pentax smc DA * 50-135mm F2.8 ED (IF) SDM
Moderátor: Moderátoři
Kolik mezikrouzku jsi tam mel? Na jeke priblizeni ses az dostal? Jel ti i AF? To ze si to vezme nejake svetlo je normalni to ale i klasicky makroobjektiv.....elho_cid píše:Zkoušel jsem 50-135 s mezikroužkem, to se mi osvědčilo. Ty předsádky sice nesnižují světelnost, ale přidávají většinou otřesné chromatické vady
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
S mezikrouzky od Kenka AF s SDM jede. Mel jsem tam jen jeden 25mm a zvetseni tak na close-up, makro to jeste nebylo, ale zlepseni priblizeni znetelne a bez viditelneho dopadu na kvalitu obrazu.
Navic mezikrouzky pouzijes na vsechny objektivy, ale na ktery dalsi objektiv pouzijes 67mm dioptrickou predsadku?
Navic mezikrouzky pouzijes na vsechny objektivy, ale na ktery dalsi objektiv pouzijes 67mm dioptrickou predsadku?
Ja jen ze jsem to kdysi pocital a prisel jsem na to, abych z nej udelal neco alespon pribuznemu makru tak bych tam musel dat tak 30cm mezikrouzku:)elho_cid píše:S mezikrouzky od Kenka AF s SDM jede. Mel jsem tam jen jeden 25mm a zvetseni tak na close-up, makro to jeste nebylo, ale zlepseni priblizeni znetelne a bez viditelneho dopadu na kvalitu obrazu.
Navic mezikrouzky pouzijes na vsechny objektivy, ale na ktery dalsi objektiv pouzijes 67mm dioptrickou predsadku?
Navic ja to pro vic eobjektivu nepotrebuju, mit makro zoom 50-135? Co vic si prat? Dalsi sklo mam stejne az 300mm a u dlouhych ohnisek je efekt ziskany mezikrouzky minimalni...
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
No, musím trochu odporovat, na běžné použití čočka docela stačí. Záleží, na co to potřebuješ a co od toho očekáváš. Já používal (a občas ještě používám) čočku (tuším +3) u kinofilmu na cestách (každý gram je cítit) na focení kytek a neměl jsem s tím nikdy problémy. Samozřejmě z toho nedělám žádné extrémní zvětšeniny. Je fakt, že jsem nikdy nepátral po nějakých chybách (aberace apod), neboť se na to vždycky koukat dalo.
Vyzkousim cocku +3D jak tu Hoya pro 1D tak nejakou jinou obyc +3D. Zvetseni by podle vypoctu melo byt pri zaostreni na nekonecno 1:2,46 a pro zaostreni na 1m (dle stupnice na objektivu) je zvetseni 1:1,6. Coz uz je dost zajimave. Na prilezitostne makro by to mohlo byt dobre.
Cocku 3D jsem pouzival na kompaktu a nebylo to az tak spatne. A to byla obyc Hoya cocka. Aberace narostla hodne az pri velkem ohnisku (treba 300-420mm). Jinak to slo pouzivat dobre... tak uvidim
Cocku 3D jsem pouzival na kompaktu a nebylo to az tak spatne. A to byla obyc Hoya cocka. Aberace narostla hodne az pri velkem ohnisku (treba 300-420mm). Jinak to slo pouzivat dobre... tak uvidim
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Tak na to zrovna koukam na paladixu.
A je to mazec. Chromaticka vada se kona u nejake obyc cocky +4D.
Jinak co pises souhlasi.
V praxi to znamena ze vyfotis obdelnik skoro 24*36mm. Jinymi slovy to co bys s kinofilmem vyfotil s pravym makro tak pro digital a 50-135 ti staci + 3d cocka.
clanek je tady
http://www.paladix.cz/clanky/predsadkov ... ticky.html
A je to mazec. Chromaticka vada se kona u nejake obyc cocky +4D.
Jinak co pises souhlasi.
V praxi to znamena ze vyfotis obdelnik skoro 24*36mm. Jinymi slovy to co bys s kinofilmem vyfotil s pravym makro tak pro digital a 50-135 ti staci + 3d cocka.
