Rozlucka s Pentax
Moderátor: Moderátoři
Absolutně souhlasim... nicméně i tak mi přijde, že na možnosti téhle mašinky není polovina snímků nijak zázračná. Osobně jsem 67x nikdy ani nedržel v ruce (mam 645), ale předpokládám, že bude hodně blízko Hasselbladům 503 xxx.fjo píše:No, miky_lbc ...a ostatní... samozřejmě jsem to myslel ironicky...
dynamika, tonalita, prostorovost (pokud to tak mohu napsat), to je proste jinde, nez digitaly.. alespon ty zaplatitelne... jj, prostě na tom MF filmu je stále nesrovnatelně více "údajů" než co dokáže digi čip zachytit...
Ale zase nepíšu, že jsou ty fotky špatné . Určitě si nezaslouží, aby se jim někdo vysmíval . Takže jsem si říkal... je to ironie... nebo má FJO tak kritické oko?
....fjo nemá kritické oko.. skutečně to byla ironie...
...a co se týká kvality... neříkám, že jsou všechny zázračné.. ale je potřeba k tomu přičíst tři faktory, které všechny fotky poškozují... rozlišení, v tomto případě flash a nakonec to zásadní.. velikost... myslím, že když většinu těch fotografií uvidíme na papíře v nějaké solidní velikosti, celé naše hodnocení se posune zcela někam jinam...
...jinak 67 je pěkná kráva těžká... a to jsme ji měl jen v ruce na chvíli.. nefotil jsem s ní...
...a co se týká kvality... neříkám, že jsou všechny zázračné.. ale je potřeba k tomu přičíst tři faktory, které všechny fotky poškozují... rozlišení, v tomto případě flash a nakonec to zásadní.. velikost... myslím, že když většinu těch fotografií uvidíme na papíře v nějaké solidní velikosti, celé naše hodnocení se posune zcela někam jinam...
...jinak 67 je pěkná kráva těžká... a to jsme ji měl jen v ruce na chvíli.. nefotil jsem s ní...
Pentax
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
nemyslím si, že jsou ty fotky špatné, ale nechápu, v čem by měly být lepší proti výstupu z dslr nebo kinofilmu v rozlišení nějakých 600x800px!?
Ten foťák nenabízí ani o píď víc možností proti menším fomátům (pomineme-li tonální přechody, detaily na velkých plachtách tak 30x40cm+; a menší hloubku ostrosti - což je diskutabilní výhoda - záběry s malou DOF jdou udělat i na menší formát a hůř se proostřuje třeba krajina).
Fjo to vpodstatě shrnul přesně, a to včetně toho, že P67 je dost těžká váha. Samotné tělo není moc těžké (něco přes kilo??), zásadní je hranol, který má přes půl kila a pak skla, což jsou spíš dělostřelecké granáty (kam se ale hrabou na mamiácký shift pro RZ67 ).
Jedinými kamerami, které mohou nějakým způsobem obohatit výslednou fotografii, jsou přístroje, které umožňují náklony nebo posuny standard, což jsou pro střední formát Hasselblad Flexbody, Fujica GX680 (?) nebo nějaká historičtější záležitost jako Graflex, Linhof Technika 6x9 III, IV, V, 70, studienkamera... a pak celá řada především meziválečných přístrojů s nevýměnným objektivem (většinou).
Z těchto důvodů nevidím při honbě za kvalitou na statické motivy důvod investovat do drahého středoformátu byť velmi kvalitního, když za stejnou cenu nebo i levnějc se dá sehnat odpovídající sestava pro velký formát přičemž i váha bude obdobná. Jenom je už trochu problém takový přísroj nakrmit, jeden černobílý plan stojí od 10kč a diák od stovky nahoru 8O . A pak ještě rychlost focení, s P67 je možné fotit z ruky cirka snímek za vteřinu, kdežto s VF se v krajině dostanete tak na 4 záběry za hodinu a to musíte mít co fotit na jendom místě
Ten foťák nenabízí ani o píď víc možností proti menším fomátům (pomineme-li tonální přechody, detaily na velkých plachtách tak 30x40cm+; a menší hloubku ostrosti - což je diskutabilní výhoda - záběry s malou DOF jdou udělat i na menší formát a hůř se proostřuje třeba krajina).
