Konkretne u tehle fotky byla moucha asi tak 3cm od predni cocky.peppe píše:Tie som videl. Popisok k tej z 15cm som prehliadol, pocitovo mi pride, ze to bolo z viac cm, ale o to nejde. Ten efekt fisiny z blizka mi pride strasny prvoplan. Ja som len chcel trosku naburat ten nazor, ze ked to neostri od 15cm tak je to backora. Pride mi to ako somarina.elho_cid píše:Ty ve staré galerii jsou z prvních 14 dnů s novým objektivem. Přinejmenším tahle ilustruje možnosti focení nablízko myslím velmi dobře:
gallery/displayimage.php?album=232&pos=3
FishEye for Pentax
Moderátor: Moderátoři
peppe: ty to asi nechapes nebo nechces pochopit, kdyz mi ten objektiv nezaostri na blizko, tak s nim nebudu fotit to, co fotit s nim neni mozne. A kdyz to beres tak, tak vubec cele nasazeni rybiho oka mi prijde prvoplanove.
Na netu jsem nasel neco, co nepude se samyangem :
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... GP2988.jpg
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... GP2995.jpg
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... 21c1_o.jpg
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... SC2084.jpg
http://pliki.optyczne.pl/sig10_fot3.jpg
http://www.pbase.com/mrooq/image/115123282/original
http://www.pbase.com/image/81375652
http://www.pbase.com/image/112289079
http://www.pbase.com/image/66657327
http://www.pbase.com/image/85900047
http://www.pbase.com/image/80661163
jsou to jenom priklady, ale da se z toho vytlouct mnohem vice
Na netu jsem nasel neco, co nepude se samyangem :
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... GP2988.jpg
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... GP2995.jpg
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... 21c1_o.jpg
http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses ... SC2084.jpg
http://pliki.optyczne.pl/sig10_fot3.jpg
http://www.pbase.com/mrooq/image/115123282/original
http://www.pbase.com/image/81375652
http://www.pbase.com/image/112289079
http://www.pbase.com/image/66657327
http://www.pbase.com/image/85900047
http://www.pbase.com/image/80661163
jsou to jenom priklady, ale da se z toho vytlouct mnohem vice
Myslis, ze akoze som natvrdly? Vidis, ja si zas myslim, ze sme sa len nepochopili. Respektujem tvoj nazor. Netrdim, ze nemas pravdu. Ja len tvrdim, ze pelengom resp. samyangom sa daju nafotit krasne fotky. Na tom, ze ci ostri ci neostri od 15cm nemusi az tak zalezat. Vobec to nemusi byt to hlavne...je tisice moznosti ako z toho ohniska vytriskat viac.ggrand píše:ty to asi nechapes nebo nechces pochopit, kdyz mi ten objektiv nezaostri na blizko, tak s nim nebudu fotit to, co fotit s nim neni mozne.
Naopak par vas tu oslavuje MFD, ale poriadnu fotku tu nemate ziadnu. Dokonca ste objektiv predali, ale ziadnu pozitivnu vlastnost, peknu fotku do galerky neponukli - nehnevaj sa - to mi pride ako prazvlastne.
Viac nazorov, viac informaci, ludia si urobia svoj usudok sami.
K tym fotkam co si poslal, stoja za staru belu.
Cast z nich by sa dala urobit pri kreativnejsom podani lepsie aj makrom 35mm. Ale je to subjektivne. To ze, niekomu pridu uzasne, nikomu neberem, kazdemu chuti ine. Su to dva nazory, nic viac.
BTW akoze odpisovany peleng http://www.flickr.com/photos/jmmpereda/3523511616/
http://www.flickr.com/photos/bricofoto/3438082057/
http://farm4.static.flickr.com/3035/305 ... 824cd1.jpg
http://www.flickr.com/photos/brunoat/491336893/
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
ja peleng neodepisuji. kdysi jsem ho taky chtel a kdybych nesehnal sigmu tak ho mam uz davno doma.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
peppe: ale ja jsem nechtel ukazat pekne fotky, chtel jsem vysvetlit co tim myslim, protoze me tu vetsina nechapala.Nemel jsem cas narychlo hledat pekne fotky na blizko. A fotky do galerie? Fotim pro pratele a sebe cili na netu se neprezentuju, na co taky, nejsem exibicionista a pokud ma nekdo problem v tom, ze mi neveri to co rikam kvuli nedostatku videnych mych fotek, tak je to jeho vec, ja chtel dobre poradit. Nikde nerikam ani nenaznacuju, ze ze Samyangu/Falconu nemam pekne fotky,mam, ale nemam pekne na blizko,protoze to dost dobre nejde. A rad bych videl, jak jak vyfotis objektivem 35mm neco na blizko s takovou prostorovosti...
