PX 16-45/F4 vs PX 16-50/F2,8
Moderátor: Moderátoři
PX 16-45/F4 vs PX 16-50/F2,8
Narazil som na priame porovnanie tychto dvoch PX skiel.
http://www.pentaxuser.co.uk/news/pentax ... mpared-169
Vcelku jasny vitaz vychadza 16-45 v porovnani s novsim a ovela drahsim modelom. Takze nie je vsetko zlato co sa blisti;)
http://www.pentaxuser.co.uk/news/pentax ... mpared-169
Vcelku jasny vitaz vychadza 16-45 v porovnani s novsim a ovela drahsim modelom. Takze nie je vsetko zlato co sa blisti;)
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
Ten test se mi zdá dost zjednodušený. Měl jsem 16-45/4 a nyní mám 16-50/2,8. Ten rozdíl je znát jak v mechanické stavbě, tak v optické kvalitě. 16-50 se hodně blíží pevnému sklu (mám srovnání s pevnou 50/1,7). Ostření 16-50 je mnohem rychlejší a hlavně spolehlivější proti 16-45. Váha, větší pr. filtru a cena je zase nevýhoda. Je to zcela jistě o tom, kdo je ochoten za tohle vše dát víc peněz a využije to. Já osobně bych zase volil 16-50.
Re: PX 16-45/F4 vs PX 16-50/F2,8
Hmmm vyber porovn. fotiek a ich prevedenie to je tragedia. Tak na urovni recky pre Kaufland
f2.8 v celom rozsahu od 16-50 + spracovanie. Trosku opomenute.
f2.8 v celom rozsahu od 16-50 + spracovanie. Trosku opomenute.
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
Hej, to tam prave spomina, ze fotenie s 16-50 na blizko je dost horsie nez so 16-45. To iste robi aj zakladak-na vacsie vzdialenosti v pohode ostrost, ale ked chces close focus, tak uz mu dochadzaju sily a je to tam skor ako z nudze cnostm nez pouzitelne.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Ono je to dane aj stavbou objektivu. Jedinecna, unikatna, navrhnuta od zaciatku inak, Nie vela je takych objektivov ako spravil Pentax 16-45. Ta 16-50 to uz je klasicky format objektivov. Asi by som neupgradoval na 16-50 F2.8 ale siel do tamrona 17-50 F2.8aes píše:Hej, to tam prave spomina, ze fotenie s 16-50 na blizko je dost horsie nez so 16-45. To iste robi aj zakladak-na vacsie vzdialenosti v pohode ostrost, ale ked chces close focus, tak uz mu dochadzaju sily a je to tam skor ako z nudze cnostm nez pouzitelne.
Aj ked samotne sklo 16-45 F4 je skvele Ale ak niekto potrebuje odolnost, tak ine na vyber nie je
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Mel jsem 16-45/4 a provedl vymenu na 17-70/4. Ten milimetr na sirokem konci trochu chybi, ale zase delsi rozsah je k nezaplaceni. Subjektivne opticka kvalita temer totozna :]. Takze mozna zauvazovat i o tomhle skle, nevic SDM.
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie
souhlas... pokud bych mel 16-45, tak bych se ho tozhodne nezbavoval, a poridil bych sigmu 24-70 f/2,8 ... ja sem misto 16-45 poridil nakonec setak 18-55 WR, s K20 se nemusim bat vetru deste a ani sprchyvjacesslav píše:Ono je to dane aj stavbou objektivu. Jedinecna, unikatna, navrhnuta od zaciatku inak, Nie vela je takych objektivov ako spravil Pentax 16-45. Ta 16-50 to uz je klasicky format objektivov. Asi by som neupgradoval na 16-50 F2.8 ale siel do tamrona 17-50 F2.8aes píše:Hej, to tam prave spomina, ze fotenie s 16-50 na blizko je dost horsie nez so 16-45. To iste robi aj zakladak-na vacsie vzdialenosti v pohode ostrost, ale ked chces close focus, tak uz mu dochadzaju sily a je to tam skor ako z nudze cnostm nez pouzitelne.
Aj ked samotne sklo 16-45 F4 je skvele Ale ak niekto potrebuje odolnost, tak ine na vyber nie je
Tamron 17-50 taky neni spatny, ale tamron bych si koupil jedine 90 macro...