Fjo to vpodstatě shrnul přesně, a to včetně toho, že P67 je dost těžká váha. Samotné tělo není moc těžké (něco přes kilo??), zásadní je hranol, který má přes půl kila a pak skla, což jsou spíš dělostřelecké granáty (kam se ale hrabou na mamiácký shift pro RZ67 ).
Jedinými kamerami, které mohou nějakým způsobem obohatit výslednou fotografii, jsou přístroje, které umožňují náklony nebo posuny standard, což jsou pro střední formát Hasselblad Flexbody, Fujica GX680 (?) nebo nějaká historičtější záležitost jako Graflex, Linhof Technika 6x9 III, IV, V, 70, studienkamera... a pak celá řada především meziválečných přístrojů s nevýměnným objektivem (většinou).
Z těchto důvodů nevidím při honbě za kvalitou na statické motivy důvod investovat do drahého středoformátu byť velmi kvalitního, když za stejnou cenu nebo i levnějc se dá sehnat odpovídající sestava pro velký formát přičemž i váha bude obdobná. Jenom je už trochu problém takový přísroj nakrmit, jeden černobílý plan stojí od 10kč a diák od stovky nahoru 8O . A pak ještě rychlost focení, s P67 je možné fotit z ruky cirka snímek za vteřinu, kdežto s VF se v krajině dostanete tak na 4 záběry za hodinu a to musíte mít co fotit na jendom místě
...jj, jak říkáš, Fuji GX 680 je hodně zajímavý stroj.. není sice tak tahací, jako PX 645, ale na druhou stranu, poskytuje zajmavé věci...
...z mého pohledu je skoro dokonalý.. vlastní měch, kabinet s filmem lze otáčet, takže těch 6x8 může být jak na šířku tak i na výšku, aniž by se muselo točit s tělem, lze na něj pověsit digi stěnu (i když to je stále a dlouho ještě bude dost finančně náročná záležitost)...
zde je: http://cgi.ebay.com/FUJI-FUJIFILM-GX680 ... 48007r3194
...z mého pohledu je skoro dokonalý.. vlastní měch, kabinet s filmem lze otáčet, takže těch 6x8 může být jak na šířku tak i na výšku, aniž by se muselo točit s tělem, lze na něj pověsit digi stěnu (i když to je stále a dlouho ještě bude dost finančně náročná záležitost)...
zde je: http://cgi.ebay.com/FUJI-FUJIFILM-GX680 ... 48007r3194
Pentax
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Jak na něj ale koukám, nepřijde mi to moc využitelné, na produktovku jo, ale třeba krajinky se záklaďákem a širokáčema už asi moc posunů nedovolí, alespoň že náklony nejsou vázány výtahem tak striktně jako shift. A je to asi pěknej cvalík, základní sestava přes 4 kila, závity na filtry 82mm a víc, zvlášť 50mm širokáč je asi OBR 8Ofjo píše:...
zde je: http://cgi.ebay.com/FUJI-FUJIFILM-GX680 ... 48007r3194
viz http://www.luminous-landscape.com/revie ... 0iii.shtml
sorry a OT
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Jenomže velkoformát váží od jednoho kila vejš (sklopka 9x12), připouštím, že pořádný foťák váží víc (Linhof Technika) a pořádný formát se pronese pořáděfjo píše:...jj, 680-tka je na mazlení ve studiu... taky si nedokážu představit, že s ní lítám po kopcích, na to je super právě PX 645...
...i když takový Clyde Butcher tahal velkoformát i po močálech..
To tu máme zase zaflamovanou debatku .
Já osobně (když jsem říkal, že ty fotky nejsou nijak zázračné) jsem spíš hodnotil fotky jako celek... neřekl jsem ani to, že jsou špatné, to vůbec. Jen, že jsem viděl už lepší (focené obdobným zařízením).
