Vyber svetelneho pevneho skla
Moderátor: Moderátoři
Vyber svetelneho pevneho skla
Dobrý den, zdravím. Nemám se čím chlubit, nemám nový objektiv. Už dlouho mám jenom Sigmu 17-70mm a Sigmu APO 70-300mm. Používal jsem je na K10D a nyní na K-r.
Chtěl bych si na vnouče, které začíná běhat, pořídit nějaký světelný manuální objektiv za rozumnou cenu. Nikdy jsem se v digitální éře už manuálními objektivy nezabýval a tak docela tápu v bajonetech, závitech a redukcích...
Diskuze jsem sice pročítal, ale jasno v tom nemám.
Prosím, můžete mi poradit ohledně bajonetu a redukce, případně i ohniska funkční kombinaci, abych po bazarech nekoupil nějakou pitomost?
Děkuji.
Chtěl bych si na vnouče, které začíná běhat, pořídit nějaký světelný manuální objektiv za rozumnou cenu. Nikdy jsem se v digitální éře už manuálními objektivy nezabýval a tak docela tápu v bajonetech, závitech a redukcích...
Diskuze jsem sice pročítal, ale jasno v tom nemám.
Prosím, můžete mi poradit ohledně bajonetu a redukce, případně i ohniska funkční kombinaci, abych po bazarech nekoupil nějakou pitomost?
Děkuji.
Re: Mám nový objektiv a chci se pochlubit...
Nepíšeš, aké ohnisko chceš, akú svetelnosť požaduješ a čo je rozumná cena. Ťažko potom radiť. Na začiatok ale neodporúčam kupovať fajnovejšie sklo, nakoľko fotiť malé deti manuálnym objektívom je celkom adrenalín. Je celkom možné, že Tvoje prvotiny Ťa sklamú. Tak aby si potom neľutoval vynaložené financie. Kvalitou obrazu by Ťa ale napr. taký S-M-C Takumar 50/1.4 mal uspokojiť.
K10D; LX; DA 18-55 AL; SMC K 24/2.8; S-M-C Takumar 35/3.5; SMC A 50/1.7; Meyer Trioplan 100/2.8V; SMC M 135/3.5; SMC A 135/2.8; O-ME53; klin sa klinom vybíja; serepetičky
Re: Mám nový objektiv a chci se pochlubit...
JoKu kvalitnejšie MF sklo nestojí málo, fakt si priplať za DA35 AL
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
JoKu: ohledně redukce, tak mám originál od Pentaxu a drží pěkně, trochu si vyklá, ale opravdu minimálně. Je pěkná ocelová, vyndavá se třeba pinzetou, nebo čímkoliv čím stlačíš takovej aretační plíšek (pérko). Stála mě cca 1200,- nová a dá se občas sehnat bazarová. Když neoriginál, tak tu bez příruby, musí pěkně zapadnout do těla, aby lícovala. Ty s přírubou kousek vyčnívají a nejde pak ostřit na nekonečno. Ty hliníkový budou asi nejhorší, pak jsem viděl nějaký mosazný, cenově tak 200-300,- a pak ten ocelovej originál. Starší skla se dělali i na Pentax bajonet, ale těch na závit bude podstatně víc.
Se sklama moc neporadim, mám zatim jenom toho Heliose 44-2 (58mm f/2) za 500,-, ale kreslí pěkně, na protisvětlo nepoužitelnej, s mezikroužkama umí makro. K-5 umí rozpoznat kdy má ostrej obraz (pouze prostřední bod) a blikne/pípne (nevim jak K-r), takže se dají dělat krásně ostrý fotky. Oproti AF jsem ale na ostření o dost pomalejší. Starší skla budou hodně specifická, takže doporučuju googlit a hledat fotky (vybrat si co chci). Ohnisko bych poradil asi takhle, nacvakat pár fotek tou sigmou 17-70 a podívat se jaký ohniskou jsem použil nejčastěji. No a na závěr tyhle skla, když se stanou legendou, tak si držej cenu. Třeba když už mám ten ruskej Helios, tak jeho větší bráška Helios 40 (85mm F/1,5) se pohybuje kolem 10 000,-.
