Pentax 67 - recenzia
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax 67 - recenzia
Jirka: presne tak, s objektivmi po 200mm vratane mam velmi dobru skusenost, nieje problem s ostrostou.
300 a 400mm takumary maju vsak velky problem s otrasmi
s 300mm objektivom sa mi malo kedy podarila ostra fotka a so 400mm este nikdy, hoci uz ma stativovy drziak
myslim vsak ze to ani tak nieje problem objektivov samotnych - robil som testy s Pentaxom K-7 s adapterom a vysledky fajn:
viewtopic.php?f=27&t=2304
problem je rozhodne v kopancoch Pentaxu 67, mam uz napad co s tym, viac v recenzii objektivov
300 a 400mm takumary maju vsak velky problem s otrasmi
s 300mm objektivom sa mi malo kedy podarila ostra fotka a so 400mm este nikdy, hoci uz ma stativovy drziak
myslim vsak ze to ani tak nieje problem objektivov samotnych - robil som testy s Pentaxom K-7 s adapterom a vysledky fajn:
viewtopic.php?f=27&t=2304
problem je rozhodne v kopancoch Pentaxu 67, mam uz napad co s tym, viac v recenzii objektivov
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Pentax 67 - recenzia
To závierka až tak dokáže rozhodiť foťák? Predpokladám, že MLU je u týchto aparátov vzhľadom na veľkosť zrkadla samozrejmosťou. Skúšal si aj takéto niečo?
Re: Pentax 67 - recenzia
No jak říkají někteří - když tam běží matrace mezi dvěma traverzama - tak tam nějaký otřes být musí, a předsklopení moc nepomůže. Těch 7 cm, co musí ta závěrka přeběhnout, je kus . . Zkrátka bytelnej stativ.
Jirka
Jirka
Několik krásných kousků z dob dávno i nedávno minulých - K2, Kx, ME SUPER, MX, K 1000, SPOTMATIC, MZ 5n..
Současnost K-5IIs, Sigma 2,8 17-50 EX DC HSM, Sigma 4,5-5,6 8-16 DC HSM , SMC Pentax 60-250, Smc Pentax 100mm Macro
Současnost K-5IIs, Sigma 2,8 17-50 EX DC HSM, Sigma 4,5-5,6 8-16 DC HSM , SMC Pentax 60-250, Smc Pentax 100mm Macro
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax 67 - recenzia
bedo: neskusal, to by som ani neodniesol, malo chodim fotit tak, ze tam pridem autom, vytiahne a fotim
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Pentax 67 - recenzia
Poutava recenze! Diky
Re: Pentax 67 - recenzia
kordoz: to chápem, len ma to zaujímalo z toho pohľadu, že ľudia fotiaci s ťažkými zostavami doporučujú tieto gimbal hlavy kvôli tomu, že v porovnaní so štandardnými je na týchto celá váha zostavy akoby "zavesená", čo by malo tiež prispievať k väčšej stabilite...
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax 67 - recenzia
rád by som skúsil ale tu naokolí nikoho takého nepoznám
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: Pentax 67 - recenzia
NA túto recenziu som čakal dlho, lebo som si ju odložil ako album ktorý som si chcel vypočuť len tak so sluchátkami na ušiach a ničomu sa nevenovať popri tom... A oplatilo sa....
Nádherne spísané, výborne povedané, krásne nafotené... Tento "album" ma teda nesklamal a naopak navnadil na ďalšie, ktoré dúfam prídu
Ďakujem ti Kordos z celého srdca... Také potešnie očiam a pohladenie na duši som už dávno nemal...
Vďaka
Vjacesslav
Nádherne spísané, výborne povedané, krásne nafotené... Tento "album" ma teda nesklamal a naopak navnadil na ďalšie, ktoré dúfam prídu
Ďakujem ti Kordos z celého srdca... Také potešnie očiam a pohladenie na duši som už dávno nemal...