Ja som mal 16-45 a porovnaval som ho so 16-50, jednym z prvych kusov. Obrazovo bol jednoznacne lepsi 16-45, (ostrost aj aberacia) aj ked dnes uz nemozem potvrdit, ci nahodou ten 16-50 nemal FF alebo BF.
16-50 je sice odolny, a to je tak vsetko. V zasade je najdolezitejsia vysledna fotografia.
Doteraz nemam stale vyrieseny siroky konec a uvazujem ze sa k 16-45 vratim.
16-50 je sice odolny, a to je tak vsetko. V zasade je najdolezitejsia vysledna fotografia.
Doteraz nemam stale vyrieseny siroky konec a uvazujem ze sa k 16-45 vratim.
K10d; Pentax A 50/1.7; Sigma 30/1.4DC EX; Pentax SMC A 135/2.8; Cosina 70-210/4; Sigma EF-53 DG SUPER
Ona 16-50 pokud vim v kombinaci s K10D neni zdaleka tak dobra jako na K20D. Co do aberaci a prokresleni rohu zvlaste. Podle me to je tim rozdilnym snimacem.Bukic píše:Ja som mal 16-45 a porovnaval som ho so 16-50, jednym z prvych kusov. Obrazovo bol jednoznacne lepsi 16-45, (ostrost aj aberacia) aj ked dnes uz nemozem potvrdit, ci nahodou ten 16-50 nemal FF alebo BF.
16-50 je sice odolny, a to je tak vsetko. V zasade je najdolezitejsia vysledna fotografia.
Doteraz nemam stale vyrieseny siroky konec a uvazujem ze sa k 16-45 vratim.
abych se přiznal - moc tomu nerozumím... s K10D sice nemám zkušenosti, ale takového rozdílu jsem si mezi např. K100DSuper a K20D nevšimnul... (porovnável sem všechna svá skla a rozdíly byly minimální) Snímač je jiný ale žeby to způsobilo rozdíl v prokreslení rohů?elho_cid píše:Ona 16-50 pokud vim v kombinaci s K10D neni zdaleka tak dobra jako na K20D. Co do aberaci a prokresleni rohu zvlaste. Podle me to je tim rozdilnym snimacem.Bukic píše:Ja som mal 16-45 a porovnaval som ho so 16-50, jednym z prvych kusov. Obrazovo bol jednoznacne lepsi 16-45, (ostrost aj aberacia) aj ked dnes uz nemozem potvrdit, ci nahodou ten 16-50 nemal FF alebo BF.
16-50 je sice odolny, a to je tak vsetko. V zasade je najdolezitejsia vysledna fotografia.
Doteraz nemam stale vyrieseny siroky konec a uvazujem ze sa k 16-45 vratim.
elho_cid: můžeš to nějak doplnit? docela mě to zájímá...
má někdo možnost porovnat fotografie ze stejného objektivu (16-50) a K10D vs K20D??
PS není 16-50 jako 16-50... první série (bohužel nevím oznažení řady výr. čísel) měla celkem problémy (právě zmíněné rohy, CA,...) a spoustu uživatelů to odradilo (v kombinaci s cenou) a koukají se na 16-50 přes prsty...
Nekdo to psal na dpreview foru, ze upgradoval z K10d na K20d a ze "spatne" 16-50 byla najednou vynikajici 16-50. Tak nevim. Mozna to bylo do jiste miry zlepsenim AF, respektive moznosti jeho kalibrace.
Ted co mam doma Canon EF 17-55/2,8 tak me zajima srovnat si ho "head to head" s Da*16-50. Ale mam jen K10D a priorita je pro me proto nove telo, skel mam az hanba.
Ted co mam doma Canon EF 17-55/2,8 tak me zajima srovnat si ho "head to head" s Da*16-50. Ale mam jen K10D a priorita je pro me proto nove telo, skel mam az hanba.
Rychlost DA 16-45/4...
Chlapi (ale i dívky ), zajímalo by mě, jak je stařeček, první digi zoom od Pentaxu DA 16-45/4 rychlá s nějakým z posledních modelů od PX... ideálně s K-x, ale protože zřejmě nebude tato kombinace příliš častá, asi by mohlo by být vypovídající spojení i s K-m... jde mi o rychlost a přesnost ostření za zhoršených podmínek... místnosti osvětlené o něco silnějším než běžným světlem... ale v každém případě umělým...
Díky za info...
Díky za info...
Pentax