Add: 28/3,5: Nejlepším objektivem je údajně SMC Pentax K 28/3,5, pak FA 28/2,8 AL, v těsném závěsu M 28/3,5. Světelnější skla jsou do toho všelijak zamíchaná, těžko říct. Jedno vím ale jistě: M 28/2,8 není špatný ikdyž je viditelně slabší než 3,5, A 28/2,8 je viditeně horší než M verze, takže ten NEBRAT.
Hmm... Pamatoval jsem si, že ta opěvovaná 28 je plně manuální s f/3.5... Takže to bylo 50 na 50 a holt jsem se netrefil...

Odpovědět

Zpět na „Pentax Kinofilm, Středoformát“