Vďaka
Vjacesslav
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
Re: Pentax 67 - recenzia
Pěkná recenze, díky. Nakonec zde založíme klub majitelů P6x7.
Já jsem koupil svůj 6x7 (první verze s MLU a s měřícím hranolem) ca před rokem, na eBay.UK za 220GBP, což tehdy bylo asi 6800Kč. Měl jsem dva důvody – chtěl jsem si vyzkoušet MF (a filmový MF je již skutečně finančně dostupný) a pak také ten, že se mi foťak hrozně líbí jako výrobek.
Časem jsem si pořídil tři skla. 55/4 v poslední verzi , 75/4,5 (obě patří k nejlepším objektivům pro P6x7) a 105/2,4 který je, myslím nejsvětelnější ( při crop faktoru 0,5 je to ekvivalent 55/1,2 na kinofilmu). Nejlepší kauf byla ta 75/4,5 kterou jsem vydražil za 22GBP…
Už předtím jsem zkoušel domácí vyvolávání filmu a fotek. A musím potvrdit, že to je opravdu pěkný pocit, když se ta fotografie rodí v misce. Je to navíc skutečný originál, na rozdíl od identických reprodukcí z tiskáren. Až na vyjímky fotím pouze čb, oblíbil jsem si Kodak Tri-X 400 ale i foma 100 je fajn. Pro mě je ta možnost si vše udělat doma součástí “hry”. Mám zároveň záruku toho, jak staré mám chemikálie, jak se dodržely časy atd.
Pak je zde také možnost skenování. Už jsem o tom psal v jiném vláknu, skenuji pomocí sestavy K3-makro kroužek-M50/4makro-roura-LED panel. Negativ odfocuji 6 překrývajícími se fotkami , které po dvojicích skládám pomocí Photo Merge ve Photoshopu. Ostří se na zrno, focus peek je zde velkou pomocí. Není to možná nejjednodušší postup ale vede rychle k cíli a je hlavně blbuvzdorně replikovatelný. Výsledná fotka má ca 10000x8400px a po sloučení vrstev ca 250-300MB.
Když si vezmete P6x7 do ruky, cítíte se trochu jako “macho” ať chcete nebo ne. Někde jsem četl, že pro krajináře je vhodný už proto, že se s ním dá bránit proti medvědovi Nicméně krajinář nejsem, pořádný stativ nevlastním ani pro K3, natož pro P6x7. Jedna drobná japonská fotografka používá 6x7 zásadně jako street foťák. Takže jsem byl zvědav, jestli se s ním dá opravdu z ruky fotit. A můžu konstatovat, že s časy 1/60 až 1/125 a rychlejšími (mám ohniska do 105mm) je to zcela v pohodě. Dokonce někdo tvrdí, že ruce lépe ztlumí vibrace závěrky, která má naprosto geniální zvuk gilotiny...
Hlavní rozdíl oproti kinu je ten, že film má jen 10snímků. Takže člověka to opravdu nutí se zamyslet co a jak fotí. Nicméně s měřícím hranolem, který funguje velmi dobře, se dá pohotově fotit i ten street. Lidi jsou většinou foťákem natolik uhranuti, že se nezmohou vůbec na nic.
Jsem rád, že mám první verzi. Sehnal jsem si k ní servisní manuál, veškerá elektronika spočívá v 7 tranzistorech! Takže ten foťák je takřka nezničitelný. Jednou za pár let stačí promazat. Pozor se musí dát hlavně při nasazování hranolu, kdy musí být sundán i objektiv. Jinak se přetrhne řetízek, který přenáší mechanismus nastavení clony. První verze nemá zcela spolehlivý posuv filmu, takže mezery mezi snímky jsou nepravidelné. Ale jinak to pracuje perfektně.
Pro mě je vzít P6x7 a jít fotit skutečně radost.