clanek je tady
http://www.paladix.cz/clanky/predsadkov ... ticky.html
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
zaroven ale pisou, ze dobre vysledky jsou cca jen pro takovou mocnost dioptrie jake mas ohnisko objektivu. Tzn. Pro 3D je to 333mm. Tzn max 300mm objektiv (spis mene). Ja to chci hlavne na obcasne makro, nekde na horach kyticky, vetsi kapky vody na listech atd. A tahat se na horach s dalsim objektivem se mi fakt nechce... no uvidim jake to bude
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
presne tak, makru se nevenuju a tahat kvli tomu sklo navic se nechce. No nevyhoda teleobjektivu je ze nedosahuji takove ostrosti jako nejake kratsi tele (rekneme do 150mm). Az bude fotak vyzkousim nebo pockam na tve ohlasy...BenaCZ píše:zaroven ale pisou, ze dobre vysledky jsou cca jen pro takovou mocnost dioptrie jake mas ohnisko objektivu. Tzn. Pro 3D je to 333mm. Tzn max 300mm objektiv (spis mene). Ja to chci hlavne na obcasne makro, nekde na horach kyticky, vetsi kapky vody na listech atd. A tahat se na horach s dalsim objektivem se mi fakt nechce... no uvidim jake to bude
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Tak jsem dnes u skody menil predsadkove cocky jak zbesily
Zaver je takovy ze bezne cocky +3D viz napriklad http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p212036 ... ns-+3-67mm nestoji za mnoho. Maji dost silnou chromatickou vadu, ktera nejde v compu poradne odstranit, protoze neni vsude stejna.
Achromaticke cocky jsou vyborne. Zkousel jsem 2. Jednu +3D http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p212227 ... +3-ac-67mm (lze ji sehnat za 3000 Kc) a +5D http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p000132 ... 5-dpt-67mm. +3D Hoya Pro 1 Dig byla vyborna, zcela bez chromaticke vady. Ostrost taky vyborna. Cocka +5D byla taky velmi slusna, ale rekl bych ze tech 5 dioptrii uz je celkem dost. Na krajich uz to nebylo tak skvele, ale porad to je velmi dobry. Takze achromaticke ANO obycejne NE. Vazne uvazuji o te Hoya Pro 1 dig. Zvetseni ma s 50-135 velmi dobre a obrazove je vyborna.
Tady jsou fotky, vse je na ohnisko 135 a clonu 5,6 ze stativu.
Srovnani bezne cocky s hoya Pro 1 dig (obe +3D)
HOYA HMC Close-Up Lens +3 67mm
HOYA DMC CLOSE UP +3 AC 67mm PRO 1D
Nyni srovnani zvetseni a zaroven i obrazove kvality Hoya Pro 1D +3D a Marumi +5D Achrom:
Bez cocky
HOYA DMC CLOSE UP +3 AC 67mm PRO 1D
Marumi +5D Achrom
Zaver je takovy ze bezne cocky +3D viz napriklad http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p212036 ... ns-+3-67mm nestoji za mnoho. Maji dost silnou chromatickou vadu, ktera nejde v compu poradne odstranit, protoze neni vsude stejna.
Achromaticke cocky jsou vyborne. Zkousel jsem 2. Jednu +3D http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p212227 ... +3-ac-67mm (lze ji sehnat za 3000 Kc) a +5D http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p000132 ... 5-dpt-67mm. +3D Hoya Pro 1 Dig byla vyborna, zcela bez chromaticke vady. Ostrost taky vyborna. Cocka +5D byla taky velmi slusna, ale rekl bych ze tech 5 dioptrii uz je celkem dost. Na krajich uz to nebylo tak skvele, ale porad to je velmi dobry. Takze achromaticke ANO obycejne NE. Vazne uvazuji o te Hoya Pro 1 dig. Zvetseni ma s 50-135 velmi dobre a obrazove je vyborna.
Tady jsou fotky, vse je na ohnisko 135 a clonu 5,6 ze stativu.
Srovnani bezne cocky s hoya Pro 1 dig (obe +3D)
HOYA HMC Close-Up Lens +3 67mm
HOYA DMC CLOSE UP +3 AC 67mm PRO 1D
Nyni srovnani zvetseni a zaroven i obrazove kvality Hoya Pro 1D +3D a Marumi +5D Achrom:
Bez cocky
HOYA DMC CLOSE UP +3 AC 67mm PRO 1D
Marumi +5D Achrom
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Perfektni, diky MOC! :] Skoda jen, ze nebylo srovnani s achromatickou marumi +3 (2 cocky), to je zrovna ta, co me velmi zajima :]. Ale pokud i ta verze +5 je pouzitelna, v nizsich dioptriich to snad musi byt jen lepsi ..
Bohuzel ten rozdil cen mezi Hoya +3 a Marumi +3 (da se sehnat uz od ~ 1.600Kc) v zavitu 67mm je skoro dvojnasobny :( ..
Bohuzel ten rozdil cen mezi Hoya +3 a Marumi +3 (da se sehnat uz od ~ 1.600Kc) v zavitu 67mm je skoro dvojnasobny :( ..
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie