
Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Moderátor: Moderátoři
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
To mám vhodné podmínky k pozorování
. Já tam právě tu stupnici nemám, ale když dám manuálně objektiv nadoraz, přijde mi vše ostré, když se o 1mm vrátím z5, přijde mi to stejně ostré, respektive nějaké rozdíly jsou, ale na úrovni pixelhuntingu - zkrátka se nemohu rozhodnout, co je lepší a těch testů ještě tolik neproběhlo. Teď jdu do města, tak cestou zkusím AF na nějaké vzdálené světlo, přepnu na mf a schválně, jestli bude nadoraz.

K-3 II, SMC Pentax-DA 50mm F1.8, SMC Pentax-DA 21mm F3.2 Limited, Pentax smc DA 18-55 mm F 3,5-5,6 AL WR
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Jinak koukám, že dotaz zněl co na to nenováčci a já jen neumím číst
. Takže budu přispívat jako nováček s objektivem DA-L. Ostření na nekonečno je pro mě dost důležité umět na MF - vzhledem k nočnímu focení (proto musím spolehlivě vypozorovat, jak je to stím 1 mm).

K-3 II, SMC Pentax-DA 50mm F1.8, SMC Pentax-DA 21mm F3.2 Limited, Pentax smc DA 18-55 mm F 3,5-5,6 AL WR
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Mně takhle ostří minimálně 35/2.8, mlžu vyzkoušet padesátku. Ale vždycky jsem to bral jako vlastnost objektivu (mám pocit, že to tak bylo i u starých M42 skel co jsem používal). Automatika zastaví o ten 1mm dřív a při manuálním ostření na slepo o tom člověk musí vědět. 

"Padám, padám, tento boj jsem prohrála, odcházím čestně. Miluji tuto zem, miluji tento lid, budujte mu blahobyt. Odcházím bez nenávisti k vám" M.H.
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Mám dojem že je to koli foteniu na infra,tuším že tam sa ostrí trochu za. Každopádne to je na takmer všetkých objektívoch bez rozdielu značky.(píšem TAKMER,tak nezačnite vypisovat ze na mojom xxx to nieje)
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
prečítajte si niečo o hyperfokálnej vzdialenosti
napr. tu http://www.fotoradce.cz/krajinarska-fot ... vzdalenost
alebo tu http://www.paladix.cz/clanky/hyperfokal ... enost.html
staré manuálne objektívy bol kalibrované na nekonečno, u nových sú dorazy ako vyjde (šak každý používa AF, no ne?)
napr. tu http://www.fotoradce.cz/krajinarska-fot ... vzdalenost
alebo tu http://www.paladix.cz/clanky/hyperfokal ... enost.html
staré manuálne objektívy bol kalibrované na nekonečno, u nových sú dorazy ako vyjde (šak každý používa AF, no ne?)
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
na co bola taka tak mala farebna gulicka na boku starych manuálnych objektivov? nebolo to na to Infra?
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Ano,bolo to na infra. A neviem co maju spolocne hyperfokalna vzdialenost a to,ze objektiv ma doraz az za nekonecnom?
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 360
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha 4 - Braník,Zelený pruh 24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Ta kulička byla jen místo červené tečky, aby podle hmatu bylo jasné, jek nasadit objektiv. Objevila se s K bajonetem.
K5, Px DA 15/4 Ltd. Px FA* 24/2, Px DA 35/2.8 Ltd., Px F 50/2.8 Macro, Px DA 70/2.4 Ltd., Px FA* 200/2.8
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
presne ako píše Tomáš, gulička nijako s infra nesúvisí, červená čiarka na stupnici clony však áno 

Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
tak uz konecne viem, na co sluzi ta gulicka...a ja blbec som vzdy skumal, ci je to daka diodka, co sa rozsvieti 
1.) ak fotim krajinu do dialky, ze nemam pred sebou ziadne popredie (napr.z vyhliadky),necham AF a ostrim na horizont
2.) ak fotim krajinu,kde mam vyrazne popredie pred sebou (typicky so sirokacom),ostrim radsej manualne a pozeram,ci mam ostre popredie aj pozadie,vychadza to v zavislosti ohniska/clony niekde medzi (0,7m je extrem) 2-2,5metra, vid fotka nizsie
D750 + Samyang 14/2,8, f11, 1/100s, ISO 8000
http://www.imagehosting.cz/images/dsc6636.jpg

fotka z worskopu v Toskansku,kedy sa jazdi po krajine a ked sa uvidi nieco zaujimave,brzdi sa a vyskakuje z auta
PS: preco niektore objektivy nemaju na doraze max ostry obraz netusim, je to vec (benevolentnost) vyrobcov ?

1.) ak fotim krajinu do dialky, ze nemam pred sebou ziadne popredie (napr.z vyhliadky),necham AF a ostrim na horizont
2.) ak fotim krajinu,kde mam vyrazne popredie pred sebou (typicky so sirokacom),ostrim radsej manualne a pozeram,ci mam ostre popredie aj pozadie,vychadza to v zavislosti ohniska/clony niekde medzi (0,7m je extrem) 2-2,5metra, vid fotka nizsie
D750 + Samyang 14/2,8, f11, 1/100s, ISO 8000
http://www.imagehosting.cz/images/dsc6636.jpg