Několik ukázek z cesty do NY:
Já jsem koupil svůj 6x7 (první verze s MLU a s měřícím hranolem) ca před rokem, na eBay.UK za 220GBP, což tehdy bylo asi 6800Kč. Měl jsem dva důvody – chtěl jsem si vyzkoušet MF (a filmový MF je již skutečně finančně dostupný) a pak také ten, že se mi foťak hrozně líbí jako výrobek.
Časem jsem si pořídil tři skla. 55/4 v poslední verzi , 75/4,5 (obě patří k nejlepším objektivům pro P6x7) a 105/2,4 který je, myslím nejsvětelnější ( při crop faktoru 0,5 je to ekvivalent 55/1,2 na kinofilmu). Nejlepší kauf byla ta 75/4,5 kterou jsem vydražil za 22GBP…
Už předtím jsem zkoušel domácí vyvolávání filmu a fotek. A musím potvrdit, že to je opravdu pěkný pocit, když se ta fotografie rodí v misce. Je to navíc skutečný originál, na rozdíl od identických reprodukcí z tiskáren. Až na vyjímky fotím pouze čb, oblíbil jsem si Kodak Tri-X 400 ale i foma 100 je fajn. Pro mě je ta možnost si vše udělat doma součástí “hry”. Mám zároveň záruku toho, jak staré mám chemikálie, jak se dodržely časy atd.
Pak je zde také možnost skenování. Už jsem o tom psal v jiném vláknu, skenuji pomocí sestavy K3-makro kroužek-M50/4makro-roura-LED panel. Negativ odfocuji 6 překrývajícími se fotkami , které po dvojicích skládám pomocí Photo Merge ve Photoshopu. Ostří se na zrno, focus peek je zde velkou pomocí. Není to možná nejjednodušší postup ale vede rychle k cíli a je hlavně blbuvzdorně replikovatelný. Výsledná fotka má ca 10000x8400px a po sloučení vrstev ca 250-300MB.
Když si vezmete P6x7 do ruky, cítíte se trochu jako “macho” ať chcete nebo ne. Někde jsem četl, že pro krajináře je vhodný už proto, že se s ním dá bránit proti medvědovi Nicméně krajinář nejsem, pořádný stativ nevlastním ani pro K3, natož pro P6x7. Jedna drobná japonská fotografka používá 6x7 zásadně jako street foťák. Takže jsem byl zvědav, jestli se s ním dá opravdu z ruky fotit. A můžu konstatovat, že s časy 1/60 až 1/125 a rychlejšími (mám ohniska do 105mm) je to zcela v pohodě. Dokonce někdo tvrdí, že ruce lépe ztlumí vibrace závěrky, která má naprosto geniální zvuk gilotiny...
Hlavní rozdíl oproti kinu je ten, že film má jen 10snímků. Takže člověka to opravdu nutí se zamyslet co a jak fotí. Nicméně s měřícím hranolem, který funguje velmi dobře, se dá pohotově fotit i ten street. Lidi jsou většinou foťákem natolik uhranuti, že se nezmohou vůbec na nic.
Jsem rád, že mám první verzi. Sehnal jsem si k ní servisní manuál, veškerá elektronika spočívá v 7 tranzistorech! Takže ten foťák je takřka nezničitelný. Jednou za pár let stačí promazat. Pozor se musí dát hlavně při nasazování hranolu, kdy musí být sundán i objektiv. Jinak se přetrhne řetízek, který přenáší mechanismus nastavení clony. První verze nemá zcela spolehlivý posuv filmu, takže mezery mezi snímky jsou nepravidelné. Ale jinak to pracuje perfektně.
Pro mě je vzít P6x7 a jít fotit skutečně radost.