Se sklama moc neporadim, mám zatim jenom toho Heliose 44-2 (58mm f/2) za 500,-, ale kreslí pěkně, na protisvětlo nepoužitelnej, s mezikroužkama umí makro. K-5 umí rozpoznat kdy má ostrej obraz (pouze prostřední bod) a blikne/pípne (nevim jak K-r), takže se dají dělat krásně ostrý fotky. Oproti AF jsem ale na ostření o dost pomalejší. Starší skla budou hodně specifická, takže doporučuju googlit a hledat fotky (vybrat si co chci). Ohnisko bych poradil asi takhle, nacvakat pár fotek tou sigmou 17-70 a podívat se jaký ohniskou jsem použil nejčastěji. No a na závěr tyhle skla, když se stanou legendou, tak si držej cenu. Třeba když už mám ten ruskej Helios, tak jeho větší bráška Helios 40 (85mm F/1,5) se pohybuje kolem 10 000,-.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
najskor si vyskusaj na tych sklach co mas, ake ohnisko ti vyhovuje najviac...
Pentax DA 35/2.4 - za malo penazi vela muziky, ostry na plnu dieru, ma autofocus, nestoji majlant
Pentax M50/1.7 (A50/1.7) - super ostre
Helios 55/2 22-4 - za babku 500CZ, tento typ bol tusim najostrejsi, potrebujes redukciu M42 - Pentax K
Pentacon 135/2.8 MC Electric - tento som mal, super sklo, aj ked uz dost dlhe, potrebujes redukciu M42 - Pentax K
este som mal Rikoh 50/1.7 MC (bajonet Pentax) - vynikajuce sklo, ostre na 1.7,ale horsie sa zhana (40euro a viac)
1. inak medzi 50 az 135mm nie je velky vyber, alebo ked tak zaplatis vela za to ohnisko
2. K-r ma zrkadlovy hladacik a este nie je moc velky, mas tu zakladnu matnicu (dokupit aspon zvacsovaciu ocnicu Pentax ME53 odporucam),takze to manualne ostrenie nebude ziadna slava, aby si videl presne,ci mas zaostrene,aj ked ti fotak pipne ze potvrdil zaostrenie, este sa da nastavit fotak ze foti iba ked je zaostrene,cize mas zmacknutu spust a urobi ti fotku iba ked je zaostrene (podla neho),takze mozes eliminovat pocet zle zaostrenych fotiek + mozes si nastavit kontinualne snimanie a dajme tomu z troch fotiek hned po sebe ked manualne zaostrujes vyberies tu najlepsiu,ale dost vybuchas zavierku na fotaku...
Pentax DA 35/2.4 - za malo penazi vela muziky, ostry na plnu dieru, ma autofocus, nestoji majlant
Pentax M50/1.7 (A50/1.7) - super ostre
Helios 55/2 22-4 - za babku 500CZ, tento typ bol tusim najostrejsi, potrebujes redukciu M42 - Pentax K
Pentacon 135/2.8 MC Electric - tento som mal, super sklo, aj ked uz dost dlhe, potrebujes redukciu M42 - Pentax K
este som mal Rikoh 50/1.7 MC (bajonet Pentax) - vynikajuce sklo, ostre na 1.7,ale horsie sa zhana (40euro a viac)
1. inak medzi 50 az 135mm nie je velky vyber, alebo ked tak zaplatis vela za to ohnisko
2. K-r ma zrkadlovy hladacik a este nie je moc velky, mas tu zakladnu matnicu (dokupit aspon zvacsovaciu ocnicu Pentax ME53 odporucam),takze to manualne ostrenie nebude ziadna slava, aby si videl presne,ci mas zaostrene,aj ked ti fotak pipne ze potvrdil zaostrenie, este sa da nastavit fotak ze foti iba ked je zaostrene,cize mas zmacknutu spust a urobi ti fotku iba ked je zaostrene (podla neho),takze mozes eliminovat pocet zle zaostrenych fotiek + mozes si nastavit kontinualne snimanie a dajme tomu z troch fotiek hned po sebe ked manualne zaostrujes vyberies tu najlepsiu,ale dost vybuchas zavierku na fotaku...
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 360
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha 4 - Braník,Zelený pruh 24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
Ono vše, co má minimální clonu 2.8 a menší je celkem vhodné. Akorát bych na pohybující se vnouče chtěl rozmluvit nápad pořídit si manuální objektiv. Pravda, dříve byly jen manuální objektivy. Ale nároky na ostrost byly někde jinde. A také foťáky byly jinde. Větší hledáček, matnice s klíny ... To se to zaostřovalo. Sám jsem s manuálními objektivy též trochu laboroval a na krajinu, nebo portrét dobrý. Ale jak je něco dinamické, pak je zaostření s dnešním aparátem dost obtížné a odpad obrovský.
Tak že rozmysli si Mařenko, rozmysli.... Ta 35/2.4 se mi zdá pro daný účel ideální.
Tak že rozmysli si Mařenko, rozmysli.... Ta 35/2.4 se mi zdá pro daný účel ideální.
