k10 a manuální objektiv
Moderátor: Moderátoři
k10 a manuální objektiv
včera jsem si konečně koupil k10,ale nemám k ní žádný "digitální" objektiv,nýbrž manuální smc a 50/1,7. Bohužel jsem ale začátečník a nevím jak to zprovoznit,nechce to exponovat.Zkoušel jsem snad všechny režimy(tipuju že zdaleka ne všechny nebudu stejně moci použít),ale na horním displeje stále jen bliká "F--".To musím nějak nastavit clonu?Můžete mi někdo napsat návod,jak to nastavit,nebo odkaz na něj. Rád bych si už něco vyfotil.
-
- V.I.P.
- Kontaktovat uživatele:
S touhle kombinací bys neměl mít ani nejmenší problém.
SMC-A objektivy fungujou na digi tělech zcela bez problémů. Clonovej kroužek nastav do polohy A, na těle přepni na MF a je hotovo. Expoziční režim můžeš používat naprosto libovolnej. Clona se ti bude zobrazovat a bude se i přenášet do EXIFu. Jediný, co bude v EXIFu chybět, je ohnisková vzdálenost.
SMC-A objektivy fungujou na digi tělech zcela bez problémů. Clonovej kroužek nastav do polohy A, na těle přepni na MF a je hotovo. Expoziční režim můžeš používat naprosto libovolnej. Clona se ti bude zobrazovat a bude se i přenášet do EXIFu. Jediný, co bude v EXIFu chybět, je ohnisková vzdálenost.
Re: k10 a manuální objektiv
A jsi si jistý, že máš A50/1,7..?? Nemáš M50/1,7??lomenak píše:včera jsem si konečně koupil k10,ale nemám k ní žádný "digitální" objektiv,nýbrž manuální smc a 50/1,7. Bohužel jsem ale začátečník a nevím jak to zprovoznit,nechce to exponovat.Zkoušel jsem snad všechny režimy(tipuju že zdaleka ne všechny nebudu stejně moci použít),ale na horním displeje stále jen bliká "F--".To musím nějak nastavit clonu?Můžete mi někdo napsat návod,jak to nastavit,nebo odkaz na něj. Rád bych si už něco vyfotil.
Kdyby jsi náhodou měl plný manuál s řízením clony pouze ze clonového kroužku na objektivu, tak musíš provést toto:
...jdi do MENU, pak na záložku C (úplně vpravo) sjeď téměř nakonec - nebo můžeš jet nahoru od konce - a položku USING APERTURE RING si nastav na 2 PERMITED.
Pentax