Několik ukázek z cesty do NY:
Jan67
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax 67 - recenzia
Jan67: dik za reakciu!
krasne street foto so 67! skutocne to funguje, ked musi fotograf zvazovat co odfoti a neblbne s digitalom, s ktory ledabolo cvaka a mysli si ze sa to doladi softom, blbost!
celkom ma zaujima to skenovanie, ja mam Nikon 8000ED, s vysledkami som velmi spokojny, co myslis, aka je kvalita skenovania na tomto skeneri vs prefotenie s K-3?
krasne street foto so 67! skutocne to funguje, ked musi fotograf zvazovat co odfoti a neblbne s digitalom, s ktory ledabolo cvaka a mysli si ze sa to doladi softom, blbost!
celkom ma zaujima to skenovanie, ja mam Nikon 8000ED, s vysledkami som velmi spokojny, co myslis, aka je kvalita skenovania na tomto skeneri vs prefotenie s K-3?
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Pentax 67 - recenzia
Tak s Nikonem 8000ED není důvod být nespokojený. Však je jeho cena stále kolem 1900 USD.
Díval jsem se, že dává skutečné rozlišení 4000dpi, což je skvělá hodnota.
Já myslím, že ta metoda přes složení makro fotek dává srovnatelné výsledky, byť trochu s menším komfortem. Já ji zvolil hlavně kvůli financím. Investoval jsem jen do makro kroužků (1500Kč) a do M50/4 makro (asi 2200 Kč).
Pokud spočtu rozlišení čistě jen z výsledné fotografie, tak jsem někde na 3600dpi. Limitující asi bude rozlišení objektivu. Nicméně mám pocit, že ta hodnota 3600 by se mohla blížit reálné hodnotě, protože když ostřím v liveview a použiju liveview lupu, můžu skutečně zaostřit na zrno. A s makro objektivem se ostří velmi přesně.
Takže pro někoho, kdo by nechtěl do kvalitního skeneru investovat je to skvělá a levná metoda, jak si negativ zdigitalizovat.
Ještě k tomu skládání po dvojicích. Já fotím negativ nastojato, rozdělený pomyslně na dva sloupce a čtyři řádky. Je to podle mě dobrý kompromis mezi časovou náročností a rozlišením. Navíc člověk má vždy v záběru nějaký okraj negativu, podle kterého se dobře orientuje. Principiálně je možné zvýšit hodnotu makro zvětšení, odfotit ještě větším počtem fotek a získat ještě větší výsledné rozlišení.
PS samozřejmě umí složit všechny části najednou. Ale chybuje, což je vidět na napojení okrajů negativu. Zatímco když složím nejprve jednotlivě vodorovné dvojice a pak v dalších krocích ty vodorovné řádky k sobě, funguje vše bez nutnosti korekce. Navíc skládání po dvojicích je nesrovnatelně rychlejší než vše najednou. Je možný, že nějaký jiný SW by si s tím poradil líp.
Jedna vodorovná dvojice vypadá takto:
Díval jsem se, že dává skutečné rozlišení 4000dpi, což je skvělá hodnota.
Já myslím, že ta metoda přes složení makro fotek dává srovnatelné výsledky, byť trochu s menším komfortem. Já ji zvolil hlavně kvůli financím. Investoval jsem jen do makro kroužků (1500Kč) a do M50/4 makro (asi 2200 Kč).
Pokud spočtu rozlišení čistě jen z výsledné fotografie, tak jsem někde na 3600dpi. Limitující asi bude rozlišení objektivu. Nicméně mám pocit, že ta hodnota 3600 by se mohla blížit reálné hodnotě, protože když ostřím v liveview a použiju liveview lupu, můžu skutečně zaostřit na zrno. A s makro objektivem se ostří velmi přesně.
Takže pro někoho, kdo by nechtěl do kvalitního skeneru investovat je to skvělá a levná metoda, jak si negativ zdigitalizovat.
