Vnosek píše: ↑03 dub 2020, 13:09
1. Proč se nemá smyls vyjadřovat k naší galerii? Přispívej a zkvalitni ni.
2. Dle mého skromného názoru, ten portrét nemáš dobře nasvícen...světlo ze spodu může být jako doplňkové, ale hlavní světlo musí jít z "vrchu"... jinak má pak tvář alien style

Pokud bylo použito pouze dostupné světlo, je potřeba ho do tváře vrátit alespon drazkou, ale nikdy né ze spodu...
1) Protoze galerie na jednom webu je presne to co tady sami vyvolavate.. na kazdem jinem webu zase ocekavaji, ze budu plnit galerie tam. Proc proboha to delat. Tyto stranky beru jako diskuzni forum k vybaveni spojene s pentaxem. Nic vic. Nechci tady uploadovat hromady fotek, ktere tady budou lokalne zmensene a bude na ne koukat sotva tak komunita par lidi. Kdo neni uplne liny, tak si snadno najde me fotky jinde.
2) Je to na chodbe fakulty socialnich studii MU, kde dotycna studovala, bez jakychkoliv svetel nebo odrazek jen osvicene oknem jehoz svetlo se odrazelo od bile zdi.. a dal jsem to sem ne kvuli hodnoceni osvetleni nebo motivu, ale jen jako ukazku toho, ze ta 70-200/2.8 rozhodne neni blato. A toto je pri F3.2 kvuli tomu, aby v DOF vubec nejaka cast obliceje byla. Fotil jsem s tim sklem rok a pul reportazni fotky do 5+2, hromady ruznych koncertovek, akci na VUT atd..
Kdyby z Ricohu vylezl moderni 70-200/2.8, tak to vymenim rad.. bohuzel DFA*70-200/2.8 je ve skutecnosti na portretovaci vzdalenosti spis 70-150/2.8, potrebuje priclonit a za brutalni cenu je to akorat tak velky tezky valec s pomalym AF. Tady docela lituju, ze neexistuje Tamron 70-200/2.8 VC G2 s K mount bajonetem nebo nova 70-200 Sport Sigma s K bajonetem. To by aspon taky stihalo ostrit bezici lidi nebo leticiho ptaka.
A jak tu nekdo psal o 100-300/4.. to asi mel tu samou, kterou mi jeden prazak prodal a po navsteve servisu jsem ji za zlomek ceny zas poslal obratem dal. Pak jeste byla u Skody v bazaru dalsi takova rozjeta potvora.
Kazdy objektiv muze byt ujety. Proboha.. a podle toho jako odsoudim celou serii? To snad asi ne. Zvlast kdyz se bavime o objektivech Sigmy z doby, kdy byla kusova variabilita kvality jeste dost velka a zaroven o kusech vetsinou z druhe ruky, ktere maji za sebou kopec zazitku, padu apod. Protoze kdo se zbavi dobreho objektivu? Malokdo.. A kdo se zbavi horsiho? Skoro kazdy a rad.
Tak pak ty nabourane rozhozene potvory putuji od jednoho k druhemu a kazdy s tim udela par fotek, je to neostre bez kontrastu nebo decentrovane, tak se toho zbavi a pak pise na fora ruzne tlachy.
Sig100-300/4 EX DG v pripade dobreho technickeho stavu je jeden z nejlepsich objektivu v tomto ohnisku, co jde vubec na Pentax sehnat. Vcetne FF. Samozrejme vazi temer dve kila, nema tichy AF a neumi to, co objektivy za 70-100 tisic.. ale to snad kazdy chape. Alternativy s K bajonetem ale nejsou. DA*60-250/4 se tomu blizi na APS-C a DFA150-450 se tomu blizi na FF, ale oboji jsou to vysouvaci kusy nizsi konstrukcni tridy s radou jinych ustupku.
DFA70-210/4 svoje misto ma, ostatne jako jeho Tamron original. Jenze u toho Tamronu pro canon/nikon je mise naprosto jasna =
dostupny prenosny F4 objektiv s dobrym optickym vystupem. Dava to cele smysl.
V podobe pro Pentax za 31 tisic to ale smysl postrada. Jen si tim Ricoh dela z majitelu K1/K1II rukojmi, kteri
nemaji mezi cim vybirat.
Kdyby byl dostupny Tamron 70-200/2.8 G2 za 35k s K bajonetem, tak tady po te DFA 70-210/4 za 31k nikdo ani nestekne.
A stejnetak kdyby byl dostupny ten original Tamron 70-210/4 VC za 13k, tak NIKOHO ani nenapadne vubec resit existenci Ricoh OEM verze za vic jak dvojnasobek.
A o tom to je. Misto obhajovani nesmyslu by bylo spis potreba vsem prodejcum i Ricohu davat zpetnou vazbu ve smyslu at si to za tyto penize strci za klobouk. Coz by je s minimem prodeju brzo donutilo jit s cenou niz, aby naplnili smluvni kvoty domluvene s Tamronem.
Ale misto toho klasicky skupinky ultrapriznivcu Pentaxu ochotne koupi cokoliv za jakoukoliv cenu a tim vyrobce utvrzuji v tomto pristupu. Stejne jako u PenTamronu 15-30 a 24-70.