A co se tyce Samyang x Peleng, tak byste meli rozmyslet, jak silny efekt rybiho oka vyzadujete, protoze u Pelengu i po orezu se vsechno vic kulati, kdezto Samyang se vic blizi realite. A jelikoz jsem liny porad rezat protoze efekt cirkularniho rybiho oka se mi nelibi, volil jsem i kvuli snazsi obsluze Falcon 8mm. Kdybych ho na novem fotaku mohl pouzivat, neprodal bych ho.
A co se tyce Samyang x Peleng, tak byste meli rozmyslet, jak silny efekt rybiho oka vyzadujete, protoze u Pelengu i po orezu se vsechno vic kulati, kdezto Samyang se vic blizi realite. A jelikoz jsem liny porad rezat protoze efekt cirkularniho rybiho oka se mi nelibi, volil jsem i kvuli snazsi obsluze Falcon 8mm. Kdybych ho na novem fotaku mohl pouzivat, neprodal bych ho.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
Proč tolik zbytečných slov? Extrémní objektivy, myslím tím velice krátká ohniska, obzvlášť rybí oka a tuplem cirkulární, patří mezi kreativní objektivy. Když z nich uděláte malou fotku, tak se tam projeví kde co. Zakulacení, soudkovitost, sbíhání linií a to se někomu líbí, někomu ne, takže je to věc názoru a eventuelně kreativního nápadu, jak v dané situaci tyto objektivy použít k deformování fotografovaného prostoru. Některý z vás tam tvrdí, že se některý objektiv, či obraz z něho více blíží skutečnosti, ale to není tak úplně pravda. Uvědomte si, že to co vidíte a myslíte, že je to skutečnost, tak to vidí váš mozek a nikoliv oko. Oko to vidí zkresleně, dobře vidíme střed, ale okraje jsou rozmazané, abychom viděli věci kolem sebe ostře, tak oko těká a my si myslíme, že je vše ostré a línie rovnoběžné. Jde o to, co bychom viděli, kdybychom udělali zvětšeninu z rybího oka tak 5x10m a postavili se dva metry od ní a upřeně se dívali na střed fotografie, pak bychom asi viděli tu danou situaci, jak bychom ji viděli v reálu. Já bych ty objektivy vůbec neřešil, je to velice subjektivní názor. A jaký si pořídit? Toť otázka, zřejmě by to chtělo si prohlédnout dost fotek dělaných těmito objektivy, zjistit co bych chtěl fotit, co se mi líbí a podle toho objektiv koupit.
Vezměte architekturu. Dřív byl problém odstranit soudkovitost, ale restituce líní se dělala při zvětšování, nebo se používala technika při focení, která umožňovala restituci přímo na místě, dnes se používá též, ale je to trošku dražší záležitost a asi je nutno se nato specializovat. Dnes to odstraníte v editoru a je to.
Takže znovu opakuji, je to věc subjektivního názoru a vkusu fotografujícího i vkusu diváka.
Vezměte architekturu. Dřív byl problém odstranit soudkovitost, ale restituce líní se dělala při zvětšování, nebo se používala technika při focení, která umožňovala restituci přímo na místě, dnes se používá též, ale je to trošku dražší záležitost a asi je nutno se nato specializovat. Dnes to odstraníte v editoru a je to.
Takže znovu opakuji, je to věc subjektivního názoru a vkusu fotografujícího i vkusu diváka.
to, co napsal Valdimír je ale pravdaggrand píše:Vladimír Roháček: naprosto zcestna uvaha nad divanim se na zvetseninu z rybiho oka. Nerikam ze predstava, ze oko vidi spatne je uplne mimo,ale rikam, ze kdyz se budu divat na velkou fotku z rybiho oka, tak mi to nikdy neprijde normalni.
z hlediska perspektivy je jedno, jakým fotografie vyfotí ohniskem - záleží na vzdálenosti snímání. pokud ze snímku FE vystřihneš prostředek, bude stejný jako kdyby byl focený ze stejného místa teleobjektivem... a pokud budeš 2m od fotky 5x10m koukat na jení prostředek, tvé oko uvidí ostře plochu tak 20x20cm (odhadem)Vladimír Roháček píše: ... 5x10m a postavili se dva metry od ní ...
nechci se hádat, jen jsem chtěl doplnit téma FE
a díky všem za inspirativní fotky (odkazy)
Ciste teoreticky za predpokladu obrovskeho rozliseni a dokonaleho zobrazeni bez vad obrazu by nam v zivote mohl stacit pouze jeden objektiv a to rybi oko...jakykoliv obraz bychom si z vysledneho obrazu mohli vyriznout a nepotrebovali bychom zadna dalsi skla...
Ma to ale jeden docela velky hacek! Jako je vsechno v nasem svete nedokonale, tak i zobrazeni do roviny snimaciho cipu nam deformuje vysledny obraz (perspektivu). Takze je mozne presne zobrazeni jen v oblasti cipu, kde se krivost kulove roviny zobrazeni blizi k nekonecnu...tedy ke krivosti roviny cipu. Pro zjednoduseni...byla by potreba pouzivat cipy zakrivene do kulove plochy...pak bychom si mohli vzdy vyriznout libovolny obraz
Ma to ale jeden docela velky hacek! Jako je vsechno v nasem svete nedokonale, tak i zobrazeni do roviny snimaciho cipu nam deformuje vysledny obraz (perspektivu). Takze je mozne presne zobrazeni jen v oblasti cipu, kde se krivost kulove roviny zobrazeni blizi k nekonecnu...tedy ke krivosti roviny cipu. Pro zjednoduseni...byla by potreba pouzivat cipy zakrivene do kulove plochy...pak bychom si mohli vzdy vyriznout libovolny obraz
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
ggrand!
Já bych to namaloval, ale nechce se mi vytahovat tablet, Proto jsem na začátku svého příspěvku psal o malé fotce z rybího oka, to je to samé, jako velká fotka z velké dálky, ale není to to samé, jako velká fotka pozorovaná zblízka. A teď k těma dvěma sloupům. Vyblejsknu je normálním objektivem, jeden sloup je na levé straně a druhý na pravé straně fotky, to abychom si rozuměli. Není tam žádná soudkovitost. Fotku vezmu do ruky a při prohlížení vidím, že se sloupy nesbíhají, či nejsou do soudku. Ale teď tu fotku zvětším na 5x15m (formát 1:3) a podívám se z dálky 50m a co vidím, sloupy jsou rovné. Ale teď přijdu na dva metry blízko a pod nohy si dám stoličku, abych měl oči ve výši středu obrazu. Co uvidím teď? Sloupy jsou zakřiveny do soudku. Teď mne neberte za slovo, dá se spočítat přesně, ale záleží ne tom, jak daleko jsem od plochy a jak daleko jsou sloupy od kraje fotografie, ale vršek sloupů, nalevo i napravo, je od nás asi 7m, to samé pata sloupů, ale střed sloupů je od nás jen 6,5m, takže tam vidíme negativní soudkovitost.
Tečka.
Ale to není tečka za mým kecáním. Teď tu fotku vyfotím rybím okem, vznikne tam positivní soudkovitost, já si stoupnu blízko ní a co vidím? Sloupy jsou rovné. Takže, tak nějak.
Proto se fotí architektura extra foťáky, aby se tam restituovaly línie pomocí naklápění objektivu, posunutí objektivu mimo osu a naklápění roviny filmu. Dokonce mám dojem, že při natáčení panoramatických filmů, byla rovina filmu zborcena do válcové plochy. Ideální by bylo, a to už tu bylo poznamenáno, aby čip měl tvar kulové plochy a čočka byla bodová, aby z toho bodu byla stejná vzdálenost na kterékoliv místo čipu, ale na takové ptákoviny zapomeňme. I proto existují asférické čočky.
Já bych to namaloval, ale nechce se mi vytahovat tablet, Proto jsem na začátku svého příspěvku psal o malé fotce z rybího oka, to je to samé, jako velká fotka z velké dálky, ale není to to samé, jako velká fotka pozorovaná zblízka. A teď k těma dvěma sloupům. Vyblejsknu je normálním objektivem, jeden sloup je na levé straně a druhý na pravé straně fotky, to abychom si rozuměli. Není tam žádná soudkovitost. Fotku vezmu do ruky a při prohlížení vidím, že se sloupy nesbíhají, či nejsou do soudku. Ale teď tu fotku zvětším na 5x15m (formát 1:3) a podívám se z dálky 50m a co vidím, sloupy jsou rovné. Ale teď přijdu na dva metry blízko a pod nohy si dám stoličku, abych měl oči ve výši středu obrazu. Co uvidím teď? Sloupy jsou zakřiveny do soudku. Teď mne neberte za slovo, dá se spočítat přesně, ale záleží ne tom, jak daleko jsem od plochy a jak daleko jsou sloupy od kraje fotografie, ale vršek sloupů, nalevo i napravo, je od nás asi 7m, to samé pata sloupů, ale střed sloupů je od nás jen 6,5m, takže tam vidíme negativní soudkovitost.
Tečka.
Ale to není tečka za mým kecáním. Teď tu fotku vyfotím rybím okem, vznikne tam positivní soudkovitost, já si stoupnu blízko ní a co vidím? Sloupy jsou rovné. Takže, tak nějak.
Proto se fotí architektura extra foťáky, aby se tam restituovaly línie pomocí naklápění objektivu, posunutí objektivu mimo osu a naklápění roviny filmu. Dokonce mám dojem, že při natáčení panoramatických filmů, byla rovina filmu zborcena do válcové plochy. Ideální by bylo, a to už tu bylo poznamenáno, aby čip měl tvar kulové plochy a čočka byla bodová, aby z toho bodu byla stejná vzdálenost na kterékoliv místo čipu, ale na takové ptákoviny zapomeňme. I proto existují asférické čočky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
Jo, a ještě jedna věc. Normální objektiv-normální fotka. Rybí oko-to už víte, jak fotka vypadá, linie jsou zborceny do soudku, ale pozor! Proporce blízkých předmětů jsou zachovány. Použiji-li ale normální objektiv (f 10mm) a vyfotím něco, například celou třídu žáků, tak že budou stát v rovné řadě před objektivem a tu fotku si potom pozorně prohlédnu, zjistím, že střed žáků je v pořádku, ale ti krajoví jsou nějak divně nafouklí. Toto je chyba těchto extrémně krátkých skel, proto se musíme vyvarovat toho, že se nám do záběru dostávají blízké předměty po krajích fotografie. Proporce těchto blízkých objektů jsou porušeny!!! ve vztahu k vzdálenějším předmětům.
A už končím, víc už nekecám.
A už končím, víc už nekecám.
Nevim ale asi nechapu o co se tu jedna s tou zvetseninou, ono je totiz i rozdil v konstrukci rybiho oka, jake to zkresleni bude,takze tim by se to mohlo jeste nejak zeslozitit,ikdyz ted uz mi to prijde slozite az moc.
Co se tyce T/S objektivu, tak ty se pouzivaji co ja vim tak ke srovnani svislic danym nekolmym snimanim sceny. Nataceni objektivu ci snimaciho media se resi hloubka ostrosti. Takze bych tebou zminene problemy nepripisoval tebou zminene problematice, ale spis polohou pozorovatele. Ale jak rikam je to jakesi slozite nez abych se v tom orientoval.
Co se tyce T/S objektivu, tak ty se pouzivaji co ja vim tak ke srovnani svislic danym nekolmym snimanim sceny. Nataceni objektivu ci snimaciho media se resi hloubka ostrosti. Takze bych tebou zminene problemy nepripisoval tebou zminene problematice, ale spis polohou pozorovatele. Ale jak rikam je to jakesi slozite nez abych se v tom orientoval.