Stránka 1 z 2
aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 18 dub 2014, 21:51
od lennyl
poradte mi prosim, aky sirokac na MZ-5N mam zhanat
co by som chcel aby mal:
- okolo 22mm na filme, existuje vobec nieco take, ako 15mm DA/4 po prepocte?
- urcite bajonet PK, nechce sa mi babrat s redukciou
- clonovy kruzok, MZ-5N totiz nevie bez clonoveho kruzku manualne nastavit clonu (iba automatom dopocitava k casu)
- viac ako 6lamiel clony, aby malo vyznam fotit aj slnko
- zavit na filtre, rad by som vyuzil 49mm polarizak a ND1000
ma niekto taky objektiv co ho nepotrebuje, aj na ebay to bude asi tazke zhanat, hmm
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 18 dub 2014, 22:25
od zbyna
na hledání podobných věcí jsou výborné následující stránky:
http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/index.html
z toho tvého seznamu se jeví jako jediné schůdné sklíčko M 20/4:
http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/prim ... M20f4.html - jediné, co nesplňuje je počet lamel clony - má jen 5 - takže případnou hvězdu bys měl 10ti cípou...
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 18 dub 2014, 22:31
od lennyl
zbyna: super tip si mi nasiel, dakujem. praveze ja chcem viac cipu hviezdu do slnka. len neviem, ako to zvladnem fotit na film, dam na sklo prechodak a hned tam bude kopu odleskov
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 06:50
od lennyl
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 08:28
od Miro2
cport píše:A co FA 20/2,8? Jen nevim, jak s tim focenim do slunce.
FA 20 je super sklo, mohu je doporučit. Nicméně oproti poždavkům má závit na filtry 67mm.
Můžu taky doporučit M 20/4 ,pokud ti nevadí manuální ostřrní a horší světelnost, měl by být levnější a má filtrový závit 49mm.
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 10:36
od lennyl
Ono by ani ta FA20 nevadila, mam uz polarizak a ND64 na 67mm pre DA*50-135. Len sa mi zda ten vydavok 400-500euro za ten objektiv zbytocny, na to, ze si 1-2x do roka odfotim nieco na Velviu pri vynimocnom svetle na horach.
M20/4 je v pohode aj s f4, beztak na krajinu clonim a ostrim na nekonecno. Len som si mylne myslel, ze take manualne sklo kupim do 100euro
ps: skusal som na filme aj Sigmu 10-20/4-5,6 EX DC, co je teda APS-C sklo, ale tusim od 14mm to nevinetovalo, jedine co je naprd, ze to automaticky hadzalo clonu k casu, 4,5 az 5,6
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 11:36
od vjacesslav
FA20mm je jeden z najlepsich objektivov ake som mal... Práve na APS.C dostanes nieco co ma FA31 na Filme... Na filme mi uz bola az prisirika, tam uz doslo k slusnym deformaciam obrazu (ale nie danych nekvalitov) v rohu
67mm nie je zle, ked sa vezme v uvahu ze tento objektiv je praveze kompaktny...
Ta cena je adekvatna kvoli vykonu, ale hlavne je coraz vzacnejsi... Ak Pentax nespravi remake tohto skla, tak to bude jednak skoda, a jednak tie ceny budu len stupat
Ale je pravda že za tu cenu mozes mat aj FA* 24mm, ktora je vraj prave na filme excelentna, ale neviem posudit z vlastnej skusenosti
A ked 20mm tak K20mm je tiez rovnako vzacny... Kto ho ma, sa ho zbavovat nebude
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 11:47
od lennyl
vjacesslav: vobec si ma teda teraz nepotesil
. a hlavne,ze som dlho obzeral ten rusky objektiv na bazosi s 10lam.clonou co si predaval
)
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 11:55
od vjacesslav
Ten zobral kamos z Kosic nakoniec
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 12:20
od PetrSk
Je to jak píše Miro a Vjaceslav, mám FA i M a zbavit se jich neplánuji, každý je podáním trochu jiný... FA je hodně návykový
mě se ho podařilo koupit ve stavu prakticky nového kusu.
Cesta by pro Tebe mohl být ten Flektogon, i ten se často prodává za 4-5 tisíc Kč. Asi nebude tak ostrý jako FA nebo M, bude (měl by) mít sytější kontrastnější podání aspoň u Digi se mi to tak jevilo. Byly ve dvou provedeních 20/2,8 a 20/4 (zebra), výhodou by mohlo být menší krajové zkreslení (u krajiny to není až tak podstatný parametr). Někde jsem četl, že na filmu by měl být lepší jako na digi, ve filmové éře jsem ho ale nepotkal.
Ještě by se mohl podařit nějaký Mir, tady bych ale měl trochu obavy z kusové variability ikdyž moje zkušenosti s ruskými skly to nepotvrzují. Také vrstvy nebudou na takové úrovni jako jsme zvyklí. Na opravdu vážnou práci to nebude.
Podívej se po stránkách které zabývají se manuálními skly...
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 12:41
od matak77
Mě by spíš zajímalo, proč japka nezprovozněj něco takovýho -
http://kmp.bdimitrov.de/lenses/primes/_ ... 0f1.4.html. ikdyby to byllo 1,8 na způsob FA limited, bych vůbec nezlobil.
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 14:58
od lennyl
meranie expozicie s M42 sklom cez redukciu sa bude ako spravat na filmovom tele MZ-5N ? Na digitale som s tym nemal problem, nastavil som na skle (Pentacon 135/2,8) manualne clonu a fotak dopocital cas..
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 19 dub 2014, 22:34
od Ciro
S meraním expozície na M42 objektívoch s mojím PZ-1 nemám problém. Pritom na K-r musím kompenzovať expozíciu asi o 1.5 - 2 EV, aby bola správna.
Občas vytiahnem na film MIR-20M 3.5/20mm. Vcelku za tie peniaze slušné výsledky, akurát neexceluje v protisvetle. Hlavne stráca kontrast.
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 20 dub 2014, 19:27
od kordoz
najlepsi sirokac na Pentax kinofilm je (bol - asi sa uz nevyraba) tento:
voigtlander color skopar 20/3.5:
http://www.informatik.uni-bremen.de/fot ... index.html
Pentax nikdy nijaky poriadny siroky objektiv pre krajinarov nevyrobil, Fa 20/2.8 je nanic lebo ma 6 lamiel
este ako tak Pentax M 20/4 s 5-mi lamelami, pre krajinara paradoxne podstatne lepsi ako so 6-timi:
http://www.ebay.com/itm/Pentax-SMC-M-4- ... 4863f0dc6a
Re: aky sirokac na kinofilm?
Napsal: 20 dub 2014, 20:06
od lennyl
ten Voigtländer Color Skopar 20/3.5 SLII je brutalny do protisvetla, v tom odkaze, ziadne reflexy, to som snad ani nevidel, skoda ze tam nebol zacloneny na hviezdu (pre nazornost).
cena primerana, ale nasiel som ho iba pre N a C bajonet.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40