
Nefunkční autofocus Pentax SMC DA 50-135
Moderátor: Moderátoři
Tak jsem v tom programu nasel 12800 snimku. To mi prislo malo. Pak jsem zjistil ze jak byl fotak loni v zime na reklamaci, a davali mu novou desku, tak se to tim znulovalo. Takze celkem mam od doby kdy mam 50-135 cca 20 000 snimku... Tipuji ze tak tretina je prave tou 50-135
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Jj... to neni zase tak moc. To by Ti nějakej pátek určitě ještě vydržet snad měl. Ten můj kamarád s ním fotil o hodně více.BenaCZ píše:Tak jsem v tom programu nasel 12800 snimku. To mi prislo malo. Pak jsem zjistil ze jak byl fotak loni v zime na reklamaci, a davali mu novou desku, tak se to tim znulovalo. Takze celkem mam od doby kdy mam 50-135 cca 20 000 snimku... Tipuji ze tak tretina je prave tou 50-135
Zajímalo by mě, kolik měla orientačně nalítána 50-135 autora vlákna.
V tom není problém... ale je to SW záležitost, kterou na koleni neopravíš.Rahab píše:...fakt se mi ale nechce verit, ze ten SDM motor nejde nejak mechanicky odpojit a nechat bezet jen vrtulku....?
Když by jsi to fyzicky udělal v objektivu (a ani by to nebylo nutné), tělo se s objektivem elektronicky stejně spojí a dozví se od něj, že má AF ovládat pomocí SDM a je vymalováno.
Jinak je SDM normálně napojené k vrtulce... takže při ostření otáčí i motůrkem v těle (a naopak). Kdyby tělo vědělo, že má u konkrétního skla upřednostnit konvenční AF, normálně by to fungovalo. Když sklo připojíš na staré tělo, které SDM ještě neumí, AF skrze vrtulku v pohodě jede.
Musel by jsi přeprogramovat čipy v objektivu, nebo je nějak nahradit (aby se sklo tvářilo, že SDM neumí) ... ale neumim si to v praxi moc představit.
/// osobně ale nevěřim, že by Pentax přidal SW podporu pro staré AF. Bylo by to určité formální přiznání, že jeho SDM* skla nejsou spolehlivá...
No dobre
A co obracene? Odpojime tedy vrtulku, aby nezatezovala SDM. Nevim, jak je to tam vyprevodovane, ale vykuchat to jedno ozubene kolecko by mozna - mozna slo.
Na druhou stranu, to tezko nekdo udela, kdyz mu SDM normalne funguje. Proc by to taky delal, ze jo? Kdyz si nedokaze pripustit, ze prave jeho objektiv timto neduhem trpet nebude.
P.S. Porad jsme jen na urovni spekulaci:)

Na druhou stranu, to tezko nekdo udela, kdyz mu SDM normalne funguje. Proc by to taky delal, ze jo? Kdyz si nedokaze pripustit, ze prave jeho objektiv timto neduhem trpet nebude.
P.S. Porad jsme jen na urovni spekulaci:)
-
- Významný člen
- Příspěvky: 548
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Slovensko
Mne sa nejak nezdá že by sa točila aj vrtuľka keď sa ostrí s SDM. Už dlho som taký objektív nasaden nemal, ale nezdá sa mi to isto?miky_lbc píše: Jinak je SDM normálně napojené k vrtulce... takže při ostření otáčí i motůrkem v těle (a naopak). Kdyby tělo vědělo, že má u konkrétního skla upřednostnit konvenční AF, normálně by to fungovalo. Když sklo připojíš na staré tělo, které SDM ještě neumí, AF skrze vrtulku v pohodě jede.
od 8/2007 K10D + 18-55 -1:3,5-5,6; predtým practica L2 a ručný exp.. K10D tomu hovorím rýchlosť oproti ručnej práci
, fotím málo ale s radosťou. už aj 40/2,8 limited

Jj... možná by to trochu pomohlo.Rahab píše:No dobre :) A co obracene? Odpojime tedy vrtulku, aby nezatezovala SDM. Nevim, jak je to tam vyprevodovane, ale vykuchat to jedno ozubene kolecko by mozna - mozna slo.