K5, Px DA 15/4 Ltd. Px FA* 24/2, Px DA 35/2.8 Ltd., Px F 50/2.8 Macro, Px DA 70/2.4 Ltd., Px FA* 200/2.8
-
- Uživatel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
přídám se k těm co doporučují DA35/f2,4, mám i A50/2 ale ten vytahuji jen když mám čas si pořádně zaostřit, případně fotit vícekrát. Když jsem ještě neměl 35 tak jsem s ním fotil jeden minikoncert, nebylo tam moc světla takže jsem seťák nemohl použít. Pár pěkných fotek z toho vyšlo ale většina se mi nepovedla zaostřit dle mích představ, je to o cviku a o trochu o náhodě.
Klobou dolu ti co s manuálními skly fotili dříve, dnes bych si na něco tak pohyblivého jako dítě určitě vzal něco s AF
Klobou dolu ti co s manuálními skly fotili dříve, dnes bych si na něco tak pohyblivého jako dítě určitě vzal něco s AF
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01 čer 2011, 06:31
- Bydliště: Liberec, Mikulášovice
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
určitě DA 35/2,4 je dobrá, ale co DA 50/1,8? Moc se o ní nemluví a je jen o litr dražší. Právě o ní uvažuji.....
Pentax K-70; Pentax 17-70/4 ; Pentax DA50/1,8; Sigma 30/1,4 Art; Sigma 70-300/4-5,6; Metz 50 AF-1
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
Mám da 50/1,8, je daleko lepší než fa 50/1,4, ostrý už od plné díry a hlavně kontrastní... úžasné sklo. Můžu porovnat i s fa 50/1,7 a musím říct že DA je ostřejší i než tohle sklo, navíc velmi rychle a přesně ostří (na k-5).
Opravdu moc tento objektiv doporučuji!
Opravdu moc tento objektiv doporučuji!
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01 čer 2011, 06:31
- Bydliště: Liberec, Mikulášovice
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
Twix tak to jsem rád A nějaké fotky z ní tu máš?
Pentax K-70; Pentax 17-70/4 ; Pentax DA50/1,8; Sigma 30/1,4 Art; Sigma 70-300/4-5,6; Metz 50 AF-1
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
Twix: to myslis vazne, ze nova DA 50/1.8 je taka dobra? prvy test ked to sklo vydali sa mi zdal dost slaby.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
Na pentaxforums v testu porovnání padesátek ho hodnotí jako stejně ostrý se stejně pěkným bokehem jako FA 50/1.4 s tím, že DA 50/1.8 má lepší výkon ohledně aberací (měl jsem nutkání napsat dokonce, ale ty kinofilmový skla nebyly na aberace nic moc).
Re: Vyber svetelneho pevneho skla
Dobrý den, srdečně zdravím a děkuji za reakce. Ani jsem jich tolik nečekal. Můj dotaz byl přesunut z jiného vlákna, proto ten nechlubivý začátek.
Tak jste mě dali nějaké tipy, zkusím si zjistit detailnější informace. Možná to s manuálním sklem opravdu není nejlepší nápad, ale disciplína focení vnoučete je pro mě nová a tak teprve musím získat zkušenosti.
Myslel jsem (třeba blbě), že koupím nějakou bazarovou světelnější padesátku třeba z Praktiky (na kterou jsem měl skel plno, ale už jsem to dal dávno pryč) která by snad nemohla být drahá. Třeba bych si oproti Sigmě 17-70 ale moc nepomohl. Na slušnou kresbu je potřeba Sigma přiclonit a v místnosti není světla nazbyt. Ještě, že K-r zvládá vyšší ISO slušně. Sice mám Metz 50 AF-1 a blýskám o strop, ale často je lepší zachovat přirozené světlo.
Tak ještě jednou všem díky a jdu se prokousávat nějakými testy a snímky z objektivů.
Tak jste mě dali nějaké tipy, zkusím si zjistit detailnější informace. Možná to s manuálním sklem opravdu není nejlepší nápad, ale disciplína focení vnoučete je pro mě nová a tak teprve musím získat zkušenosti.
Myslel jsem (třeba blbě), že koupím nějakou bazarovou světelnější padesátku třeba z Praktiky (na kterou jsem měl skel plno, ale už jsem to dal dávno pryč) která by snad nemohla být drahá. Třeba bych si oproti Sigmě 17-70 ale moc nepomohl. Na slušnou kresbu je potřeba Sigma přiclonit a v místnosti není světla nazbyt. Ještě, že K-r zvládá vyšší ISO slušně. Sice mám Metz 50 AF-1 a blýskám o strop, ale často je lepší zachovat přirozené světlo.
Tak ještě jednou všem díky a jdu se prokousávat nějakými testy a snímky z objektivů.