Lackey: neodpustím si rýpnout do těch aut prémiových značek, i když je to OT
Namátkou..
Peugueot 307: pěkný propadák. Jeden znám dost osobně a za dva roky, co sloužil než byl prodán, srávil bez nadsázky polovinu času v servisu. Shodou náhod jsem dva cizí osobně odtahoval v noci k servisu.
Fordy, jinak spolehlivá auta.. konstukční vady některých modelů, musely být stahovány na servisní výměny.
Mercedes A (než byl přepracován): docela slušný kix, jistě znáte..
Ta korejská auta bývala v katastrofální kvalitě dříve, jaksi se zaučovali
Máme jako služební auta Kia C'eed (nebo ProC'eed, je to kombík). Stály půl mega, plná výbava. každá naježděno cca 50tis. km, bez jakékoli závady. Pro představu, když budu k Octavii II hodný, tak jsou to po všech stránkách srovnatelná auta (technicky, ne cenou). Ty "prémiové" značky už procházejí takovým procesem snižování nákladů, že to začíná mít IMO důsledky na kvalitu.
A jen malá poznámka. Strávil jsem v Jižní Koreji nějaký čas (a zase se tam budu za tento měsíc vracet, čímž ale nemám úmysl je nějak subjektivně protěžovat). Jezdí tam v ulicích Soulu tak 10x více aut, než v Praze a to z 95% korejských (Hiunday, Kia, Daewoo, Samsung). Nikde žádná odtahovka, žádná zácpa kvůli poruše. A jsou to auta, která se tu vůbec nevyskytují. žádné 10 let staré popelnice. Technickým rozvojem je totiž Jižní Korea konkurentem Japonska, ne naším. Před námi jsou tak o cca 3-5 let, ale i přes to ctí svoje staré tradice.. Zajímavý národ..
Edit: takže doporučuju nezobecňovat, pokud nejsou k dispozici relevantní údaje
PS: pokud se Adminovi nebo Moderátorům bude zdát toto příliš OT, tak ho můžou s klidným svědomím smazat nebo přesunout bez rizika, že se namíchnu