Ještě k tomu skládání po dvojicích. Já fotím negativ nastojato, rozdělený pomyslně na dva sloupce a čtyři řádky. Je to podle mě dobrý kompromis mezi časovou náročností a rozlišením. Navíc člověk má vždy v záběru nějaký okraj negativu, podle kterého se dobře orientuje. Principiálně je možné zvýšit hodnotu makro zvětšení, odfotit ještě větším počtem fotek a získat ještě větší výsledné rozlišení.
PS samozřejmě umí složit všechny části najednou. Ale chybuje, což je vidět na napojení okrajů negativu. Zatímco když složím nejprve jednotlivě vodorovné dvojice a pak v dalších krocích ty vodorovné řádky k sobě, funguje vše bez nutnosti korekce. Navíc skládání po dvojicích je nesrovnatelně rychlejší než vše najednou. Je možný, že nějaký jiný SW by si s tím poradil líp.
Jedna vodorovná dvojice vypadá takto:
Jan67
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax 67 - recenzia
To je fakt zaujimave, uz davno som rozmyslal na tym, ze by sa dali filmy skenovat aj tak, ze by som fotil napr. premietnuty obraz na stene, vtedy vsak boli digitalne fotaky v plienkach. Totiz ked som premietal diaky na stenu,
aj tie najtmavsie casti Velvie boli krasne prekreslene, kdezto po odskenovani na akom kolvek skeneri, aj bubnovom, tam boli len tmave zasumene miesta.
Tato metoda prefocovania filmu je velmi zaujimava, este som sa chcel spytat ako to vlastne robis, to si kupil nieco kam upevnis film a fotoaparat? Alebo mas nieco doma vyrobene?
aj tie najtmavsie casti Velvie boli krasne prekreslene, kdezto po odskenovani na akom kolvek skeneri, aj bubnovom, tam boli len tmave zasumene miesta.
Tato metoda prefocovania filmu je velmi zaujimava, este som sa chcel spytat ako to vlastne robis, to si kupil nieco kam upevnis film a fotoaparat? Alebo mas nieco doma vyrobene?
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Pentax 67 - recenzia
Já jsem o tom psal zde:
viewtopic.php?f=21&t=4176&p=75568#p75568
Je zde i fotka LED panelu, který jsem koupil ve výprodeji a který svítí tak akorát, aby člověk použil optimální clonu (něco mezi 5.6 a 8 ).
Film si zatím fixuju pomocí malířské pásky (má podobnou tlouštku a nenechává residua), ze které pro film vyrobím dva dorazy a někde opodál ještě film za okraj páskou přilepím.
Ta distanční roura by si zasloužila lepší provedení (vysoustružený kov) ale i tak funguje.
Jejím účelem je zajištění konstantní vzdálenosti objektivu k filmu. Její průměr musí zaručit vykreslení APSC formátu. Její délku jsem počítal ale není až tak kritická, protože objektiv se stejně doostřuje manuálně (a tuto vzdálenost mění). Je to podle mě jednodušší než fixovat poměrně těžký foťák a pohybovat filmem, protože trubka zároveň přitlačí film k panelu. Asi by pomohlo, kdyby roura měla na konci masku s rozměrem o něco větším než APSC - film by byl ještě lépe přitlačen. Ale v praxi nepozoruji problém a relativně vysoká clona malé zvlnění filmu pokryje. Rouru jsem uvnitř vylepil černou látkou.
Samotné polohování sestavy po negativu dělám odhadem, poměrně velký přesah snímků zaručí, že přesná poloha není nutná. Ostřím důkladně před prvním snímkem, poté možná 1x až 2x zkontroluji, již není potřeba měnit.
Těch 8 fotek netrvá dlouho - ca 2-4 minuty podle toho, jak moc kontroluji průběh (expozici). Když má negativ nějaká málo krytá místa, tak udělám nejprve test, aby nevznikly přepaly. Fotím samozřejmě na manuál, aby expozice byla konstantní pro celý negativ.
viewtopic.php?f=21&t=4176&p=75568#p75568
Je zde i fotka LED panelu, který jsem koupil ve výprodeji a který svítí tak akorát, aby člověk použil optimální clonu (něco mezi 5.6 a 8 ).