To, že v rozlišení 640x480 (či kolik tam je) není v podstatě rozdíl mezi SF, 35mm a v podstatě čímkoliv jiným (nepočítaje dynamický rozsah a HO) je jasné.
Spíš jsem narážel na to, že většina těch fotek se mi zdála "nemastných-neslaných" (byť samozřejmě jinak dobrých - ale ve srovnání třeba s fotama p. Kamaráda, u kterých se mi zdá, že mají "koule" mi to až tak super nepřišlo). A tak nějak naivně počítám s úměrou "použitá technika - zkušenost fotografa = výsledek" (tedy fakt dobrej fotograf používá fakt dobrej foťák a výsledek je fakt dobrej - a byl by samozřejmě fakt dobrej i na kM, protože fotí fakt dobrej fotograf).
Ale to už je debata o prdu... nové čitatele odkazuju na původní myšlenku (ironie nebo kritika? ), než bude větší flame
Konec vložky
Já osobně (když jsem říkal, že ty fotky nejsou nijak zázračné) jsem spíš hodnotil fotky jako celek... neřekl jsem ani to, že jsou špatné, to vůbec. Jen, že jsem viděl už lepší (focené obdobným zařízením).
To, že v rozlišení 640x480 (či kolik tam je) není v podstatě rozdíl mezi SF, 35mm a v podstatě čímkoliv jiným (nepočítaje dynamický rozsah a HO) je jasné.
Spíš jsem narážel na to, že většina těch fotek se mi zdála "nemastných-neslaných" (byť samozřejmě jinak dobrých - ale ve srovnání třeba s fotama p. Kamaráda, u kterých se mi zdá, že mají "koule" mi to až tak super nepřišlo). A tak nějak naivně počítám s úměrou "použitá technika - zkušenost fotografa = výsledek" (tedy fakt dobrej fotograf používá fakt dobrej foťák a výsledek je fakt dobrej - a byl by samozřejmě fakt dobrej i na kM, protože fotí fakt dobrej fotograf).
Ale to už je debata o prdu... nové čitatele odkazuju na původní myšlenku (ironie nebo kritika? ), než bude větší flame
Konec vložky
Já osobně bych s velkoformátem pracovat nemohl... navíc každým dnem bude složitější ho něčím nabít. Nevim jak velké výstupy by jsi chtěl tisknout, aby se Ti "nekomfort jeho užívání" vyplatil.Jan Hrubý píše:Jenomže velkoformát váží od jednoho kila vejš (sklopka 9x12), připouštím, že pořádný foťák váží víc (Linhof Technika) a pořádný formát se pronese pořáděfjo píše:...jj, 680-tka je na mazlení ve studiu... taky si nedokážu představit, že s ní lítám po kopcích, na to je super právě PX 645...
...i když takový Clyde Butcher tahal velkoformát i po močálech..
Nekonečná honba za nejvyšší kvalitou stejně v reálu končí na internetovejch galeriích ve VGA rozlišení . A když jednou za 5 let ten formát fakt potřebuješ, můžeš si to za 2-3 tis půjčit.
Já jsem si teď pořídil Px 645 ... dal jsem za něj 6.500,- Kč a mam k němu 4 skla . Je jako fungl novej...fjo píše:VF byl uvedený jako příklad, že se dá i s nepohodlným přístrojem lézt po lesích..
...ale přiznám se, že můj vrchol, až se k tomu dohrabu, bude buď PX nebo Mamiya 645.. jj, 6x6 by se mi asi líbil více... ale 6x4,5 je v pohodě...
Říkal jsem si, že ho můžu prodat vždycky... a třeba se jednou ten PX fakt umoudří a přijde s 645D... a já budu mít za hubičku už skla.
Ale musim říct, že ho začínám mít čím dál tim více rád... asi na něj začnu občas fotit i komerční věci. A pak to nechám nascanovat.