Na druhou stranu, to tezko nekdo udela, kdyz mu SDM normalne funguje. Proc by to taky delal, ze jo? Kdyz si nedokaze pripustit, ze prave jeho objektiv timto neduhem trpet nebude.
P.S. Porad jsme jen na urovni spekulaci:)
Ale přesně jak jsi psal. Koupíš si nový objektiv za několik desítek tisíc, aby jsi ho pak (ještě v záruce) kuchal a takhle upravil? S tím, že pokud selže ještě v záruce (a stává se to dost často), přicházíš o záruku?
Kromě toho... že to je způsobené nadměrným zatěžováním vrtulkou a nutností otáčet větším mechanismem, je jen pouhá spekulace. Nikdo neví, zda by to reálně pomohlo... to se ukáže až tu budou 2-3 roky staré 17-70 a *55 (a ani u těch ten výsledek nebude aplikovatelnej zpětně - protože už mají jinou generaci SDM).
Naposledy upravil(a) miky_lbc dne 01 kvě 2010, 08:42, celkem upraveno 1 x.
Jj... točí se taky a s ní i motůrek v těle.majster333 píše:Mne sa nejak nezdá že by sa točila aj vrtuľka keď sa ostrí s SDM. Už dlho som taký objektív nasaden nemal, ale nezdá sa mi to isto?miky_lbc píše: Jinak je SDM normálně napojené k vrtulce... takže při ostření otáčí i motůrkem v těle (a naopak). Kdyby tělo vědělo, že má u konkrétního skla upřednostnit konvenční AF, normálně by to fungovalo. Když sklo připojíš na staré tělo, které SDM ještě neumí, AF skrze vrtulku v pohodě jede.
Takže SDM táhne ještě nějaké soukolí a hřídelky uvnitř a motor v těle.
Nevim jak jinak to konstrukčně udělat. Musel by jsi mít uvnitř nějakou součástku, která by elektronicky náhony přepojovala. To by bylo složité, drahé a poruchové.
Někdo to ověřoval tak, že otáčel SDM pomocí kontaktů s nenasazeným objektivem a vrtulka se opravdu točila.
Napsal jsem to tak, jak jsem to slyšel... asi ten člověk zjistil napětí, kterým se SDM ovládá a nějakým zdrojem ho pouštěl skrze kontakty na bajonetu.elho_cid píše:To teda nechápu...miky_lbc píše: Někdo to ověřoval tak, že otáčel SDM pomocí kontaktů s nenasazeným objektivem a vrtulka se opravdu točila.
Nebo nevim... je víc cest jak to ověřit.
Co,co? Ona je nejaka dalsi generace SDM? Cim se odlisuje nova od te starsi?miky_lbc píše: Kromě toho... že to je způsobené nadměrným zatěžováním vrtulkou a nutností otáčet větším mechanismem, je jen pouhá spekulace. Nikdo neví, zda by to reálně pomohlo... to se ukáže až tu budou 2-3 roky staré 17-70 a *55 (a ani u těch ten výsledek nebude aplikovatelnej zpětně - protože už mají jinou generaci SDM).
Je to tak (nejsem si teda jistý, zda tělo motůrek mechanicky neodpojí ale dost těžko)...Pavel41 píše:Hm... znamená to tedy, že naopak u "duálních SDM objektivů" točí motor AF z těla taky navíc SDM pohonem v objektivu? Proč? - Když se SDM zapíná jedině elektricky... mám v tom docela hokej... ale zpětně se mi pak nezdá, že by musel SDM točit přes vrtulku pohonem v těle...
Oni ty motůrky nekladou téměř žádný odpor...
Ale jak jinak by to měl Pentax udělat? Jediné řešení by bylo, kdyby uvnitř byla nějaká mechanická přehazovačka s vlastním motorem, které by tělo vždycky řeklo, že má přesunout nějaké ozubené kolo.
To by bylo drahé, poruchové, obtížně realizovatelné...