fotka z worskopu v Toskansku,kedy sa jazdi po krajine a ked sa uvidi nieco zaujimave,brzdi sa a vyskakuje z auta
PS: preco niektore objektivy nemaju na doraze max ostry obraz netusim, je to vec (benevolentnost) vyrobcov ?
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Mám pár postřehů.
1. U mých manuálních objektivů bylo ostré nekonečno vždy, když narazil ostřící kroužek a dál už nešel. To pak bylo na jistotu. Bylo li nějaké vzdálenější popředí, vrátil jsem se o kousíček zpátky a clona 8 to pobrala všechno.
S příchodem AF je to asi jinak a po testech K-01 a DA 35/2,4 se musím omluvit za nedůvěru k technice-ono to spolu docela dobře zaostřuje! AF se zřejmě až na doraz nedostane, pozoruhodné, bez korekce.
2. Vás znalejší to asi nepřekvapí, ale mne ano, že K-01 zaostřuje vždy při namáčknutí spouště, ačkoliv mám namířeno na tentýž motiv a tutéž vzdálenost. U K110 D se objektiv jednou zaostřil a pak už se nehnul při opětovném ostření na tutéž vzdálenost.
3. Pro vás jistě známý http://www.dxomark.com, pro mne novinka, našel jsem si tam onen DA 50/1,8, je nejlevnější, plast a má prakticky nejvyšší hodnocení. Možná se Pentaxu povedl a ani se to nečekalo.
1. U mých manuálních objektivů bylo ostré nekonečno vždy, když narazil ostřící kroužek a dál už nešel. To pak bylo na jistotu. Bylo li nějaké vzdálenější popředí, vrátil jsem se o kousíček zpátky a clona 8 to pobrala všechno.
S příchodem AF je to asi jinak a po testech K-01 a DA 35/2,4 se musím omluvit za nedůvěru k technice-ono to spolu docela dobře zaostřuje! AF se zřejmě až na doraz nedostane, pozoruhodné, bez korekce.
2. Vás znalejší to asi nepřekvapí, ale mne ano, že K-01 zaostřuje vždy při namáčknutí spouště, ačkoliv mám namířeno na tentýž motiv a tutéž vzdálenost. U K110 D se objektiv jednou zaostřil a pak už se nehnul při opětovném ostření na tutéž vzdálenost.
3. Pro vás jistě známý http://www.dxomark.com, pro mne novinka, našel jsem si tam onen DA 50/1,8, je nejlevnější, plast a má prakticky nejvyšší hodnocení. Možná se Pentaxu povedl a ani se to nečekalo.
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Obidva plastaky su velmi vydarene. No a plasty su dnes v mnohych ohladoch lepsie ako kov. Dokonca aj ta najkvalitnejsia optika je z plastu a nie sklo.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
To samé dělají i všechny pentaxí zrcadlovky při Live View a kontrastním ostření, takže to je asi vlastnost tohoto typu ostření.haryček píše:2. Vás znalejší to asi nepřekvapí, ale mne ano, že K-01 zaostřuje vždy při namáčknutí spouště, ačkoliv mám namířeno na tentýž motiv a tutéž vzdálenost. U K110 D se objektiv jednou zaostřil a pak už se nehnul při opětovném ostření na tutéž vzdálenost.

M 28/2.8, HD FA 35/2, DA 40/2.8 XS, M 50/1.7, DA 50/1.8., DA 70/2.4, DFA 100/2.8 WR, M 135/3.5, M 200/4
Samyang 12/2.8 FE, 14/2.8, 20/1.8, 85/1.4, Industar 50/3.5, CZJ 200/2.8, Pentacon 300/4
zoomy nemám
https://jenc.jecool.net/
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
Potřeboval bych poradit. Jaký objektiv použít při focení v sportovní hale. Podmínky jsou takové že je osvětleno jen podium s barevnými reflektory a tančící dorost. Fotil jsem s 35/2.4 a 17-70/2.8-4.5 sigmou. 35 je krátká a sigma je málo světelná. Takže potřebuji ohnisko 50 a více a hlavně světelný. Fotím k-7. Můj tip jsou da fa 50/1.4 da 50/1.8 a da 70/2.4 limited (asi málo světelná). Limited by bila nad má finance ale!!! Dík za každou radu a zkušenost.
Re: Proč si (ne)koupit DA 50 mm/1,8
To je těžké, záleží jak je podium velké a jakou budeš mít možnost se pohybovat. DA 50/1.8 by určitě šel použít, ale stejně je lepší si ho trochu púřiclonit (já většinou fotím na 2.2), možná kvůli HO stejně bude potřeba clonu zvednout.
Já na focení v hale při nějaké kulturní akci volím radši zoom. Aby člověk nezavazel a nerušil, tak je dost omezená možnost pohybu po sále a v podstatě je člověk přikovaný na jednom fleku (nebo dvou třech flecích
). Z pevného skla by byly fotky dost jednotvárné, nebo by bylo potřeba dost řezat, se zoomem si člověk už může trochu vyhrát.
Bez dobrého nasvícení je to ale celkově problém.
Edit:
Tohle jsem celé nafotil Sigmou 24-70/2.8 - https://goo.gl/photos/b8au7UUcBExaE4EcA
Já na focení v hale při nějaké kulturní akci volím radši zoom. Aby člověk nezavazel a nerušil, tak je dost omezená možnost pohybu po sále a v podstatě je člověk přikovaný na jednom fleku (nebo dvou třech flecích

Bez dobrého nasvícení je to ale celkově problém.
Edit:
Tohle jsem celé nafotil Sigmou 24-70/2.8 - https://goo.gl/photos/b8au7UUcBExaE4EcA
"Padám, padám, tento boj jsem prohrála, odcházím čestně. Miluji tuto zem, miluji tento lid, budujte mu blahobyt. Odcházím bez nenávisti k vám" M.H.