Film si zatím fixuju pomocí malířské pásky (má podobnou tlouštku a nenechává residua), ze které pro film vyrobím dva dorazy a někde opodál ještě film za okraj páskou přilepím.
Ta distanční roura by si zasloužila lepší provedení (vysoustružený kov) ale i tak funguje.
Jejím účelem je zajištění konstantní vzdálenosti objektivu k filmu. Její průměr musí zaručit vykreslení APSC formátu. Její délku jsem počítal ale není až tak kritická, protože objektiv se stejně doostřuje manuálně (a tuto vzdálenost mění). Je to podle mě jednodušší než fixovat poměrně těžký foťák a pohybovat filmem, protože trubka zároveň přitlačí film k panelu. Asi by pomohlo, kdyby roura měla na konci masku s rozměrem o něco větším než APSC - film by byl ještě lépe přitlačen. Ale v praxi nepozoruji problém a relativně vysoká clona malé zvlnění filmu pokryje. Rouru jsem uvnitř vylepil černou látkou.
Samotné polohování sestavy po negativu dělám odhadem, poměrně velký přesah snímků zaručí, že přesná poloha není nutná. Ostřím důkladně před prvním snímkem, poté možná 1x až 2x zkontroluji, již není potřeba měnit.
Těch 8 fotek netrvá dlouho - ca 2-4 minuty podle toho, jak moc kontroluji průběh (expozici). Když má negativ nějaká málo krytá místa, tak udělám nejprve test, aby nevznikly přepaly. Fotím samozřejmě na manuál, aby expozice byla konstantní pro celý negativ.
Jan67
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax 67 - recenzia
parada, budem pisat clanok o skenovani, velmi rad by som porovnal skenovanie toho isteho zaberu roznymi skenermi
ja mam Nikon 8000ED, znamy ma plochy Epson 4870, dalsi ma Minoltu Dimage Multiscan PRO
skusim nejak podobne prefotit film aj ja, mam Pentax K-7 + Tamron 90/2.8, ohnisko dlhsie, ale to nevadi, porovnaval by som aj tak len vyrez
este raz vdaka za ohlasy!
ja mam Nikon 8000ED, znamy ma plochy Epson 4870, dalsi ma Minoltu Dimage Multiscan PRO
skusim nejak podobne prefotit film aj ja, mam Pentax K-7 + Tamron 90/2.8, ohnisko dlhsie, ale to nevadi, porovnaval by som aj tak len vyrez
este raz vdaka za ohlasy!
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Pentax 67 - recenzia
Našel jsem odkaz, kde jsou vtipně popsány pravdy a mýty o Pentax 6x7
http://www.photoethnography.com/Classic ... tax67.html
Kromě jiného je zde zmínka o té fotografce, která s ním fotí street (Eun Suk Joo).
Pentax 6x7 Myths and Truths
The Pentax 6x7 most probably has more myths around it than any other medium format camera. Here are some common ones:
1) You can't handhold it: FALSE.
Yes, it's a behemoth and will tire your arms, but many people use it as a handheld field camera. There's an auxiliary wooden grip that makes it much easier to handhold. As an added bonus, the grip also provides a flash shoe bracket. There's a lot of vibration from the mirror flipping up and the huge shutter opening and closing. But with fast film (ISO800 is very usable for prints since the film negative is so huge) and shutter speeds greater than 1/250, it's a nice medium-format shooter. Just be sure to pump weights at the 'Y' before buying one.
2) You need mirror-lock-up (MU): 50% TRUE/FALSE.
MU is most probably one of the most important features to look for, but it's not a deal-killer. If you can get a good user 6x7 without MU for a song, then buy it. You can always upgrade later. And with a hefty tripod or with fast film, you may never know the difference.
3) You need a good tripod: TRUE:
Again many sins are forgiven with fast film, but if you're shooting with Provia 100 (or goddess forgive, Velvia 50), then you need a very solid tripod. The rule of thumb is that your tripod+head must be twice the weight of the camera. Carbon-fiber is lighter to carry and deadens the vibrations weight somewhat but sheer mass is what's crucial. Many high-end tripods have hooks on the end of the center column, this is to hook your camera bag to give the system more mass. You can also buy "tripod stone bags" to weigh down the legs.
4) Film loading is a pain: TRUE.
There are some good sites with tips on how to load film quickly. You can download the manual from the Pentax corporate website (below). The key appears to be loading the empty spool in the camera first, then the film spool, and then finally threading the film into the empty spool.
5) Daylight sync flash is impossible: TRUE.
With a top X-sync speed of 1/30th of a second, it's sadly true. This is not a good camera for use with a flash unit. You can buy leaf shutter lenses for the Pentax which increase the sync speed to 1/500 sec. but they are expensive and not that practical in use. If you're doing flash work, get a Hasselblad 500 series instead.
6) A Pentax 67 is sharper than a Hasselblad: Truish.
The Hasselblad lenses are actually slightly sharper, but the Hasselblad film size is 55mm x 55mm square. When you actually crop to print, a Hasselblad is more like a 6x4.5 camera. With the much larger 6x7 frame (55mm x 70mm) which requires no cropping on standard printing paper, the Pentax has more film surface area and requires less print magnification, which more than makes up for the slightly lower lens resolution.
7) I need the meter-prism: FALSE.
You don't need it, you want it. The 6x7 and 67 came standard with an unmetered pentaprism. You could buy a meter prism as an additional option. The meter prism was coupled to the film speed dial. You would meter the scene, the prism would tell you the aperture you needed to be at. If you're poor, get a handheld lightmeter for between $30-100. It does the same job as the meter prism with better accuracy.
With the Pentax 67ii, the new AE Pentaprism has the ability to set the shutter speed automatically given the aperture you are at (aperture priority auto-exposure). This is quite handy, but hardly essential.
There are a variety of interchangeable waist-level finders for the Pentax 67. These are great for macro work, ground-level work, or for pretending your Pentax is a Hasselblad. The Pentax 67 is a system camera, you can also change out the focusing screen.
8.) This is a great wedding camera: FALSE.
The combination of horrible X-sync flash speed with slow film loading makes this unsuitable for wedding photography (unless you have a very patient bride) or on-the-fly photojournalism. Get a Hasselblad 500 with interchangeable backs instead. Or go digital like every other wedding photographer out there...
9) This is a terrible street photography camera: False.
The 67 is a great street photography camera -- as long as you don't need to change film that often. People think it's just a regular SLR -- a bit big perhaps, but an SLR. So you look like just another tourist.
10) Only real men shoot Pentax 67s: FALSE.
Actually, one of my friends, New York photographer Eun Suk Joo, shoots with a Pentax 67. She's maybe 5' tall and weighs less than a hundred pounds. It's funny to see her carry it since it's totally out of proportion to her body, but she shoots a mean slide with it and regularly prints giantic 40"x60" posters. If she's ever mugged, she could whack the assailant with her Pentax 67. He'll go down cold and she'll be lucky if she isn't charged with assault with a deadly weapon
http://www.photoethnography.com/Classic ... tax67.html
Kromě jiného je zde zmínka o té fotografce, která s ním fotí street (Eun Suk Joo).
Pentax 6x7 Myths and Truths
The Pentax 6x7 most probably has more myths around it than any other medium format camera. Here are some common ones:
1) You can't handhold it: FALSE.
Yes, it's a behemoth and will tire your arms, but many people use it as a handheld field camera. There's an auxiliary wooden grip that makes it much easier to handhold. As an added bonus, the grip also provides a flash shoe bracket. There's a lot of vibration from the mirror flipping up and the huge shutter opening and closing. But with fast film (ISO800 is very usable for prints since the film negative is so huge) and shutter speeds greater than 1/250, it's a nice medium-format shooter. Just be sure to pump weights at the 'Y' before buying one.
2) You need mirror-lock-up (MU): 50% TRUE/FALSE.
MU is most probably one of the most important features to look for, but it's not a deal-killer. If you can get a good user 6x7 without MU for a song, then buy it. You can always upgrade later. And with a hefty tripod or with fast film, you may never know the difference.
3) You need a good tripod: TRUE:
Again many sins are forgiven with fast film, but if you're shooting with Provia 100 (or goddess forgive, Velvia 50), then you need a very solid tripod. The rule of thumb is that your tripod+head must be twice the weight of the camera. Carbon-fiber is lighter to carry and deadens the vibrations weight somewhat but sheer mass is what's crucial. Many high-end tripods have hooks on the end of the center column, this is to hook your camera bag to give the system more mass. You can also buy "tripod stone bags" to weigh down the legs.
4) Film loading is a pain: TRUE.
There are some good sites with tips on how to load film quickly. You can download the manual from the Pentax corporate website (below). The key appears to be loading the empty spool in the camera first, then the film spool, and then finally threading the film into the empty spool.
5) Daylight sync flash is impossible: TRUE.
With a top X-sync speed of 1/30th of a second, it's sadly true. This is not a good camera for use with a flash unit. You can buy leaf shutter lenses for the Pentax which increase the sync speed to 1/500 sec. but they are expensive and not that practical in use. If you're doing flash work, get a Hasselblad 500 series instead.
6) A Pentax 67 is sharper than a Hasselblad: Truish.
The Hasselblad lenses are actually slightly sharper, but the Hasselblad film size is 55mm x 55mm square. When you actually crop to print, a Hasselblad is more like a 6x4.5 camera. With the much larger 6x7 frame (55mm x 70mm) which requires no cropping on standard printing paper, the Pentax has more film surface area and requires less print magnification, which more than makes up for the slightly lower lens resolution.
7) I need the meter-prism: FALSE.
You don't need it, you want it. The 6x7 and 67 came standard with an unmetered pentaprism. You could buy a meter prism as an additional option. The meter prism was coupled to the film speed dial. You would meter the scene, the prism would tell you the aperture you needed to be at. If you're poor, get a handheld lightmeter for between $30-100. It does the same job as the meter prism with better accuracy.
With the Pentax 67ii, the new AE Pentaprism has the ability to set the shutter speed automatically given the aperture you are at (aperture priority auto-exposure). This is quite handy, but hardly essential.
There are a variety of interchangeable waist-level finders for the Pentax 67. These are great for macro work, ground-level work, or for pretending your Pentax is a Hasselblad. The Pentax 67 is a system camera, you can also change out the focusing screen.
8.) This is a great wedding camera: FALSE.
The combination of horrible X-sync flash speed with slow film loading makes this unsuitable for wedding photography (unless you have a very patient bride) or on-the-fly photojournalism. Get a Hasselblad 500 with interchangeable backs instead. Or go digital like every other wedding photographer out there...
9) This is a terrible street photography camera: False.
The 67 is a great street photography camera -- as long as you don't need to change film that often. People think it's just a regular SLR -- a bit big perhaps, but an SLR. So you look like just another tourist.
10) Only real men shoot Pentax 67s: FALSE.
Actually, one of my friends, New York photographer Eun Suk Joo, shoots with a Pentax 67. She's maybe 5' tall and weighs less than a hundred pounds. It's funny to see her carry it since it's totally out of proportion to her body, but she shoots a mean slide with it and regularly prints giantic 40"x60" posters. If she's ever mugged, she could whack the assailant with her Pentax 67. He'll go down cold and she'll be lucky if she isn't charged with assault with a deadly weapon
Jan67